{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Frustration over sadel {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et lille (kæmpe) problem med min sadel, eller mangel på samme. Jeg springer i min dressursadel, da min hest simpelthen nægter at gå frem eller springe i en springsadel. Vi har haft to sadelmagere ude, og hver gang prøvet flere sadler, der så ud til at ligge rigtig godt. Indtil vi begynder at springe, og sadlen nærmest ligger foran skuldrene. Sadlerne er også blevet tilpasset i alle tilfælde. Jasmin er i forvejen en lidt hys dame, og kan ikke klare, at noget ligger for tæt på hendes skuldre eller klemmer. Man kan virkelig mærke, at hun bliver utilfreds, bukker en del, spænder op og tager meget små skridt.
Jeg føler ikke helt, at jeg kan hjælpe hende i springningen i en dressursadel, og min balance er ikke just god, når vi kommer over de 70 cm. Vi rider altid med anti-skridunderlag. Dressursadlen rykker sig ikke en eneste centimeter, når vi springer i den, og Jasmin går rigtig fint frem, og springer meget velvilligt. Er 7-9-13 aldrig stoppet for en forhindring. Det skal måske lige siges, at hun er halv engelsk fuldblod og halv traver, så hendes kropsbygning erlidt atypisk smiley

Er der nogen der har nogen ideer til, hvad man kan gøre, eller har prøvet noget lignende? Er ved at være meget frustreret smiley
Halerem er udelukket smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration over sadel
  • #1   20. maj 2015 En kombisadel måske?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   20. maj 2015 Det handler vel bare om at finde en sadel som faktisk passe hesten.
    Hvis sadlerne er glædet frem så passer sadlen ikke smiley

• #3   20. maj 2015 Præcis. Sadlen passer ikke, hvis den glider frem. Det var mere for at høre, om nogen havde oplevet det samme og pludselig fundet en der passede. Er i tvivl om jeg skal ofre en helt ny sadel til 13.000, eller om det måske bare er spild af penge, hvis vi ender i det samme smiley Eller om det bare er ud og prøve en masse forskelligt, og håbe på, at det lykkes. Har bare prøvet så mange efterhånden.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   20. maj 2015 Amalie: du kan vel afprøve sadlen når sadelmageren er der smiley

• #5   20. maj 2015 Ja har jeg også haft gjort. Og så har jeg købt den (flere), og efter hesten har haft den på et par gange, vil hun ikke springe mere.

• #6   20. maj 2015 Winnie: Jeg havde faktisk overvejet muligheden. Er bare i tvivl om, hvor god den er at springe i. Selvfølgelig en bedre løsning end dressursadlen smiley

• #7   20. maj 2015 Kender problemet fra min fuldblodstraver, som jeg har nu. Har prøvet rigtig mange sadler. Har troet hver gang at det var den rigtige sadel,men efter en tid har han har bukket rigtig meget og teet sig, Har dog aldrig været i tvivl om at noget var galt, da han er meget sensitiv. Har det sidste år redet i Sensation G4 dressursadlen og der har ingen problemer været. Han har fået større skulderfrihed i den. Jeg springer i den og det fungerer fint for mig. Eller findes der andre modeller af sensation. Det er en stor investering men set i lyset af at han ingen gener har, har det været pengene værd.

profilbillede
  • #8   20. maj 2015 Gitte: Ja det lyder jo lidt som det samme. Tror heller ikke der er noget galt ned hende, når der ikke er noget i dressursadlen smiley
    Kan også sagtens springe i dressursadlen til og med 80 cm, men når vi op på en meter, bliver det ret problematisk smiley Men måske det er et udbredt problem blandt disse racer. Jeg vil prøve at kigge på sådan en sadel du har smiley

• #9   20. maj 2015 Det har nok noget at gøre med at saddelklapperne er længere på en dressursaddel så den ligger mere rundt om hesten smiley Der er ikke andet at gøre end at prøve en masse forskellige sadler og sadelmænd smiley

• #10   20. maj 2015 Majken: Ja det er vel bare at tage hele turen smiley Den bliver lang og sej smiley

• #11   20. maj 2015 hvis det er fordi den glider for langt frem, kan i prøve med en halerem?

Kommentér på:
Frustration over sadel

Annonce