1.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Vokser du ikke snart fra det ? Vokser du ikke snart fra det ?

Ihh kender i det, familien har bare ikke rigtig forståelse for det at jeg ønsker hest igen.. Min svigermor nævnte lige idag at pengene jo kunne bruges til mange ting til børnene (de mangler absolut intet) eller en weekend tur..
Min svigerinde sagde da jeg solgte min plag for 9 måneder siden at "så kunne jeg jo bruge pengene på at hyre en rengørings hjælp, så jeg kunne slappe af" ??
Og mandens bedstemor sagde for en del år side "ja du vokser vel snart fra det der heste pjat"..
De forstår simpelthen ikke at man kan have interessen som voksen.. Og de kan heller ikke helt forstå at pengene til hestens er mine lommepenge (manden får samme beløb til sine hobbies) så nej de skal ikke bruges til rengøringshjælp eller familie ture i stedet ??
Kender i det at folk forventer at heste og ridning er noget man ligger på hylden når man bliver voksen ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vokser du ikke snart fra det ?
  • #1   19. sep 2015 tror du ikke det fordi du er førtidspensionist og har 3 børn ? kan ikke huske om de alle 3 er under 6 år smiley at de måske også kan være bekymret for om du kan holde til det.? vil tro det kræver stort overskud og kræfter selvom de er i institution at have 3 børn og have en hest opstaldet ude ..

• #2   19. sep 2015 Tjah, du kan jo spørge dem hvad prisen for at du holder dig fysisk igang er.
    Hvad prisen for at du er glad er.
    Hvad prisen for at have overskud til at være en god mor for dine børn og en god kone for din mand.

For hvis du er bare en smule som mig, er hesten nødvendig for at ovenstående fungerer bare nogenlunde.. Og hvor mange kroner og ører om måneden er det værd, helt nøjagtigt?

• #3   19. sep 2015 glemte at skrive, jeg forstår godt behovet for heste, har jo selv 2 som ikke rides eller noget da jeg ikke har kræfterne eller overskud til andet end at passe dem.

• #4   19. sep 2015 Det må næsten være nogen der aldrig har haft fritidsinteresser og som voksen bare sidder derhjemme og glor fjernsyn smiley
    Men det er så træls, sådan noget. Det bedste man kan gøre er bare at lukke det ind ad det ene øre og ud ad det andet....

• #5   19. sep 2015 Jeg er 47 år, og jeg vokser aldrig fra interessen/behovet for at have med heste at gøre. Jeg er selv førtidspensionist, og har slet ikke de kræfter og den energi, jeg havde førhen. Jeg har tre heste (hjemme), og hvis ikke min mand hjalp mig, kunne det ikke lade sig gøre. Han støtter mig 100 % i alt omkring mit dyrehold, og det er bare guld værd. Det betyder så meget for mig, at jeg har mine dyr, og at jeg kan ride, og både min mand og mine børn (16 og 22 år) har stor forståelse for, at jeg har heste. Min svigerfar har dog ikke altid haft forståelse for det, men det må han jo om smiley Jeg synes, du skal følge dit hjerte, og lade alle de dumme kommentarer passere. De stakler, der ikke har prøvet at nyde samværet med heste, ved jo ikke, hvad de går glip af smiley

• #6   19. sep 2015 nogle ting vokser man bare ikke fra, sådan er det jo. mænd er da også for det meste interesseret i biler hele deres liv og smider da gerne en masse ekstra gejl i bilen fordi de har behovet smiley eller ønsker sig en ny bil fordi den nye model er kommet. smiley
    gør det da hvis du orker det .

• #9   19. sep 2015 Ox og DV : de er 4,2 og 1 år smiley men kommentarerne begyndte allerede før jeg havde børn og før jeg blev syg..

Men ja det betyder meget for mig psykisk at jeg har noget at tage mig til, så det ikke bare er børn og hjem.. Og det er noget af det eneste motion jeg kan.. Vælger at have hest på fuldpas da jeg ikke kan holde så godt til staldarbejdet..

