1.174 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Spring på græs. Spring på græs.

Hej HG. Jeg regner med at skulle til Højme gård og starte stævne D. 2. August smiley Der står det er på græs bane. Mit spørgsmål er derfor: hvordan er det med sko og græs? Jeg har forsko på, men ikke mordax huller!! Mordax er ikke en mulighed da jeg ikke har nogle og ikke har de rigtige sko til det! Må og kan man springe på græs med alm. Forsko ? Det er metode B0 på forhånd Tak smiley smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spring på græs.
  • #1   11. jul 2015 Ja, det må du godt... Der er ingen krav om modax, det er et sikkerheds valg folk tager smiley

• #2   11. jul 2015 Pas på med sko på græs uden mordax.. Så bliver det rigtig glat

• #3   11. jul 2015 Det kan være rigtig glat, men så længe det kun er forsko, er det ikke så slemt... Og hvis det ikke regner er det ikke alt det er glat smiley

• #4   11. jul 2015 Hvis ikke du har mulighed for Mordax og du skal ud og springe på græs, så ville jeg enten få hevet skoene af, få nogle nye på med huller i og lån et mordax-sæt eller blive hjemme fra stævne.

Hvis det har regnet, hvilket sandsynligheden i Danmark er stor for, så er det virkelig farligt at springe på græsbane.. Og det kan give nogle grimme forstrækninger hos hesten, hvis den holder sig på benene..

Der er jo ca 3 uger til du skal til stævne, er det så ikke ved at du kan få skiftet skoene?
    Er man springrytter, så er det et must at få huller i skoene om sommeren, hvis man vil starte stævner..

• #5   11. jul 2015 Du kan godt, bare vær opmærksom på at det kan være glat smiley Jeg har selv flere gange sprunget på græs uden mordax, og så længde man er forsigtig og ikke laver alt for små vendinger så går det fint. Men dette har så altid været tørt græs, har det regnet er det meget glat.
    Men når der er tale om B0 tænker jeg det er en lille klasse.

• #6   11. jul 2015 Red engang et springstævne hvor min pony ikke havde fået mordaxhuller i endnu. Det var på græs og der regnede helt vildt.
    Man skal bare tænke på at ride stille og roligt og ikke suse rundt og tage skarpe sving. Min pony var også meget forsigtig.

Der skete intet og vi gled ikke. Og så endte det da meget godt med at vi vandt klassen. smiley Så var jeg dig ville jeg bare lige have det i baghovedet om at ride store sving og så lad være med at give den fuld gas. Hvis du skal ride flere springstævner vil jeg råde dig til at investere i mordax og få huller i skoene. Jeg føler mig mest sikker sådan. smiley

• #7   11. jul 2015 Jeg synes det er hul i hovedet og uforsvarligt, at springe på græs uden mordax. Rigtigt som der bliver sagt længere oppe, det er ikke krav, men et sikkerhedsvalg folk tager. Græs er i det hele taget noget møg, at springe på, medmindre det er en perfekt passet græsbane. Er det varmt og tørt vejr er det som at ride på beton, og hvis det er meget vådt bliver den hullet og glat, medmindre arrangøreren gider at tromle den jævnligt.

• #8   11. jul 2015 Jeg springer på græs uden mordax men det er så fordi at min hest ikke har sko på! Så har ikke rigtig noget valg men tager det altid stille og roligt når det er på græs

• #9   11. jul 2015 har sprunget rigtig meget på græs, med forsko, her har jeg ALDRIG haft mordax på min hest, om det har regnet eller ej, og skal lige siges at tilbage den gang, var hesten en kegle på 4 stylter som væltede over sig selv smiley og trods det, klodset og meget varm hest med forsko, og ingen forsko, tør, våd eller fugtig græs her er der aldrig sket noget smiley

• #10   11. jul 2015 Synes også det er dybt uansvarligt at springe med sko uden mordax! Det er meget glat og bliver hurtigt farligt. En ting er regnvejr men en hård bane er lige så glat for en med sko uden mordax fordi de så ikke kan træde i den! smiley
    Hvorfor er det ikke mulighed med mordax? Den skal vel forhåbentlig have nye sko på inden, mordax huller er ikke ret dyre at få lagt i (40kr cirka) og et sæt mordax kan du få for 200kr smiley

• #11   11. jul 2015 Det er LD og LC ( 60 og 70) Hvis det regner rykkes der indendørs.
    Jeg har selvfølgelig tænkt mig at lave store vendinger og give mig god tid!
    Og ja må overveje mordax har bare ikke noget forstand på dem smiley

• #12   11. jul 2015 Og han har lige fået nye sko på for cirka en uge siden, så det er ikke ved at være tid smiley

• #13   11. jul 2015 Der er ikke særlig svært at sætte mordax i hvis du køber et helt sæt smiley

• #14   11. jul 2015 Kan du evt. sende et link, Aner ikke engang hvordan de ser ud smiley smiley

• #15   11. jul 2015 http://www.hooks.dk/produktsida/mordaxsat/49126/49127/ sådan et her smiley

• #16   11. jul 2015 Tak smiley

• #17   11. jul 2015 Så lidt. Der fines nogle forskellige sæt men bare søg på Google så kommer der nogle frem smiley

• #18   11. jul 2015 Når du skal have sko næste gang, så få mordaxhuller i, og prøv at skru mordax i INDEN smeden kører.. Nogle gange er hullerne ikke helt store nok, men dem kan smeden forskære..
    Der er sådan en med i kassen man køber, det er bare ikke altid den kan gå i..
    og det er træls at opdage når man er komme ud på stævnepladsen..

• #19   11. jul 2015 man kan købe sådan nogle dimser til at skrue i mordaxhuller når de ikk er i brug. men, når skoen bliver slidt, så sidder de fast, egen erfaring.

har også købt gummidutter til at stoppe i hullerne, men endnu ikke afprøvet om de dur. mordaxhuller er trælse, når de er fyldt af jord og is, øv.

laura,uden huller i skoene til mordax, så hjælper diverse mordaxsæt ikke meget

• #20   11. jul 2015 TurboHesten
    Gummidutterne falder mega hurtigt ud! Kunne knap få dem til at blive siddende og da hesten tog et skridt var de ude igen...

Men ja det mega træls at rense dem og især hvis du ikke bruger dem så ofte kan det godt ruste lidt. Så vil råde dig til at når du får mordaxhuller så rens dem et par gange om ugen så burde de ikke være så trælse. smiley

• #21   21. jul 2015 Vil sige hvis det er glat eller du vil satse meget skal du nok have mordax i for en sirkedheds skyld smiley så i ikke styrter

• #22   21. jul 2015 Hov hvis det er glat skal du nok tage mordax i men du behøves ikke

Kommentér på:
Spring på græs.

Annonce