{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste heste oplevelse
  • #1   8. apr 2013 Da jeg for godt tre uger siden måtte aflive min elskede pony.... det er næmere den væreste oplevelse i hele mit liv, også udenfor hesteverden....

• #2   8. apr 2013 Da min pony nægtede at dreje, og løb hen over grøften.... Det resulterede i at vi faldt ud over vejen, og Trold skrabede mulen og begge knæ, det ene måtte desværre sted

• #3   8. apr 2013 Da jeg skulle sælge min første araberpony Lady

• #4   8. apr 2013 Da jeg en aften blev ringet op om at min bedsteven(Tonje) var død..

• #5   8. apr 2013 Hmm.. Glemmer aldrig engang, da jeg var lille hvor jeg trak en hest, som stak af, hvor jeg hang bagefter den og kom ind imellem dens ben i fuld galop..

Derudover er det min gamle lånehest som to gange ud af det blå eksploderede, bukkede, stejlede, løb mod barriererne indtil man faldt af. Alt dette efter en halv times afslappet ridt uden problemer..

• #6   8. apr 2013 Da jeg skulle sige farvel til min gamle og mest elskede part ever!!!!<3

• #7   8. apr 2013 Da min hest var i fuld galop, uden kontrol over hende, hvor hun var tæt på at ride ind i en kæmpe busk/træ, fordi hun nægtede at dreje. Og havde tabt mine stigbøjler smiley

• #9   8. apr 2013 At falde af lige ned i en mudderpøl.. Så er man bare lækker bagefter, især når man først lige skal cykle 3 km. For at få fat i byt tøj, haha smiley

Ej.. Det ved jeg faktisk ikke.. Måske dengang jeg ikke vidste hvad der var galt med min basse, vi fandt så ud af det var ryggen og det blev ordnet. Heldigvis smiley

• #10   8. apr 2013 Da jeg kom ud i en stald der var fuld af vanrøgtede heste. Det syn glemmer man aldrig.

De blev selvfølgelig omgående anmeldt.

• #11   8. apr 2013 Det var nok da jeg bogstaveligt talt blev sparket ned af en tidl hest, bukkede 5 ribben og punkterede en lunge, og derefter fik afvide at jeg ikk måtte beholde hesten. Nøj jeg var sur!

• #12   8. apr 2013 Da den pony jeg red på stak af på en mark og løb DIREKTE mod en vej!!(hvilket også var vejen hjem) Jeg kunne hverken stoppe eller styrer og min veninde (som jeg deler denne profil med) kunne ikke gøre andet end bare at kigge på(da hun var med til fods) Det føltes bare som at sidde på en maskine overhoved ingen kommunikation!! Men et par hundrede meter fra vejen trængte jeg igennem til ham og fik ham drejet af...(det var en stærkt befærdet vej hvor der kom mange biler) Det har gjort os begge lidt utrygge han har ikke forsøgt igen men en del af skylden er også at han ikke kan lide at ride alene, men hvis der går en ved siden af er det okay, og min vendinde stoppede for at samle noget op, troede at han at hun blev bange (stoppe pludseligt op på vores hestes sprog= bange) og gjorde det til en undskyldning for at komme hjem..... Men der er ikke sket noget med nogle af os det eneste er at vi har fået os en ordentlig forskrækkelse...

• #13   8. apr 2013 En dag var jeg ude og springe på min pony på banen, den var ret dyb og jeg ville derfor ikke springe så længe derude. Da vi skulle tage det sidste spring på ca.100 cm. Er bunden så dyb, at da hun lander, falder hun ned på knæ, og kaster mig ned under maven på hende, hvor jeg sidder fast under hendes vægt. Jeg besvimer og lander på et hospital, hvor jeg får konstateret større hjernerystelse, og jeg fik også af vide, at hvis ikke jeg havde haft springvest på, var det meget muligt den sidste ridetur i mit liv, og jeg ville være blevet lam i ryggen.

Så til alle jer derude!
    VEST OG HJELM REDER LIV!
    Tag det nu for fanden på.

• #14   8. apr 2013 Da jeg skulle aflive min bedste ven gennem 6 år pga slidgigt i ryggen smiley Det er det værste jeg nogensinde har prøvet......

• #16   8. apr 2013 Da jeg var ude og ride engang så skulle jeg ud og springe en okser men Viola stoppede så jeg faldt ned springet jeg var heldig at jeg havde vest på

• #17   8. apr 2013 Den værste heste oplevelse jeg har haft, varede omkring et halvandet års tid, med min første egen pony. Den var så ustabil, at jeg var bange og nervøs hver gang jeg skulle ride på den. Jeg turde ikke at ride ture, jeg turde ikke ride uden opsyn af voksne, jeg turde ikke at hente ham på fold og jeg kunne heller ikke lide at stige op, uden nogen havde fat i ham. Jeg havde perioder hvor jeg ikke turde ride på ham, fordi han stejlede og stak af hver gang jeg skulle stige op. Hele den her periode har generelt gjort mig meget nervøs og har stadig problemer med det. Og det er 2 år siden vi fik ham solgt.

