{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trailer vs. bil
  • #1   18. aug 2015 De fleste heste fortrækker en lastbil, da der er mere plads og det er en fordel.

• #2   18. aug 2015 tænker mere en hestebil med plads til to hvor de går op af siden

• #3   18. aug 2015 De er alt alt for dyre at have i forhold til bil og trailer eller en stor ældre heste lastbil. Så ville ikke fortrække sådan en smiley så ville jeg vælge en trailer.

• #4   18. aug 2015 det er slet ikke for at købe, det er fordi min er vant til alm trailer, men er tilbudt at køre med til stævne med en anden men hun har sådan en hestebil smiley er bare i tvivl om det er nemt at få ham med i den, han er lidt skeptisk over for en alm

• #5   18. aug 2015 Der er vist kun at prøve smiley
    Det kan jo være helt helt forskelligt fra hest til hest smiley

• #6   18. aug 2015 Det er nok lettere i en lastbil, end i en trailer. Har prøvet begge dele med min pony, som havde trailerproblemer. Han var ikke meget bedre til det ene end det andet.

Synes det er vigtigt man kan læsse sin hest, uanset hvilket form for trailer man har. smiley

Havde en "hestehvisker" uder for at lære min pony at gå i trailer. Nu er han blevet så god til det, så er ret sikker på jeg ville kunne læsse ham i lidt af hvert.

Men hvis det bare er for en enkel tur, så tror jeg ikke du har noget at bekymre dig om. Det bliver i hvert fald ikke sværere at få din hest op i en lastbil. Der er som sagt dejlig meget plads smiley

• #8   18. aug 2015 normalt har jeg haft en som havde en stor lastbil til at kører for mig. super nemt hestene var oppe inden vi næsten fik rampen ned
    her for 1 år siden skulle jeg så flytte og skulle ud og finde en ny til at kører for mig. fandt Hyggehesten. han har en lille lastbil hvor de skulle ind fra siden. så det var første gang for mine.Og det gik lige så nemt som ved den anden.

fordelen ved en lastbil er at den er mere stabil når man kører. Dermed er der mere ro på hestene.
    og så bryder jeg mig ikke om tanken om hvor lidt traileren hænger sammen med bilen. har også set hvad der sker når en hest går amok i en trailer, så mine kører aldrig i sådan en.

• #9   19. aug 2015 Jeg tror at både chauffør og hest synes det er mere behalifgt at køre i en hestebil, en bil med trailer er også fint nok, der er bare ikke så meget ro over det, end hvis det er en hestebil smiley

• #10   19. aug 2015 Har lige været på Vilhelmsborg i weekenden til Haflinger DM og der var der Dansk Varmblodskåring samtidig hvor de jo kom med kæmpe fine lastbiler....jeg må indrømme jeg ikke er imponeret....der kom rigtig mange heste ud af de lastbiler som var væltet undervejs eller som styrtede ned af den ekstrem stejle rampe....jeg tror grunden til de vælter i lastbilen under transport måske netop er fordi de har for meget plads og chaufføren kan ikke mærke hvis de står uroligt og kører måske deraf en smule for stærkt eller drejer for skarpt....når man har dem i en hestetrailer kan man som regel mærke hver eneste lille bevægelse de laver i den og derfor er man også hele tiden obs på hvordan de reagerer i rundkørsler etc.....det kan man ikke på samme måde som i en lastbil....
    Når de skal af lastbilen er rampen temlig stejl og ikke trailervante heste tager derfor nogengange turen alt alt for hurtigt og ender med at vælte....det gør de ikke på samme måde i en trailer.
    Når det så er sagt så gad jeg da godt selv have sådan en lille lastbil med living...tænk at kunne have en sofa og en kaffemaskine med rundt på alle stævnepladser smiley

• #11   19. aug 2015 Mette K
    Nu var jeg ikke selv på vilhelmsborg den her weekend men jeg har før været der ude til følskue/hoppekåringer. Ofte er de heste der her bliver transporteret i de store fine lastbiler ikke vant til at køre og har derfor måske travlt med at komme ud. Det med at chaufføren ikke ved hvad der foregår er jeg ikke helt enig i, de fleste der kører i lastbil har netop kamera i bilerne for at undgå evt ubehagelige oplevelser med heste det vælter.

Kommentér på:
trailer vs. bil

Annonce