4.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 98 Svar

Skal de voksne gøre alt? Skal de voksne gøre alt?

Advarelsen! Der kan godt komme nogle hårde ord....
-
-
Jeg har værdet til rigtig mange stævner hvor at jeg ser at moren og faren står og ordner hesten/ponyen også sidder børnene bare henne og ser spring eller dressur... Mit spøgsmål er bare "hvad lær man af at en's forældre står og ordner ens hest/pony?"
-
-
Jeg synes også at når jeg kommer ud til et stævne så er der bare nogle hvor ens forældre står og laver det hele, så har de bare alt det dyre! Udstyr... Der stopper min grænse alså! Det er for meget.... Hvorfor skal man ha' alt det dyre, når man ikke laver noget for det?

Gider ingen kritik på emnet! Men i må gerne dickutere!

//ida//

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal de voksne gøre alt?
  • #1   10. jan 2015 Stod tideligere et sted hvor man som barn ikke kunne sadle op, skridte varme eller ordne ponyen selv. Der var det de voksne der udlevede deres barndomsdrøm i børnene Ihvertfald gad børnene ikke rigtigt ride...

• #2   10. jan 2015 Altså jeg er totalt enig, jeg har også set mange til stævne, men også bare til hverdag, som har siddet på deres !Iphone! Og spillet mens deres forældre har sadlet deres pony/hest op....

• #3   10. jan 2015 Sofie k: det har jeg også set det er så mærkeligt at de voksne gider....

Team: wow... Det er da lidt mærkeligt..

• #4   10. jan 2015 Dow, det ER mærkeligt!
    Mine forældre vil knap nok kører mig derud!
    Altså så har man bare de bedste forældre i hele verden!

• #5   10. jan 2015 Wow*

• #6   10. jan 2015 Sofie k: ja, men jeg ville faktisk gerne gøre det hele selv, for det er tit de voksne ikke gør det ordneligt....

• #7   10. jan 2015 Ja sådan har jeg det også,der var engang hvor jeg var med min veninde ude og passe hendes tidligere part...
    Så skulle de sadle op og så lage hendes far sadlen omvendt på!

• #8   10. jan 2015 Har tit tænkt på om jeg var en ravnemor! Har nemlig mere været til at når man skal til stævne skal man lære selv at: tage ansvar for at alt er pakket og planlægge sin tid m.m.
    Men selvfølgelig gir jeg en hjælpende hånd hvis der er tidspres på, og hjælper så med flet og støvlepuds;)
    Og med hensyn til dyrt udstyr. Det er da fedt med lækkert udstyr men man bliver ikke bedre rytter af det! Ser det også som lidt typisk at de forældre der gør alt for børnene tit også er dem der "ofrer" alt på at lille Sofie har det dyreste og nyeste - desværre ses det så også at disse børn tit er temmelig umulige og råber af mor når der er noget! - heldigvis dog ikke altid.
    Synes disse forældre gør børnene en bjørnetjeneste - de skal jo selv tjene pengene en dag og selv løse deres egne problemer.

mvh Ponymor

OBS - ved så godt hvordan man sadler m.m. - har redet i over 35 år smiley

• #10   10. jan 2015 Jeg kan godt se hvad du mener, helt 100%. Børn skal selv ville ride osv smiley
    Men mine forældre hjælper da også mig indimellem. Jeg har selv rigtig mange ambitioner efter jeg har fået min nye hest i stalden, og mine forældre vil gerne hjælpe mig på vej. Jeg får meget undervisning. Men jeg får altså også meget udstyr af mine forældre, Kingsland, RBH osv. Forskellen er bare, at mange kan været meget utaknemlige, men hvis man husker det - og opfører sig som alle andre, og ikke bliver højsnudet af det, så ser jeg det ikke som noget problem.
    Men tilbage til det overordnede, det var jo det med, at mange forældre ligesom gør det praktiske arbejde smiley Mine forældre kan da også godt finde på at ligge grimen på, hvis jeg står og sadler af. De pudser også nogle af mine ting indimellem. Men jeg sadler self af og op, og order resten af det praktiske.
    Det vigtige i denne debat er jo bare, at man husker at være taknemlig. Ligemeget om man har dyrt eller billigt udstyr, får meget eller lidt undervisning, får meget hjælp af sine forældre eller får lidt hjælp. Det er en dyr sport, og nogle har flere resourcer end andre smiley smiley

• #11   10. jan 2015 Det kan være godt for børnene at se de andre ride, det kan man lære meget af!

Men når det er sagt vil jeg mene børnene selv skal hjælpe med at sadle op. Nu er jeg selv stævne rytter og det kan nu være rart nok at der er en som hjælper med at sadle op når man også selv skal gøre sig klar men det er ikke ens betydende med at forældrene skal lave det hele selv.. Da jeg red stævner og lige bedte mine forældre om at ligge trense på eller sådan noget sad det altid skævt(ikke fordi de ikke kunne finde ud af det, de har begge redet, de gik bare ikke lige så meget op i hvordan det sad) så de sagde hurtigt "fra" fordi jeg blev sur så måtte jeg bare selv komme tidligere igang og så skulle de nok holde ponyen/hesten i mens jeg gjorde tingene..

De første 3-4 måneder jeg havde min egen pony(jeg var 13, begyndte at ride som 12 årig) var en af mine forældre med der ude, men ellers kørte de mig der ud og så kørte de igen. Og da jeg fik knallert kørekort måtte jeg selv køre knallert der ud med mindre det var rigtig lorte vejr(sne og glat)

• #12   10. jan 2015 Mine forælder hjælper i det omfang de gider, og selvfølgelig for at støtte mig 100% i min sport!
    Min konkurrence hest står pt 30min væk fra hvor jeg bord, så min mor køre genre hver dag for at få mig derop, og så hjælper hun også med at sadle op.
    Men har jeg ikke haft vist at jeg kan klare mine heste selv, og tage intiativ i stalden, så havde jeg ALDRIG fået lov til at få den opstaldet det sted, eller at få den hest, for den sags skyld.

Og min far han kører gerne til stævner, og bekymre sig kun om at jeg har det godt, og udlever mine drømme. Fordi han er nemlig ikke så glad for det hesteri.

Men når hestene står hjemme, er det 100% mit ansvar. Og de hjælper selvfølgelig hvis jeg virkelig ikke kan nå det.

