{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Træls episode med cykelrytter. ARG! {{forumTopicSubject}}

I dag var jeg ude og ride en skøn tur på min part. Vi var i gang med at tølt træne og lige pludselig SPRINGER Ganti op i luftet og op af en skåning. Jeg vender mig om og ser denne her cykelrytter komme kørende.. Jeg siger til ham med et smil. "Næste gang må du gerne sige hej, eller give lyd så hesten har en mulighed for at nå at opdage dig". Tænkte at du jo kunne være han netop var bange for at skræmme hesten med lyde bagfra. MEN hvad cykelrytteren så gjorde blev jeg for det første rigtig forarget over, men også trist og irriteret. Han rystede nemlig på hovedet og vendte øjne af mig, og meget næsvist sagde "HEJ" i det kan kørte forbi os.

Synes bare det er så ærgerligt at der nærmest er denne her "kamp" mellem os på hest og så de her motionist cykelrytter. Der skal der være plads til alle! Jeg skal selvfølgelig ikke generalisere og sige at det er sådan med alle men hvor har jeg efterhånden haft mange trælse "sammenstød" med cykler som NEMT kunne have været undgået.

Jeg plejer også at sige heeeej til dem der kommer cyklende hvis jeg opdager dem før hesten.

Og nu er det ikke fordi jeg rider en hest som nemt bliver bange, og han er ikke bange for cyklister.. Men når han går koncentreret og arbejder, og han så lige pludselig ud af øjenkrogen spotter "et selvlysende gult rovdyr" som kommer bagfra helt lydløst. Så kan jeg sgu godt forstå han får et chok! Øv smiley

Træls episode, på en ellers super tur smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls episode med cykelrytter. ARG!
  • #2   18. sep 2015 Ja vores rolige tur i onsdags endte med en mega bange Tindur der var på vej over stendige lige før vi kom hjem pga en på knallert... smiley Vi var nogle hundre meter hjemmefra og så var der nogle nye naboer der var ved at læsse deres arabere af en heste trailer så der var en del vrinsken osv. Tindur var lidt oppe at køre over disse og så kommer der en knallert susende imod os (Tindur er ikke 100% dus med disse endnu) Jeg giver tegn til at han skal sænke farten men han ignorerer mig fuldstændig således at Tindur vender mod dige og mener han skal væk.. Jeg får ham stoppet heldigvis men jeg bliver SÅ gal at jeg råber højt og vredt af ham hvor jeg kalder ham en fuc.... idiot! Det kunne have endt ganske så galt smiley Hvornår skal folk lære at heste kan bringe andre mennesker i livsfare hvis de ikke tager hensyn???!! smiley

Mvh en frustreret og ked af det TT

• #3   18. sep 2015 Mega fedt med din gode oplevelse Gry Hansen.. Jeg har selv mødt et par stykker af dem smiley dog er største delen nogen som slet ikke tager hensyn og som du skriver tror de ejer vejen smiley

Kan virkelig godt forstå dig Tindur, man bliver bare så frustreret og ked af det... Nu er Ganti jo som du ved også en følsom hest, og jeg ville i dag træne at ride i byen hvilket han ikke er tryg ved og usikker, og kunne bare mærke hvordan han blev ved med at spænde efter det chok han fik smiley Træls at der bare ikke kan være plads til alle.

• #4   18. sep 2015 Kun dårlige oplevelser her med himmelvendte øjne og sådan som du også har oplevet dem smiley

• #5   18. sep 2015 De skulle få en hest hoppende ind i cyklen.... bare sådan at de væltede slog sig uden at de eller cykel kom til skade! Så ville de måske tænke sig bedre om en anden gang!

Mvh TT

• #7   18. sep 2015 jeg har desværre også haft en del dårlige oplevelser med cykelister. Dog har jeg nu også mødt mange søde, der er næsten eller er stoppet helt op indtil jeg var forbi. Men mange ræser også rundt mellem træerne (også på ridestierne) og ikke tager hensyn til hverken heste eller mennesker. Jeg trækker altid ind til siden (både på cykel og på hest) når jeg ser/hører at der kommer en cykel, men alligevel skal de køre helt oppe i en, især racercyklerne.. Men i skoven møder jeg dog heldigvis flest søde cykelister smiley

• #8   18. sep 2015 Jeg har også kun haft gode oplevelser - lige på nær et par enkelte episoder, hvor moutainbike-ryttere kommer susende ud fra buskadser, men det skyldes ene og alene, at i den skov, hvor jeg rider, er der også mountainbikestier, som krydser ridestierne enkelte steder, hvor udsynet er rigtig dårligt. Så "sammenstødet" er ligefordelt mellem begge typer ryttere i mit tilfælde. Men har også flere oplevet, at folk er kommet cyklende helt lydløst bagfra. Så bliver min hest bange og cykelrytteren udbryder "ej undskyld, prøvede ellers at være så stille som muligt"... Så må jeg jo fortælle, at det faktisk er bedre, hvis de gider ringe med klokken eller sige hej, for at gøre hesten (og rytteren for den sags skyld) opmærksom på deres tilstedeværelse. For folk på cykel kan virkelig være lydløse! Og selvom begge parter, skal være opmærksomme på hverandre, sidder jeg personligt ikke og vender mig rundt hele tiden, for at spotte mulige cyklister. Så finder jeg det mere naturligt, at folk ringer med klokken, når de ser en hest - hvad end jeg har set dem eller ej - det skader trods alt aldrig nogen smiley

Men det er virkelig træls, at nogen oplever sådan noget. Kan også huske en tidligere tråd, der blev oprettet herinde af en cykelrytter, som ville have klarere regler cyklister og ryttere imellem. Og han brugte meget tid og plads på at forklare, at cyklister jo må være alle steder i Danmarks skove, men ryttere og heste må udelukkende være på afmærkede stier. Kan huske jeg fik en følelse af, af vi faktisk slet ikke var velkommen i skovene...

