trailer vs. bil {{forumTopicSubject}}
hejsa folkens,
jeg har gået og tænkt lidt er det nemmest at læsse hesten i trailer eller i en hestebil hvor de skal op fra siden? er der forskel på hvordan de tager det, eller plejer det er være nemmere at læsse i hestebil?
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
mar 2007
Følger: 154 Følgere: 147 Heste: 6 Emner: 140 Svar: 403
mar 2008
mar 2007
Følger: 154 Følgere: 147 Heste: 6 Emner: 140 Svar: 403
mar 2008
Det kan jo være helt helt forskelligt fra hest til hest
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 182
Synes det er vigtigt man kan læsse sin hest, uanset hvilket form for trailer man har.
Havde en "hestehvisker" uder for at lære min pony at gå i trailer. Nu er han blevet så god til det, så er ret sikker på jeg ville kunne læsse ham i lidt af hvert.
Men hvis det bare er for en enkel tur, så tror jeg ikke du har noget at bekymre dig om. Det bliver i hvert fald ikke sværere at få din hest op i en lastbil. Der er som sagt dejlig meget plads
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
her for 1 år siden skulle jeg så flytte og skulle ud og finde en ny til at kører for mig. fandt Hyggehesten. han har en lille lastbil hvor de skulle ind fra siden. så det var første gang for mine.Og det gik lige så nemt som ved den anden.
fordelen ved en lastbil er at den er mere stabil når man kører. Dermed er der mere ro på hestene.
og så bryder jeg mig ikke om tanken om hvor lidt traileren hænger sammen med bilen. har også set hvad der sker når en hest går amok i en trailer, så mine kører aldrig i sådan en.
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Når de skal af lastbilen er rampen temlig stejl og ikke trailervante heste tager derfor nogengange turen alt alt for hurtigt og ender med at vælte....det gør de ikke på samme måde i en trailer.
Når det så er sagt så gad jeg da godt selv have sådan en lille lastbil med living...tænk at kunne have en sofa og en kaffemaskine med rundt på alle stævnepladser
aug 2007
Følger: 231 Følgere: 150 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 220
Nu var jeg ikke selv på vilhelmsborg den her weekend men jeg har før været der ude til følskue/hoppekåringer. Ofte er de heste der her bliver transporteret i de store fine lastbiler ikke vant til at køre og har derfor måske travlt med at komme ud. Det med at chaufføren ikke ved hvad der foregår er jeg ikke helt enig i, de fleste der kører i lastbil har netop kamera i bilerne for at undgå evt ubehagelige oplevelser med heste det vælter.
trailer vs. bil