Så jeg får hjælp af mine forældre, men jeg har også "kæmpet for det"

smiley

• #13   10. jan 2015 Nej, de voksne skal ikke gøre alt.. Men der er sq også alt for mange børn der ikke selv gider, men gerne vil starte stævner, og i dagens Danmark er man åbenbart en dårlig forældre hvis man sætter grænser op..

Synes det er skræmmende hvordan det ser ud i dag med opdragelse, og hele det syn på, at børnene skal være midtpunkt og bestemt ikke må lære at kede sig, eller lette røven og gøre noget selv. Disse børn får det desværre svært når de bliver voksne..

Jeg ved godt der er undtagelser, det er der altid lige meget hvad der diskuteres.

Men ét er dovne børn der får i hoved og r*v, noget andet er de forældre der prøver at presse en forventning ned over hovedet på deres børn, fordi de ikke selv fik succes indenfor en sport.. Det er næsten værre..
    Nu er det godt nok ikke ridning, men jeg har været fodboldtræner, for børn i 2. og 3. klasse.. Jeg måtte simpelthen have 'forældremøde' og bede dem om at blive væk fra træningen og have respekt for, at det var mig der var træner når vi var til kampe, for de stod altid 6-7 forældre og råbte og skreg hvor de skulle løbe hen..

Det samme ser man især ved springbanerne.. Forældrene råber og peger og skælder ud, i stedet for at lade barnet ride..

• #14   10. jan 2015 Forælder opbakning måske ??
    Kalder nogen det smiley
    VH
    Annette

• #15   10. jan 2015 Jeg er meget enig! Selvfølgelig skal man få hjælp, hvis man har brug for det, men det er børnene der stiller op til et stævne fx smiley

• #16   10. jan 2015 Mine forældre har også taget sig af min gamle pony engang i mellem, men det var nu vis en af mine barndoms veninder skulle ride lidt efter mig og jeg gerne ville se hvordan det gik dem smiley
    Og når ja, til distance var deres "job" at sørge for hest og mig i vetgaten, for jeg var rigtig god til ikke få spist eller drukket derfor var de ekstra opmærksom på mig. Men det er nu bare sådan det foregår når man er crew/hjælper for en rytter. For rytteren skal få spist, drukket, tisset osv videre i pausen. Samtidig skal hesten også have mad og vand, ligeledes masseres samt vaskes ren så udstyr ikke gnaver. Nu hvor jeg er blevet voksen er jeg blevet bedre til at få spist og drukket, så kan selv indgå lidt i at ordne hesten.

Men når det er sagt så er der mange forældre som udlever deres barndomsdrømme gennem deres børn, og hvis disse forældre har pengene jamen så skal barnet da have det bedste udstyr - fordi det var jo det som de selv drømte om som barn.

• #18   10. jan 2015 Sådan en ponyrytter har jeg selv været da jeg var mindre... Mor mugede og ordnede alt det praktiske imens jeg red... Så da jeg blev ældre vidste jeg ikke en disse om hvordan man mugede en boks!... Og det pinlige var at min tre år yngre lillesøster kunne...

MEN i dag og siden jeg var 14 har jeg kunnet det hele selv smiley Heldigvis for mig tvang min mor mig til at lave noget selv!!... Hvilket har gavnet mig rigtig meget en dag som i dag smiley Og i dag vil jeg helts ikke have at nogen andre muger min boks eller strigler min hest, for jeg har bare en eller anden "feeling" at de kan bare ikke gøre det godt nok smiley

• #19   10. jan 2015 Altså nu bliver jeg sikkert høvlet ned, men jeg vil da gerne fortælle lidt om, hvordan det foregår når jeg er til stævne.

Somregel har jeg flere ponyer med, det kan godt være lidt svært at holde styr på.
    Min far, mor, træner og groom sørger for at fodre, strigle, trække, sadle op, og skridte varm/kold.
    Så jeg skal egentlig bare ride, og forberede mig godt. Jeg er ordensmenneske, så derfor betyder det meget at jeg VED de har styr på tingene, og så kan jeg nemlig forberede mig bedst muligt. F.eks. Forbereder jeg mig ved at gå banen grundigt, med min træner.
    Nu har jeg redet i rigtig mange år, og har startet en del stævner. Jeg ér bare en af de ryttere som aldrig sadler op, lukker på fold, eller laver staldarbejde.
    Og jeg er SÅ taknemmelig for det!

Mhs. Til udstyr, så kan jeg rigtig godt lide at have det nyeste, og det går mine forældre også rigtig meget op i.
    Jeg har ihvertfald rigtig meget som Samshield, OS, Equipe, Antares, Animo, Veredus, RBH osv. smiley

• #20   10. jan 2015 Team Mølkjær: Sadler du heller aldrig op i hver dagene?

• #21   10. jan 2015 Min ene pony, og min ene hest kan jeg godt lige strigle og lægge gamacher på.
    Men nej, jeg har altid nogen med i stalden til de mere urolige ponyer, eller de store heste.

• #22   10. jan 2015 hvis jeg fik hjælp af mine forældre ville det da gå helt galt smiley

Jeg hat min egen pony, og det eneste mine forældre gør, er at køre mig derud, hbis det ikke er vejr til at cykle, og så betaler de den ene halvdel og jeg betaler den anden.

jeg skal selv passe min pony, og de ting jeg vil have til ham må jeg også selv købe.

