Træls episode med cykelrytter. ARG! {{forumTopicSubject}}
I dag var jeg ude og ride en skøn tur på min part. Vi var i gang med at tølt træne og lige pludselig SPRINGER Ganti op i luftet og op af en skåning. Jeg vender mig om og ser denne her cykelrytter komme kørende.. Jeg siger til ham med et smil. "Næste gang må du gerne sige hej, eller give lyd så hesten har en mulighed for at nå at opdage dig". Tænkte at du jo kunne være han netop var bange for at skræmme hesten med lyde bagfra. MEN hvad cykelrytteren så gjorde blev jeg for det første rigtig forarget over, men også trist og irriteret. Han rystede nemlig på hovedet og vendte øjne af mig, og meget næsvist sagde "HEJ" i det kan kørte forbi os.
Synes bare det er så ærgerligt at der nærmest er denne her "kamp" mellem os på hest og så de her motionist cykelrytter. Der skal der være plads til alle! Jeg skal selvfølgelig ikke generalisere og sige at det er sådan med alle men hvor har jeg efterhånden haft mange trælse "sammenstød" med cykler som NEMT kunne have været undgået.
Jeg plejer også at sige heeeej til dem der kommer cyklende hvis jeg opdager dem før hesten.
Og nu er det ikke fordi jeg rider en hest som nemt bliver bange, og han er ikke bange for cyklister.. Men når han går koncentreret og arbejder, og han så lige pludselig ud af øjenkrogen spotter "et selvlysende gult rovdyr" som kommer bagfra helt lydløst. Så kan jeg sgu godt forstå han får et chok! Øv
Træls episode, på en ellers super tur
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh en frustreret og ked af det TT
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 1.708
Kan virkelig godt forstå dig Tindur, man bliver bare så frustreret og ked af det... Nu er Ganti jo som du ved også en følsom hest, og jeg ville i dag træne at ride i byen hvilket han ikke er tryg ved og usikker, og kunne bare mærke hvordan han blev ved med at spænde efter det chok han fik Træls at der bare ikke kan være plads til alle.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
mar 2011
Mvh TT
maj 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 253
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Men det er virkelig træls, at nogen oplever sådan noget. Kan også huske en tidligere tråd, der blev oprettet herinde af en cykelrytter, som ville have klarere regler cyklister og ryttere imellem. Og han brugte meget tid og plads på at forklare, at cyklister jo må være alle steder i Danmarks skove, men ryttere og heste må udelukkende være på afmærkede stier. Kan huske jeg fik en følelse af, af vi faktisk slet ikke var velkommen i skovene...
En anden ting, der er virkelig sjov, er folks venlighed overfor ryttere. Når jeg sidder på min hest, siger alle "Hej", når jeg rider forbi - personligt siger jeg også altid Hej til dem, jeg passerer, og alle svarer venligt igen, hvis de ikke er kommet mig i forkøbet. Går jeg derimod tur med en af vores hunde, er folk meget mere indelukket. Jeg sider stadig Hej, men deres reaktion er langt mere overrasket og deres svar er langt mere stille og slet ikke så smilende
Men det var vist lige et sidespring...
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
mange cykelryttere ved ikke hvordan heste kan reagere, eller hvad der skal til før de reagere.
så hvorfor forventer ryttere at de skal gøre sig bemærket?
kort sagt, vær glad for at nogle ved det, og ellers så åben jeres øjne - hesten er jeres ansvar, og med det ansvar hører også at man orientere sig - hele tiden.
nov 2009
Følger: 60 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 1.346
Nu er min far cykelrytter - synes han selv - og han giver mig ret. Når de kører i så store flokke, så har de stadig ikke ret til at fylde to vejbaner eller for den sags skyld opføre sig som, de ejer hele vejen. De er stadig cykelister, og ikke med i tour de france, og derfor skal de sgu stadig følge færdselsloven!
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Han reagerede ikke, men jeg håber, at han blev så forskrækket, at han ikke gør det igen.
mar 2011
Mvh TT
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 1.708
# 13 Puha det var en vild oplevelse du har haft dig der. Har dog også oplevet noget ala det. Red en hest som var ny i stalden. Vi vidste han var utryg ved cyklister og da jeg så på lang afstand opdager en som kommer bagfra, beder jeg ham i god tid om at sænke farten og vifte til ham. Ingen reaktion. Hvilket gjorde at hesten tilsidst var så ræd at den satte i galop og cyklen bagved. Råbte til ham om han var sød at stoppe og trække forbi. Men reaktion. Til sidst fik jeg stoppet hesten ved at dreje ind på en sået marken og han fortsatte bare ufortrødent ...
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
Så generel super god og rar opførsel møder jeg! Gør selv alt jeg kan for at være en god trafikant.
Sikke en øv oplevelse du havde, TS :(.
Træls episode med cykelrytter. ARG!