Hjælp til tilkørsel af Belgier. Nordjylland Hjælp til tilkørsel af Belgier. Nordjylland
Hej alle i skønne mennesker. Håber i kan hjælpe mig lidt.
Jeg har mig jo en 2 1/2 årig belgier som er ved at være klar til at begynde og lave lidt.
Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen der hjælper med tilkørsel her i nordjylland området. Så det kunne være i måske kunne anbefale nogen.
jan 2012
Følger: 45 Følgere: 47 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 153
sep 2006
Følger: 223 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Og Vendsyssel Køreforening afholder af og til forspændingskurser hvor du, henover nogen weekender, kan få hjælp fra erfarne folk, til "selv" at klargøre og senere tilkøre hesten.
Vil dog sige at var det mig ville jeg vente lidt endnu. Det er super at få gjort forarbejdet, men belgierne er længe om at blive voksne og racen har generelt set en del bøvl med bentøj mm, så der er absolut ingen grund til at starte tidligt, tværtimod.
Det er super at få lagt en masse opdragelse og "basistræning" i den i form af at vænne til trafik, lære den at stå stille, osse når der sker noget omkring den, vænne den til selen, vænne den til at blive pillet og rodet over det hele osv.
Men egentligt arbejde ville jeg først påbegynde sidst på vinteren/næste forår (altså når den er omkring de 3)
dec 2012
Følger: 53 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 105 Svar: 464
Hjælp til tilkørsel af Belgier. Nordjylland