1.084 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Voksenrytter Voksenrytter

Hej damer smiley (og herrer, de få vi nu har herinde)

Jeg er nysgerrig - hvor mange af jer er det, man kalder 'voksenrytter'? - altså over aldersgrænsen, men stadig på pony ell. islænder.

Og hvad rider i for en type pony?

Jeg har for nyligt min hest, og drømmen er jo at blive hesteejer igen når jeg er færdig med min uddannelse. Men, da jeg ikke er ret høj (166 cm), og hertil har ENORMT korte ben, er tankerne drejet hen på om jeg virkelig skal have 'stor' (læs: omkring 160 stg) hest igen eller om valget skal falde på en stor pony når den tid kommer.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voksenrytter
  • #1   15. jul 2014 Jeg er 162 høj.. men lang benet, jeg har en spinkel Irish Cob på godt og vel 148 i stang smiley
    Jeg passer fint nok, i benlængde til min pony, måske lidt til den lange side, og jeg ville sagtens kunne ride en hest på over 160 også smiley

• #3   15. jul 2014 Jeg er 165 ca, 18 år og rider på min pony som er 131 ca smiley

• #4   15. jul 2014 Jeg er 20 år, 159 cm og rider fjordhest på 148 cm smiley

• #5   15. jul 2014 Jeg er "voksenrytter", har altid reder pony, og det bliver jeg nok altid ved med smiley Jeg rider Fell pony, skøn race som jeg har tabt mit hjerte fuldstændig til og som jeg synes passer helt perfekt til mig smiley
    Jeg er så heller ikke så høj, 157 cm på en god dag smiley Så synes pony passer rigtig godt til mine små korte ben smiley

• #6   15. jul 2014 Hvorfor skal den enten være 1.60 eller en pony? Du kunne også vælge en der er gået over ponymål eller en lille hest smiley

Jeg er 1.70 og har redet 1'er det sidste års tid, samt islændere ind i mellem. Det kan jeg sagtens og uden problemer. Jeg følte dog er der var en smule for lidt krop på 1'er ponyen. Den var en smule spinkel efter mine præferencer, men det så fint ud udefra.
    Det eneste jeg er bange for ved at komme op på en stor hest igen, er om jeg kan få min røv med op. Nu er jeg jo vant til at jeg ikke skal højere op end 147 cm smiley

• #7   15. jul 2014 jeg har en svaghed for fjodhesten, men har desværre ikke selv fjordhest længere. jeg er 170cm høj, og begge mine heste er ca 150 i stg.

• #8   15. jul 2014 Personligt ville jeg aldrig vælge at ride pony igen, selvom jeg kun er 1.58. Jeg har det fint med at ride hest, og der er jo rigtig mange små heste derude, f.eks. arabere eller fuldblod, der ikke har så meget højde eller "krop" og derfor ikke føles så store at ride på.

• #10   15. jul 2014 Jeg er 39 år har en haflinger på maks pony mål, jeg selv er 1,66 på en god dag smiley min haflinger er af den sporty slags så altså ikke voldsomt bred og heller ikke tyk....da jeg købte hende var det enten en koldblods eller ingen for jeg havde ikke modet til de store smiley men jeg har på ingen måde fortrudt smiley

profilbillede
  • #15   15. jul 2014 Her min

profilbillede
  • #16   15. jul 2014 Min gamle var 160, det er derfor et tænkt eksempel om jeg skulle op i den størrelse igen - mit problem er bare, at jeg har svært ved at nå rigtigt ned omkring hesten, da jeg knapt når ned over sadelklapperne! Jeg er ren overkrop, og fuldstændig i minus på ben-kontoen smiley

Jeg er heller ikke fastsat på at det enten SKAL være på samme størrelse som min den gamle, eller jeg SKAL under ponymål. Det er mere for nysgerrighedens skyld, for at se hvor mange der har gået med samme tanker som mig, og er endt i pony/lille hest smiley

• #17   15. jul 2014 Nu er jeg ikke voksen rytter..
    Men vil lige påpege at bar fordi man er lille og har korte ben kan man sagtens os uden at se dum ud ride store heste..
    Jeg har en på 160cm og en på 176cm, og jeg ser faktisk bedst ud på ham på 176cm selvom jeg har korte ben og kun selv er 165cm smiley

• #18   15. jul 2014 Jeg er snart 18 og 1.60 høj, jeg har lange ben i forhold til overkrop, hvilket gør at det ikke ser helt dumt ud på de store heste. Jeg kan ride små og store ponyer samt store og små heste uden det ser uharmonisk ud smiley

• #19   15. jul 2014 Jeg tror også altid, jeg vil være ponyrytter. Rider dog i øjeblikket en oldenborg/fuldblod på 164. Synes man kommer så højt op, og der er så langt ned, piv, selvom der kun reelt er mindre end 20 cm til forskel fra de heste, jeg normalt rider. Har for nyligt prøvet at ride islænder, og må nok sige, at jeg er helt pjattet med deres gang. Bare ikke lige udseendet. Overvejer nu, om man skulle anskaffe sig sådan en smiley
    Jeg er 176 cm.