En anden ting, der er virkelig sjov, er folks venlighed overfor ryttere. Når jeg sidder på min hest, siger alle "Hej", når jeg rider forbi - personligt siger jeg også altid Hej til dem, jeg passerer, og alle svarer venligt igen, hvis de ikke er kommet mig i forkøbet. Går jeg derimod tur med en af vores hunde, er folk meget mere indelukket. Jeg sider stadig Hej, men deres reaktion er langt mere overrasket og deres svar er langt mere stille og slet ikke så smilende smiley
    Men det var vist lige et sidespring...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #9   18. sep 2015 Hvorfor er det altid cykelrytteren fejl?

mange cykelryttere ved ikke hvordan heste kan reagere, eller hvad der skal til før de reagere.
    så hvorfor forventer ryttere at de skal gøre sig bemærket?

kort sagt, vær glad for at nogle ved det, og ellers så åben jeres øjne - hesten er jeres ansvar, og med det ansvar hører også at man orientere sig - hele tiden.

• #10   18. sep 2015 Jeg er ved at skide en sprællemand, men hesten siger intet. Dog er det okay, hvis det bare er en enkelt eller to, men når de kommer i de der abnormt pladskrævende flokke, og de barer kører som idiotiske, forvirrede høns, helt mast op ad heste, biler og hvad ved jeg, så har jeg lyst til at kyle noget efter dem ...

Nu er min far cykelrytter - synes han selv smiley - og han giver mig ret. Når de kører i så store flokke, så har de stadig ikke ret til at fylde to vejbaner eller for den sags skyld opføre sig som, de ejer hele vejen. De er stadig cykelister, og ikke med i tour de france, og derfor skal de sgu stadig følge færdselsloven!

• #11   18. sep 2015 Heldigvis er min pony stort set ligeglad med alt, der bevæger sig, men jeg har prøvet et par gange at komme ridende i langsom skridt om et hjørne, og så kommer der en cykelist flyvende fra hjørnet mod mig og krikke. Det er ikke rart. Engang prøvede jeg det ret slemt. Var ude med staldejer og hendes hest, og vi kom skridtende efter hinanden rundt om et hjørne på en smal grussti, da der flyver en cykelist ud, hvor han faktisk ikke må cykle. Ponyerne bliver virkelig forskrækkede, og han siger ingenting, men cykler så tæt forbi os i samme hastighed, at min pony vender røven til og sparker ud efter ham.
    Han reagerede ikke, men jeg håber, at han blev så forskrækket, at han ikke gør det igen. smiley

• #12   18. sep 2015 Min mand var også cykelrytter og er enig med din far Holleander smiley de fylder det hele og tror de ejer hele vejen.. smiley

Mvh TT

• #14   19. sep 2015 # 9 : JA hesten er vores ansvar og det er ikke altid cykelrytterens skyld. Men man behøver da ikke kører hovedløs rundt. Jeg talte pænt til cykelrytteren og sendte ham et smil. At han så tager sådan på vej, pisser mig egentlig lidt af. Jeg har da også oplevet at de bare ligger helt lydløst bag en fordi de er bange for at forskrække hesten og hvis jeg ikke når at opdage dem og hesten ser dem først og får et chok, så siger jeg heller ikke noget. Men det her emne handler netop om hensynsløse cyklister som bare skider på at der skal være plads til alle..

# 13 Puha det var en vild oplevelse du har haft dig der. Har dog også oplevet noget ala det. Red en hest som var ny i stalden. Vi vidste han var utryg ved cyklister og da jeg så på lang afstand opdager en som kommer bagfra, beder jeg ham i god tid om at sænke farten og vifte til ham. Ingen reaktion. Hvilket gjorde at hesten tilsidst var så ræd at den satte i galop og cyklen bagved. Råbte til ham om han var sød at stoppe og trække forbi. Men reaktion. Til sidst fik jeg stoppet hesten ved at dreje ind på en sået marken smiley og han fortsatte bare ufortrødent ...

• #15   19. sep 2015 Jeg tror der skal oplysning til før enkelte af de tilfælde kan forhindres. Jeg tror faktisk at folk ikke aner at hesten faktisk er p**** bange og derfor løber - og ikke fordi det bare er rigtig sjovt. Jeg ved ikke om i har hørt andre ikke-hestemennesker, men jeg har oplevet at folk griner og kommer med den der "hehe, se hesten har det super sjovt.." kommentar. Fordi de ikke aner hvordan en panisk hest ser ud smiley

• #17   19. sep 2015 Jeg har heldigvis kun mødt søde cyklister, generelt kun haft gode oplevelser i trafikken. Det har kun været bilister der har været suset forbi. En enkelt gang har jeg oplevet min hest blev bange for en motorcykel der pludselig sagde bang, lige bag ham så han stak af og jeg faldt. Køreren var så rar at stoppe og stod med skyldfølelsen malet i ansigtet da hun hjalp mig op og spurgte om jeg var ok, og at hun var så ked af hun havde forskrækket min hest som var løbet hjem til stalden. Og selv der holdt en bil ind til siden og tilbød at køre mig hen til stalden - havde omkring 1km tror jeg :).
    Så generel super god og rar opførsel møder jeg! Gør selv alt jeg kan for at være en god trafikant.

Sikke en øv oplevelse du havde, TS :(.

Kommentér på:
Træls episode med cykelrytter. ARG!

Annonce