Skal de voksne gøre alt? Skal de voksne gøre alt?
Advarelsen! Der kan godt komme nogle hårde ord....
-
-
Jeg har værdet til rigtig mange stævner hvor at jeg ser at moren og faren står og ordner hesten/ponyen også sidder børnene bare henne og ser spring eller dressur... Mit spøgsmål er bare "hvad lær man af at en's forældre står og ordner ens hest/pony?"
-
-
Jeg synes også at når jeg kommer ud til et stævne så er der bare nogle hvor ens forældre står og laver det hele, så har de bare alt det dyre! Udstyr... Der stopper min grænse alså! Det er for meget.... Hvorfor skal man ha' alt det dyre, når man ikke laver noget for det?
Gider ingen kritik på emnet! Men i må gerne dickutere!
//ida//
dec 2009
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 503
jan 2015
Følger: 12 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 171
jul 2012
Følger: 163 Følgere: 130 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 343
Team: wow... Det er da lidt mærkeligt..
jan 2015
Mine forældre vil knap nok kører mig derud!
Altså så har man bare de bedste forældre i hele verden!
jan 2015
jul 2012
Følger: 163 Følgere: 130 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 343
jan 2015
Så skulle de sadle op og så lage hendes far sadlen omvendt på!
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.185
Men selvfølgelig gir jeg en hjælpende hånd hvis der er tidspres på, og hjælper så med flet og støvlepuds;)
Og med hensyn til dyrt udstyr. Det er da fedt med lækkert udstyr men man bliver ikke bedre rytter af det! Ser det også som lidt typisk at de forældre der gør alt for børnene tit også er dem der "ofrer" alt på at lille Sofie har det dyreste og nyeste - desværre ses det så også at disse børn tit er temmelig umulige og råber af mor når der er noget! - heldigvis dog ikke altid.
Synes disse forældre gør børnene en bjørnetjeneste - de skal jo selv tjene pengene en dag og selv løse deres egne problemer.
mvh Ponymor
OBS - ved så godt hvordan man sadler m.m. - har redet i over 35 år
jul 2009
Følger: 78 Følgere: 105 Heste: 4 Emner: 6 Svar: 52
Men mine forældre hjælper da også mig indimellem. Jeg har selv rigtig mange ambitioner efter jeg har fået min nye hest i stalden, og mine forældre vil gerne hjælpe mig på vej. Jeg får meget undervisning. Men jeg får altså også meget udstyr af mine forældre, Kingsland, RBH osv. Forskellen er bare, at mange kan været meget utaknemlige, men hvis man husker det - og opfører sig som alle andre, og ikke bliver højsnudet af det, så ser jeg det ikke som noget problem.
Men tilbage til det overordnede, det var jo det med, at mange forældre ligesom gør det praktiske arbejde
Det vigtige i denne debat er jo bare, at man husker at være taknemlig. Ligemeget om man har dyrt eller billigt udstyr, får meget eller lidt undervisning, får meget hjælp af sine forældre eller får lidt hjælp. Det er en dyr sport, og nogle har flere resourcer end andre
nov 2006
Følger: 90 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 1.337
Men når det er sagt vil jeg mene børnene selv skal hjælpe med at sadle op. Nu er jeg selv stævne rytter og det kan nu være rart nok at der er en som hjælper med at sadle op når man også selv skal gøre sig klar men det er ikke ens betydende med at forældrene skal lave det hele selv.. Da jeg red stævner og lige bedte mine forældre om at ligge trense på eller sådan noget sad det altid skævt(ikke fordi de ikke kunne finde ud af det, de har begge redet, de gik bare ikke lige så meget op i hvordan det sad) så de sagde hurtigt "fra" fordi jeg blev sur så måtte jeg bare selv komme tidligere igang og så skulle de nok holde ponyen/hesten i mens jeg gjorde tingene..
