{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spring på græs
  • #2   30. maj 2011 Hvis hesten har sko, så ja...
    Det kan blive noget farlig glat noget, også selvom der er tørt på banen, da mange heste har sat af og landet samme sted som dig. smiley

Men størrelsen på mordax varierer jeg efter vejrforhold, højde på springene og hvor jævn bunden er. (har mindre i til banespring end terrænspring)

• #3   30. maj 2011 Sandra - Hun har sko på forbenene. Men så må jeg få fat i nogle mordax til at skrue i.

Vi skal ikke springe ret højt. Vi har dog intet på når vi springer på sandbanen.

• #5   30. maj 2011 Vi træner på græs hjemme, hesten jeg rider har også kun forsko på, hun har gået på denne bane hele hendes ridelige liv /fra 4 års til nu 12) Vi har ikke mordax huller i hende mere. Det går fint men selvfølgelig er det styrt regnvejr kan vi lade være med og springe, det kan man jo ikke til et stævne medmindre man melder fra. Det kommer meget an på hestens balance. Nogle står bedre fast end andre. En hest med 4 sko på en glat bane vil jeg altid sætte hager i. Str afhængig af banens glathed. Hvis det er knastørt og græs banen er mere hård end den er glat vil jeg absolut ikke sætte hager i da de så ikke kan trædes ned i banen og dermed gør ondt værre. Men altid være forberedt hvis det er på græs: have huller til mordax og have mordax med. Små/mellem/store afhængig af banen.

• #6   30. maj 2011 nej. Jeg har kun græs at ride på, og hesten går med forsko. Det er ikke sko der er laver til mordax, men vi klarer os fint uden :o) Hun er endda en hidsig bette "satan", så det går stærkt for sig. Dog holder hun sig på benene uanset hvor elendigt jeg rider hende smiley

• #7   30. maj 2011 Jeg er styrtet mange gange pga. ingen mordax, så jeg rider aldrig uden, på en spring bane!

• #9   31. maj 2011 Da jeg havde hest med sko, red jeg altid med mordax på græsbane! smiley

De små i tørvejr og de store i regnvejr smiley

Kommentér på:
spring på græs

Annonce