1.984 visninger
|
Oprettet:
klippe = ødelægge sommerpelsen? {{forumTopicSubject}}
Ja, hvordan/ hvorfor ødelægger en klipning sommerpelsen?
(hvis man klipper efter januar vel og mærket)
Har hørt så mange sige at det ødelægger hestens sommerpels hvis man klipper nu, men har dog aldrig hverken set eller oplevet en hest med ''ødelagt'' sommerpels.
Så hey, hvordan ser en ødelagt sommerpels ud? Nogle som har billeder, evt. egne erfaringer?
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 611
Dog har jeg ikke set det ske, men de fleste fælder ji nu, så er det virkelig nødvendigt at klippe?
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
aug 2008
Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 13
Uanset om du har eller har ikke klippet din hest - er det foder som afgøre hestens pels.
Vi bruger St. Hippolyt - og alle vores heste har ekstem flotte pels og har ikke brug for at bliver klippet - da hesten kommer i den korrekt foderstand og den får den rigtig ernæringen, bliver pelsen ikke så langt - da hesten ikke har brug for en tyk pels at bevare varmen. Hvis du er i tvivl om hvad jeg skriver - kontakte Christina Pedersen hos St hippolyt
mvh Gwen
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
Hvis hesten står et koldt sted, er det jo ikke foderet der afgøre det..
Hesten smider jo ikke pelsen før temperaturen er til det..
Hvis de står i en varm stald smider de den hurtigere end hvis de står i en kold stald..
nov 2007
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 716
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
men spørgsmålet lød:
HVORDAN SER EN ØDELAGT SOMMERPELS UD?
NOGLE SOM HAR EGEN ERFARINGER MED DET?
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
så jo det kan godt ske
apr 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 18
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Trinse ^^ : Præcis derfor man klipper en hest, den tilpasser sig klimaet og ikke at den skal bruges til at ride på.
Men kan jo ikke ride rundt på en hest med lang vinter pels uden den sveder.
Gwen H: Er til dels enig men jo hesten har også brug for pels for at holde varmen, jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor hesten så er bygget til at stætte vinterpels hvis den ikke har brug for det?
Min gik uden dækken til december md. og jo koldere det blev jo mere pels satte den, og den er i god foderstand.
Min anden går uden dækken stadig og den er i yderst god foderstand og får kvalitest foder fra revady og den har mega lang pels den går dog også ude 24 timer og derved sætter den pels for præcis at holde varmen.
Når til emnet, jeg har heller aldrig set en hest med ødelagt sommerpels sprugte faktisk også i et indlæg tidligere hvordan ødelagt sommerpels ser ud
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
Jeg har ikke før prøvet at klippe på denne tid af året, men det kan unægtelig være værre for ponyen end at stå temmelig langhåret i en varm stald - og være våd af sved...
Mht foder, så lever hun af hippolyt naturmüsli, lucerne og havre... Hvis altså folk mener foderet har indflydelse
aug 2008
Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 13
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
klippe = ødelægge sommerpelsen?