De første 3-4 måneder jeg havde min egen pony(jeg var 13, begyndte at ride som 12 årig) var en af mine forældre med der ude, men ellers kørte de mig der ud og så kørte de igen. Og da jeg fik knallert kørekort måtte jeg selv køre knallert der ud med mindre det var rigtig lorte vejr(sne og glat)
jun 2009
Følger: 148 Følgere: 2030 Heste: 9 Emner: 97 Svar: 300
Min konkurrence hest står pt 30min væk fra hvor jeg bord, så min mor køre genre hver dag for at få mig derop, og så hjælper hun også med at sadle op.
Men har jeg ikke haft vist at jeg kan klare mine heste selv, og tage intiativ i stalden, så havde jeg ALDRIG fået lov til at få den opstaldet det sted, eller at få den hest, for den sags skyld.
Og min far han kører gerne til stævner, og bekymre sig kun om at jeg har det godt, og udlever mine drømme. Fordi han er nemlig ikke så glad for det hesteri.
Men når hestene står hjemme, er det 100% mit ansvar. Og de hjælper selvfølgelig hvis jeg virkelig ikke kan nå det.
Så jeg får hjælp af mine forældre, men jeg har også "kæmpet for det"
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Synes det er skræmmende hvordan det ser ud i dag med opdragelse, og hele det syn på, at børnene skal være midtpunkt og bestemt ikke må lære at kede sig, eller lette røven og gøre noget selv. Disse børn får det desværre svært når de bliver voksne..
Jeg ved godt der er undtagelser, det er der altid lige meget hvad der diskuteres.
Men ét er dovne børn der får i hoved og r*v, noget andet er de forældre der prøver at presse en forventning ned over hovedet på deres børn, fordi de ikke selv fik succes indenfor en sport.. Det er næsten værre..
Nu er det godt nok ikke ridning, men jeg har været fodboldtræner, for børn i 2. og 3. klasse.. Jeg måtte simpelthen have 'forældremøde' og bede dem om at blive væk fra træningen og have respekt for, at det var mig der var træner når vi var til kampe, for de stod altid 6-7 forældre og råbte og skreg hvor de skulle løbe hen..
Det samme ser man især ved springbanerne.. Forældrene råber og peger og skælder ud, i stedet for at lade barnet ride..
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Kalder nogen det
VH
Annette
okt 2014
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 92
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
Og når ja, til distance var deres "job" at sørge for hest og mig i vetgaten, for jeg var rigtig god til ikke få spist eller drukket derfor var de ekstra opmærksom på mig. Men det er nu bare sådan det foregår når man er crew/hjælper for en rytter. For rytteren skal få spist, drukket, tisset osv videre i pausen. Samtidig skal hesten også have mad og vand, ligeledes masseres samt vaskes ren så udstyr ikke gnaver. Nu hvor jeg er blevet voksen er jeg blevet bedre til at få spist og drukket, så kan selv indgå lidt i at ordne hesten.
Men når det er sagt så er der mange forældre som udlever deres barndomsdrømme gennem deres børn, og hvis disse forældre har pengene jamen så skal barnet da have det bedste udstyr - fordi det var jo det som de selv drømte om som barn.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 114
MEN i dag og siden jeg var 14 har jeg kunnet det hele selv
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
Somregel har jeg flere ponyer med, det kan godt være lidt svært at holde styr på.
Min far, mor, træner og groom sørger for at fodre, strigle, trække, sadle op, og skridte varm/kold.
Så jeg skal egentlig bare ride, og forberede mig godt. Jeg er ordensmenneske, så derfor betyder det meget at jeg VED de har styr på tingene, og så kan jeg nemlig forberede mig bedst muligt. F.eks. Forbereder jeg mig ved at gå banen grundigt, med min træner.
Nu har jeg redet i rigtig mange år, og har startet en del stævner. Jeg ér bare en af de ryttere som aldrig sadler op, lukker på fold, eller laver staldarbejde.
Og jeg er SÅ taknemmelig for det!
Mhs. Til udstyr, så kan jeg rigtig godt lide at have det nyeste, og det går mine forældre også rigtig meget op i.
