{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

egen hest/låne hest - udgifter {{forumTopicSubject}}

Hej HG,
Jeg håber I kan hjælpe mig.
Det er sådan at for ca 2 måneder siden fandt jeg en hest at ride, men den flyttede langt væk så jeg havde så ingen mulighed for at ride den, og nu er der kun ungheste (2-3 år) tilbage på stedet. Jeg kan godt lide at arbejde med unghestene og syntes det er spændende, men savner at ride. Det er et virkelig godt sted (løsdrift), hvor jeg nemt selv kan kommer derud.
Jeg har tænkt meget over om det kunne være en mulighed at få en lånehest eller få egen hest derud, da jeg ikke har haft en enkel god ridetur siden oktober sidste år, og jeg savner at have noget ordenligt at ride på.
Problemet er bare at vi ikke har mange penge. Men jeg tænkte at det måske kunne lade sig gøre, hvis jeg betaler halvdelen og mine forældre betaler den anden halvdel (Jeg begynder at arbejde til sommer igen). De bliver en islænder hvis det kan lade sig gøre.

Men hvorpdan er det så med forsikring til en islænder? Jeg syntes det er meget svært at finde rundt i. Vi har ikke råd til at der lige pludselig kommer en kæmpe dyrelægeregning, så hvad koste r en sygeforsikring?

Jeg tænkte at det måske kunne se lidt sådan her ud
Alm. Dyrelægeudgifter: Mig + mine forældre
Smed: Betaler jeg for
Foder: Betaler jeg for
Opstaldning: Mig + mine forældre
Forsikring: Finder jeg ud af

Det er intet problem at finde en hest. Dette er ikke et spørgsmål om hvorvidt jeg er klar til at få min egen hest/lånehest.

Håber i kan hjælpr mig. tak

-HestepIgen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  egen hest/låne hest - udgifter
  • #1   20. feb 2016 Jeg synes ærlig talt at du skal droppe det, det lyder ikke som om at I har nok penge at gøre med, til at det i mine øjne vil være forsvarligt. smiley

• #3   20. feb 2016 Det lyder virkelig ikke til at i har pengene til at holde hest for. Det er en dyr fornøjelse og selv med en dyrlægeforsikring kan det blive dyrt. Min søster brugte over 30.000 et år på dyrlægeregninger. Det var så på en hund. Men princippet er det samme. Og hun havde en forsikring der tog en del af omkostningerne.
    Jeg siger ikke at man skal have 30.000 ekstra om året til dyrlæge. Det havde jeg heller ikke da jeg købte min første hest. Men jeg kunne sætte penge af hver måned til dyrlæge og havde altid 3000 stående til akut dyrlæge og så havde jeg mine forældres opbakning. Så skulle det gå galt økonomisk så kunne de hjælpe mig til en hvis grad.
    Men at have hest og ikke helt vide hvordan det økonomisk skal fungere. Den er for usikker. Skal du noget så undersøg muligheden for en lånehest hvor ejer står for lidt af udgifterne. og vælter din økonomi så kan du sende den retur til en der kan tage sig af den.
    Men lånehest kan godt være lidt en udfordring at finde i islændere smiley

• #4   20. feb 2016 Min islænder koster omkring 3500 om året i forsikring. Det er sygeforsikring og liv og uanvendelighed for 20.000. Det er hos Dansk Hesteforsikring. Jeg er enormt glad for forsikringen og har aldrig haft bøvl med at få dækket regninger. Jeg har netop også forsikringen, da jeg ikke kan klare store, uforudsete dyrlægeudgifter på mit stramme SU-budget.
    Det kan godt lade sig gøre at holde hest på budget, men det kræver selvfølgelig en del planlægning disciplin.
    Pt ser mine udgifter således ud (og jeg er utrolig heldig med opstaldning):
    Forsikring: 3500 pr år
    Tænder/orm/vaccination: ca. 1500 pr år
    Smed: 850 pr 8. uge (beskæring+forsko, men stiger nok, da jeg måske skal have 4 sko på hende)
    Opstaldning: 950 pr måned (med ridehus og andre faciliteter, dog ikke fuldpas)
    Foder: ca 100 pr måned (wrap er med i opstaldning og hun er nøjsom og får kun lucerne og tilskudsprodukter)

Derudover kommer selvfølgelig udstyr, undervisning og lign., men det er sjældent jeg bruger ekstra.

• #5   20. feb 2016 Bruger ca. 4-5000kr på at have hest. Deraf de 1700 for opstald.
    Og det uden forsikring, og ikke haft behov for dyrlæge de sidste par år.

Men tandlæge udstyr osteopath undervisning ormekur, vacciner, foder, grov foder diverse tilskud.

Dækkener har vi droppet iår, gir det mere foder og stråfoder, men tror nu jeg sparer mange penge på ikke at skulle købe 3-4 dækkener i løbet a vinteren.

Det blir altid dyrer end man regner med, sadel sadeltilpasning omstopning, steigler grimer alting koster smiley og selv om man køber en hest uden sko, ingen garenti for den ikke kommer til at skulle have to eller fire sko. Og ja jeg får smed 4 sko hver 4-5 uge. Og det koster altså. Men alt efter hvordan hovene er, hvor meget den slider skoene osv.

At købe hest, er en kæmpe udgift, men det også noget man bruger rigtig meget tid på og sammen med, så vil jo sige det er det værd.
    Men pengene skal også være der.

Er der ikke penge til det, så find istedet en sød ridepart i området.
    smiley ansvar er lovpligtig har jeg på min. Sygesikring svinger meget, og er steget en del de seneste år. Men ring og snak med forskellige forsikringer. Og vær obs på, når hesten når en hvis alder, så ophøre forsikringen.
    Og de dækker kun hvis hesten er gået gennem handels undersøgelse. Mange forskellige restrikssioner. Held og lykke med det hele.

Kommentér på:
egen hest/låne hest - udgifter

Annonce