{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Min historie - handicap/hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har efterhånden fået en del spørgsmål om min historie, så nu vil jeg fortælle lidt om mine diagnoser og mit liv.

Nogen af jer har måske set opslaget før fra dengang der var nogen der synes det var sjovt at hate på min søster Celina Rosell fordi hun har en handicappet søster men nu får i det lige igen smiley

Jeg blev født den 24. september 1997, på OUH en del uger for tidligt på akut kejsersnit. Jeg var død ved fødslen og lægerne håndterede det ikke godt nok så det resulterede i en voldsom iltmangel som resulterede i at jeg blev spastiker. At være spastiker betyder meget forskelligt - men for mig betyder det voldsomt kroniske smerter i stortset hele kroppen, spasmer (ufrivillige bevægelser), kramper og meget nedsat muskelstyrke i især venstre side (hårdest ramt i armen og benet) Jeg går dog stortset normalt så folk tror ikke på at jeg er fysisk syg.
Så jeg bruger min kørestol/crosser hvis jeg skal gå over 1 km. for ellers kommer jeg til at ligge i min seng med voldsomme smerter flere dage efter.
Lægerne gav mig ikke mange chancer for at overhovedet komme til at gå, men da jeg blev halvandet startede jeg til ridning og det har virkelig reddet mig. Da jeg var 7 blev jeg diagnosticeret med ADHD - som er en psykisk sygdom som for mig betyder at jeg har lidt temperament problemer og meget koncentrationproblemer, jeg burde også være hyperaktiv, men det lader min krop mig ikke være på grund af mine fysiske diagnoser
Jeg er blevet diagnosticeret med en del flere sygdomme siden, jeg har nu ca. 7 forskellige diagnoser (bl.a. skæv ryg, voldsomt hypermobile led og en sygdom der gør at stortset altid jeg skal gå med handsker indendørs da de ellers er så kolde at de ikke fungerer) og der kommer desværre flere og flere til.

Jeg har gået i specielklasse hele mit liv - først i en klasse for ADHD børn og bagefter i en klasse for unge med fysiske handicaps, dette betyder også at jeg har været det ultimative mobbeoffer for de "normale" børn på min skole og det har ødelagt mig ret meget men heldigvis har jeg nogle fantastiske veninder og en fantastisk hest der har støttet mig igennem det hele - selv når det var allersværest. smiley

Har så meget at være taknemlig overfor hestene for - uden dem havde jeg ikke kunne gå! Ridning for mig er ikke kun en livsstil og sport men også min træning!

Det var bare meget kort om mine sygdomme og min historie.
Alle er meget velkomne til at skrive til mig hvis de har spørgsmål, jeg er meget åben omkring at jeg fejler noget for kan virkelig ikke se grund til at skjule det så skal nok svare på alt! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min historie - handicap/hest
  • #2   7. sep 2014 Jeg tager virkelig hatten af for dig!! Hold op du sej. Så flot du bare står frem og fortæller bare en lille smule af dit liv. Respekt for dig. Ønsker dig alt held og lykke.

• #4   7. sep 2014 You go Girl!! Der er mange "normalt" fungerende der kunne lærer noget af dig. Er også spændt hvis du kunne fortælle lidt om, hvad ridningen gør for dig både fysisk og mentalt?
    For jeg er ikke i tvivl om både min hund og hest giver mig livskvalitet

• #5   7. sep 2014 Så god en historie og så godt gået af dig. Ønsker dig alt det bedste i livet og mange timer med hestene smiley
    Det beviser igen hvor godt dyr er til menneskerne, både psykisk og fysisk!
    Ved ikke hvor jeg vil være i dag uden min hest(e), ihvertfald ikke der hvor jeg er nu!

Og mennesker som driller handicappede er i mine øjne usikre og stakkels klaphætte!

• #6   7. sep 2014 Tager sgu virkelig hatten for dig! For at står frem og siger til folk 'jeg er anderledes, og det er helt okay' For det er det sgu! smiley

Har du eller har du overvejet at lave en blog, hvor folk kan følge dig? :). Tror at der er mange som ville være interesseret i at læse omkring dit liv, især når du er så åben! smiley
    - Virkelig stor respekt til dig! smiley

• #7   8. sep 2014 Jeg skal nok lige få forklaret lidt mere når jeg kommer på computeren smiley

Kommentér på:
Min historie - handicap/hest

Annonce