{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Klippe nu? Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der ikke forstår hvorfor man klipper nu, når vi nu går ind i perioden hvor de begynder at fælde?

Så i går nogle der havde klippet en gammel hest, fordi den "svedte" ak så meget. Men nu frøs den selvfølgelig fordi den var klippet. Så måtte den jo få mere på i dækken.

Jeg ville jo aldrig klippe nu her, når de skal til at skifte pels, jeg ville jo tro det fu**er deres "fælde"cyklus total op..

Hvad er jeres mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe nu? Hvorfor?
  • #1   18. mar 2014 Mange gør det på konkurrence heste fordi de får flottere pels af det smiley

• #2   18. mar 2014 En fra stalden klippede i efteråret på bringen, men har valgt at klippe hele hesten nu, da den har fået svamp over det hele, og det er nemmere at komme af med og rense, når den ikke har kæmpe vinterpels.

• #3   18. mar 2014 Altså, jeg tror nok, at der er dem der, som har kææææmpe vinterpels men ikke rigtig fælder særlig meget.
    Har læst om heste herinde, der næsten er færdige med at fælde nu. Min egen, med kæmpe islænderpels, er nærmest ikke begyndt.
    Så jeg tror, at det er fordi, at de ikke fælder så hurtigt.
    Men jeg kunne nu ikke selv finde på det.. smiley

• #4   18. mar 2014 Cæcilie - det så helt forståeligt når hesten er blevet "syg", og hvis det hjælper havde jeg også gjort det. Men jeg ville ikke gøre det uden grund..

• #5   18. mar 2014 Kommer nok an på hvilken hest man har.

Men som udgangspunkt, hvis man kan undgå at klippe dem, vil
    jeg gør det. Især fordi vi forhåbentlig går noget bedre vejr i møde smiley

• #6   18. mar 2014 Hesten er en ældre hest som bestemt ikke bliver brugt til konkurrence, Den blev klippet fordi den svedte helt vildt under ridning, og 2 dage efter bliver de nød til at tilkalde dyrlægen fordi hesten står og ryster og fryser,
    Ja jeg tænker mit,
    Men havde det ikke været bedre med en jagt klipning så?

• #7   18. mar 2014 Selv har jeg lige klippet min låne hest for en måned siden, fordi den simpelthen svedte så meget under ridning, at den måtte stå til tørre 2 timer efter ridning.
    Det tror jeg bestemt heller ikke er sundt, så ender den jo med at blive syg.
    Hun er også en gammel dame på 18 år, men det hjalp altså gevaldigt!
    Selvom hun nu er fuldklippet, står hun alligevel til tørre 15-30 min. efter hver træning.
    Meget muligt at det ødelægger hestens fælde cyklus, men hellere det, end en syg hest.

• #8   18. mar 2014 Jamen de klippede den vel ikke uden at give den et dækken på bag efter?!
    Så er det sku da klart at hesten begynder at fryse.
    Meningen med at klippe er jo at de ikke skal svede så meget under ridning. men man giver dem jo selvsagt et dækken på, for ellers kan de jo ikke holde varmen når de er klippet.
    det er jo ikke 20 grader udenfor endnu.

• #9   18. mar 2014 Jeg klippede min hest i sidste uge.. Pga han svedte og det bestemt ikke godt at fryse, men det heller ikk godt at sveds. Min fik en bell klip, men han går selvfølgelig med dækken .. Syntes det op til en selv at vurdere, men jeg tror ikk det er sundt at ens hest sveder og et så lang tid om at tørre .,

Jeg har ikk fortrudt klipning..

• #10   18. mar 2014 Jeg skal til at klippe min nu. Han er så småt begyndt at fælde vinterpelsen og jeg ved fra de andre år at hvis han selv skal bruge energi på fældning så taber han sig og bliver mat og energiforladt.
    Han har et 100 grams dækken på nu og får naturligvis et tykkere på når han er blevet klippet.
    Jeg har valgt denne løsning efter at have forsøgt nogle år med bla. kosttilskud

Kommentér på:
Klippe nu? Hvorfor?

Annonce