{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Mug, mest effektive behandling? {{forumTopicSubject}}

baby er desværre på en eller anden måde fået en smule muk ved en af hans koder ved det ene bagben.
jeg tror det er kommet af at de har rendt ude i noget naturvand som vi har en smule af på 2 af vores marker.

hvad er den bedste og effektive behandling? Han viser ikke tegn på halthed og genering, så jeg vil lige hører jer inden jeg kontakter en dyrlæge..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mug, mest effektive behandling?
  • #1   5. jul 2011 jeg har haft en pony der fik det hver sommer pga hun havde sokker altså lys hud, jeg behandlede det med teatree oil, da det tørrer det...det værste man kan gør er at smøre fugtgivede creme på, da det er lige miljøet for mugget...

  • #2   5. jul 2011 Lykke, tak for dit svar smiley


    Jeg har også hørt at atamon hjælper på det.
    Jeg har blandt andet noget behandling af noget svamp som jeg brugte på min gamle part til det. Der er dog ikke så meget tilbage, så hvis der nu fandtes andre løsninger kunne det jo være smart ...

    Er der nogen der ved om atamon hjælper?
    (link fjernet)


  • #3   5. jul 2011 Har også hørt at atamon skulle hjælpe, dog aldrig prøvet det..
    Men dagligt vask og tørre skulle hjælpe..


  • #4   5. jul 2011 Jeg bruger skinhealer fra bluehorse tl at blødgøre og nuldre.. Så er det væk i løbet af et par dage.. smiley

  • #5   5. jul 2011 der finder noget der hedder viaconesh (staves?)

  • #6   5. jul 2011 Det hedder Vircon S smiley

  • #7   5. jul 2011 som rikke g skriver... vircon S virker super på mug... prøvede alt på min blandt andet skindhealer fra blue horse som bare gjorde det hele meget værre.... Men vircon S virkede super...

  • #8   5. jul 2011 frontline og atamon

  • #9   5. jul 2011 Blue Horse sårspray:) Har forsøgt både Atamon og Vircon S - men må indrømme at jeg de sidste par år kun har brugt Sårspray, og i løbet at et par dage er det helt væk igen - kun et par behandlinger, og super nemt!

    http://rideudstyrslageret.dk/product.asp?product=1933


  • #10   5. jul 2011 atamon virkede ikke rigtigt på min.. Det gjorde det en lille smule bedre, men det forsvandt ikke....

    Jeg vaskede det i blå biotex og det virkede....


  • #11   5. jul 2011 Hold det så tør som muligt og fjern den fra den mark den går på og hvor den har fået mukken.
    Vask 1 gang dagligt med Virkon S og allerede efter få dages behandling vil du kunne se mukken er på retur ;o)

    Husk Virson S ska ikke vaskes af igen, men skal blive i pelsen.


  • #12   5. jul 2011 Har faktisk lige haft fat på dyrlægen i dag da jeg står med samme problem på begge forben og det vil ikke rigtig gå væk trods desinficerende vask og tørring. Det store problem lige nu er vejret, for når sårene tørrer op dannes der ny lymfe og igen ny sårskorpe da huden er tynd og irriteret når det er så tørt og solrigt.

    Har også prøvet omvendte model med desinficerende vask, tørring og derefter en godt lag skinhealer. Heller ikke den metode har virket.

    Atamon er afprøvet og blå biotex vil jeg simpelthen ikke putte i et åbent sår, for det gør nas på mig selv.

    Dyrlægen sagde at det faktisk var værre og sværre at få bugt med her om sommeren hvor det svinger så meget mellem vådt og tørt. Den desinficerende behandling skulle fortsættes (husk endelig brug af handsker og rene klude) han ville ikke stå inde for det som dyrlæge men sagde at flere af hans kunder havde haft en rigtig god effekt af krokodilleolie (som han bestemt ikke forhandler smiley

    Så nu står den på stadig desinficerende vask og tørring og derefter indgnidning af krokodilleolie på de angrebne områder og så må jeg se om det er noget der virker.

    Har generelt kun helt ekstremt positive oplevelser med Probs produkter (Ekholms) og det er dem som forhandler krokodilleolien, så der er da håb.


  • #13   5. jul 2011 Vi fjernede først mugskorperne (Sevlfølgelig varsomt) Og derefter puttede vi jod på smiley Min gamle pony havde det i starten, da jeg fik hende og det var rimelig slemt. Så vi klippede benet, der hvor muggen var og fjernede de mugskorper vi kunne få af og derfter brugte vi jod og det virkede hverfald for os smiley

  • #14   5. jul 2011 Jeg har altid brugt Atamon:-) og derefter en fugtiggivende creme(som helosan)

  • #15   5. jul 2011 Honning virker helt fint for mig, også selv om benet skulle være slemt angrebet.. Red på et tidspunkt en hest der have mug næsten hele vejen op af bagbenene..

  • #16   5. jul 2011 muk lever af vand, bakterire på folden og luft, jeg har selv haft broblemt, jeg vaskede det i sæbespåner, det efter et tykt lag babycrem.
    og pakkede benet ind, det gjore jeg ind til det var væk, husk ta benet skal vaskes hvær dag.


  • #17   5. jul 2011 Baby er fjernet fra marken allerede da jeg kom hjem og opdagede det, og han går sammen med 3 andre smiley

    jeg tror jeg vil bruge atamonen og se om det virker.. smiley
    ellers må jeg i gang med at undersøge jeres andre metoder smiley

    mange tak for svarene allesammen, i er altid så søde og hjælpsomme smiley


  • Hanne H
    Hanne H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 6
    #18   6. jul 2011 Suk, min vallak har også fået mug igen...men
    jeg bruger RODALON som jeg køber i spray flaske og sprayer på 2 gange om dagen - det virker !!
    Ellers har jeg også gennem tiden prøvet. jodcreme, atamon, frontline, skinhealer, honning, virkon s, blå biotex, sæbespåner og alle mulge produkter - men Rodalon det virker altså..


Kommentér på:
Mug, mest effektive behandling?

Annonce