Jeg har ihvertfald rigtig meget som Samshield, OS, Equipe, Antares, Animo, Veredus, RBH osv.
nov 2006
dec 2011
Men nej, jeg har altid nogen med i stalden til de mere urolige ponyer, eller de store heste.
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 625
Jeg hat min egen pony, og det eneste mine forældre gør, er at køre mig derud, hbis det ikke er vejr til at cykle, og så betaler de den ene halvdel og jeg betaler den anden.
jeg skal selv passe min pony, og de ting jeg vil have til ham må jeg også selv købe.
Hele min familie er bange for heste, så har ingen hjælp at hente der (:
Men derfor har jeg stadog forældreopbakning hvis der skulle ske noget så vi skulle have akut dyrlæge eller noget, så er de der for mig (:
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 50 Emner: 5 Svar: 36
jun 2012
Følger: 109 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 2.670
Jeg bliver sur på min mor hvis hun hjælper mig for meget, det er måske lidt sært men jeg kan altså sagtens selv ordne tingene
Hvad angår udstyr vil jeg helst gerne have mærkevare, men jeg køber ikke for at købe men leder efter tilbud og brugt udstyr hvis det endelig skal være. Men jeg vil aldrig betale 1300 kr!! for et Animo underlag det kan min nærrige-pengepung ikke klare og så er de heller ikke det værd
Men jeg syntes ikke man skal være ''ond'' overfor de børn der har forældre groomers og havd der nu ellers er til at hjælpe dem. jeg syntes faktisk bare at an bør være trist på deres vegne. At de ikke oplever det nære forhold de gode stunder i stalden og når hesten laver noget sjovt eller man selv fjoller rundt med en veninde imens man hygger med hesten.
Jeg syntes ikke det er SÅ voldsomt som det har været, var til Christmas show sidste år og syntes de fleste var ret gode til at gøre tingene selv og være herre over de ting der forgår. Men der dukker stadig historier op overalt hvor folk har set eller selv oplevet at livet var sådan at det kun handlede om de sk*de ponyer!
Min mor har været ''groomer'' for Tina og Charlotte Lund da hun var ung og de red ponyer. Det var et værre rod børnene sagde at de bare skulle strigle dem der hvor udstyret ikke var for man kunne jo ikke se om de var beskidte under underlaget? Og hvis en af ponyer fik et sår snoede de bare noget bandager om så man ikke kunne set det. Det eneste de piger gjorde var at ride intet andet.
Men bare for en stund ville det være fedt at have en stald fyldt med toppoyner, men vil aldrig give de gode stunder med hestene væk for noget andet
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
Ja du er da godt nok møg forkælet! Tag og lær at sadle din egen hest op i stedet for kun at ride den...
jun 2012
dec 2011
jun 2012
nov 2011
Hvad vil du så gøre, den dag du står alene med din hest uden dine forældre til at hjælpe dig? Er det ikke pinligt, at du ikke selv kan ordne dine heste? Jeg ville være ved at sive ud imellem gulvbrædderne af skam...
Den vigtigste del af at have heste er da netop at sadle, strigle, muge osv.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.583
DET ER IKKE KUN MIN MÅDE DER ER DEN RIGTIGE
Så længe folk ikke skader nogen (herunder også hesten), så har de lov til at gøre det. Man kan spørge interesseret/undrende ind til det, men gør det med et åbent sind.
At nogle tager til stævne og lader de voksne ordne alting synes JEG er underligt, men det gør det ikke forkert (jeg synes også det er underligt at folk gider bruge makeup hver dag, men igen; det gør det ikke forkert).
