{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Tyk og tynd? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Noget som jeg tit går og tænker en del over, er hvorfor de fleste(bemærk venligst at jeg skriver de fleste og ikke alle!) folk synes at de kan tillade sig at kalde folk tynde eller spørger om de fejler et eller andet siden de er så tynde, men hvis det er tykke mennesker må man slet ikke nævne noget som helst som kunne være i nærheden af at de er tykke...
Hvorfor er det egentlig at det hænger sådan sammen?
Jeg har tit oplevet at folk som slet ikke kender mig, har gået over og sagt ''Nøj hvor er du tynd!'' og har også oplevet folk både herinde fra og på facebook(som faktisk heller ikke kender mig) har spurgt om jeg har anoraksi, siden jeg var så tynd?

Og selvfølgelig kan de da ikke vide hvordan jeg har det med mig selv, men kan fanme blive ked og sur når jeg får smidt sådan noget i hovedet!
Og specielt efter jeg er blevet mobbet med det stortset hele mit liv!

Men som sagt, så ville jeg egentlig bare høre hvad i mener om det at være tyk eller tynd og hvorfor det er værre at kalde folk tykke end tynde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyk og tynd?
  • #1   23. jan 2013 jeg synes også det er noget fis begge dele.

jeg er selv tynd, og kender udemærket de kommentarer du nævner der, og at man bliver tvunget til at spise en portion ekstra for "du skal jo have noget at vokse af" og blabla.. men hvis en tyk person (som godt ved de er tykke, lige så vel som vi ved vi er for tynde), får noget at vide, så får man et møgfald af enten personen, eller nogle relaterede til personen.. vi skal svare på spørgsmål, men de må/vil ikke, selvom man kan spørge om nøjagtig det samme...

• #2   23. jan 2013 Fedme er et tabu emne.
    Hvorimod at mange vildt gerne vil være tynde, og derfor kommenteres der mere på dette.

• #3   23. jan 2013 Folk der mobber med at man er tynd er sgu det pureste lort...

De er jo bare misundelige i stoooor grad!

Men når det så er sagt, så er jeg enig med DD smiley

Jeg er selv ret tynd - går i 8. klasse og vejer mellem 42-45 kg. det svinger lidt smiley
    Jeg kan faktisk ikke se det dårlige i at blive kaldt tynd, men vi er jo alle så utroligt forskellige smiley

• #4   23. jan 2013 Fordi i danskernes verden, er man ikke fed - man har jo bare "kraftige knogler". Og derfor må folk ikke påpege det. Hvorimod tynde mennesker tydeligvis sulter sig selv for at blive som de er.

Sådan er verden - kold, kynisk og ikke mindst overfladisk.
    Jeg er på ingen måde enig med ovenstående, men sådan er verden nu engang. Vi ved nok alle inderst inde godt, at ikke alle selv kan gøre for hvordan de ser ud - om man så er tyk eller tynd, men det er lidt sjovere at dømme folk på udseendet - noget skal vi piger jo bitche over (:

• #5   23. jan 2013 Ballonfisken: Er ovenstående det jeg har skrevet eller? smiley

• #6   23. jan 2013 Hov, nej - det var bare til mit eget (:

- Altså til den første del af teksten, med at tynde mennesker selv var ude om det, og tykke mennesker bare havde kraftige knogler.
    Jeg stillede det bare lidt forkantet op (:

• #7   23. jan 2013 Nårh smiley

• #8   23. jan 2013 Jeg vejer selv 51 kg, er MEGA spinkel bygget, men er tilfreds med det jeg har. Dog kan det irritere mig GRÆSNELØST når folk konstant skal komme med stik kommentarer til min vægt og siger "du spiser ingenting, ta' lidt mere" osv. Hvis de gør det, for at kompenserer for deres ekstra kilo, så gør da noget ved det, i stedet for at lave det omvendt og at det er mig der er for lille. Beklager jeg holder min vægt, dyrker motioner og spiser indtil jeg er mæt! smiley
    - Det kan være lige så nedladende altid at få påpeget man er tynd, som hvis du konstant sagde til en med til ekstra de burde tabe sig smiley

• #9   23. jan 2013 præcis stine k. smiley

• #10   23. jan 2013 Stine K: Så vidt jeg kan læse, gør du også selv lidt for at holde vægten. Så kan jeg slet, slet ikke forstå man kan synes det er nedladende at få og vide man er tynd? smiley

• #11   23. jan 2013 Det er nedladende når folk påpeger at det er et problem jeg er så tynd. Folk må gerne kommentere, hvis de har noget pænt at sige. Men at prøve at tvinge mere mad i mig, fortælle mig at jeg er skide usund og lignende, synes jeg ikke er op til dem at dømme. Jeg kan æde lige så vildt jeg vil, det sætter sig på ingen måde, så sulter ikke mig selv. Jeg kan bare ikke spise når jeg er mæt. Men når folk prøver at gøre det til et problem, så irritere det mig, da det overhovedet ikke er et problem smiley Jeg er opereret i begge knæ og har fået af vide jeg bare skal holde vægten, for at skåne dem, så hvorfor tage på, når det er det anbefalede og jeg er tilfreds? smiley

• #12   23. jan 2013 Til trods for at jeg selv er ret tynd(^^ læs tidligere) så har jeg aldrig fået sådanne kommentarer. Selv om jeg æder som et svin (ja hmmmm.) så tager jeg ikke på, men ja, kan godt forstå det er træls i den situation. smiley

• #13   23. jan 2013 jeg kan også spise alt det jeg vil, uden at man kan se det. og det gælder både sunde og usunde sager. jeg er 174 og vejer 55 kg, og det har jeg gjort de sidste 2 år, det bare min vægt og intet mindre (eller mere) smiley jeg vil gerne veje mere, men kroppen reagerer ikke på kost og motion som skulle hjælpe på det, så accepterer at det er sådan det er.
    og ja, så er det nemlig pisse belastende at få af vide at man er tændstik tynd og om man er syg, underernæret, ikke spiser nok, or what ever - spiser det jeg kan smiley

• #14   23. jan 2013 kropsidealet = tynd/slank
    derfor!

• #15   23. jan 2013 Kender det alt for godt. Mange fra min klasse skal altid sige hvor tynd jeg er. Og man bliver så træt af det. Tynd betyder ikke altid kun posetivt!

• #17   14. feb 2013 Min farmor sendte mig engang en mail med en masse link til anoreksi sider.
    Og så når man har idræt og alle siger: "Fuck hvor er du tynd Julie, og jeg troede Matilde var undervægtig." ... Suk

Kommentér på:
Tyk og tynd?

Annonce