• #20   15. jul 2014 Maria: Det er som sådan ikke fordi det ser dumt ud, men fordi jeg har svært ved at komme rigtigt ned omkring de store heste smiley Det gør gør det svært for mig at støtte og korrigere rigtigt, og gør derved min ridetur sværere end den egentlig behøver at være smiley

• #22   15. jul 2014 Jeg har skam os svært ved at komme ned om min, og i starten måtte jeg bruge spore for at ride ham, men de er smidt og har nu ingen problemer med at ride ham smiley

Men man skal ride dem man har det bedste med smiley Jeg nyder min kæmpe dreng selvom jeg er lille, og har ingen problemer med at ride ham rigtigt længere smiley
    Har taget lidt tid og lære, da han er 14år og har været vant til langbenede ryttere, meen nu fungere vi super smiley

Men var os mest for at sige at bar fordi man er lille kan man godt ride de store drenge smiley

• #23   15. jul 2014 Jeg har skam haft en stor dreng, 174 cm var min den første smiley En hamrende dejlig hest, men bare nummeret for stor til mig - det kom aldrig rigtig til at fungere, fordi jeg ikke kunne støtte ham rigtigt. Jeg har nogle problemer med højre arm og skulder, der gør at de er lidt svagere end normalt og der derfor skal komme lidt ekstra fra benene smiley

• #24   15. jul 2014
    167-170 eller noget er jeg vel på Fleur der er... 147 over lansemærket?

profilbillede
  • #25   15. jul 2014 Jeg er også voksen rytter smiley Jeg har haflingere (8 stk) Jeg synes størrelsen passer perfekt til mig. Jeg har tidligere haft stor hest, men bryder mig ikke om højden (især når man falder af)

Haflingeren er kommet for at blive smiley

• #26   15. jul 2014
    Når man overvejer at blive voksenrytter på pony, så vil jeg altså vove den påstand at alderen ikke spiller nogen rolle, men derimod størrelsen på rytterens R*V..

Kan du være i en 16" sadel så fint med mig, men hvis måsen på rytteren ikke hænger sammen med anlægsfladen på ponyen, så må man altså finde sig en hest der passer til r*ven..

Ovenstående gælder så i øvrigt for samtlige ryttere.. Kan rytteren ikke være i den sadel der kan ligge på hesten, så må rytteren stå af og gå indtil der er tabt nok mås til at det hele matcher... Eller købe en hest med større anlægsflade smiley

• #27   15. jul 2014
    Savalou - Touche! Aaaaalt for mange anskaffer sig en pony fordi de synes heste er for store, men de kan bare ikke have bagdelen i en sadel hesten kan passe.

• #28   15. jul 2014
    Jeg får seriøst ticks når jeg ser nogle af de der eksempler på hvordan en sadel nærmest bliver indtaget analt, bare fordi rytteren ikke har fattet at en str 44 mås IKKE kan være i en 16" sadel... Eller tilsvarende dem der mener at det er en menneskeret at ride uanset vægtkategori og derfor ikke kan være i en 18" sadel..

Min kæphest er at folk skal vælge hest med røven for ellers så kommer sadlen sgu aldrig til at passe smiley
    Og hvis røven er så stor at man ikke kan finde en hest/sadel der passer, så må man tabe sig INDEN man sætter sig op..

• #29   15. jul 2014
    Så vi to smiley Det er virkelig noget jeg kan få ticks af, at folk fylder udover det hele i sadelen og " jamen dyrlægen siger vi passer fint og hesten tager ingen skade, den går fint frem " - imens man kigger på en hest der tydeligt har en elendig trav og galop med små skridt og er påvirket..

• #30   15. jul 2014
    Dyrlæger tjener vel næppe penge på at fortælle deres kunder at de bør tabe sig inden de kan være bekendt at ride smiley

Ikke fordi jeg vil ændre emnet, men det der med størrelsen på mås kontra hvilken str sadel der kan være på ponyen, er bare en rigtig vigtig faktor når man overvejer at vælge pony..
    Uanset hvilken alder rytteren så må have- det er størrelsen på røven der er vigtig smiley

• #31   15. jul 2014 Jeg er voksenrytter på 164cm. Min hest er ca 158 stg lige nu og vi har ikke begyndt tilridningen endnu men har været oppe at sidde på ham uden noget smiley Sådan så det ud smiley

Jeg rider dog min venindes 2`er pony på ca 134 stg. Hun er en dejlig Fell hoppe. Billede af det kommer nedenunder smiley

profilbillede
  • #32   15. jul 2014 Fell ponyen smiley

profilbillede
  • #33   15. jul 2014 Jeg har en Fjordhest på 11 år og 145 i stang
    Jeg er 167 cm og nomal vægtig

Min mand har en haflinger på 146 i stang og den er 6 år
    harry er 172 og alm. i vægt

profilbillede
  • #34   15. jul 2014 Så et uden sadel smiley

profilbillede
  • #35   15. jul 2014 Jeg er 28 år og ikke mange lorte høj. Faktisk er jeg kun 156 cm høj. Jeg er alm. Spinkel af bygning, dog med brede hofter, så jeg ser lidt bredrøvet ud. Jeg har en 1'er pony på maxmål jeg rider springstævner på. Han er så lige fyldt 23 i år men flyver stadig smiley

profilbillede
  • #37   19. jul 2014 Min pony er tysk sportspony, 146 i stang. Jeg selv er 1,67 og 18 år. Jeg er bange for store heste, så kommer nok aldrig højere end 150-155

Kommentér på:
Voksenrytter

Annonce