25. jun 2008 Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Når mor bare gerne vil beholde ens hest... {{forumTopicSubject}}
Puha.. Grænseoverskridende emne, og et emne der gør mig meget ked af det - men jeg har brug for at høre jeres mening og evt nogle forslag til hvad vi gør.
Jeg er i en besværlig alder. Jeg er snart 18, og er halvvejs i 1.g Jeg har fået en masse nye veninder siden jeg startede, og har været mere i byen end nogensinde før... og dermed har jeg efterladt min ridning meget.
Jeg har 1,5 km til ridehus (som alligevel er booket det meste af tiden) så jeg har ikke rigtig motivationen til at ride lige pt.. Mest af alt fordi jeg ofte først er hjemme fra skole når det er mørkt, fordi jeg også arbejder meget (betaler det meste til hesten selv) og det skide koldt, og så er lysten til at gå hen og hente hesten ind ikke just top..
Jeg er ligeledes ked af at være på rideskolen pga en person går og snakker grimt om mig til de andre voksne der står derhenne, og dette skal nu tages op i bestyrelsen - så angsten for at møde hende derhenne ødelægger også min motivation.
Jeg faldt så over den her købeannonce på hg, der beskrev min hest meget godt - jeg skrev så til vedkommende og skrev lidt frem og tilbage med kvinden.. Hun ringer så, og fortæller at annoncen faktisk var til hendes elev, men hun selv var meget interesseret, for jeg vil jo faktisk ikke sælge, medmindre det helt perfekte hjem dukkede op.. Vi aftalte hun kunne låne hende, men jeg fortalte hende som det var, at jeg ikke havde talt med min mor om det, og jeg ikke selv var 100% sikker på udlån - og det var hun helt indforstået med - men vi aftalte alligevel at hun kunne komme nu på lørdag og hilse på.. (trods 2 timers kørsel)
Jeg vælger så at fortælle min mor det, og hun bliver rigtig rigtig ked af det, og græder faktisk og bliver sur og har ikke lyst til at tale med mig.. Jeg synes bare det ville være meget bedre for min hest at blive udlånt indtil jeg har motivationen igen, og jeg ved hvor meget min hest elsker at lave noget - og hende låneren var bare SÅ sød og imødekommende - og min hest ville uden tvivl få det som blommen i et æg.
Min mor og jeg har så ikke rigtig snakket om det weekenden over, men da jeg kommer hjem i dag presser hun en notebog i min hånd og ber mig læse den.. Her skriver hun at hun har spekuleret rigtig meget over det, grædt over det og hun har haft brug for at snakke om det - så hun har så snakket med min bedstemor om det, for jeg har sagt jeg føler ikke rigtig jeg har penge til mig selv, fordi alt går til hesten. Min bedstemor har så sagt hun gerne vil hjælpe mig økonomisk - (men det ved jeg jo ikke giver mig motivationen tilbage lige nu...)
hun skriver ligeledes i "brevet" at hun nærmest vil gøre hvad som helst, så jeg beholder hende hjemme, fordi hvis Laksen blev udlånt, ville det betyde Dodi skal flyttes et sted hen, eller aflives, da han ellers skal gå selv.. Og vi vil ikke af med ham, da vi har fået ham gratis og han ikke skal flere steder hen end her, han er 21 og gammel elevpony) og det vil jeg jo heller ikke skal ske.. derfor kan jeg heller ikke engang flytte ud til den nærliggende privatstald, for 1000-1200 kroner for en pony der alligevel bare går pensioneret, det altså mange penge og det vil min mor ikke give, så muligheden for at flytte er der heller ikke lige nu....
Jeg vil så gerne kunne sige til min mor, at jeg ikke vil udlåne Laksen, men jeg ser ikke noget valg... Jeg synes det synd at hun bare går der, og hvis en anden kunne få glæde af hende for en periode ville det jo være fint - men jeg vil heller ikke ofre min pony på det - og vi kender desværre ikke andre steder han kan gå i nærheden, og han skal IKKE lånes ud da han er en særling..
