1.357 visninger
|
Oprettet:
Datter har mistet modet {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står i en situation med min 9 årige datter som har haft egen pony i et år. Men hun er nu blevet nervøs for at ride selvom hun ikke har haft alvorlige styrt. Hun sidder nu helt krampagtigt på hesten og har svært ved at slappe af. Hendes nervøsitet smitter ponyen som ellers er ganske rolig så det blir en ond cirkel. Hvordan hjælper jeg hende bedst med at få modet tilbage? Nogle der har erfaringer må i meget gerne dele ud af dem!! Hun har redet i 3 1/2 år og er en egentlig en dygtig rytter men kan pludselig ikke lide farten selv en rolig trav.
jul 2010
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 8
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.698
nov 2008
Følger: 80 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 320 Svar: 5.593
jeg har undervist en dreng med ADHD som havde dage hvor han ikke havde lysten til at ride og det hjalp meget
det er vigtigt hun ikke føler sig presset
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Mvh TT
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 14
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 294
I kunne også tage på skridttur, hvis ponyen er sød og rolig til det. Det får ihvertfald mig helt ned i gear.
sep 2006
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 6
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 14
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 210 Heste: 7 Emner: 130 Svar: 689
Men selvfølgelig, hvis det er fordi hun ikke vil mere, skal i måske overveje at droppe det
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.326
Hvordan er humøret, når hun rider undervisning?
Hvordan håndterer du selv hendes nervøsitet?
Min erfaring siger mig, at det ofte er en god idé, at det er en anden end forælderen der står med undervisningen. Børn er hurtigere til at vise deres sårbarhed overfor forældrene, fordi de er trygge der (og den største beskytter er i barnets verden moren), hvor der nok skal mere til, når det er en fremmed underviser - derfor kan det være nemmere at genopbygge selvtilliden gennem en anden underviser, i min optik.
Jeg tror, at man må anerkende barnets frygt, men stadig have modet til at presse i små skridt. Derfor tror jeg også, at det er alfa og omega at finde en underviser, som både er super anerkendende og forstående, men stadig kan presse barnet til små sejre (og altså dermed er dygtig til at aflæse din datter), hvis du beslutter dig for en udenforstående underviser.
Jeg håber, du finder en løsning, når nu din datter stadig viser så stor interesse for hestene.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
I kan eventuelt øve agility fra jorden (Det syntes jeg og pony var super sjovt da jeg var mindre). Hvis du vil være på den sikre side, så tag ponyen op på banen en dag og præsenter den for tingene uden din datter er der, så du ved at den ikke lige pludselig panikker på grund af en presenning. Så er det ellers bare igang med at din datter skal gå hen til de 'farlige' ting, gå igennem en smal passage af bomme med hesten, ride igennem en labyrint, et L eller lignende. Det kan også være ting som slalom, tage et tørklæde fra en springstøtte og hæng det på en anden - kun fantasien sætter grænser!
Når hun har arbejdet fra jorden kan i tage det i skridt fra ryggen. Det er varierende og super sjovt at lave! Når hun er tryg ved det kan man måske lige kort prøve at trave gennem den smalle passage (eventuelt gør hun det fra jorden først hvor pony løber ved siden af) og stille og roligt kan man sætte udfordringerne op ad
Datter har mistet modet