815 visninger
|
Oprettet:
Sende i tilridning? {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg har min lækre unghest som bliver 4 år til maj, og vi er slet ikke begyndt på noget arbejde overhovedet pga at jeg fødte i september sidste år og derfor har tiden slet ikke været til det desværre.
Men sagen er den at jeg ikke har redet i 7 år ca
Så jeg ved udmærket godt at det ikke bliver mig der kommer til at tilride min hest, men kan jeg sende ham ud i tilridning når han ikke har lært det basale fx at have sadel og hovedtøj på?
Han er god som dagen er lang, og jeg er helt sikker på at han ville være så nysgerrig at det ville være nemt nok.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Så skal jeg bare finde det rigtige sted..
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Hun bliver 4 her d. 27. marts, og er egentligt fuldt tilredet, er styrbar i alle tre gangarter, og ja, vi er egentligt gået igang med selve uddannelsen så småt, dog arbejdes der stadig efter hvad hun kan klare, både fysisk og psykisk Hun har endnu ikke haft brug for en decideret voksepause, men har fået små pauser løbende
Min har dog lige siden dag 1 været nem, kunne i teorien have smidt alt på hende på en gang da hun blev tre, og så bare have sat mig op, det ville hun sagtens kunne have klaret, men har så valgt at dele det lidt ud
mar 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 15 Svar: 638
Mange har desværre dårlige erfaringer med heste hvor man har påbegyndt "tilridning" inden hesten sendes ud i professionel træning. Nogle får desværre lavet "ulykker" når de arbejder med tilvænning og starten på tilridning, når man så får sådan en hest ind i træning, er chancen for problemer med den egentlige tilridning og træning større og.
Personligt vil jeg fx helst tilride heste der kun kan strigles og trækkes med, altså er vant til at være i hænder. Og så skal jeg nok selv få udstyr og en rytter på dem.
Sende i tilridning?