{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytter er skæv? What to do?
  • #1   1. nov 2015 gå til en dygtig fysioterapeut og bliv rettet op smiley måske der skal mere en blot en gang til.

• #2   1. nov 2015 Okey var i tvivl om de kunne gøre det smiley

• #3   1. nov 2015 Det kan de godt klare i langt de fleste tilfælde smiley

• #4   1. nov 2015 Fysioterapeut eller kiropraktor kan nok hjælpe, alt efter hvad problemet er. smiley

• #5   1. nov 2015 Hvor slemt skal det være før man skal til kiropraktor

• #6   1. nov 2015 Jeg vil mene at fysioterapeuter og kiropraktorer kan rette nogenlunde de samme problemer, det er bare deres tilgang og teknikker der er lidt forskellig.
    Jeg er personligt mest til fys smiley

• #7   1. nov 2015 Vil ikke sige at kiropraktorer er bedre end fysioterapeuter, de gør bare tingene på en anden måde. Og hvad måde der er bedst afhænger af dig og din skævhed. Men prøv dig frem smiley

• #8   1. nov 2015 Hvis du er skæv i din krop, så skal du til en fysioterapeut. De kan finde ud af om du er skæv, og så kan de give dig øvelser og på den måde hjælpe dig til at blive rettet op så meget det nu er muligt smiley

Jeg har selv en meget skæv ryg, og det kan kiropraktoren altså ikke gøre noget ved. Det handler ofte om at man skal lære hvordan man undgår at sidde/gå/stå skævt, og man skal have bygget nogle muskler op som bedre kan støtte og hjælpe en.

• #9   1. nov 2015 .. Og med det ment: Jo, en kiropraktor kan manipulere og tvinge din ryg hen i en mere lige stilling. Problemet er bare, at har man ikke opbygget de rigtige muskler, så ryger man lynhurtigt tilbage i gamle og skæve mønstre. Derfor vil jeg altid anbefale en fysioterapeut. Man kan med fordel rådføre sig med en kiropraktor ved siden af, men en kiropraktor alene vil jeg ikke anbefale til det problem.

• #10   1. nov 2015 Jeg er skæv efter så mange fald fra hest.

Jeg gik i starten til både fys og kiropraktor.

Jeg synes du skal tage til en kiropraktor, de har mere styr på knogler (og også styr på musklerne ved knoglerne), så er gode til at rette op.
    Mine muskler er mere rigtige nu, så de holder på knoglerne.
    Det er min kiropraktor der har fortalt hvad jeg skal gøre for at få dem til at sidde ordentligt.

Men en fys er også ok.

Jeg går selv til kiropraktor hver 6.-8. Uge.

• #11   1. nov 2015 Husk at der er egenbetaling ved hhv fys og kiro. Bare så du ikke bliver overrasket når der skal betales

• #12   1. nov 2015 Jeg kunne mærke at jeg var meget skæv når jeg red og tog til kiropraktor, hvor jeg så var låst i min lænd, hvilket hun rettede op på, men jeg tror det kommer an på om du er låst eller bare skæv smiley Jeg tog til kiropraktoren fordi jeg allerede var der flere gange i forbindelse med arbejde smiley

• #13   1. nov 2015 Jeg er meget skæv i ryggen, og har snart prøvet alt uden den store virkning: kiropraktor, fysioterapeut, kranie sakral terapi, manuel terapi. Fysioterapi har jeg prøvet i flere forbindelser, og det har enten kun haft meget lille eller slet ingen virkning. Kiropraktor har hjulpet mig en del gange, men min ryg er stadig skæv smiley

• #14   2. nov 2015 Jeg var virkelig ekstremt skæv tilbage i februar, og jeg er nu rettet ok op, ikke helt, men et godt stykke.

Jeg var skæv i: lænd, øvre ryg, nakke, skuldre, hofte og bækken.

• #15   2. nov 2015 Michael Corth siger jeg bare. Går der selv jævnligt da jeg også selv er skæv.

• #17   3. nov 2015 Jeg går til ridefys, da jeg også sad skævt. Hun kommer ud og ser mig ride, retter på mig og så får både hesten og jeg behandling. Det påvirker jo altid hesten, når man sidder skævt. Har også fået rettet sadlen et par gange på få måneder. Det har virkeligt hjulpet med nogle behandlinger smiley

Kommentér på:
Rytter er skæv? What to do?

Annonce