{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Udgifter på islænder {{forumTopicSubject}}

Man har vel lov til at drømme lidt smiley

Jeg går og drømmer om, at jeg om nogle år, kan få min egen lille hypper! - En islænder. smiley

Jeg flytter til min kæreste til sommer og kan derfor ikke gøre det, før jeg får udeboende SU (så som udgangspunkt når jeg bliver 20 år gammel), men det kunne godt ske, at bil blev prioriteret over hest.. Så derfor - det er nok et stykke ude i fremtiden.

Jeg vil gerne høre, jeres faste udgifter. Hesten skal opstaldes hos faster og onkel - og jeg vil derfor få det så billigt som muligt.. Men så er der jo stadig udstyr, smed, dyrlæge o.lign.

Hvad er jeres udgifter om måneden, på at holde hest?

- Kan I få studielivet til at hænge sammen med at have hest, tidsmæssigt? Jeg stresser rigtig nemt, men idéen er jo, at hesten skal være et afslapningssted og fristed - ikke det modsatte. Derfor tænker jeg at jeg skal være opmærksom på, at få en hest, der godt kan tåle at stå stille.. Men dér er vi jo slet ikke endnu. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter på islænder
  • #1   21. feb 2015 Jeg giver 750 kr. om måneden for at have hende i løsdrift. Det er inkl. hø, wrap og halm.
    Derudover giver jeg 130 kr. om måneden for foder, og 300 kr. en gang i mellem når hun skal have smed. Hun har super stærke hove, og behøver ikke smed ret tit, men bliver selvfølgelig stadig set på når han endelig kommer og skal ordne de andre heste.

Jeg ligger penge hver måned til siden, til dyrlæge og forsikring - og det er ca. 500 kr.
    Udgifterne på hende er ikke så store, men det er super rart, idét at jeg selv står og skal betale hende. Som 16 årig tjener man ikke så meget som en 18 årig f.eks, men det kan løbe rundt og det har indtilvidere fungeret i et år, hvor jeg har haft hende.

• #2   21. feb 2015 Jeg har min hest opstaldet hos noget familie, så der betaler jeg kun 600 kr.
    Derudover kommer foder; ca. 200 kr
    Smed; 500 (hver 6. Uge)
    Tand rasp + vacc. Omkring 2000-2500 årligt
    Og så alt diverse udstyr osv. Kommer jo så udover

Ligenu er jeg på hjemmeboende SU og kan kun have hesten fordi jeg har ku lave en opsparing til et års opstaldning + lidt smed, inden jeg skulle på SU.
    Tjener lidt penge ved lidt små arbejde engang imellem, og de penge går ogs udelukkende til hesten, i disse stramme tider smiley såååå.. Der er ikke mange penge til mig selv - det kun hvis kæresten synes han godt lige vil forkæle mig xb

Kommentér på:
Udgifter på islænder

Annonce