Dette indlæg er bare en generel opfordring til at være mere åben for at folk gør ting på en anden måde - og det er helt ok
god weekend til alle
jun 2010
jun 2012
Man kan ikke forbyde folk at gøre det de gør medmindre det skader eller er ulovligt, men at nogle vælger at gøre tingene på en anden måde kan man ikke begynde at gå til angreb over
nov 2011
Det er velsagtens rigtigt, men synes godt nok det er fesent, at man ikke engang kan passe sin egen hest, men kun rider den. Man kan umuligt have et bedre forhold til sin hest end man har til sin cykel, hvis man gør det på den måde. Måske endda et bedre forhold til cyklen en hesten.
jun 2010
Så længe hestens basale behov bliver opfyldt, så sker der ingen skade. Du synes Team Mølkjær går glip af noget, men hun synes sikkert også du går glip af noget ved at spilde din tid med at strigle fremfor at få lært banen.
I ser forskelligt på det, men da ingen af jer skader Jeres heste, så er det ene ikke mere rigtigt end det andet
Nyd at du har det dejligt sammen med din hest, så er jeg helt sikker på Team Mølkjær nyder at ride stævner og gøre det godt på banen
jun 2012
dec 2011
Jeg har skam resultater og rytterlicens? Er du sikker på du har set rigtigt?
dec 2011
nov 2011
dec 2011
Men nårh nej, toprytterne er jo heller ikke rigtige ryttere, for de sadler jo ikke selv op.
nov 2011
Det er netop lige præcis den mening jeg er af. Topryttere er snobbede og tænker ikke på deres heste, for tænkte de på deres heste, så havde de ikke stoppet to bid i munden på deres heste
dec 2011
Men jeg synes heller ikke du er en rigtig rytter, for jeg synes rigtige ryttere starter stævner.
Det er vel også provokerende for dig at høre?
nov 2011
Jeg siger bare, at det er suuuuper forkælet, at man ikke selv sørger for sin hest. For ved du hvad... jeg har gigt i nærmest alle led, men jeg kan alligevel nosse mig sammen til at cykle ud til hesten hver dag, muge og sadle op. Det er ikke ligefrem fordi du har nogle fysiske skavanker der forhindre dig i det, du er bare for doven!
Havde jeg haft velfungerende led, så ville jeg da helt bestemt bruge dem og sætte pris på dem!
jun 2012
dec 2011
dec 2011
nov 2011
dec 2011
I øvrigt var jwg ude for et meget alvorligt styrt, jeg blev trådt lige øverst i ryggen, og ambulancen var det simpelthen få minutter efter. Jeg vat indlagt i flere uger, flækkede desuden begge knæskaller (derfor jeg ikke løber osv mere), brækkede benet, brækkede anklen, brækkede en arm og et håndled. Desuden har jeg stadig rigtig rigtig mange smerter.
Jeg må heller ikke cykle mere
Og så er alt mit sengetøj osv. Back On Track, for at formindske smerterne.
nov 2011
nov 2006
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Jeg har en meget hjælpende far (mor er bange for heste), da han selv har haft hest som lille, og han har da købt en hestetrailer til mig. Men jeg går ikke og får nyt udstyr af mine forældre, det køber jeg selv. Han står ikke og sadler op for mig, det gør jeg selv. Han skridter ikke hesten varm for mig, det gør jeg selv. Hvis jeg har brug for at se mine modstandere (inden jeg selv skal ride), så må jeg se dem på opvarmningen. Og ærligtalt, så er jeg glad for det. Han støtter mig, står i ridehallen hver uge til springundervisning, kører mig rundt til hvilket stævne jeg nu vil starte, hjælper mig hvis jeg har brug for det, og ellers er han der bare. Det er sådan, jeg synes det burde være hos alle. Selvfølgelig har de små, lidt mere brug for hjælp, og det skal de da også have.
nov 2011
Men nu har jeg sagt mit. Team er doven, forkælet og har flere heste end hun selv kan passe. Det er min holdning.
- Forsat god dag.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1939 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.512
Jeg selv betaler min egen hest hver måned. Jeg får 300 kr. af min mor, og resten betaler jeg selv. Det er forsikring, opstaldning, dyrlæge, smed osv. osv.
Det synes jeg er meget fint. Jeg kan godt lide tanken om at skulle have så stort et ansvar for noget. Jeg passer selv min hest, og det har jeg ingen andre end mig selv til. Det synes jeg også er rigtig rart, for så er det kun mig der har indflydelse på hende, og hvis der sker noget, ved jeg at det sandsynligvis har været min fejl.
