29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Vokser du ikke snart fra det ? Vokser du ikke snart fra det ?
Ihh kender i det, familien har bare ikke rigtig forståelse for det at jeg ønsker hest igen.. Min svigermor nævnte lige idag at pengene jo kunne bruges til mange ting til børnene (de mangler absolut intet) eller en weekend tur..
Min svigerinde sagde da jeg solgte min plag for 9 måneder siden at "så kunne jeg jo bruge pengene på at hyre en rengørings hjælp, så jeg kunne slappe af" ??
Og mandens bedstemor sagde for en del år side "ja du vokser vel snart fra det der heste pjat"..
De forstår simpelthen ikke at man kan have interessen som voksen.. Og de kan heller ikke helt forstå at pengene til hestens er mine lommepenge (manden får samme beløb til sine hobbies) så nej de skal ikke bruges til rengøringshjælp eller familie ture i stedet ??
Kender i det at folk forventer at heste og ridning er noget man ligger på hylden når man bliver voksen ?
feb 2007
Følger: 30 Følgere: 76 Heste: 6 Emner: 489 Svar: 2.099
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Hvad prisen for at du er glad er.
Hvad prisen for at have overskud til at være en god mor for dine børn og en god kone for din mand.
For hvis du er bare en smule som mig, er hesten nødvendig for at ovenstående fungerer bare nogenlunde.. Og hvor mange kroner og ører om måneden er det værd, helt nøjagtigt?
feb 2007
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Men det er så træls, sådan noget. Det bedste man kan gøre er bare at lukke det ind ad det ene øre og ud ad det andet....
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.597
feb 2007
gør det da hvis du orker det .
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.390
Men ja det betyder meget for mig psykisk at jeg har noget at tage mig til, så det ikke bare er børn og hjem.. Og det er noget af det eneste motion jeg kan.. Vælger at have hest på fuldpas da jeg ikke kan holde så godt til staldarbejdet..
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.447
Dermed ikke sagt, at jeg jeg ikke kan forstå dem, der ikke har den forståelse. Nogle gange ville det virkelig være dejligt, at man kunne tage på en spontan ferie eller bare tage hjem til en veninde nogle dage, uden at have den mindste bekymring om det. Eller bare det at tænke på, hvad min opsparing ville lyde på nu, hvis jeg havde sat de penge ind på en konto, som jeg istedet har brugt på mine heste indtil nu. Nogle ting kan jeg godt misunde andre mennesker! At vågne op dagen efter en bytur, hvor mine veninder bruger hele dagen sammen og hygger, ser film osv., men jeg er nødt til at tage hjem, fordi jeg har mine heste, jeg skal have motioneret og tilset. Hvordan mine veninder tager på spontane "miniferier" hos hinanden, hvor jeg skal have det planlagt og helst kun overnatter en enkelt nat, fordi jeg skal hjem til mine heste.
Men igen: det er et valg! Og det er mit eget valg! Og lige så meget, som jeg kan misunde venner og veninder for et eller andet, ligeså mange fantastiske øjeblikke får jeg med mine dyr. Følelsen af, at noget går op i en højere enhed, at mål indfries og man kan mærke, at ens arbejde bærer frugt. Ens arbejde med et 600 kg tungt frisindet dyr. DET er jo helt unikt og ikke noget, jeg ville være foruden!
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Min mand havde ikke haft med heste at gøre før han mødte mig... efter lidt under et år fik han sin første egen pony
Noget jeg siger til mig selv, når jeg kigger på hvor meget der ryger til hest (har dem hjemme så det er ikke så slemt)(og det er kun mig der skeler til at have hest engang i mellem... jeg har jo ingen familie der blander sig i det)... mine børn mangler INTET, jeg aner ikke engang hvad der skal ryge på deres ønskesedler, de får tøj og sko + vi rejser mellem 2 og 4 gange om året (familie i england vi besøger)... Mine børn kan bruge disse heste som hobby, det vil de gerne og de elsker at ride. Hvis jeg ikke havde hest, så skulle de jo deltage i en anden sport (jeg mener at det er sundt at have en sport) som koster lige så mange penge, da det jo er to døtre vi sakker om herhjemme. Nu ved jeg jo ikke om dine børn gider heste og ridning så det kan være et godt svar for dig, men mine som børnene kan bruge er en rigtig god grund til at have hest. Jeg synes det giver SÅ meget til dem
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
så er der stramt ville jeg nok ikke af ond mening men sige til folk i min omgangskreds er du sikker på det smart at købe tage ansvar for noget så stort og dyrt som en hest. Og hvis folk sagde det til mig, ville jeg ikke blive sur, enten ville jeg kunne sige ærligt der styr på det ingen problemer. Kunne jeg ikke sigde dette, ville det være nødvendigt at kikke regnskabet igennem igen.
Det dyrt at være hesteejer, og udgifterne kan meget hurtigt vokse.
Men de giver os også mentalt, rigtig meget ikke at glemme
nov 2003
Tina: Hesten er skam købt, jeg venter bare på at den kommer hjem.. Har haft part for at komme igang igen og det er slet ikke mig.. Og mine børn mangler intet overhoved, faktisk er de nok en anelse forkælet.. Er lidt for glad for at give dem ting
Jeg ved godt hvad en hest koster.. Jeg har haft hest siden jeg var 6 år gammel
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 244
Min familie blev egentlig ikke overrasket over at jeg vendte tilbage til hesteverdnen , har lige fået købt min egen pruhhest for 3 uger siden
Måske er din familie bare så langt væk fra hesteverdnen, at de ikke rigtig kan sætte sig ind i det...
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 244
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Heldigvis støtter min kæreste mig 100 % (faktisk var det hans idé at jeg skulle have hest igen efter 8 år væk fra hesteverdenen pga studie). Og jeg har aldrig fortrudt den beslutning.
De fleste af mine gamle hesteveninder har ikke længere hest. Og de sukker og ser drømmende efter heste hver gang de ser en. Det er tydeligt, at de savner heste og vil savne heste resten af deres liv. Det synes jeg ærlig talt er trist.
Jeg har bare ingen planer om at leve i afsavn blot fordi min familie synes heste er en dårlig idé. Det er mit liv og som min kæreste siger, så bliver jeg altid glad ude ved hesten, uanset hvilket humør jeg var i, da jeg tog derud.
Jeg kan godt leve med at min familie synes, det er dumt, jeg har hest. Jeg kan derimod ikke leve uden min hest, han har været min følgesvend i 7 år nu
nov 2003
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 412
Vokser du ikke snart fra det ?