• #10   19. sep 2015 Jeg kender ikke helt til de kommentarer, du nævner, men nogen magen til! Min far er ikke meget forstående overfor sporten og har tit sagt: "alting kan da heller ikke gå op i hest". Og det synes jeg jo egentlig heller ikke "alting" gør, men jeg vælger da selv, hvad jeg vil bruge min tid på - og at jeg vælger at bruge de fleste af mine weekender på forskellige stævnepladser, er da min helt egen prioritering. Nogle gange kan jeg virkelig godt mangle noget forståelse for, at jeg bare har valgt en sport, som kræver noget mere tid og flere penge end de fleste andre sportsgrene. Det er jo ikke bare en sport eller en hobby. For mig er det jo en livsstil.

Dermed ikke sagt, at jeg jeg ikke kan forstå dem, der ikke har den forståelse. Nogle gange ville det virkelig være dejligt, at man kunne tage på en spontan ferie eller bare tage hjem til en veninde nogle dage, uden at have den mindste bekymring om det. Eller bare det at tænke på, hvad min opsparing ville lyde på nu, hvis jeg havde sat de penge ind på en konto, som jeg istedet har brugt på mine heste indtil nu. Nogle ting kan jeg godt misunde andre mennesker! At vågne op dagen efter en bytur, hvor mine veninder bruger hele dagen sammen og hygger, ser film osv., men jeg er nødt til at tage hjem, fordi jeg har mine heste, jeg skal have motioneret og tilset. Hvordan mine veninder tager på spontane "miniferier" hos hinanden, hvor jeg skal have det planlagt og helst kun overnatter en enkelt nat, fordi jeg skal hjem til mine heste.
    Men igen: det er et valg! Og det er mit eget valg! Og lige så meget, som jeg kan misunde venner og veninder for et eller andet, ligeså mange fantastiske øjeblikke får jeg med mine dyr. Følelsen af, at noget går op i en højere enhed, at mål indfries og man kan mærke, at ens arbejde bærer frugt. Ens arbejde med et 600 kg tungt frisindet dyr. DET er jo helt unikt og ikke noget, jeg ville være foruden! smiley

• #11   19. sep 2015 Jeg er så heldig at jeg er blevet født ind i en hestefamilie. Voksede op med 3 heste, en brun pony og to fjordboller + jeg på et tidspunkt havde part på en rideskolepony. Jeg cyklede uanede km op til hypperne. Jeg stoppede med det igen efter et grimt styrt som 13-årig, men vente tilbage igen i tide og utide og så sidst fast fra jeg var 21 år. Min ene moster havde hest sammen med min mor, den anden har ikke, men har altid haft forståelsen for det.
    Min mand havde ikke haft med heste at gøre før han mødte mig... efter lidt under et år fik han sin første egen pony smiley

Noget jeg siger til mig selv, når jeg kigger på hvor meget der ryger til hest (har dem hjemme så det er ikke så slemt)(og det er kun mig der skeler til at have hest engang i mellem... jeg har jo ingen familie der blander sig i det)... mine børn mangler INTET, jeg aner ikke engang hvad der skal ryge på deres ønskesedler, de får tøj og sko + vi rejser mellem 2 og 4 gange om året (familie i england vi besøger)... Mine børn kan bruge disse heste som hobby, det vil de gerne og de elsker at ride. Hvis jeg ikke havde hest, så skulle de jo deltage i en anden sport (jeg mener at det er sundt at have en sport) som koster lige så mange penge, da det jo er to døtre vi sakker om herhjemme. Nu ved jeg jo ikke om dine børn gider heste og ridning så det kan være et godt svar for dig, men mine som børnene kan bruge er en rigtig god grund til at have hest. Jeg synes det giver SÅ meget til dem smiley

• #12   19. sep 2015 Syntes der stor forståelse. Men igen kommer nok også an på hvordan man er som familie og omgangs kreds. Det dyrt med hest, og det. Tager tid. Er økonomien stram 3 børn osv. Ved godt det ikke er det samme, men så find en part istedet. Så har man goderne og ikke det usikre. Var min økonomi stram, ville jeg finde alternativer, for hesten skal have det godt. Og samtidig skal børn og familie ikke lastes af min hest skal have det godt smiley

så er der stramt ville jeg nok ikke af ond mening men sige til folk i min omgangskreds er du sikker på det smart at købe tage ansvar for noget så stort og dyrt som en hest. Og hvis folk sagde det til mig, ville jeg ikke blive sur, enten ville jeg kunne sige ærligt der styr på det ingen problemer. Kunne jeg ikke sigde dette, ville det være nødvendigt at kikke regnskabet igennem igen.