Årh, føler mig så tom i det her.... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op
Please, hold tonen clean.. Det er hårdt nok for mig i forvejen, at skulle "vælge" mellem min mor og min hest...
okt 2006
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 1.708
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
jun 2008
okt 2006
jun 2008
okt 2006
jun 2008
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Kan godt så det er en rigtig svær situation du står i. Jeg selv kan sætte mig ret godt ind i det med tidmangel, ingen interesse i ridningen mere selvom man rigtig gerne vil, og det økonomiske.
Jeg selv er 17. så min løn er ikke den bedste. over halvdelen af lønnen går til hesten. jeg er studerende og har arbejde så tiden er knap. og veninderne skal der jo også være plads til.
Min hest står dog opstaldet. men min hest og staldarbejden kræver stor tid og energi fra mig. jeg har ikke lyst til at sælge min hest. han betyder alt for mig. og her forstår jeg godt din mors situation. jeg ville tudbrøle, skave mig som et lille barn og gøre ligefrem alt for at min hyp ikke skulle væk.
Jeg vil anbefale At få part på din hyp. Så vil han jo være hos dig, din mor slipper for at aflive/sælge og så vil du også få hjælp med din økonomi Jeg selv søger part til min egen
jun 2008
aug 2011
Jeg er også selv meeeeeget emsi når det handler om når ryttere skal ride min hest. men det har nogengange overrasket mig - hvor godt en rytter jeg ikke ville tro kunne ride min hest - hvor godt de passer sammen.
maj 2013
Følger: 6 Følgere: 3 Svar: 7
Hun var min bedste ven - jeg var hos hende altid ! Og jeg har i hele mit liv ALDRIG fortrudt noget SÅ meget, som da jeg solgte hende !!!!
Du skal dælme tænke dig godt om !!!!!! Du skal være 10000 % ærlig overfor dig selv !!!! Og dét med, at ponyen fortjener at blive brugt .... Det er noget DU føler ! Ponyen kan altså h det lisså godt hos dig - blive redet af en sød pige, der kan komme hos jer et par gange i ugen ...
Hvis du sir farvel til ponyen, ANER du ikke, hvordan den får det ....?
Jeg mistede kontakten til køber efter et års tid - fik aldrig at vide, den blev solgt videre og videre og videre ... Til trods for at vi havde aftalt at holde kontakt, så jeg kunne købe tilbage ....
Jeg har fortrudt det SÅ inderligt !!! Og hvis min egen pige engang får en hest, vil jeg reagere præcis som din mor gør nu ... Jeg solgte min pony i 1993 og jeg kan stadig tude øjenene ud når jeg savner hende aller mest ....
Tænk dig om - lad vær med at bilde dig selv noget ind - mærk efter DYBT inde i hjertet .... Om du VIRKELIG ønsker at " sætte " ponyen fri ....?!
Og du skriver, den kun skal udlånes.. Men hva hvis låner vil KØBE lige om lidt, fordi hun ikke kan nøjes med at låne ....?
Mit råd ; LYT til din mor - du er ikke selv så gammel, at du har samlet dine egne erfaringer - klap hesten og lad en sød pige ha den hjemme hos jer, så kan du osse følge ponyen .....
Held & lykke ....
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 447
jun 2008
Jeg mener helt seriøst jeg kun har haft den ene henvendelse på 3 år - da der her i min del af Sønderjylland ikke er nogen "seriøse" part søgere..
Jeg havde så en der virkede som en der var interesseret i at få part, prøvede hende én gang, og så hørte jeg aldrig fra hende igen...
jun 2008
jun 2008
- jeg kan ikke drømme om at sælge hende! Jeg har overvejet det, og har haft hende til salg, men hun har bare ændret sig så positiv det sidste halve års tid, så jeg vil KUN udlåne HVIS det var... Og det er det jeg er ved at tage stilling til lige nu om jeg skal eller ej.
maj 2013
aug 2011
jun 2008
Men min mor har netop sagt hun ikke vil være derhenne, og have Dodi mere hvis Laksen ikke er der. Så en selskabshest mere, vil jo være helt det samme - for de skal passes ligeså meget som vores egne nu, ud og ind morgen og aften.... Så kunne jeg ligeså godt give min hest "ride-pause" og smide den hen som foldboms - men det fjerner jo ikke udgifterne til smed og dyrlæge osv i længden... det jo det jeg gerne vil have en 6-12 måneders pause fra...