• #19   8. apr 2013 Da jeg var høj gravid med jasmin gled hesten og vælter så jeg kom ind under, men heldigvis var det kun mine ben den landede på, men det var få cm fra min gravide mave. Jeg kom ikke på hesten igen i 10 år efter.

• #21   8. apr 2013 da jeg væltede med min gamle part, og fik forstrukket musklerne fra hovedet og den af ryggen og ud i armene, gik med stynge og halskrave i 2 uger og har den dag idag 3år efter stadig store problemer med musklerne i overkroppen.
    efterflgene har min gamle hest bukket mig af 3 gang på 1år alle hange blev jeg hentet i ambulance og den ene gang fløjet fra øen. vi ha alle gange mistænkt at jeg havde brækket ryggen heldigvis gik det igen kun ud over musklerne hvilket gør at jeg nu går til fys hver uge.

og så da jeg skulle sige farvel til elbina.

• #22   8. apr 2013 Da Jeg lånte min drømmepony, i rimelig lang tid, ville ejeren pludselig have at en anden skulle låne den, da hun startede flere stævner, og så blev hun måske set mere, og måske endda solgt. Så Jeg måtte jo give slip på hende.. og selv om Jeg var mega ked af det, lod Jeg som om at Jeg var okay.. Cirka 1 måned efter fik jeg afvide at ponyen havde sat sig fast i et hegn og rykket en sene over i hendes ben, så hun var blevet aflivet:-(

Det er det værste Jeg har været igennem, og selv om at det snart er et år siden, græder jeg stadig tit over hende:-(

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #23   8. apr 2013 Da Focus løb ud på en relativt trafikeret vej, hvor der kom biler for omkring 3 år siden. Det glemmer jeg aldrig

• #24   8. apr 2013 En to års hoppe jeg hjalp med at træne. En morgen hvor ejeren jeg skulle lukke ud (foldene er på den anden side af vejen) Jeg havde lige lukket en hest ud og var på vej tilbage efter en mere, ejeren var så på vej op i imod vejen, men havde svært ved at holde hesten, så jeg var på vej op for at hjælpe, men nåede det lige akkurat ikke, hun kunne ikke holde hende, og hesten løber lige direkte ud foran bilen, den ryger op på bilen, og får det ene bagben under bilen, benet knækker midt over og hænger kun i et lille stykke tyndt skind. Hesten løber tilbage imod stalden på 3 ben, og jeg får så fat i hende, og ind i boksen. 5 min. efter kom dyrlægen og aflivede hende...
    Noget af det er værste er nok jeg hele tiden har følt det var min skyld, det er 2 år siden og jeg føler stadig skyld, og kan stadig se billederne klart i mit hoved smiley

• #25   8. apr 2013 Der er mange grumme oplevelser med de ellers så skønne dyr...
    Det værste var nok Botin (se fotoalbum orker ikke at skrive det hele igen) da sælger fik det til at lyde som om at jeg var skyld i at hesten havde fået en kronisk fejl og i følge dyrlægen praktisk talt en dødsdom.

Det værste jeg har oplevet var at aflive min skønne pony Shirley. Hun skulle aflives med sprøjte og da hun kun havde fået en halv ud af tre hele faldt hun og prøvede at rejse sig igen jeg havde hende i et træktorv og prøvede at holde hende oppe indtil det gik op for mig at jeg havde taget beslutningen om at hun skulle dø, jeg så på hende en sidste gang før jeg slap torvet og overgav hende til døden smiley Jeg har aldrig før følt mig så "gudelig" som da jeg selv valgte at slippe torvet=jeg bestemte at hun skulle dø og ikke leve!

Men selvfølge er der også andre oplevelser på hesten jeg kan ryste på hovedet over og væmmes ved men de to jeg har nævnt var noget der forandrede mig for altid og som jeg ikke nogensinde ønsker at opleve igen!

• #26   8. apr 2013 Da min tidligere hoppe stejlede og lagde sig ned med mig på, der blev jeg godt nok forskrækket, og måtte holde en pause på 1 års tid.

• Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #29   10. apr 2013 Jeg mistede en veninde der døde i en ulykke med en hest. Det er ti år siden, og jeg savner hende stadig smiley

• #30   10. apr 2013 Da min elskede Safir for 10 måneder siden måtte aflives pga. kolik.

Aldrig har jeg været så knust som der smiley og savner ham stadig. Intet bliver det samme uden ham.

Hvis nogen er interesseret i at læse historien på hans profil, er I velkomne.

profilbillede
  • #31   10. apr 2013 Min værste oplevelse var i sommers, da jeg var ude og ride på min daværende part, sammen med en anden, som også havde part på en hest fra samme stald. Hende der red foran begyndte at galloperer og hun kunne slet ikk holde sin hest, så den hamrede bare afsted på en lille smal sti. Jeg red så bagefter med en araber, som faktisk løb afsted med mig og jeg kunne bare se, at en smal jernlåge kom tættere og tættere på. Heldigvis fik jeg hesten ned i trav, da vi red igennem lågen, men efter det fortsatte den bare og det varede et stykke tid, inden jeg fik den stoppet helt - Puha siger jeg bare.
    - Den selv samme hest forsøgte at bukke mig af tæt på en motorvej smiley

Kommentér på:
Værste heste oplevelse

Annonce