1.197 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Stævne udstyr Stævne udstyr

Jeg læste her forleden at regler i reglementet for dressur er lavet om til at udstyret hesten har på ikke længere bør være diskret, og straks tænkte jeg YES!
Jeg har dette RBH Kingdom sæt som jeg elsker super højt, men da jeg ikke har vidst, om det var diskret nok, har jeg ikke tænkt tanken om at ville starte stævne med det, når vi kommer til den del af vores træning.
Men efter jeg læste det tænkte jeg YES, for jeg har IKKE lyst til at ride med hvidt udstyr til stævner, jeg vil hellere skille mig ud og have noget udstyr på, som ingen andre har! smiley

Men alligevel blev jeg i tvivl. Ville det efter jeres mening være okay at ride med sættet på billedet til et dressur stævne? Og hvis I var dommer ville I så dømme efter udstyret hesten bære?

Jeg vil som rytter selvfølgelig være traditionel mht. påklædning smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævne udstyr
  • #1   14. dec 2014 jeg tror ikke der findes nogen dommer der dømmer efter udstyret så længe det er de lave klasser (under MB), men personligt er jeg mest til det traditionelle/diskrete til dressur.

• #2   14. dec 2014 jeg ville aldrig starte i sådan et sæt smiley
    Jeg syntes at det traditionelle hører stævner til, jeg kan tildels gå med til farver i spring, men så syntes jeg også den holder der! smiley

• #3   14. dec 2014 Syntes dressuren bør være diskret, fremtrækker og se hesten i det traditionelle hvide udstyr, syntes farven viser glæde og overskud. Hvor den sorte farve er mere trist, vil til hver en tid ride med hvidt, som jeg altid har gjort. Jeg er måske lidt gammeldags på dette punkt? Men syntes det hvide er flottest og mest stilrent. Til træning bruger jeg selv andre farver, men et stævne skal være lidt finere.

Men det op til hver enkel, og jeg skal absolut ikke blande mig i om du vælger sort eller hvid.

• #4   14. dec 2014 Tænker lidt om den røde plade og den røde lak kant og de heftigt ternede gamacher ville kunne gå uden jeg ville blive bedt om at tage udstyret af. Man ved jo aldrig hvad en dommer dømmer efter eller ønsker at se og har efterhånden set en den dømme hårdt på hestens udseende eller farve og tænker at nogle også ville dømme efter udstyret? :i

• #5   14. dec 2014 Tror de fleste dommere ønsker og se det traditionelle? Men de kan vel ikke bede dig om og tage det af når der ingen krav er med farven mere.

• #7   14. dec 2014 Lige et relateret spørgsmål. Jeg har nu hørt flere snakke om at man må ride i alle farver nu i dressur. Men hvor har I læst det? - synes ikke jeg selv kan finde noget hos DRF smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #8   14. dec 2014 Husk der står: bør dog være diskret smiley

Så måske burde man bare holde sig tiæ den diskrete sort/hvide simple udstyr

• #9   14. dec 2014 Der står dette under dressur reglementet smiley

Underlag og trykfordelende pads: Ingen udformnings- eller farvemæssige begrænsninger, bør dog være diskret.

• #10   14. dec 2014 Har reglen ikke hele tiden været sådan??
    Jeg tolker bør som en meget stærk opfordring til at gøre det og at det lidt er op til dommeren at bestemme om de synes det er forstyrrende.

Jeg ville nok stadig holde mig til hvid, beige eller sort med farvet kantbånd selvom man vel kan fortolke som at man må ride med hvad man vil smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #11   14. dec 2014 Mia: netop smiley -bør, det er vel lidt som at sige forventer..

• #12   14. dec 2014 Hvor har du læst at dressurudstyr ikke længere skal være diskret? Det er i hvert fald ikke i DRFs reglementer

• #13   14. dec 2014 Mimre, læste det på facebook siden Fie & Pony smiley

• #14   14. dec 2014 Det ophører aldrig med at forundre mig, at man tror på alt muligt mærkeligt man læser på tilfældige internetsider smiley

• #15   14. dec 2014 Syntes også det virkede mærkeligt, men håbede ligesom på at det var rigtigt smiley
    Og det viste det sig jo så også at være smiley

• #16   14. dec 2014 Mia - Hvilken af hendes opslag har du set dette stå, for jeg kan ikke finde det? smiley

• #18   14. dec 2014 Nej, det er ikke rigtigt

• #19   15. dec 2014 Mia, du har selv indsat et citat fra reglementet, så det kan jo ikke diskuteres, om det er hende Fie eller DRF, der har ret smiley

Det betyder jo, at du i princippet godt må ride med det udstyr, du har indsat billede af - altså udstyret på hesten. Du skal stadig selv ride med mørk jakke, hvide ridebukser eller mørke/hvide handsker.
    Min personlige holdning er, at jeg til enhver tid vil foretrække diskret hvidt/sort. Jeg synes (personligt) det ser decideret forfærdeligt ud med det grønne underlag, du også har linket til, og jeg kunne aldrig drømme om at troppe op til stævne og ville tages som en seriøs dressurrytter med det udstyr smiley
    - men igen; i følge reglementet er der som sagt ikke nogle farvemæssige begrænsninger, og dommeren kan derfor ikke bede dig tage noget udstyr af - eller dømme dig ned pga. noget udstyr. Hver sin smag. Men hvis jeg var dig, ville jeg tænke meget over kombinationerne af farverne, som du vil få ved at bære halvt traditionelt og halvt utraditionelt smiley

• #20   15. dec 2014 Du skriver du vil skille dig ud, det gør du rede med fjordhesten. Der er ikke så mange starter på dem desværre.

• #21   15. dec 2014 Lene hvad er det for noget at sige om fjordheste? Min gamle ridelæreres fjordbolle gik/går DM og kæmper mod heste og den er ikke blevet hakket ned. Og der er mange der starter på fjordheste vil jeg så lige sige smiley Jeg har dog hørt om fjordheste der bliver dømt ned men har ikke selv prøvet det! smiley

• #22   15. dec 2014 Det ikke en kritik til fjordhesten, hvilket jeg føler du for det til og lyde. Fjordhesten er på ingen måder set på stævnepladserne på samme måde som fx dv.

• #23   15. dec 2014 En DV er jo heller ikke en race hest så der skal jo intet til så ligner en hest en DV. smiley En Fjordhest er jo en ren avlet race og mange bliver også kun redet til Fjordheste stævner, fordi de netop der ikke har en mulighed for at blive hakket ned på fordi alle hestene er den race smiley

Det er desværre de mange fordomme som kan holde Fjordheste ryttere væk fra stævnebanerne smiley

• #24   15. dec 2014 Det har man da i lang tid måtte. Altså ride med farvet underlag..

Personligt syne jeg selv at det skl være hvid eller sort i dressur også kan det være farvet i spring men det er jo en smagssag og hvis du er glad for dit sæt og Verne vil ride med det, så gør du da det smiley

Kommentér på:
Stævne udstyr

Annonce