629 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

voksenrytter og ponystævner voksenrytter og ponystævner

Synes det er rigtig dumt at jeg ikke må starte stævne fordi jeg er over 16. (okay jeg er 23) men har redet pony siden jeg var 7 år. Føler mig altså bare ikke godt tilpas på en hest. Kan godt se der er en vis logik i det, hvis man er alt for stor til sin pony. Men det er da ikke nemmere at ride en pony end en hest. Det er da lidt øv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  voksenrytter og ponystævner
  • #1   5. jun 2006 Ja det er det !!
    Og du ser ikke engang for stor ud til den pony du har !

• #2   5. jun 2006 Jeg får det helt dårlig af at tænke på at jeg snart skal slutte med at ride stævner på Cindy :s

• #3   5. jun 2006 Ja der noget L*rt . heh

jeg er selv 17 . men har fundet et sted hvor jeg må starte som hest bare for sjov skyld .

Kan du ikke også gøre det . Det er tilladt nogle steder hvis hesten er kat. 1 ? smiley Spørg pænt så kan det være d får lov . hehe

• #4   5. jun 2006 Jeg synes det er træls at man kun må være 16 år.
    Jeg er 15 nu og bliver 16 om et år.. Jeg har slet ikke lyst til at ride på en hest, men hvis jeg vil ride stævner bliver jeg vel nødt til det. Men rider ikke stævner nu, så måske jeg bare ikke rider stævner.
    Jeg er jo meget lille. Hvis i kigger på Lille Sky så er det mig der rider på hende på langt de fleste billeder og hun er en 3'er pony. Det er vildt træls sådan noget.

• #5   5. jun 2006 her i norge må man godt ride hesteklasser på sin pony (uden at måle op og sådan noget).. man må godt ride pony i hesteklasser en dag og i en ponyklasse næste dag ud året man fyller 16.. altså man må godt ride hesteklasser ligemeget alder og ponystørrelse.. dog skal man være under 160 og veje under 45 kg for at ride kat 3.. det gelder alle stævner!

Jeg har lige kommet op på hest nu og det er sjovere end jeg havde troet!
    Tiril R

• #6   6. jun 2006 hest er ikke så slemt smiley de er meget mere medgørlige.

jeg synes også det er træls at der er en aldersgrænse, men hvordan skulle man ellers skille det ad ? for at sætte en vægtgrænse eller højdegrænse ville også være grotesk synes jeg.

men det er svært, for dem, som er lidt mindre, kan jo sagtens ride pony, men mig, med sådan nogle lange ben kan ikke.

hvor skulle grænsen gå ellers ?

• #7   6. jun 2006 Jeg har redet hest siden jeg var 12 år gammel så dem befinder jeg mig bedst på..

Men ja - det er selvfrølgelig surt for dem der er nødt til at skille sig af med deres pony hvis de fortsat vil starte stævner..

Jeg valgte at få mig en lille hest da jeg endelig måtte få min egen som 13 årig for jeg vidste jeg ikke kunne skille mig af med en pony når jeg blev for gammel til den..

Så jeg fik Kat-o istedet for en pony- hvilket jeg er meget glad for - jeg kunne nemlig aldrig sælge hende...

• #8   6. jun 2006 du må gody klasse op så du rider på din pony til heste stævner men hesten har jo en klar fordel men det kunne men jo godt nu ved jeg ikke om det er spring eller dresur

• #9   6. jun 2006 Selvfølgelig er det lidt surt, men det ville jo også være unfair hvis alle måtte starte pony for så ville det nok være svært for de yngre at hamle op med dem som fx har redet pony på landsplan i rigtig mange år. Jeg synes det er godt at der er mulighed for at de yngre også har en chance.

Men hvis du gerne vil ride pony så kan du bare få den klasset op til hest og så må du starte alle de stævner du vil med den.

Der er jo også den mulighed at man som lille rytter (jeg hører selv med i den katagori) kan købe en lidt mindre hest hvis man ikke føler sig tryg på de store.

• #10   6. jun 2006 hvis du stadig har en pony kan du da bare starte VP (voksen på pony) stævner.. der er måske ikke så mange som der er normale stævner men de er der der'. vores klub afholder et i august
    hvis du er mere interseret kan du gå ind på: www.norideklub.dk

• #11   6. jun 2006 Det er træls.. Sådan en som mig også, som kun er lidt over 160, må ikk starte pony smiley Jeg ved jeg var tæt på at være for stor til Sunbreeze, som også kun er en 2'er, men føler mig lille på Cassiopeia, og jeg vil helt klart føle mig bedst tilpas på en 1'er pony.. Men er ved at prøve at vænne mig til det.. Hehe..

• #12   6. jun 2006 Du kan få den opklasset til hest hvis du gerne vil ride stævner

Kommentér på:
voksenrytter og ponystævner

Annonce