Men ja, min hjerne kører på højtryk med alle svarene og mulighederne..
aug 2011
jun 2008
jun 2008
aug 2011
jun 2008
Som skrevet længere oppe ville jeg gerne ud og stå der hvor DD står, da der er kanon faciliteter, og hestene bliver muget, fodret, lukket ud og ind af dem der har det, så jeg skal faktisk bare ride og sørge for at min hest har foder i dens tønde - men det bare dyrt når Dodi skal have en kæmpe boks og kun må få begrænset mad pga cushing, og skal tages meget hensyn til om sommeren osv...
Men regner med at skulle ud og snakke med ham om vi måske kunne få vores pony til at gå med hans ponyer i en boks til en special pris, og så må vi aftale med hvordan vi må gøre mht til hans sygdom osv.. For han bliver lynhurtig forfangen hvis man ikke passer på.
Og er sikker på sådan et sted ville give mig et spark et hvis sted til at komme ud og ride.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Ellers lyt til dig selv. Du skal jo selv kunne overskue det hele.
jun 2008
Ja.. Hører tit på den der "pas nu på dig selv"
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Gennem gymnasiet havde jeg en part, næsten alle mine penge gik til den her part og jeg var der godt hver dag, og gu var det hårdt det var det da og nej motivationen var ikke altid voldsomt stor, specielt i denne årstid og så uden ridehus..
Men jeg følte at jeg havde et ansvar overfor "min" hest og det på trods af det ikke engang var min hest.
Gør op med dig selv om du skal have hest eller ej, hvis du virkelig vil skille dig af med din hest pga. manglende motivation, ja så gør du det. lån den ud og hent den hjem igen når motivationen er kommet igen, det syntes jeg virkelig ikke hører hjemme nogle steder. Vi kan alle miste motivationen i perioder, men så er det der man har sin hest kær, giver sig selv et los i røven og kommer igang.
Og nej din hest tager altså ikke skade af at stå som foldbums for en periode
maj 2013
Noget helt andet - så lyder til det, du allerede har bestemt dig ...
jun 2008
maj 2013
Men så er der jo kun én udvej...
Håber ikke du sidder om 20 år, som jeg gør ...
Jeg har i dag den dejligste hest - og INTET INTET INTET i hele verden ka få mig til at sælge eller låne ud !!!!
Men den følelse har du ikke ... Længere...
Jeg vil slutte mig til de andre " røvhuller " :0) og sige ; Hvis du elsker din pony så behold ... Ellers er det hele lige meget...
Men som sagt - du har vist allerede taget beslutningen ...
jun 2008
Tænkte er update måske ville være passende
Vi snakkede i starten af ugen herhjemme videre om mulighederne og begyndte at snakke om hvor gerne jeg ville til undervisning osv, men der er bare 12 km derud, og ikke nogen der kunne tage mig med. Så begyndte vi at snakke om ny bil der kunne trække trailer og en hestetrailer ... I dag var vi ude og kigge på en fin Audi i Esbjerg som vi tænker over - vi var en tur i Kongeåen og se om der var nogle pæne brugte trailere - men mange var vildt dyre og havde mange store skader !
Vi var i kontakt med en fra Fyn der skulle af med hendes trailer hurtigst muligt da hun havde en aftale med forhandler.... Så efter de første 3 timer i bil valgte mor og jeg at mødes i Middelfart med hende og se traileren... Her aflagde ci depositum og kontakt på at vi ville købe denne trailer...
Så på mandag kommer denne skønhed - vores første hestetrailer! Så skal der trailertrænes og trænes ! :')
Den bedst tænkelige løsning, jeg glæder mig allerede til at begynde trailertræningen!
maj 2013
Hendes valg forstår du først den dag, du selv får børn ;0)
Men så vil du forstå det hele og gøre nøjagtig det samme for dine børn ;0)
NYD undervisningen , din pony og tiden med din mor :0)
Det blir så fedt !!!! Nøøøøøøj hvor er jeg glad for denne uventede med glædelige afslutning på " problemet "
KH Charlotte
jun 2008
maj 2013
Men hold da op hvor er det bare lækker læsning :0)
Glæder mig helt vildt på jeres vegne ....!
Knus
jun 2008
Knus herfra
Når mor bare gerne vil beholde ens hest...