Hele min familie er bange for heste, så har ingen hjælp at hente der (:

Men derfor har jeg stadog forældreopbakning hvis der skulle ske noget så vi skulle have akut dyrlæge eller noget, så er de der for mig (:

• #23   10. jan 2015 Jeg har også alt det nye udstyr som kingsland pikeur riderbyhorse samshield animo osv. Men når jeg er til stævner så er det da også mine forældre der fortæller mig hvornår jeg skal ind og hvilken plads jeg ligger på osv. smiley og det og jeg da bare glad for at de gider

• #24   10. jan 2015 En normal dag til stævne for mig som ponyrytter går gerne med at jeg kun har min mor med, medmindre min rideveninde skal starte også smiley
    Jeg bliver sur på min mor hvis hun hjælper mig for meget, det er måske lidt sært men jeg kan altså sagtens selv ordne tingene smiley

Hvad angår udstyr vil jeg helst gerne have mærkevare, men jeg køber ikke for at købe men leder efter tilbud og brugt udstyr hvis det endelig skal være. Men jeg vil aldrig betale 1300 kr!! for et Animo underlag det kan min nærrige-pengepung ikke klare og så er de heller ikke det værd smiley

Men jeg syntes ikke man skal være ''ond'' overfor de børn der har forældre groomers og havd der nu ellers er til at hjælpe dem. jeg syntes faktisk bare at an bør være trist på deres vegne. At de ikke oplever det nære forhold de gode stunder i stalden og når hesten laver noget sjovt eller man selv fjoller rundt med en veninde imens man hygger med hesten.
    Jeg syntes ikke det er SÅ voldsomt som det har været, var til Christmas show sidste år og syntes de fleste var ret gode til at gøre tingene selv og være herre over de ting der forgår. Men der dukker stadig historier op overalt hvor folk har set eller selv oplevet at livet var sådan at det kun handlede om de sk*de ponyer!

Min mor har været ''groomer'' for Tina og Charlotte Lund da hun var ung og de red ponyer. Det var et værre rod børnene sagde at de bare skulle strigle dem der hvor udstyret ikke var for man kunne jo ikke se om de var beskidte under underlaget? Og hvis en af ponyer fik et sår snoede de bare noget bandager om så man ikke kunne set det. Det eneste de piger gjorde var at ride intet andet.

Men bare for en stund ville det være fedt at have en stald fyldt med toppoyner, men vil aldrig give de gode stunder med hestene væk for noget andet smiley

• #25   10. jan 2015 \\Team Mølkjær//:
    Ja du er da godt nok møg forkælet! Tag og lær at sadle din egen hest op i stedet for kun at ride den...

• #26   10. jan 2015 Syntes nu altså ikke man skal begynde at være ond overfor folk der har nogle ekstra muligeder nogle steder som så mange andre ikke har. Det er jo ikke ''Team Mølkjær''s eget valg at have nogle mennesker omkring hende som går meget op i det samme, nemlig heste ,)

• #27   10. jan 2015 Jeg kan egentlig ikke andet end at grine af de åndssvage kommentarer.

smiley

• #28   10. jan 2015 Ikke for at lyde provo. eller noget, men nogle gange savner du så ikke nogle af de ting som bare er hyggeligt? Jeg strigler nogle gange bare for at hygge smiley

• #29   10. jan 2015 Team Mølkjær:
    Hvad vil du så gøre, den dag du står alene med din hest uden dine forældre til at hjælpe dig? Er det ikke pinligt, at du ikke selv kan ordne dine heste? Jeg ville være ved at sive ud imellem gulvbrædderne af skam...

Den vigtigste del af at have heste er da netop at sadle, strigle, muge osv.

• #30   10. jan 2015 Jeg synes man på et forum med så mange forskellige brugere, der kun har det tilfælles at de er interesseret i heste/ridning, skal være meget opmærksom på dette:
    DET ER IKKE KUN MIN MÅDE DER ER DEN RIGTIGE smiley
    Så længe folk ikke skader nogen (herunder også hesten), så har de lov til at gøre det. Man kan spørge interesseret/undrende ind til det, men gør det med et åbent sind.
    At nogle tager til stævne og lader de voksne ordne alting synes JEG er underligt, men det gør det ikke forkert (jeg synes også det er underligt at folk gider bruge makeup hver dag, men igen; det gør det ikke forkert).
    Dette indlæg er bare en generel opfordring til at være mere åben for at folk gør ting på en anden måde - og det er helt ok smiley
    god weekend til alle smiley

• #31   10. jan 2015 F.eks. synes jeg at #28 er et rigtig godt eksempel på een der spørger ind til det for at lære/forstå forskellene, og ikke for at fordømme smiley

• #32   10. jan 2015 Enig Camilla T!!

Man kan ikke forbyde folk at gøre det de gør medmindre det skader eller er ulovligt, men at nogle vælger at gøre tingene på en anden måde kan man ikke begynde at gå til angreb over smiley

• #33   10. jan 2015 Camilla T:
    Det er velsagtens rigtigt, men synes godt nok det er fesent, at man ikke engang kan passe sin egen hest, men kun rider den. Man kan umuligt have et bedre forhold til sin hest end man har til sin cykel, hvis man gør det på den måde. Måske endda et bedre forhold til cyklen en hesten.

• #34   10. jan 2015 Hippie: Det er din holdning, og den har du ret til at have smiley
    Så længe hestens basale behov bliver opfyldt, så sker der ingen skade. Du synes Team Mølkjær går glip af noget, men hun synes sikkert også du går glip af noget ved at spilde din tid med at strigle fremfor at få lært banen.
    I ser forskelligt på det, men da ingen af jer skader Jeres heste, så er det ene ikke mere rigtigt end det andet smiley
    Nyd at du har det dejligt sammen med din hest, så er jeg helt sikker på Team Mølkjær nyder at ride stævner og gøre det godt på banen smiley

• #36   10. jan 2015 En ting undre mig bare //Team Mølkjær// Hvorfor er det du ikke har nogle resultater på drf go og heller ikke har rytterlicens? smiley

• #37   10. jan 2015 Jeg savner ikke noget samvær i stalden, og selvfølgelig kan jeg da sadle en hest op? Altså det var det første jeg lærte?

Jeg har skam resultater og rytterlicens? Er du sikker på du har set rigtigt? smiley

• #38   10. jan 2015 Og Camilla T, giver dig helt ret! smiley

• #39   10. jan 2015 I mine øjne er du ikke nogen rigtig rytter Team Mølkjær, for så har man også et forhold til hesten og passer den selv. Men det er også min mening, min holdning, og det har jeg lov til at synes smiley

• #40   10. jan 2015 Hippie: hold kæft hvor er du dog provokerende! Det var da utroligt?! Selvfølgelig har jeg da et forhold til mine ponyer? Bare fordi jeg ikke lige selv sadler op, haha årh Gud. Du ved jo ikke engang hvordan det foregår i vores stald? Man kan godt være i en stald uden at sadle op og uden at lave arbejde?

Men nårh nej, toprytterne er jo heller ikke rigtige ryttere, for de sadler jo ikke selv op.