Når det så er sagt, ville jeg sådan ønske mine forældre ville tage med ned til hesten! Det kunne være SÅ hyggeligt, SÅ fedt og SÅ rart at have dem med nede ved hesten, og dele det jeg oplever dernede med dem. Jeg ønsker ikke at de skal passe hesten for mig, men bare det at de viser interesse kunne være så fantastisk. Selvfølgelig spørger de ind, når jeg kommer hjem: men de viser ikke interesse til at tage med ud til hesten, og det er også helt okay. Jeg kan ikke tvinge dem.
Nu er jeg selv en person som ELSKER jordarbejde, nusseriet og generelt bare samværet med hesten. Så for mig er ridningen ikke vigtig - men alt det fra jorden. For nogle er ridningen måske bare vigtigere, og sjovere? Har man mulighed for kun at ride, så hvorfor ikke gribe den?
Jeg er egentlig ret ligeglad med hvor meget hjælp børn og unge får fra andre - men noget der gør mig vred, er utaknemmelige børn og unge, som skælder deres forældre/hjælpere ud for at hjælpe dem, fordi de ikke liiiiiiiiiige gør det rigtigt. Jeg HADER sådan noget, og jeg bliver så forarget hver gang. Er man taknemmelig og værdsætter hjælpen, ser jeg intet problem.
jun 2008
Men på den anden side, så er det jo ikke værre, end vores kære topryttere. Dog ville jeg aldrig selv have det sådan.
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2178 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Skønt at Team Mølkjær har mulighed for at holde hest på lige præcis den måde hun har lyst til!
- Skrevet af en pige der ordner morgenstald, for at få råd til sine stævner.
apr 2010
Følger: 60 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 625
Giver Hippie lidt ret i den her..
Jeg var været til et par stævner, og ikke en eneste gang fik jeg hjælp, og jeg klarede mig ganske fint. (:
Hvis man påtager sig et ansvar og får hest, så skal man også passe den til dagligt og ikke kun ride.
dec 2011
Hippie: har sgu ikke noget at sige til dig, du fatter tydeligvis intet. Er jeg doven? Ikke en skid, jeg rider 6! Heste om dagen, så nu stopper du lige.
Du er godtnok også doven så, du rider sikkert kun 1.
dec 2011
Jeg kan da sagtens strigle engang imellem, men her må jeg ikke selv trække på fold.
Vi skal over en lille fej hent til foldene, og så er der en stor motorvej lige ved siden af. Det er ALT for farligt at jeg selv skal trække der, for mine ponyer kan altså godt finde på at løbe. Og hvis jeg selv skulle lukke på fold, så kunne de slet ikke være ude i særligt lang tid.
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3048 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
Oftest sadler jeg op osv selv og de holder hesten, men har jeg sindsygt stress, sadler de det op jeg ikke kan nå imens jeg smider støvler osv på.
Min kære mor og kæreste hjælper også med både at muge, lukke ind/ud, fodre osv osv.
Min mor tager 6 ud af 7 dage morgen tjansen (fodring og lukke ud) og så står jeg for at muge, aftens fodre og lukke ind. Har jeg det dårligt gør min kæreste det eller min mor. Omvendt har min mor det dårligt, tager jeg morgen tjansen osv.
Kort sagt her hjælpes vi ad og jeg er glad for det
apr 2012
Blogger
Hvis det fungere for dem og er sådan hun også selv vil have det, så fred da være med det.
Selv måtte folk da også gerne tage alt arbejdet fra mig (på nær opsadling, vil gerne være sikker på alt er korrekt) men det sker ikke. Mølkjær har 6 heste at ride dagligt + skole. Jeg har 3 og intet andet og tiden er enda knap for mig der med opsadling, strigling, opvarmning osv.
Så hvis hun skal nå 6 + skole er det for mig rimelig meget logik at hun ikke kan nå det hele selv.
