{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

bedste behandling af sår i mundvigen :'( {{forumTopicSubject}}

Min nye hest stak i dag af med mig, hestene på folden ved siden af fik et chok og løb og væk fra et eller andet hvilket resulterede i at hesten jeg rider tager benene på nakken, slår fuldstændig fra, tager en hegnspæl med mit knæ, smadre så igennem hegnet og med kurs ud mod landevejen, får vores egen og bilisternes skyld er jeg nødt til at tage fat da han overhovedet ikke reagerer på sæde, schenkler eller noget som helst andet og får drejet ham i hovedet så han løber i cirkel og stopper, desværre bevirker det så at mundvigen er spruknet i den ene side:'(.

hvad kan jeg bedst gøre for at behandle det så det forsvinder igen og er mindst muligt smertefuldt, har aldrig haft en hest med sår i mundvigen før , er bare så ked af at han har fået et da han ellers er en super sød og cool hest og jeg ellers aldrig tager fat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bedste behandling af sår i mundvigen :'(
  • #1   12. jun 2015 Smør lidt vaseline på smiley har heller aldrig været ude for det men det virker bare logisk smiley og husk! Du gjorde det du var nødt til! Det kunne have gået meget værre.. smiley
    Hvordan har du det? smiley

    Mvh TT


  • #2   12. jun 2015 Brug mælkefedt i stedet for vaseline.. Og giv den fri indtil såret har været helet totalt op i en uges tid..

  • #3   12. jun 2015 Ja fri eller bidløst tænkte jeg ikke var nødvendigt at skrive.. smiley

    Mvh TT


  • #4   12. jun 2015 tak, tror jeg har noget vaseline herhjemme, det ville være nemt hvis det virker med det:). ellers hvor kan man købe mælkefedt?.
    han får et par dages pause til hegnet er lavet igen også ser jeg om han kan rides i sidepull eller hackamore
    jeg er selvfølgelig ked af at jeg har haft så hårdt fat, men ja hellere det end han løb ud foran en bil med børn i eller en lastbil, jeg har et mørkeblot knæ og lidt små skrammer der men er ellers okay smiley


  • #6   12. jun 2015 Vaseline virker fint... Bruger det næsten hver dag her om sommeren da min hoppes "læber" tørre meget ud og så begynder de også at sprække når jeg rider hende.
    Tænk lidt på hvordan det er hvis du selv har et sår i læben... smiley


  • #7   12. jun 2015 tak for hurtig svar piger , man er vel lidt pylleret. såret sidder sådan ret inde i læben så tror han ville blive ked af helosan, prøver at smøre med vaseline..

  • #8   12. jun 2015 Problemet med vaseline er at det virker som stegefedt på den her årstid- der er mælkefedt noget mindre "margarine-agtigt" smiley

  • #9   12. jun 2015 Ved du hvor man kan få mælkefedt?

  • #10   12. jun 2015 Kopattesalve er jeg aldrig gået helt galt med mht. sår, hævelser og m.m. smiley
    Og så rid ikke med bid det næste stykke tid så heler det også hurtigere + er mere smertefrit for din hyps.

    Hellere hesten fik en sår i mundvien en at den + dig kom ud for en bilulykke.. ikke en sjov oplevelse men du gjorde 100% det rigtige! smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.921
    #12   12. jun 2015 Man kan få mælkefedt i de fleste rideudstyrsforretninger. smiley

  • #13   12. jun 2015 som de andre siger, så mælkefedt (eller vaseline) smiley
    Godt at i ikke er kommet alvorligt til skade, selvom det lyder meget avs med dit ben smiley Jeg ved hvordan det er at have et blåsort ben, jeg er selv blevet smadret ind i fuld hammer i en lygtepæl af den hest jeg sad på, fordi den blev bange - jeg troede jeg havde brækket knæet, det gjorde virkelig ondt! smiley Bare vent nogle dage, dit ben bliver mere og mere farvet smiley


  • #15   12. jun 2015 Vaseline (som fungere godt her og har osse brugt det til spækket mundvige)
    Og 10-14 dags bidfri, ville jeg gi.
    Min egen var selv klar efter den tid, og blev ellers redet med hackamore.


  • #16   13. jun 2015 Sjovt har aldrig hørt om mælkefedt på trods af 15-20 år i sadlen, er det bare ligesom kopattesalve?. men tak for svar alle Sammen:). han får et par fridage nu hvor vi smør og smør og hygger fra jorden af og mit ben bliver normal farvet igen smiley

Kommentér på:
bedste behandling af sår i mundvigen :'(

Annonce