• #41   10. jan 2015 Team:
    Det er netop lige præcis den mening jeg er af. Topryttere er snobbede og tænker ikke på deres heste, for tænkte de på deres heste, så havde de ikke stoppet to bid i munden på deres heste smiley

• #42   10. jan 2015 Sådan foregår det altså.
    Men jeg synes heller ikke du er en rigtig rytter, for jeg synes rigtige ryttere starter stævner.
    Det er vel også provokerende for dig at høre?

• #43   10. jan 2015 Næh det må du sådan set selv om smiley - men seriøst, der jokker du på nærmest samtlige ryttere herinde med den kommentar, bare ikke mig.
    Jeg siger bare, at det er suuuuper forkælet, at man ikke selv sørger for sin hest. For ved du hvad... jeg har gigt i nærmest alle led, men jeg kan alligevel nosse mig sammen til at cykle ud til hesten hver dag, muge og sadle op. Det er ikke ligefrem fordi du har nogle fysiske skavanker der forhindre dig i det, du er bare for doven!
    Havde jeg haft velfungerende led, så ville jeg da helt bestemt bruge dem og sætte pris på dem!

• #44   10. jan 2015 Når sært, men der kommer hvertfald intet op når man søger smiley

• #45   10. jan 2015 Årh hvor du dog pisser mig af. Du ved IKKE en skid om jwg har fysiske skavanker vel? Nej godt, så det skal du ihvertfald ikke udtale dig om.

• #46   10. jan 2015 Stephanie, hmm det er underligt? Har da lige startet Christmas f.eks? smiley

• #47   10. jan 2015 Jamen så kom da med dem. Lad mig høre. Kan på ingen måde respektere dit valg, som det er lige nu, hvor du lader andre varte dig op og tørre dig bagi, fordi du selv er for doven til at gøre noget som helst smiley

• #48   10. jan 2015 For det første er jeg bestemt ikke doven. Jeg har faktisk løbet rigtig meget, men sadler ikke selv op fordi jeg har støttende forældre, som gerne vil hjælpe. Nu rider jeg seks ponyer og heste om dagen, udover det går jeg på privatskole, så jeg har fri kl 16 hver dag. Det er svært at nå, og jeg sadler somregel selv sidste pony op. Det har ikke noget at gøre me jeg ikke gider, men simpelthen at jeg ikke har tiden, og så er jeg jo opvokset med det.
    I øvrigt var jwg ude for et meget alvorligt styrt, jeg blev trådt lige øverst i ryggen, og ambulancen var det simpelthen få minutter efter. Jeg vat indlagt i flere uger, flækkede desuden begge knæskaller (derfor jeg ikke løber osv mere), brækkede benet, brækkede anklen, brækkede en arm og et håndled. Desuden har jeg stadig rigtig rigtig mange smerter.
    Jeg må heller ikke cykle mere smiley

Og så er alt mit sengetøj osv. Back On Track, for at formindske smerterne.

• #49   10. jan 2015 Så må man skære ned på hestene, hvis man ikke har tid til at tage sig 100% af hver enkelt smiley

• #51   10. jan 2015 Hippie: Hold nu! Det er i orden at du har din mening men lad nu være med at blive ved med at køre i det og svine hende til, det kommer der ikke noget godt ud af..

• #52   10. jan 2015 Jeg kender en pige, hun er vel 8-9 år gammel, hun har to ponyer, hvoraf den ene hun selv kan styre, den anden er en skide dyr pony, som hendes far må ride for hende til daglig, da hun ikke selv han styre den. Hun skal selv sadle op og ordne alt til stævner, hendes far som er berider, sidder i deres kassevogn, nogengange med iPad, selvom hun er inde og varme op - det synes jeg ikke er i orden.

Jeg har en meget hjælpende far (mor er bange for heste), da han selv har haft hest som lille, og han har da købt en hestetrailer til mig. Men jeg går ikke og får nyt udstyr af mine forældre, det køber jeg selv. Han står ikke og sadler op for mig, det gør jeg selv. Han skridter ikke hesten varm for mig, det gør jeg selv. Hvis jeg har brug for at se mine modstandere (inden jeg selv skal ride), så må jeg se dem på opvarmningen. Og ærligtalt, så er jeg glad for det. Han støtter mig, står i ridehallen hver uge til springundervisning, kører mig rundt til hvilket stævne jeg nu vil starte, hjælper mig hvis jeg har brug for det, og ellers er han der bare. Det er sådan, jeg synes det burde være hos alle. Selvfølgelig har de små, lidt mere brug for hjælp, og det skal de da også have. smiley

• #53   10. jan 2015 Svine til og svine til, det kan så diskuteres smiley
    Men nu har jeg sagt mit. Team er doven, forkælet og har flere heste end hun selv kan passe. Det er min holdning.

- Forsat god dag.

• #54   10. jan 2015 Jeg synes selv at folk der har forældre der vil tage med ud i stalden og hjælpe til, er utroligt heldige! At forældrene interessere sig for hestene som børnene gør: jamen, det er jo fedt at kunne dele det!

Jeg selv betaler min egen hest hver måned. Jeg får 300 kr. af min mor, og resten betaler jeg selv. Det er forsikring, opstaldning, dyrlæge, smed osv. osv.
    Det synes jeg er meget fint. Jeg kan godt lide tanken om at skulle have så stort et ansvar for noget. Jeg passer selv min hest, og det har jeg ingen andre end mig selv til. Det synes jeg også er rigtig rart, for så er det kun mig der har indflydelse på hende, og hvis der sker noget, ved jeg at det sandsynligvis har været min fejl.

Når det så er sagt, ville jeg sådan ønske mine forældre ville tage med ned til hesten! Det kunne være SÅ hyggeligt, SÅ fedt og SÅ rart at have dem med nede ved hesten, og dele det jeg oplever dernede med dem. Jeg ønsker ikke at de skal passe hesten for mig, men bare det at de viser interesse kunne være så fantastisk. Selvfølgelig spørger de ind, når jeg kommer hjem: men de viser ikke interesse til at tage med ud til hesten, og det er også helt okay. Jeg kan ikke tvinge dem. smiley

Nu er jeg selv en person som ELSKER jordarbejde, nusseriet og generelt bare samværet med hesten. Så for mig er ridningen ikke vigtig - men alt det fra jorden. For nogle er ridningen måske bare vigtigere, og sjovere? Har man mulighed for kun at ride, så hvorfor ikke gribe den?

