1.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

0 gram nu? dækken 0 gram nu? dækken

Åh ja, de kære dækkener.. smiley Min hest går lige pt med 300 g., hvilket jeg synes er for meget.. Problemet er, at hendes overgangsdækkener ligger SÅ dårligt på hende i år, så dem vil jeg simpelthen ikke byde hende at gå med. Jeg har bestilt et 150g. dækken for 2-3 uger siden, som jeg så fik hjem her i weekenden. Desværre er den blevet sendt i forkert str., og der går yderligere 2-3 uger før jeg kan modtage det i rigtig str, når jeg vil have det byttet, men det er jo nu, der er forår! smiley jeg har været ved de lokale hestebutikker samt surfet rundt på nettet. Desværre har de enten ikke de rigtige mærker, str, forring eller antal gram. Det er ikke ret mange dækkener, der ligger godt på hende smiley

Nå, jeg formår altid er gøre et simpelt spørgsmål langt, men kan jeg godt være bekendt at smide et dækken uden fyld på hende direkte fra 300g? Hun går i løsdrift, hvor de kan gå ind i et skur, og hun er sidst klippet i starten for 3 måneder siden. Hun er ikke nogen frossenpind.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0 gram nu? dækken
  • #1   25. mar 2014 NEJ! De lover slemtslemt vejr her snart :S og det er frost om natten.

• #2   25. mar 2014 Det altså kun idag til morgen det skulle blive trist vejr også skulle vi gå over til forårs vejr igen

• #3   25. mar 2014 Og nej vi har ikke frost grader om natten

• #4   25. mar 2014 Jeg ved ikke, hvordan det ser ud, hvor du bor, men her lover de 10-15 grader fra torsdag og fremad smiley dog stadig omkring frysepunktet om natten..

• #5   25. mar 2014 Camilla: synes du godt jeg kan være det bekendt? smiley

• #6   25. mar 2014 Men personligt var jeg kørt i nogle udstyrs butikker eller set om der var en som boede ikke aaaalt for langt væk også kørt ned og hentet det...

• #7   25. mar 2014 Min som går i løsdrift hun er gået fra 300 g til 100g hehe eller hun havde et 200 på en uge men det sad bare ikke rigtig så måtte skifte i 100 g og sys jeg måske var til den lave side men det fungere fint

• #8   25. mar 2014 Du kan jo give den det tynde på om dagen men så skifte til natten.
    men gider du ikke bøvlet så må du vurdere om du tror din hest fint kan klare sig med det tynde dækken.

• #9   25. mar 2014 Min går stadig med 400 gram nogen dage og 200 andre dage (synes det er så svært med det vejr vi har nu:-( ) men jeg ville ikke gå så langt ned smiley min mors fjoller har 0 gram på nu men han har også gået med 200 gram længe og kun 300 i vinters smiley

• #10   25. mar 2014 Det fryser altså om natten hvor jeg bor - jeg har i hvert fald skrabet is på bilen den sidste uge -.-

Har du ikke muglighed for at få fat i/ligge et dynedækken med færre gram i, under det tynde, som nødløsning?
    Selvom det ikke er en frossenpind du har, så tænker at det alligevel er en voldsom ændring fra "alt til intet" når den går i løsdrift (overdrivelse fremmer forståelsen).

• #11   25. mar 2014 Mine to blev klippet for 14 dage siden og gik lige et par dage med 400 gram, så gik de uden dækken nogen dage om dagen, og siden har de gået med 100 gram døgnet rundt..

De er dejlig lune under dækkenet døgnet rundt.. Min stald er meget kold og imorges var der et meget tyndt lag is på vandspandene, men ingen af dem frøs..

Så jeg ville godt turde smide et 0 gram på, bare du holder øje med hesten..