'Så må hun skære ned i heste' jo hvis hun ville have et 'forhold' til dem som du og jeg sikkert definere, så bestemt. Men hvis hendes 'forhold' til hestene er rigeligt, hvorfor skulle hun så? Det er et behov hun ikke har og hesten er i den lange ende trods alt ligeglad.
Og så vil jeg da slutte af med at sige at ud af mine 9 heste, bliver kun de striglet der skal rides og resten kun efter behov. Ellers går de udelukkende på fold og hygger sig. Det er enda endnu mindre end Mølkjær gør, mine heste har det nu fint alligevel. SÅ mon ikke hendes også har.
Og ang dyrt udstyr osv. helt ærligt, hvis alle havde råd til det så havde alle det også. Misundelse kan dælme være grimt og JA jeg er også misundelig på lækkert udstyr
dec 2011
jul 2009
Man skal jo finde ud af, hvad der fungerer bedst for en. Og jeg har også altid groom, mine forældre, ridelærer og andre til at ordne en del til ridestævnerne
dec 2011
jun 2008
Altså hvis jeg havde muligheden for to konkurrence heste (selv det ville kræve hjælp til dagligt arbejde herhjemme) så havde jeg også valgt det, om det så betød, at jeg kun havde tid til at strigle mine heste 2 gange om ugen selv, og selv kun "værne" om dem (staldarbejde, sadle op, gå en tur, eller andet) måske en dag om ugen, så havde jeg også valgt det. Det kommer nok bare ikke til at ske for mig
Men hvorfor har du egentlig ikke dine heste oprettet herinde, bliver jo helt nysgerrig efter, hvilke dyr det er du har nu
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 114
Derimod synes jeg da også bestemt man skal have kvalitetstid med sin hest, det er vigtigt man har et godt forhold til hinanden synes jeg
Derved ikke sagt at jeg ikke synes Team Mølkjær har det , jeg synes hun lyder helt fornuftig, og vi ved som sagt heller ikke hvordan det foregår
Jeg ville så heller ikke kunne leve med ikke at kunne sadle min hest op, jeg elsker at nusse med hende selv, og så har jeg det bare sådan at "hvis jeg skal have det gjort godt nok, så gør jeg det selv", men det også bare fordi jeg er lidt tosset, og gerne ville have det sidder helt ordenligt og matcher osv...
Hvis jeg havde mange heste jeg skulle ride pr dag, havde jeg nok også valgt at have noget hjælp til diverse
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 139 Svar: 1.445
dec 2011
Jeg har skam andre ponyer, hest efter Crelido.
dec 2011
Blogger
jan 2007
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
NU gør jeg simpelthen alt selv, er perfektionist så får grå hår af at se andre sadle mine heste op.
men ja, de forældre som sadler børnenes heste op i flere år er simpelthen for dumme, de fratager alt viden fra børnene, alt den vigtige viden og den store del af at have en hest.
jeg har først nu (efter 12 år med heste) Begyndt at lærer om hestens anatomi og hvordan udstyr sidder rigtig osv. osv. osv. synes det er synd jeg de første 5-6 år red jeg kun og lærte hvordan jeg sadlede op. jeg lærte intet om sygdomme og hvordan det var man faktisk passede en hest og hvordan en sadel sad rigtigt.
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.647
Men jeg er også forkælet
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.170
Til dagligt er der nogle dage om ugen min mor passer hestene 100%, da jeg simpelthen ikke kan nå der ud, fordi jeg først har fri fra skole kl 17. Andre dage tager jeg tilgengæld for hende.
Når jeg rider i hverdagen er der ingen kære mor, der må jeg altså selv sadle op! og sådan har det altid været.
Til stævner som ponyrytter fik jeg ofte hjælp, fordi jeg havde flere ponyer med og somme tider også heste, hvor de somme tider også gik samme klasse, eller klasser kort efter hinanden, der gjorde, at jeg ikke både kunne nå at ride den ene, skridte den af, sadle af osv samtidig med at næste bane skulle gås, pony sadles og varmes op og være klar.