Jeg er egentlig ret ligeglad med hvor meget hjælp børn og unge får fra andre - men noget der gør mig vred, er utaknemmelige børn og unge, som skælder deres forældre/hjælpere ud for at hjælpe dem, fordi de ikke liiiiiiiiiige gør det rigtigt. Jeg HADER sådan noget, og jeg bliver så forarget hver gang. Er man taknemmelig og værdsætter hjælpen, ser jeg intet problem.

• #55   10. jan 2015 Jeg må tildes give Hippie ret, jeg synes også det er lidt dovent gjort. Det kan godt være hun skriver, at hun løber, men det betyder ikke at man ikke er doven? Team skriver at hun ikke engang kan lukke en hest på fold, at hun ikke strigler eller noget som helst. Heller ikke i hverdagen. En ting er, ikke at gøre det til et stævne, men i hverdagen.
    Men på den anden side, så er det jo ikke værre, end vores kære topryttere. Dog ville jeg aldrig selv have det sådan.

• #56   10. jan 2015 Hippie hvor er du dog forfærdeligt træls at høre på. Åbenbart ude af stand til at bifalde forskellighed. Team Mølkjær har valgt at holde hest på en anden måde end du gør, hvilket er helt ok! Hvis man synes ridesporten er det fede, og ikke timer med pudsning af udstyr, udmugning, fodring og "få et forhold til den" som du selv udtrykker det. At man har valgt ridesport og ikke hygge-nusse-ridning gør ikke en til et dårligere menneske. Hun har taget et valg, og har heldigvis midlerne til at tage sådan en valg. Det har ikke en fis at gøre med dovenskab, det er det helt modsatte Team Mølkjær har valgt - mere ridning, mindre ligegyldigt staldarbejde. For når man har hest for sporten, så er staldarbejde fuldstændigt ligegyldigt.

Skønt at Team Mølkjær har mulighed for at holde hest på lige præcis den måde hun har lyst til!

- Skrevet af en pige der ordner morgenstald, for at få råd til sine stævner.

• #57   10. jan 2015 Sofie, vil så soge staldarbejde aldrig er ligegyldigt.
    Giver Hippie lidt ret i den her..
    Jeg var været til et par stævner, og ikke en eneste gang fik jeg hjælp, og jeg klarede mig ganske fint. (:

Hvis man påtager sig et ansvar og får hest, så skal man også passe den til dagligt og ikke kun ride.

• #58   10. jan 2015 Tak Stine!

Hippie: har sgu ikke noget at sige til dig, du fatter tydeligvis intet. Er jeg doven? Ikke en skid, jeg rider 6! Heste om dagen, så nu stopper du lige.
    Du er godtnok også doven så, du rider sikkert kun 1.

• #59   10. jan 2015 Og igen, Tak Sofie! Du har helt ret i det du siger, og forstår heller ikke lige hvorfor jeg er doven? smiley

Jeg kan da sagtens strigle engang imellem, men her må jeg ikke selv trække på fold.
    Vi skal over en lille fej hent til foldene, og så er der en stor motorvej lige ved siden af. Det er ALT for farligt at jeg selv skal trække der, for mine ponyer kan altså godt finde på at løbe. Og hvis jeg selv skulle lukke på fold, så kunne de slet ikke være ude i særligt lang tid.

• #60   10. jan 2015 Min mor og kæreste hjælper mig nu også hvor de kan.
    Oftest sadler jeg op osv selv og de holder hesten, men har jeg sindsygt stress, sadler de det op jeg ikke kan nå imens jeg smider støvler osv på.

Min kære mor og kæreste hjælper også med både at muge, lukke ind/ud, fodre osv osv.
    Min mor tager 6 ud af 7 dage morgen tjansen (fodring og lukke ud) og så står jeg for at muge, aftens fodre og lukke ind. Har jeg det dårligt gør min kæreste det eller min mor. Omvendt har min mor det dårligt, tager jeg morgen tjansen osv.

Kort sagt her hjælpes vi ad og jeg er glad for det smiley

• #61   10. jan 2015 Hippi: team mølkjær har da aldrig været doven hun for det bare hjælp/opbakning og hvad er det da fir noget at skrive uden at kende personen! smiley smiley

• #62   10. jan 2015 Jeg vil jo så ikke mene man har et 'forhold' som JEG beskriver forhold, når man kun rider men intet andet med hestene. OG HVAD SÅ? Mølkjær, hendes forældre og dem om hende er vandt til denne måde. Måden er oftest sådan på højt niveau, og Mølkjær ved vel også godt selv at samme forhold som 'andre' har med deres har hun ikke på den måde. Men det er jo ikke sikkert hun syntes det er øv?

Hvis det fungere for dem og er sådan hun også selv vil have det, så fred da være med det.
    Selv måtte folk da også gerne tage alt arbejdet fra mig (på nær opsadling, vil gerne være sikker på alt er korrekt) men det sker ikke. Mølkjær har 6 heste at ride dagligt + skole. Jeg har 3 og intet andet og tiden er enda knap for mig der med opsadling, strigling, opvarmning osv.
    Så hvis hun skal nå 6 + skole er det for mig rimelig meget logik at hun ikke kan nå det hele selv.

'Så må hun skære ned i heste' jo hvis hun ville have et 'forhold' til dem som du og jeg sikkert definere, så bestemt. Men hvis hendes 'forhold' til hestene er rigeligt, hvorfor skulle hun så? Det er et behov hun ikke har og hesten er i den lange ende trods alt ligeglad.

Og så vil jeg da slutte af med at sige at ud af mine 9 heste, bliver kun de striglet der skal rides og resten kun efter behov. Ellers går de udelukkende på fold og hygger sig. Det er enda endnu mindre end Mølkjær gør, mine heste har det nu fint alligevel. SÅ mon ikke hendes også har.

