{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste oplevelse.
  • #1   4. apr 2015 Blev kylet af en ung jyde, som pludselig helt uden advarsel sprang i luften, og hende der trak mig blev skubbet væk, og efter 5 crazy bukkespring røg jeg af ned på hovedet og hesten joggede oven på mit fodled.. smiley

• #2   4. apr 2015 Da min hest løb under ridebane-hegnet, da jeg løssprang hende. Vi jagtede hende rundt på en stor mark, og hun synes bare at det var vildt sjovt smiley jeg var virkelig bange for at hun vil løbe ud på vejen foran en bil. Heldigvis skete der ikke noget, og så snart jeg hentede en spand med foder, kom hun xD

• #3   4. apr 2015 Styrter med hesten på en vej, hvor der var blevet smidt løse sten ... Ryger først, dernæst hesten oven på mig, og så glider vi hele 7 meter hen ad de skarpe sten. Vågner først et par dage efter på sygehuset, flået op på hele højre side af kroppen - ansigt, under armen, åben sår til knoglen på hoften.

Ender med brækket skulder og en voldsom hjernerystelse. Får ikke min hukommelse igen.

• #4   4. apr 2015 Da jeg sidste efterår væltede med min gamle pony, under en galopvolte. Han væltede, jeg faldt af og han landede på mig. I det han rejste sig op igen, sprang han frem og ramte mig i hovedet med sit ene bagben ( heldigvis på hjelmen ). Skide grim oplevelse der gik ENORMT stærk - dog blev det kun til en lille hjernerystelse.. heldigvis.

• #5   4. apr 2015 Væltede over et spring med min gamle hest.

I dag er jeg stadigvæk mega bange for at springe.

• #6   4. apr 2015 Blev smidt af for fuld udblæsning, da hesten først stejler, løber og bukker helt uden advarsel og jeg kunne sgu ikke lige holde mig på. Så jeg bliver smidt op i luften, ud over røven på krikken og rammer jorden direkte på ryggen.

Blev lagt på et spineboard og fløjet til traumecenteret på Rigshospitalet, da lægerne mistænkte et brud i ryggen.. Der var heldigvis ikke noget brud, men jeg går til kiropraktor hver måned pga, noget sætter sig fast det sted jeg landede og det mærker jeg stadig nu ca. 4-4½ år senere.. Det var ret uhyggeligt. Også at min mor havde hørt ambulancen og sagt til sin kæreste "Jeg håber ikke det er min datter de kommer for at hente"..

• #7   4. apr 2015 Da jeg var på tur med min part. Den smed mig af, jeg kom op igen og så bukkede den mig af igen, og jordede hjem mod stalden.
    Kl var 16 på en hverdag, og for at komme hjem skulle den over Viborgvej - ganske trafikeret.

Hvordan han slap over vejen uden en skramme, er mig en stadig en gåde.

• #8   4. apr 2015 Jeg red en lettere varm pony til en ridetime, som så en gang imellem fik et flip, og stak af i ridehallen. I den ene ende af ridehallen var der vådt. Da hesten så stikker af med mig for tredje gang den ridetime, glider hun desværre nede i den ende i fuld galop, og jeg tror at han landede oven på min fod samtidig med at mine tåspidser presses ned mod underlaget, som forsager at halvdelen af min akillesene knækkede.. Det tog mig et godt stykke tid at komme over den skade..

Min ridelære var kold i røven, da jeg kunne støtte på mine tåspidser = jeg kan bruge stigbøjler, og satte mig op på hesten igen efter at konstatere at mit knæ var ok. Det var overhovedet ikke særlig sjovt. Det gjorde at jeg lagde ridning på hylden i 3 år..
    Men er blevet ret sikker på hest igen - skal bare ikke være i fuld galop på andet end lige strækninger.

• #10   4. apr 2015 Uh smiley

Her for en 2-3 år siden red jeg i en Ponyklub, jeg skulle så ride en af de heste som stak af næsten hver gang der var rytter på Jeg siger allerede inden at jeg tror den stikker af med mig til ridelæren, hun siger så bare "nej, nej" og jeg begynder så at sadle op og trække ind i ridehallen. Det går meget godt indtil vi skal til at trave over et par små spring, det første spring går super.... smiley
    Vi sætter i trav imod andet spring og så sætter hesten i galop og løber udenom, den løber en 2 hele kortsider, 2 hele lang sider i FULD galop
    Jeg styrer den så ind over midten og hopper af, min ridelære tager så fast i hesten også løber jeg ud fra ridehallen smiley og JA jeg græd mega meget smiley
    Jeg turde ikke ride i galop i ca et halvt til et helt år efter og kunne mærke at bare i trav kom mit hjerte helt op i halsen... Den dag idag er jeg heller ikke glad for galop

Og ugen inden jeg red hesten var der en der blev hentet i ambulance fordi hun var røget af den skøre hest.. smiley smiley

• #11   4. apr 2015 Jeg og min part væltede. Hun endte med at ligge ovenpå mit ben. Og så den gang en anden part stak af med mig på stranden og nægtede at stoppe. Hun er grunden til, at jeg er bange for at galopere i skoven :3

• #13   4. apr 2015 Min værste oplevelse var nok, da en hest stak af med mig henover en spejlglat asfaltvej. Den stoppede først da jeg fik styret den ind på en græsplæne og derefter hen imod et træ, så den blev nødt at stoppe.