Selvom jeg selv klarer det meste mener jeg absolut jeg altid har og også altid har haft forældreopbakning! Men de gider ikke være mine "slaver".
okt 2013
Følger: 65 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 179
Jeg syntes derimod at de børn som bare sidder i stalden og drikker cola eller andet (Eller til stævner, for den sags skyld) imens deres forældre sadler op er dovne og utaknemmelige! Kan godt se man er træt hvis man skal ride 6 heste som Team Mølkjær, (Og det er også helt iorden) men efter min mening ville jeg syntes, at man så må skærer ned i heste!
nov 2005
Følger: 190 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 42 Svar: 524
dec 2011
I er velkommen til at skrive privat, hvis i ønsker resultater, info om ponyer, eller et link til en drf profil.
Nu ved jeg ikke hvordan I i alverden har fundet frem til min drf profil? Ingen af jer kender mit navn, og bare fordi jeg hedder "Team Mølkjær" betyder det jo ikke at det er mit navn?
Ingen af jer kender mit navn, men i må da yderst gerne sende en pb da jeg foretrækker at holde det i en god tone, og ønsker ikke at blive trampet ned af flere "voksne"mennesker i et forum.
jan 2007
Kan ikke se det skulle ødelægge en god tone at linke til resultater herinde, men ønsker du ikke at ligge dem herind så må du da gerne smide en PB. Når det er sagt så skal du ikke føle dig tvunget til at sende link, det må jo være din egen sag.
apr 2012
Jeg ville blive lidt ked af det hvis andre sad og blandede sig i hvad jeg foretager mig med mine heste/ponyer. I ved jo ikke engang hvad hun og hendes heste/ponyer hedder?
Blogger
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Da min datter starte til ridning (holder pause nu) gik hun et helt år og plaget om at få begynde før hun fik lov. Dette fordi jeg ville være sikker på at hun gjorde det af egen lyst og ikke for at glæde sin heste tossede mor. Jeg hjalp hende i starten men forlangte mere og mere af hende efterhånden som hun lærte det. Så ville hun begyndte at gå selv og fik lov til dette da min nye arbejdstid ofte lå i undervisningstidspunktet
Mvh TT
jun 2012
Men dit navn var altså nemt at finde, så oplyste du at du gik på en privaktskole (viborg privat realskole) så var din instagram, drf profil og fb ikke så svært enda. Tag det ikke i ond mening
Men hvis der ikke er nogle drf resultater og der står du ikke har licens så skulle du måske kontakte drf og få det ordnet mest for din egen skyld
Dømmer dig slet ikke, men "lifes thugh"
jun 2008
okt 2004
Har også altid undret mig over hendes behov for at sige hvor dygtig hun er og hvor dyre (og mange - som næsten hver dag bliver til flere) ponyer hun har, men ikke en eneste af hendes super ponyer er oprettet? Hvis man vil vise sig frem, ville det da re naturligt at også oprette sine top ponyer her på HG
jan 2013
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 138
Men den hest du har et album med, der står den har haft rytter på 2 gange, men går stabilt til bidet i alle tre gangarter. Er det ikke lidt overdrevet, eller er det bare mig?
jun 2012
jun 2012
Men man kan ikke komme udenom at Mølkjær er en rigtig oerson, men om så at hendes liv forgår på den måde som den gør er rigtig eller en pyntet historie er jo en helt anden sag ..
okt 2004
maj 2014
Følger: 56 Følgere: 64 Heste: 4 Svar: 43
At nogen forældre skulle ordne det hele, er vel en individuel sag. Også giver det vel også lidt sig selv at en ti-årig pige nok ikke selv ville kunne overskue at klare det hele selv på sådan en dag. Nu ved jeg ikke hvilken aldersgruppe i har set disse tilfælde i.