Og ang dyrt udstyr osv. helt ærligt, hvis alle havde råd til det så havde alle det også. Misundelse kan dælme være grimt og JA jeg er også misundelig på lækkert udstyr smiley

• #63   10. jan 2015 Tak team og tak DD! Skønt man kan være lidt positiv, og respektere andres måder at have hest på smiley

• #64   10. jan 2015 Jeg forstår udemærket også din måde at have hest på, Team Mølkjær smiley
    Man skal jo finde ud af, hvad der fungerer bedst for en. Og jeg har også altid groom, mine forældre, ridelærer og andre til at ordne en del til ridestævnerne smiley Det er vigtigt med et godt team, hvis man har ambitioner smiley

• #65   10. jan 2015 Lige præcis Amalie, det er SÅ vigtigt! smiley

• #67   10. jan 2015 Team Mølkjær: Jeg trækker lidt af mine udtalelser tilbage. Jeg forstod det, som i at du ikke gad strigle, lukke ud, sadle op osv. Jeg så godt nok, at du havde mange heste og skole osv. men måden du beskrev det på, lyder rimelig dovent smiley

Altså hvis jeg havde muligheden for to konkurrence heste (selv det ville kræve hjælp til dagligt arbejde herhjemme) så havde jeg også valgt det, om det så betød, at jeg kun havde tid til at strigle mine heste 2 gange om ugen selv, og selv kun "værne" om dem (staldarbejde, sadle op, gå en tur, eller andet) måske en dag om ugen, så havde jeg også valgt det. Det kommer nok bare ikke til at ske for mig smiley
    Men hvorfor har du egentlig ikke dine heste oprettet herinde, bliver jo helt nysgerrig efter, hvilke dyr det er du har nu smiley

• #68   10. jan 2015 Jeg synes det er Helt Okay at man får hjælp specielt hvis man har så mange heste man skal ride, der er jo begrænset med timer pr. dag smiley og jeg har selv sadlet op for konkurrence rytter, og varmet hesten op, og det var dage hvor hun havde sent fri og meget travlt...

Derimod synes jeg da også bestemt man skal have kvalitetstid med sin hest, det er vigtigt man har et godt forhold til hinanden synes jeg smiley
    Derved ikke sagt at jeg ikke synes Team Mølkjær har det , jeg synes hun lyder helt fornuftig, og vi ved som sagt heller ikke hvordan det foregår smiley

Jeg ville så heller ikke kunne leve med ikke at kunne sadle min hest op, jeg elsker at nusse med hende selv, og så har jeg det bare sådan at "hvis jeg skal have det gjort godt nok, så gør jeg det selv", men det også bare fordi jeg er lidt tosset, og gerne ville have det sidder helt ordenligt og matcher osv...
    Hvis jeg havde mange heste jeg skulle ride pr dag, havde jeg nok også valgt at have noget hjælp til diverse smiley ...

• #69   10. jan 2015 Hmm, team mølkjær, det er lidt mærkeligt at du kun er at finde som startende på elevpony til internt stævne i midtjylland...

• #71   10. jan 2015 Ehm det er ikke min toppony? Nu er det noget tid siden jeg red hende.
    Jeg har skam andre ponyer, hest efter Crelido.

• #72   10. jan 2015 Nu synes jeg lige i skal få styr på jeres viden først. Den elevpony er en jeg har redet lidt i en periode, og startet lidt klub på. Jeg har samtidig DV'er og har lige fået to nye ponyer. Jeg skal starte til Hingstekåring, så der kan i jo bare komme og se mig.
    smiley

• #74   10. jan 2015 Har du link til resultater ? smiley

• #75   10. jan 2015 Du startede på den midt december, så vildt længe er det da ikke siden. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad du har af heste, men vil da gerne se link til resultater, for så vidt jeg kan se har du ikke rytterlicens. Hvilket du skulle have hvis du startede til Christmas?

• #77   10. jan 2015 puha.. ja da jeg var lille hjalp min mor mig meget. da jeg startede da jeg var 5 år sadlede min mor altid hesten op, dog striglede jeg selv og sadlede af. da jeg blev ældre sadlede min mor også op. dog hjalp jeg hende og tog selv trensen på hesten. da jeg kom længere op i årene gjorde jeg alt selv med en smule hjælp fra momse..

NU gør jeg simpelthen alt selv, er perfektionist så får grå hår af at se andre sadle mine heste op.

men ja, de forældre som sadler børnenes heste op i flere år er simpelthen for dumme, de fratager alt viden fra børnene, alt den vigtige viden og den store del af at have en hest.

jeg har først nu (efter 12 år med heste) Begyndt at lærer om hestens anatomi og hvordan udstyr sidder rigtig osv. osv. osv. synes det er synd jeg de første 5-6 år red jeg kun og lærte hvordan jeg sadlede op. jeg lærte intet om sygdomme og hvordan det var man faktisk passede en hest og hvordan en sadel sad rigtigt.

• #78   11. jan 2015 Jeg hjælper oftest med at sadle op, men ellers så sadler mor og far op, mens jeg selv tager mit udstyr på og ligger jeg nede i klassen, så kan de godt finde på at sige, at de ordner hesten, så jeg kan kigge og se, hvordan de andre vælger at springe banen smiley
    Men jeg er også forkælet smiley

• #79   11. jan 2015 Som ponyrytter fik jeg også en del hjælp af mine forældre til stævner, og får det stadig i et vidst omfang i dagligdagen. Når det så er sagt har jeg siden jeg fik min første pony som 8 årig selv skulle muge, sadle, fodre, og hvad der ellers hører med.
    Til dagligt er der nogle dage om ugen min mor passer hestene 100%, da jeg simpelthen ikke kan nå der ud, fordi jeg først har fri fra skole kl 17. Andre dage tager jeg tilgengæld for hende.
    Når jeg rider i hverdagen er der ingen kære mor, der må jeg altså selv sadle op! og sådan har det altid været.

Til stævner som ponyrytter fik jeg ofte hjælp, fordi jeg havde flere ponyer med og somme tider også heste, hvor de somme tider også gik samme klasse, eller klasser kort efter hinanden, der gjorde, at jeg ikke både kunne nå at ride den ene, skridte den af, sadle af osv samtidig med at næste bane skulle gås, pony sadles og varmes op og være klar.

Selvom jeg selv klarer det meste mener jeg absolut jeg altid har og også altid har haft forældreopbakning! Men de gider ikke være mine "slaver".

