{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Tyk men tynd? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, for ca 2 måneder siden fik jeg min dejlige hest hjem, da var han meget tynd og ranglet. Vi har fodret en masse og han er kommet på sommergræs. Mit problem er bare at trods han har en tyk mave, bagdel og hals, så virker han stadig tynd på ribbenene og over ryggen. Hvad kan det skyldes? Hesten har fået ormekur, osv.

Noget jeg evt. Kan gøre bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk men tynd?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   19. jul 2014 Hvordan er hans muskel masse? smiley
    Fik den taget gødningsprøve inden ormekur?

• #2   19. jul 2014 Den er ok af at han jo selvfølgelig ikke er i rigtig træning, da vi lige skulle have noget fedt på smiley fik ikke taget gødningsprøve da men kunne se ormene.. smiley

• #3   19. jul 2014 Hvilken ormekur brugte i? Nogle tager ikke alle ormearter så ville tjekke det og så få lavet en gødningsprøve.
    Nu er det længe siden jeg har haft en hest på sommergræs, men har set heste der på græs svulmer op som din lyder til smiley det går væk når den bliver trænet og får bygget de rigtige muskler

• #4   19. jul 2014
    Det er en god idé med gødningsprøve selvom i kunne se ormene, da den ormekur man bruger ikke altid matcher indholdet af orm og hvilke orm...

Så jeg tænker det ikke ville være en dårlig idé med en ny gødningsprøve hvis hesten har været så fyldt af man kunne se det.

• #5   19. jul 2014 Okay tak for svarene tror jeg får lavet sådan en når jeg alligevel skal have vaccineret ham til den 1. smiley

• #6   19. jul 2014
    Man plejer også at tage en opfølgende gødningsprøve ca. to uger efter hvis der i den første har været en del - for lige og se om man har fået bugt med skidtet ;o)

• #7   19. jul 2014 Tror jeg også jeg får gjordt, havde bare regnet med at doktor dyr havde styr på det nu når han selv så det og gav ham kuren.. smiley

• #8   19. jul 2014 Har i kigget på fodret os?, hvad fodre i med?, den kan jo også have meget at sige..

• #9   19. jul 2014 Min gamle fik for lidt protein det er deres byggesten, så muligt i lige skal tilføje lidt ekstra foder. Orm er godt at tjekke kan også være en låsning et sted, som gør hesten fysisk ikke bruger kroppen korrekt og derfor smider ryggen. Uden ryg muskler skal i til at træne fra jorden, og være meget obs på sadel. Jeg ville få en oseteopath ud, ellers dygtig kiropraktor ser dig for, rigtig mange derude der ikke ved hvad de laver. Og så giv tid, har hesten fået lidt at spise og i så fylder godt på ham, blir maven tungere og vil syne stor og tung. Lange opbyggende skridt ture er ofte sundt. Hvis hesten vel og mærke bruger sig korrekt og har en perfekt sadel, der giver frihed til at arbejde og bygge muskler tillykke med den god træning.

• #10   19. jul 2014 Han får musli fra hippolyt, og vitaminbolcher når han går på sommergræs. Når han ikke går på sommergræs får han musli, vollwertpiller og mash smiley

Kommentér på:
Tyk men tynd?

Annonce