{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Forfangen, mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg havde for en uge siden dyrlæge ude til den ene hoppe, hun ville fra den ene dag til den anden ikke gå på sine forben. Dyrlægen kiggede på hende og sagde hun havde knusninger i begge såler, hun skar så i hoven og fik bandage og smertestillende og boksro 3 dage. Så sagde dyrlægen hun skulle have sko på i denne uge. Havde så smed her til morgen, som slet ikke kunne se grund til at smide sko på hende, hun havde fine hove som man sagtens kunne tage både sål og væg af på, så der var intet. Derudover sagde han at der ingen knusninger havde været i hoven, der var ingen blødninger og sålen var ikke blød som den så ville have været. Men hun var øm i tåen så derfor mistænkte han forfangenhed. Han må dog ikke diagnosticere men han var 90 % sikker på det. Og anbefalede mig mundkurv eller jordfold, men mente jeg skulle starte ud med mundkurv så hun kunne gå med de andre. Vi har nemlig kun 3 heste og kun græsfolde og en lille jordfold.
Problemet er vare at hesten er god til at smide grimen, har i nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forfangen, mundkurv?
  • #2   22. maj 2014 min hest var også for nogle måneder siden og han kommer tit ind uden grime når han bliver lukket ind fra folden men, jeg strammede grimen lidt (altså ikke så der er ikke kunne komme blod rundt i hovedet selvfølgelig) og lagde så mundkurv på og det hjalp hurtigt smiley han har endnu ikke smidt mundkurven:)

• #4   22. maj 2014 Jeg har en shetlændspony, som vi døjer med vil blive forfangen hver sommer. Tidligere har jeg prøvet mundkurv, den fra Greenguard som JG snakker om (tror jeg nok) Den gav jeg omkring 600-700 kr. for. Men jeg synes ikke den er de penge værd, den virkede i hvert fald ikke på min. Efter en et par timer havde han fundet ud af at få den ene side ind i munden, og tyggede bare på den samtidig med græsset, hvilket resulteret i en gennemtygget mundkurv, der ikke er så meget værd. Samtidig med havde han masser af hudafskrabninger på mulen, efter at have forsøgt at få den af. Så det er jeg gået fra igen.
    Lige nu går den sammen med min ridehest, som nemt kan tåle græs. Så om dagen smider jeg ridehesten på græs, og om natten går de sammen på en jord/ meget lidt græsfold. Hvor begge folde ligge klods op af hinanden. Den fungere udmærket, selvom jeg aller helst gerne vil at de kunne gå sammen hele tiden.

• #6   22. maj 2014 Den kunne ikke sidde på en anden måde, den var stramet så meget ind den kunne i alle steder. Og det skal siges det var noget den gjorde inden for kort tid. Men den er også ret snedig og fræk generelt, så tror måske bare at det er i midt tilfælde den ikke fungere efter hensigten.

Kommentér på:
Forfangen, mundkurv?

Annonce