• #80   11. jan 2015 Jeg sadler selv op+af, strigler, ordner udstyr osv. HVER gang jeg skal ride! Men hvis min mor er med mig ude i stalden spørger hun mig tit om hun ikke lige skal muge ud og blande foder for mig, mens jeg er ude og ride. Og det er jeg meget taknemmelig for! smiley Men noget jeg ikke lader hende gøre, er, at sadle op, da jeg er sååå bange for at hun sætter noget forkert på! smiley smiley
    Jeg syntes derimod at de børn som bare sidder i stalden og drikker cola eller andet (Eller til stævner, for den sags skyld) imens deres forældre sadler op er dovne og utaknemmelige! Kan godt se man er træt hvis man skal ride 6 heste som Team Mølkjær, (Og det er også helt iorden) men efter min mening ville jeg syntes, at man så må skærer ned i heste! smiley smiley

• #81   12. jan 2015 Jeg kan godt undre mig over at man som ung pige som dig, Mølkjær, ikke har nogen heste/ponyer registreret herinde? smiley Og specielt med de udtalelser du kommer med herinde, så giver det ingen mening, at man ikke kan fine nogen resultater på dig.

• #83   12. jan 2015 Jeg synes det er rigtig rigtig træls at blive dømt på den måde, og bliver faktisk meget ked af det.
    I er velkommen til at skrive privat, hvis i ønsker resultater, info om ponyer, eller et link til en drf profil.
    Nu ved jeg ikke hvordan I i alverden har fundet frem til min drf profil? Ingen af jer kender mit navn, og bare fordi jeg hedder "Team Mølkjær" betyder det jo ikke at det er mit navn?

Ingen af jer kender mit navn, men i må da yderst gerne sende en pb da jeg foretrækker at holde det i en god tone, og ønsker ikke at blive trampet ned af flere "voksne"mennesker i et forum.

• #84   12. jan 2015 Tja, du virkede da ikke til at benægte at det var dit navn på det billede der er sat ind med startliste og ponyens navn.

Kan ikke se det skulle ødelægge en god tone at linke til resultater herinde, men ønsker du ikke at ligge dem herind så må du da gerne smide en PB. Når det er sagt så skal du ikke føle dig tvunget til at sende link, det må jo være din egen sag.

• #85   12. jan 2015 Jeg syntes det er rigtig synd for team mølkjær at i sidder i dømmer hende sådan smiley
    Jeg ville blive lidt ked af det hvis andre sad og blandede sig i hvad jeg foretager mig med mine heste/ponyer. I ved jo ikke engang hvad hun og hendes heste/ponyer hedder?

• #86   12. jan 2015 Syntes det er mærkeligt det skal holdes så 'hemmeligt'.

• #87   12. jan 2015 Synd at heste kun er et middel til et mål.... En genstand, en rekvisit man bare smider fra sig og plukker op igen når det passer ind i programmet smiley
    Da min datter starte til ridning (holder pause nu) gik hun et helt år og plaget om at få begynde før hun fik lov. Dette fordi jeg ville være sikker på at hun gjorde det af egen lyst og ikke for at glæde sin heste tossede mor. Jeg hjalp hende i starten men forlangte mere og mere af hende efterhånden som hun lærte det. Så ville hun begyndte at gå selv og fik lov til dette da min nye arbejdstid ofte lå i undervisningstidspunktet smiley Dette voksede hun meget på men pludselig ville hun ikke mere så hun holder pt. pause. Jeg håber dog hun starter igen da jeg jo inderst inde drømmer om at kunne ride lange ture med hende en dag. Men hun skal IKKE ride pga mig men fordi hun elsker det!

Mvh TT

• #89   13. jan 2015 Det er nu altså ikke svært og bestemt ikke i en ond mening at vi prøver at finde info omkring dig smiley

Men dit navn var altså nemt at finde, så oplyste du at du gik på en privaktskole (viborg privat realskole) så var din instagram, drf profil og fb ikke så svært enda. Tag det ikke i ond mening smiley

Men hvis der ikke er nogle drf resultater og der står du ikke har licens så skulle du måske kontakte drf og få det ordnet mest for din egen skyld smiley

Dømmer dig slet ikke, men "lifes thugh" smiley

• #90   13. jan 2015 Du må også gerne sende PB til mig smiley

• #91   13. jan 2015 Mølkjær er en fusker, lad vær med at lig et eneste ord i det hun siger smiley Husker tydeligt et emne hun lavede angående champon og ringbid, hvor der pludselig er en der kender hende skriver at det var da sjovt at hun pludselig har fået så mange ponyer, efter som hun for en uge siden stadig kun havde part på en rideskole pony smiley Ikke et minut efter var emnet så slettet xD

Har også altid undret mig over hendes behov for at sige hvor dygtig hun er og hvor dyre (og mange - som næsten hver dag bliver til flere) ponyer hun har, men ikke en eneste af hendes super ponyer er oprettet? Hvis man vil vise sig frem, ville det da re naturligt at også oprette sine top ponyer her på HG smiley

• #93   13. jan 2015 Nu er jeg nødt til at spørge dig om noget Mølkjær. Jeg ved intet om tilridningen af heste.
    Men den hest du har et album med, der står den har haft rytter på 2 gange, men går stabilt til bidet i alle tre gangarter. Er det ikke lidt overdrevet, eller er det bare mig? smiley

• #94   13. jan 2015 Jeg er selv ret god til at finde information og er igang med christmas show nu for at finde din start. Jeg tror på dig ikke noget der, men hvorfor skal det så være så hemmeligt alt sammen hvorfor må vi eks. Ikke vide hvad dine ponyer hedder smiley

• #95   13. jan 2015 Er enig i din udtalelse grafik smiley
    Men man kan ikke komme udenom at Mølkjær er en rigtig oerson, men om så at hendes liv forgår på den måde som den gør er rigtig eller en pyntet historie er jo en helt anden sag ..

• #97   13. jan 2015 AnonymA: Man kan godt finde hendes navn, men hun har ikke nogen registeret licens eller resultater stående smiley

• #98   13. jan 2015 Nu synes jeg for det første at det er vildt nederen at stemple ryttere på at de har dyrt udstyr. Ligeså vel at stemple de ryttere der har de mindre dyre mærker. Det må egentlig gerne stoppe snart.

