Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er grønpiller?? Hjælp :D
  • #1   1. jun 2014 Det er snittet og tørret græs.

Mine heste/ponyer får grønpiller i stedet for hø.Har fodret med pillerne siden 1987 uden problemer, har aldrig problemer med kolik mv.

• #2   1. jun 2014 anita: Du giver vel forhåbentlig ikke krybbefoder istedet for hø?!? smiley

• #3   1. jun 2014 Du lyder som om at du er bange for at jeg ikke giver stråfoder smiley
    De får wrappet frøgræs og HALM ,og nej mine heste fejler ikke noget.
    Desuden får de Equsanas balance og fodersalt.

• #4   1. jun 2014 Jeg synes også det lyder helt forkert, at dine heste ikke får stråfoder, kan du evt komme med en yderligere forklaring på dette?

• #5   1. jun 2014 De får stråfoder, de skinner og dyrlægen er tilfreds .

• #6   1. jun 2014 Halm eller hvad? Puha, det ville jeg ikke tilbyde min hest, men der er vi vel så forskellige.

• #7   1. jun 2014 Undskyld mig lige hvor står det at jeg ikke bruger wrap henne ?
    Jeg er ved at skrive en opgave om grønpiller og ved ikke hvad det er ?
    så kan i bare svar mig på spørgsmålet ?
    i sted for at sige noget i ikke ved om ?

• #8   1. jun 2014 Nu kan man godt fodre med noget krybbefoder i stedet for hø, hvis hesten lider af nogen former for allergi. Tror dog ikke det er tilfældet her.
    Man kan bruge Grass fra Equsana.
    Gå ind og søg på grøntpiller og læs dig frem til hvad det er.

• #9   1. jun 2014 line larsen: get er henvendt til en anden i tråden

• #10   1. jun 2014 MariA: det fik jeg ikke lige fat i ? smiley

• #11   1. jun 2014 Sikkert ikke, men heste er nøjsomme dyr.
    I naturen lever de af græs, æder gerne tørre strå, grønpiller er GRÆS, og halm er strå.
    Hvis du havde læst, hvad jeg ellers har skrevet, får de også wrappet frøgræs.

Jeg døjer ikke med fede og forfangne dyr.
    De afkom som jeg har fået taget røntgen af, er i orden, så noget må jeg ha gjort rigtigt

• #12   1. jun 2014 Line, det var ikke til dig, men til Anitta.

• #13   1. jun 2014 anita e - bliver lige nødt til at sige, at jeg ikke kritiserer dig, overhovedet.
    Har selv brugt frøgræs og det er super. Mine to elskede det, og den ene foretrak det i stedet for hø.

• #14   1. jun 2014 En hest skal tygge så meget som muligt, og får dine heste jo ikke mulighed for eftersom de kun får krybbefoder.

• #15   1. jun 2014 RideAhorseDK - nu læser du vidst kun det du vil. Der bliver skrevet at hesten får frøgræs og halm, det er nu altså stråfoder som de tygger på…

• #16   1. jun 2014 Hallo, undskylde jeg afbryder, men er der noget dårlige ved grønpiller? smiley

• #17   1. jun 2014 Haha, du skal da ikke undskylde. Men nej, det tror jeg da ikke. Man skal jo selvfølgelig kun fodre med det, hvis det er nødvendigt :D.

• #18   1. jun 2014 Hov, det overså jeg vidst. Dog mener jeg stadig ikke at en hest skal spise halm, og jeg er heller ikke den helt store tilhænger af frøgræs, men langt bedre end det, som jeg fik læst først.

• #19   1. jun 2014 Hvor maget giver man af gang, af grønpiller til hvor fodring ?

• #20   1. jun 2014 Men det gør de nu engang altså. Det gør mine også, når der ikke er mere hø i boksen og de har aldrig manglet noget.
    Det må stå på posen? smiley

• #21   1. jun 2014 jeg har brugt halv grønpiller og halv roepiller. Nu blandede jeg dem i tønden, og tog så en kande med 2 l i og puttede i vand. totalt klamt men hestene var totalt vilde med det

• #22   2. jun 2014 Ponyerne får 1 foderskovl morgen og aften.
    Hestene ,stg fra 165 cm, får 1 1/2 x 2
    Stor følhoppe får 1 1/2 x 3
    Foderskovl indeholder 1 kg piller.
    Fodret bliver dækket med vand. Ikke i støb.

Da jeg havde avlshingst, fik hopper udefra det samme foder som egne heste.

Nille, jeg har fodret med grønpiller i flere år end du har levet,så mener selv, at jeg har stor erfaring i brugen af GRÆSpillerne.
    Hellere grønpiller og halm , end dårligt hø med toksiner .

Jeg har ALDRIG haft hosteheste i de 35 år , som hesteejer.

Jeg fatter ikke, at der ikke indgår grønpiller i færdigfoder til heste.
    I min verden er det mere naturlig at give grønpiller, end at give heste roepiller.

• #23   2. jun 2014 Jeg kan finde flere kyndige hestefolk (argronomer, foder forhandler og hestetrænere) som stadig vil sige at selvom man fodre med grønpiller skal hestene stadig have hø.

Line: Man giver efter alt afhængig af str. på hesten og aktivitets niveau

hvad er grønpiller:
    Grønpiller fremstilles af fintsnittet og tromletørret græs, som formales og presses i piller. Indholdet i grønpiller kan variere afhængig af hvilken græssort som anvendes samt af vækstbetingelserne i høståret.

Grønpiller er et fodermiddel, som bidrager med mange grønne fibre og en mindre mængde protein. Samtidig er det et fodermiddel som de fleste heste godt kan lide.

Husk opblødning ved udfodring i "ren" udgave, da grønpillerne svulmer meget op ved kontakt med væske.

• #25   2. jun 2014 Jeg er kæmpe fan af grøntpiller.. Jeg bruger dem dog ikke til foder, men bare som godbidder.. Nogle gange blander jeg dem også i mash, så de får halv grøntpiller og mash og så vand

Kommentér på:
Hvad er grønpiller?? Hjælp :D

Annonce