Det dyrt at være hesteejer, og udgifterne kan meget hurtigt vokse.
    Men de giver os også mentalt, rigtig meget ikke at glemme smiley held og lykke lige meget hvad du vælger.

• #13   19. sep 2015 Dingle: Den ældste på 4 år er meget glad for heste og vil også gerne ride.. Den mellemste på 2 er fascineret af heste, men mister lidt modet når de er tæt på..

Tina: Hesten er skam købt, jeg venter bare på at den kommer hjem.. Har haft part for at komme igang igen og det er slet ikke mig.. Og mine børn mangler intet overhoved, faktisk er de nok en anelse forkælet.. Er lidt for glad for at give dem ting smiley
    Jeg ved godt hvad en hest koster.. Jeg har haft hest siden jeg var 6 år gammel smiley

• #14   19. sep 2015 Jeg er 23 år, da jeg var 22 begyndte jeg at ride igen efter en pause på 5-6 år.. Jeg bor sammen med min kæreste i egen lejlighed, har dog ikke børn..
    Min familie blev egentlig ikke overrasket over at jeg vendte tilbage til hesteverdnen , har lige fået købt min egen pruhhest for 3 uger siden smiley De eneste kommentarer jeg har fået er noget i stil med "ej det har du da ikke tid til" øhhhh jo... det handler bare om prioritering og er derude hver dag smiley Men nok om det.. Man bliver aldrig for voksen til at være hestepige. Min mor red som ung men så købte hun sgu pludselig hest som 40årrige.. Der var heller ingen negative kommentarer , så vidt jeg ved smiley
    Måske er din familie bare så langt væk fra hesteverdnen, at de ikke rigtig kan sætte sig ind i det...

• #15   19. sep 2015 TS du skal også tænke på at du giver dine børn muligheden for at vokse op i hesteverdnen, jeg er selv utrolig tanknemmelig for at være vokset op i hesteverdnen. Det er der mange børn der ikke får mulighed for smiley

• #16   20. sep 2015 Jeg er eneste hestepige i hele min familie og særligt min mor er absolut ikke begejstret for, at jeg har hest (hun så hellere jeg producerede nogle børnebørn i stedet smiley ).

Heldigvis støtter min kæreste mig 100 % (faktisk var det hans idé at jeg skulle have hest igen efter 8 år væk fra hesteverdenen pga studie). Og jeg har aldrig fortrudt den beslutning.

De fleste af mine gamle hesteveninder har ikke længere hest. Og de sukker og ser drømmende efter heste hver gang de ser en. Det er tydeligt, at de savner heste og vil savne heste resten af deres liv. Det synes jeg ærlig talt er trist.
    Jeg har bare ingen planer om at leve i afsavn blot fordi min familie synes heste er en dårlig idé. Det er mit liv og som min kæreste siger, så bliver jeg altid glad ude ved hesten, uanset hvilket humør jeg var i, da jeg tog derud.

Jeg kan godt leve med at min familie synes, det er dumt, jeg har hest. Jeg kan derimod ikke leve uden min hest, han har været min følgesvend i 7 år nu smiley Så tough luck for min familie, de må leve med det smiley

• #17   20. sep 2015 Tak for alle jeres dejlige svar smiley

• #18   20. sep 2015 Jeg kender rigtig godt til det med andres syn på ens livsstil.. Og ja det er trettende.. Men jeg er pisse ligeglad da mit liv ville være utrolig trist og tomt uden min hest. Jeg ville uden tvivl have gået ned psykisk uden min hest da jeg har rigtig meget modgang i livet.. Så han er den der holder mig kørende. Jo jeg har to dejlige fantastiske børn men de er stadigvæk nogle der kræver en hel masse og har store forventninger til mig. Hos Tindur kan jeg slappe af, nyde samarbejdet og bare at koble fuldstændig ud smiley jeg kan ikke undvære det! Så spørgsmålet er om min familie kan leve med en kone, mor, datter osv der går nedenom og hjem eller om de accepterer min livsstil og udgift og ønsker en lykkelig kone, mor, datter osv.

Mvh TT

• #19   20. sep 2015 Ville sige skråt op med det smiley Min ex kunne ikke forstå at jeg ville have hest efter at have haft part i 1 1/2 år, så måtte han ud, ej der var også andre ting... Men enten må de forstå det eller også må de bare lære at leve med det xD Der er jeg bare lidt cold hearted.....

Kommentér på:
Vokser du ikke snart fra det ?

Annonce