At nogen forældre skulle ordne det hele, er vel en individuel sag. Også giver det vel også lidt sig selv at en ti-årig pige nok ikke selv ville kunne overskue at klare det hele selv på sådan en dag. Nu ved jeg ikke hvilken aldersgruppe i har set disse tilfælde i.

Jeg husker ihvertfald at min mor og far hjalp til med op-sadlingen, da jeg var mindre. Det er specielt også spændende for de yngre deltagere at se deres modstande ride. Så døm nu ikke for hårdt. Det kan sagtens ske at nogle af disse tilfælde er snot forkælede børn. Men hvad kan man gøre, andet end at smile og tænke "glæd dig til den virkelige verden søde"

• #99   14. jan 2015 Som Sværke siger, synes jeg også det er lidt af en hårdfin balance. Det er godt med støttende forældre, der giver en hjælpende hånd, men mindre godt med forældre, der desværre gør ALT arbejdet for deres barn, som ikke lærer noget. Jeg snakkede faktisk med min mor forleden om, hvordan færre og færre forældre sætter grænser for deres børn - inspireret af en artikel, der nogenlunde lød noget med "må forældre ikke længere sætte grænser for børnene".
    Er man opdraget med hjælpsomme, kærlige forældre, som stadig står fast ved et nej, også selvom det er pissehamrende træls at få et nej som barn, så får man oftest et menneske ud af det, der tager hensyn til andre smiley

Mht. hele diskussionen omkring at få nogen til at sadle hesten af og op mm., så er det jo i bund og grund ligemeget, så længe hesten trives. Jeg stiller mig dog alligevel lidt uforstående over for det faktum, at man så aldrig rigtig strigler/sadler op/lukker på fold/osv, men det er udelukkende fordi jeg går ud fra at det da er hamrende kedeligt kun at ride hesten, og aldrig hygge med den som jeg jo er vant til man gør med dyr.
    Jeg tænker bare, om man ikke synes, at man mangler et følelsesmæssigt bånd med hesten, når man overhovedet ikke er den, der står for den daglige håndtering af hesten? Jeg bygger det udelukkende på min egen følelse af, at man netop kommer til at kende og holde af sit dyr gennem den daglige håndtering, hvor man jo vænner sig til at omgås hinanden i forskellige situationer smiley

• #100   15. jan 2015 Hej
    Jeg er så en af de Pony mødre der gerne vil hjælpe min datter.
    Jeg muge ofte når hun rider og hjælper også med at sadle af og på.
    Når vi er til stævne hjælper jeg også her, da det kan Være svært at stå ved traileren og sadle op når man er 10 år.
    I hverdagen er det mest af praktiske grunde jeg hjælper. Vi skal køre til opstaldning og jeg har ikke brug for at Være der flere timer dagligt, da vi også skal andet.
    Når min datter bliver ældre må hun gerne ride uden opsyn, men der er vi ikke endnu.
    Hun elsker sine ponyer og hendes sport og så ser jeg hende jo vokse lidt når hun får en lille sejr eller god oplevelse. Dette vil jeg da nødigt undvære.

• #103   15. jan 2015 jeg syntes personligt at de børn der for lavet det hele for sig gå glip af alle de skønne ting som at hesten kommer løbne når de ser en stå ved folden der er inte der varmer mig mere en når de kalder når de ser en. har haft heste i 40 år og har ikke prøvet at skulle fange en hest nop de kommer når de ser mig.

• #104   15. jan 2015 Ser er forskel på at hjælpe og overtage smiley

• #105   15. jan 2015 Jeg har den holdning, at har man hest, så skal den passes smiley jeg lige glad med hvem der gør det eller hvordan, så længe hesten har det godt.

Min ene hest er lidt vansklig, fordi at hun kun vil trækkes af de personer hun omgås til hverdag, altså mig og min far. Derfor trækker vi selv ind og ud. Min far trækker ud på hverdage, fordi at jeg skal i skole, og når jeg så kommer hjem tager vi ud i stald og rider, og sætter derefter hestene ind i boksene. Min far rider også selv, og det har han gjort næsten hele livet. De dage hvor jeg ikke selv kan tage ud og ride, longere min far min hest. Han hjælper en gang i mellem med at putte trense på min hest, fordi at jeg ikke selv kan nå hvis hun tager hovedet for højt op smiley
    Jeg fortrækker at gøre tingene selv, men jeg siger da ikke nej til en hjælpene hånd en gang i mellem. smiley

• #106   16. jan 2015 Team Mølkjær, hvor får du dog alle de historier fra :-O.

Jeg husker en tråd om julegaver, hvor du udførligt skrev om de gaver du havde fået, og hvad de havde kostet. Det løb op i over 50.000. Ligeledes skrev du at du havde fået en ny pony i adventsgave.

Jeg kan heller ikke se at du har c licens på Go, og med en mor der er pædagog ( ikke at der er det mindste galt i det ) , så har jeg altså virkelig svært ved at få dine historier til at hænge sammen med den virkelige verden.

Hvis jeg tager fejl, så må jeg beklage, men hvis ikke, så synes jeg nærmest det er uhyggeligt at du bygger sådan en drømmeverden op omkring dig. Du er jo god nok som den du er smiley

• #108   16. jan 2015 haha man er sgu ikke god til at ride hvis man ikke kan styre sin hest uden 2 bid..

• #109   16. jan 2015 Stine: så vidt jeg ved er hendes mor lærer på en privatskole smiley

• #110   16. jan 2015 Når man googler så står hun reg som pædagog på en skole, men uanset hvad, så lyder det lidt for godt til at være sandt smiley

• #111   16. jan 2015 Slap nu af piger. En debat skal Ikke være personlig.
    Det er forældrenes eget valg hvad de vil gøre og hvad de ikke vil. Og hvis pigebarnet har lyst til at lyve sig til en højre status, jamen så lad barnet - det gør jo ikke jer ondt? Det skal nok gå udover hende selv i det lange løb, så lige halv gas.
    Lad os da lukke den her, ikke? smiley

• #112   16. jan 2015 Jeg ved ikke om det er for godt til at være sandt eller ej, jeg forholdt mig bare til det hun selv har skrevet smiley

• #113   16. jan 2015 Jeg er helt afslappet, Amalie :). Og ja, lad os lukke den her. Undskyld sidespringet, TS smiley

Kommentér på:
Skal de voksne gøre alt?

Annonce