Det værste var nok frygten for, at den skulle glide og styrte, da jeg året inden var styrtet med en hest fordi den gled.

• #14   4. apr 2015 For lidt over 3 år siden, skridtede jeg rundt på min hest, ude på folden, mens min kusine holdte hesten.
    Pludselig kører der nogle motercykler forbi folden, og min pony bliver bange og løber. Min kusine kunne ikke holde hende, så hun slap min pony.
    Ponyen løber helt tæt op af hegnet, og jeg falder af lige ind i hegnet.
    Fik en blodforsammling i højre arm.

• #15   4. apr 2015 Blev til springundervisning lidt for ivrig, og vælger at tage springet før hesten, hvilket resultere i jeg falder udover halsen og lander på maven foran springet. Min pony vælger så at springe, og lander oven på mig. Det eneste jeg mærker er en hov i hovedet og en i ryggen, for så han kom og puffede til mig få seunder efter, hvorefter min ridelærer kom og hjalp mig op på hesten igen, hvor jeg så sprang springet igen.
    Jeg slap fra det uden mén, men min pony blev aldrig rigtig glad for at springe inde i hallen igen.

• #18   4. apr 2015 Min værste oplevelse? Den skete idag ?? ellers er jeg aldrig rigtig kommet til skade, dog blevet slæbt efter en pony i fuld galop engang som gjorde jeg ofte døjer med mit ene knæ og på et arbejde hvor et føl sparkede mig på modsatte knæ så jeg døjer med det andet men er aldrig blevet tjekket smiley men idag på mit arbejde havde vi en hoppe som i løbet af natten havde fået det ene ben over bokslågen og hang fast hvor der blev brugt næsten 4 desperate og stressede timer kun 3 mennesker på at få den fri og hvor vi efter 2 timer næsten havde hende over hvor jeg tog i hoven og bare ville skubbe til hvor den sparkede for at komme fri fordi hoven var oppe på bokslågen men som resulterede i at mit håndled gav 3 knæk og jeg brugte flere timer på skadestuen hvor jeg har brækket håndleddet, håndleddet er delt i 2 - 'arm' knoglen og håndledsknoglen er knækket og armknoglen sad og stillede ud øverst, og så trak de den nogenlunde på plads - ligesom hvis man har noget af led - og så skal jeg gå med gips i 5 uger og til kontrol hver uge og hvis det rykkede sig det mindste skulle jeg opereres ??

• #19   4. apr 2015 min værste ting med heste er heller ikke fald. men da jeg en morgen kommer i stalden og der ligger min hest og er død. En sprængt hovedpulsåre. skrækkeligt at finde min hest ligge der. Noget jeg ikke ønsker min værste fjende skal opleve smiley

• #20   4. apr 2015 Jeg red rideskole nogle år inden jeg fik part, og en dag kom min træner og sagde at jeg skulle ride en pony på 4 år som hun hjalp med at tilride. Vi skulle springe udendørs og udover alle lydene som var skræmmende lå der en kat på en bænk og sov. Lige idet vi rider hen mod springet vælger katten så at hoppe ned fra bænken hen mod ham. Han hopper til siden og jeg falder af, det føltes meget mere voldsomt end det lyder, men.. Jeg har altid hadet katte lige siden smiley

• #21   4. apr 2015 Jeg skulle ride på en Frieser for første gang.. I skoven og jeg kan ikke finde ud af "store gange" så jeg råbte efter min ridelærer at jeg ikke kunne og sådan men hun sagde bare "tro på dig selv!!" - mere husker jeg ikke andet end de fortalte mig jeg faldt af.. Men jeg kunne ikke huske noget (virkeligt mærkeligt) så på skadestuen med mig og fik afhvide det var hjernerystelse... Ikke så fedt smiley

• #22   5. apr 2015 Jeg er aldrig selv kommet til skade, men i starten af mine rideår lånte min søster og jeg en pony og valgte at tage jordeture fra den ene ende af en stubmark til den anden. Jeg rider først og derefter min søster, da hun når stubmarkens ende, stopper ponyen ikke og hun flyver henover hovedet på den og rammer en grusvej. Det var godt nok lange sekunder at skulle løbe hjem til gården med en langsom pony og få fat i noget hjælp. Jeg var bange for der var sket min søster noget, men kunne ikke tænke så langt, som at tage mobilen fra hendes lomme og ringe efter hjælp.

Kommentér på:
Værste oplevelse.

Annonce