{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muk? bedste behandling?
  • #1   10. nov 2014 pigoil er super godt..

  • #2   10. nov 2014 Vi brugte blue horse skinhealer http://www.daminoshop.com/product/blue-hors-skinhealer-300-gr-79/ til min part og det har virket rigtig fint

    VI vaskede og tørrede hendes ben hver dag og så kradsede vi skoperne af og smurgte med det der efter ridning så der kom et fint lag på.. Det virkede ganske fint for os.


  • #4   10. nov 2014 Den eneste behandling, der har virket for os, er vaskning, hvor skorperne kradses af - lidt tricky, for hesten må ikke kradses til blods, så bliver mukken værre - og så en god, fed creme smiley Det skal gøre hver dag - vi vasker dog ikke hver dag for at bevare noget at hestens fedtlag i pelsen. Er der ikke synligt skidt, nøjes vi med at tørre med et rent håndklæde, eller evt. skylle med lunkent vand for at opløse skorperne, og så ellers et tykt lag fedtcreme smiley

  • #5   10. nov 2014 Vores har rigtig meget hår, og nogle har været meget plaget af muk/mider i sokkerne.
    Pigoil er blevet hældt på så det er helt søbet ind, 4 dage efter hælder man mere oveni, og igen 4 dage efter, efterfølgende så begynder skorperne at løsne sig og falde af når de er "klar" til det. Du må IKKE vaske eller pille i det for så spreder det sig. Det kan godt se lidt træls ud hvis den har meget hår, under behandlingen.
    Efter 4-5 behandlinger er det væk og vi har ikke set det siden.
    Pigoil er ganske ufarligt også hvis hesten slikker i "behandlingen" det sker der absolut ikke noget ved.


  • #6   10. nov 2014 Min dyrlæge sværger til at man vasker området rent hver dag når hesten fx. kommer ind fra fold. så skal det renses med klorhexidin, og til sidst smøres med zink creme (begge fås i håndkøb på apoteket) Han siger at det virker bedre end meget at man kan købe i rideudstyrs butikkerne, og så er det også meget billigere. jeg er lige begyndt at bruge det da min nye hest har fået mug. Og hverken muk salve eller skinhealer har kunnet tage det.
    Zinkcremen udtørre området, og det er mug bakterier ikke særlig glade for, og klor dræber bakterier.
    har kun brugt det i et par dage, men det er allerede blevet meget pænere.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.710
    #7   10. nov 2014 Først, aldrig pil skorperne af, så laver du åbent sår, også er der endnu større adgang for bakterier..

    Ved os har en sikker behandling været, vask i mediskrub, lad benet stå i blød i vircon-s, også når det er tørt smørres benet ind i tee-tree Oil smiley


  • #8   10. nov 2014 Saltvand er det eneste der tager muk på min hoppe, det er også efter Anbefaling fra dyrlægen smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.932
    #9   10. nov 2014 Som beskrevet på nedenstående link så findes der ikke nogen bedste løsning, men her kan du da læse hvad dyrlægen siger om sagen, hvis det bliver ved at være hævet så synes jeg du skal kontakte dyrlægen, infektionen kan gå i lymferne og udvikle sig til lymfangitis.

    Linket vil så ikke ind men tjek netdyredoktor under muk ??





  • #10   10. nov 2014 Mediscrub (fra apoteket). Vask koderne (og andre angrebne områder) i det, lad hesten stå med det på i 15 min. skyld af og tør. Gør dette hver dag hvis den er angrebet og gerne et par gange om ugen forebyggende i særlig mudrede perioder. Så er man fri for muk smiley

  • #11   11. nov 2014 Hævet ben er ik godt...
    Min har lige haft infektion i begge bagben, pga. muk, store stolpeben.
    Jeg smurte det med skinhealer hver dag, hvilket var en virkelig dårlig ide.
    Hun endte på pencillin.
    Den daglige behandling er så jodbad, skorperne ska blødgøres op pilles af.
    Så ska det tørres godt efter.
    Hævelsen er næsten væk og mukken er osse på retur, så det holder jeg mig til.

    Jeg fik læst og skrevet af dyrlægen, at det sku renses og han luft.
    Og han har desværre altid ret....


Kommentér på:
muk? bedste behandling?

Annonce