Jeg husker ihvertfald at min mor og far hjalp til med op-sadlingen, da jeg var mindre. Det er specielt også spændende for de yngre deltagere at se deres modstande ride. Så døm nu ikke for hårdt. Det kan sagtens ske at nogle af disse tilfælde er snot forkælede børn. Men hvad kan man gøre, andet end at smile og tænke "glæd dig til den virkelige verden søde"
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Er man opdraget med hjælpsomme, kærlige forældre, som stadig står fast ved et nej, også selvom det er pissehamrende træls at få et nej som barn, så får man oftest et menneske ud af det, der tager hensyn til andre
Mht. hele diskussionen omkring at få nogen til at sadle hesten af og op mm., så er det jo i bund og grund ligemeget, så længe hesten trives. Jeg stiller mig dog alligevel lidt uforstående over for det faktum, at man så aldrig rigtig strigler/sadler op/lukker på fold/osv, men det er udelukkende fordi jeg går ud fra at det da er hamrende kedeligt kun at ride hesten, og aldrig hygge med den som jeg jo er vant til man gør med dyr.
Jeg tænker bare, om man ikke synes, at man mangler et følelsesmæssigt bånd med hesten, når man overhovedet ikke er den, der står for den daglige håndtering af hesten? Jeg bygger det udelukkende på min egen følelse af, at man netop kommer til at kende og holde af sit dyr gennem den daglige håndtering, hvor man jo vænner sig til at omgås hinanden i forskellige situationer
jun 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Svar: 1
Jeg er så en af de Pony mødre der gerne vil hjælpe min datter.
Jeg muge ofte når hun rider og hjælper også med at sadle af og på.
Når vi er til stævne hjælper jeg også her, da det kan Være svært at stå ved traileren og sadle op når man er 10 år.
I hverdagen er det mest af praktiske grunde jeg hjælper. Vi skal køre til opstaldning og jeg har ikke brug for at Være der flere timer dagligt, da vi også skal andet.
Når min datter bliver ældre må hun gerne ride uden opsyn, men der er vi ikke endnu.
Hun elsker sine ponyer og hendes sport og så ser jeg hende jo vokse lidt når hun får en lille sejr eller god oplevelse. Dette vil jeg da nødigt undvære.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 16
jun 2012
maj 2013
Følger: 44 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 98
Min ene hest er lidt vansklig, fordi at hun kun vil trækkes af de personer hun omgås til hverdag, altså mig og min far. Derfor trækker vi selv ind og ud. Min far trækker ud på hverdage, fordi at jeg skal i skole, og når jeg så kommer hjem tager vi ud i stald og rider, og sætter derefter hestene ind i boksene. Min far rider også selv, og det har han gjort næsten hele livet. De dage hvor jeg ikke selv kan tage ud og ride, longere min far min hest. Han hjælper en gang i mellem med at putte trense på min hest, fordi at jeg ikke selv kan nå hvis hun tager hovedet for højt op
Jeg fortrækker at gøre tingene selv, men jeg siger da ikke nej til en hjælpene hånd en gang i mellem.
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.002
Jeg husker en tråd om julegaver, hvor du udførligt skrev om de gaver du havde fået, og hvad de havde kostet. Det løb op i over 50.000. Ligeledes skrev du at du havde fået en ny pony i adventsgave.
Jeg kan heller ikke se at du har c licens på Go, og med en mor der er pædagog ( ikke at der er det mindste galt i det ) , så har jeg altså virkelig svært ved at få dine historier til at hænge sammen med den virkelige verden.
Hvis jeg tager fejl, så må jeg beklage, men hvis ikke, så synes jeg nærmest det er uhyggeligt at du bygger sådan en drømmeverden op omkring dig. Du er jo god nok som den du er
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.511
jan 2008
apr 2010
jul 2009
Det er forældrenes eget valg hvad de vil gøre og hvad de ikke vil. Og hvis pigebarnet har lyst til at lyve sig til en højre status, jamen så lad barnet - det gør jo ikke jer ondt? Det skal nok gå udover hende selv i det lange løb, så lige halv gas.
Lad os da lukke den her, ikke?
jan 2008
apr 2010
Skal de voksne gøre alt?