• #12   25. mar 2014 Jeg ville ikke. Min går i løsdrift med 200 gram, den har det på endnu da vejret endnu stadig er ret koldt af og til. Dog går den forhåbentlig snart over til et med 0 gram, når vejret opfører sig ordentligt, her har det været frostvejr de sidste nætter.
    Min er slet ikke klippet og fik først dækken på til december, så den har formentlig noget mere pels end din oven i købet.
    Med det vejr de lover den næste tid, ville jeg ikke gøre det, men så snart det er plus grader om natten også ville jeg mene det er fint

• #13   25. mar 2014 tak for jeres svar smiley

• #14   25. mar 2014 Min går også med 300 gram, og han kan ikke få mindre gram på endnu uden at fryser.
    Og jo det er frost grader om natten, min mor kører på arbejde hver nat og kører igen tidligt om morgenen, og der er der frost grader smiley

• #15   25. mar 2014 Altså ude ved mit opstaldningssted er der ingen heste der går med dækken.

Det er dog godt nok islændere og en enkelt tinker der går der - men jeg ville ikke være bange for at smide dækkenet, hvis hesten ikke er en frossenpind. smiley

• #16   25. mar 2014 Det har ikke været frost her, jeg arbejder nat hvor jeg kører kl 00.30 og 5.30... Du burde kunne gøre det, så længe hun har grovfoder at tygge sig varm med, burde det gå, især når hun kan gå i læ i løsdriften smiley

• #17   25. mar 2014 Hun har altid adgang til wrap og halm, men tror alligevel jeg lader være, og så bestiller jeg nyt dækken et andet sted med kort leveringstid smiley

• #18   25. mar 2014 Min gik fra 300 gram i vinters til et overgangsdækken på150g som han stadig går med nu:-D

• Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

Følgere: 4 Svar: 297
    #19   25. mar 2014 Min har gået med 150 gram i tre uger nu. Overvejer snart at give 0 gram på.

• #20   25. mar 2014 Mine går med 0gr nu.. Og det har de gjort et par uger snart... De fryser ikke

• #21   25. mar 2014 Altså min står med 450g og står i udendøres boks - min har den helt perfekte temperatur i sit 450g nu her, men min fryser også meget hurtigt! Jeg vil ikke tage det af nu, da det lige er kommet ud af sneen og storm vender tilbage - så hellere gå lidt ned på måske 150g smiley

• #22   25. mar 2014 mine går med 150-200 g, at gå direkte til et regndækken er måske lidt voldsomt, men har du ikke et fleecdækken med krydsgjord som hun kan have inden under regndækkenet?

• #23   25. mar 2014 Vil råde dig til 0g og et fleece under, som nødløsning til dit 150 kommer hjem i rigtig størrelse..

• #24   25. mar 2014 selena: 200g og stald gamacher om natten, og 100g om dagen når vejret er ligesom det var idag med sol og cia. 15 grader og ikke meget vind

tops: 200g om natten og 100g om dagen når vejret er ligesom det var idag med sol og cia. 15 grader og ikke meget vind.

de har gået med 200g om dagen idag da den ene skal syges.

men mærk den hvordan den om dagen og om aften hvor det begynder at blive køligt så kan du finde ud af om den skal have mere eller mindre på.

• #26   25. mar 2014 Min har været klippet i vinter og gået med 400 gram.. Han fik 150 gram på for nogle uger siden, og de sidste dage har han gået helt uden dækken.
    Han får regndækken de dage vejret er træls, men så længe der er 10-15 grader så har han ikke noget på.

• #27   25. mar 2014 Det lykkedes mig alligevel at finde et dækken, der kunne opfylde mine krav på nettet, dog måtte jeg give lidt mere end jeg egentlig var villig til smiley hjemmesiden har en leveringstid på meget få dage, så regner med at modtage i den her uge, og så må hun overleve med 300g så længe. Skulle jo også blive møgvejr i morgen smiley

Har desværre ikke noget at lægge under regndækkenet, det har hun fået ødelagt smiley

Kommentér på:
0 gram nu? dækken

Annonce