{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.518 visninger | Oprettet:

Jagt/millitary - Er chokeret! {{forumTopicSubject}}

Har lige set denne video: https://www.facebook.com/photo.php?v=613027282109776&set=vb.100002075282325&type=2&theater
(Ved ikke om alle kan se den, for den er fra facebook?)

- Men i hvert falde, så blev jeg virkelig chokeret! Er det sådan det normalt forgår til jagt/millitary?
Er jeg den eneste der får ondt af hestene? Synes virkelig det ser grovt ud. Del gerne jeres holdning til dette, vil gerne høre om det er normalt, og om jeg er den eneste der ikke synes det er i orden? smiley

(Se gerne videoen færdig, eller i hvert fald over halvdelen før i kommenterer)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jagt/millitary - Er chokeret!
  • #1   13. mar 2014 Det slet ikke sådan det forgår til danske jagter!! Må sige jeg også selv blev virkelig chokerede og måtte sætte den på pause!!! smiley

Det er virkelig grovt, især fordi de fortsætter, mens det bare bliver værre og værre!!! smiley

• #2   13. mar 2014 Ejejej! det er jo vanvittigt smiley jeg skulle ikke ud i det der ihvertfald. Ham der slog hesten helt vildt med pisken, ville jeg gerne selv ha givet nogle pisk. øv smiley smiley
    Kunne ikke se det hele smiley

• #3   13. mar 2014 Synes virkelig også det er voldsomt ...

• #4   13. mar 2014 Nej!! Det er overhovedet ikke sådan military eller jagt forgår. Det var da en skrækkelig video. Det ligner jagter, som man red før i tiden, hvor man bare red over hvad, der kom. Det her er jo fuldstændigt uforsvarligt, og hvis folk tror, at jagt og military foregår således, så kan jeg da godt forstå, at der er alle de fordomme.
    I både military og til jagter passer man på sin hest og sig selv. Til jagter er der ingen rigtige regler, men man går ind for god horsemanship, og det er dette bestemt ikke!

• #5   13. mar 2014 Nu har jeg ikke set det hele, men omkring halvdelen... Jeg vil sige jeg har set værre ting, men det gør det bestemt ikke i orden! Jeg ved ikke ikke om de bliver voldsommere senere i videoen, men første halvdel er ikke forfærdelig, bare ikke rat at se på...:-)

• #6   13. mar 2014 Signe
    Gik heller ikke ud fra at det var sådan det forgår, og har ingen fordomme. Men blev næsten helt i tvivl om det var et eller andet specielt niveau eller noget, for læser man mange af kommentarene, lyder de ikke foraget smiley

• #7   13. mar 2014 nej nej nej, puh de arme heste... mennesker er sq nogle forfærdelige skabninger til tider. Er jeg den eneste der bare tænder helt af over hende man hører griner i baggrunden når hestene falder i vandet?? smiley >:( smiley

• #8   13. mar 2014 Margrete
    Så se i hvert fald ved 2.38 ..

• #9   13. mar 2014 Lisa-Maria Jeg tænkte også bare WHAT, da jeg læste nogle af de kommentarer der var under videoen

• #10   13. mar 2014 Syntes da godt nok det er meget groft over for hestene! Få af dem hestene svømmer over og det er nok også det bedste de kan gøre tror jeg, men de fleste af dem er sikkert ikke vant til at vandet er dybt på den måde smiley så de hopper i og regner med at de sagtens kan bunde og komme op igen... Især også når de skal gøre det under stort pres fra rytter der egentlig ikke laver andet end at sidde på ryggen og sparke og piske den! smiley
    Håber og tror ikke på at jagter/military bliver holdt på den måde! smiley

• #11   13. mar 2014 Jeg stoppede lige inden, der kan jeg godt følge jer!:-O

• #12   13. mar 2014 Det er stort set kun i Ireland sådan nogle jagter bliver holdt! og de sku ikke rigtig kloge smiley synes det have været fint nok hvis det var en bakke de skulle ned af? men ikke det vandløb det sku ikke fair for hesten smiley

• #13   13. mar 2014 Stakkels heste!!!

• #14   13. mar 2014 Lisa-Maria: Kan godt følge dig, jeg læste nemlig også selv nogle af kommentarene - forfærdeligt at folk næsten støtter op omkring den slags ridning! Med hensyn til fordomme, så synes jeg ofte, at man hører fordomme om, at jagter eller military er alt for vildt, uforsvarligt og farligt. Men det tror jeg da pokker, hvis folk tror, det foregår som på videoen..

• #16   13. mar 2014 uhha de ryttere der falder af har virkelig godt af det !! det der er mega groft !!! og så ham der slår den sådan !!! godt det ikke var mig !! jeg skulle aldrig udsætte min pony for det !! smiley smiley :'( smiley

• #17   13. mar 2014 Hvis det foregik sådan i DK ville jeg aldrig byde min hest det!

• #18   13. mar 2014 Ikke her i Danmark nej. Men i England ja.

Jeg rider aktivt jagter både her i Dk og af og til i Tyskland. Ja der kan komme nogle mærkelig spring, men her er de altså heste og rytter sikret, ja der findes spring ud i dybt vand, men ikke sådan en hest forsvinder. Så skal der være et huld som man ikke vidste var der og så rider resten altså uden om. Og hvis nogen smækkede deres heste sådan der havde vedkommende fået nogle ord at vide.

• #19   13. mar 2014 Er jeg den eneste der sad og ventede på at en af hestene brækkede benet? smiley Sikke dog noget at udsætte sin hest for... Ad...

Nææh nej, sådan foregår military smiley Stille og roligt. Hvis de satte sådan en å på en militarybane som et spring, ville de få karantæne på livstid, aha!
    http://www.hestegalleri.dk/video/staevner_og_loeb/316432-hjelmcam_sofie_larsen__hoejagers_lukina___cnc70

• #20   13. mar 2014 Nej sådan foregår jagter ikke i Danmark, der vil aldrig være forhindringer, hvor man ikke rider på i galop. og det har intet med military at gøre.

Men en å som den, kan sagtens forekomme både på jagt og til military (dog uden bakken) der vil altid i military være et opspring eller et spring bygget over åen, og på jagter vil der næsten altid være et opspring, for at fortælle hesten der ikke skal træde ned i det. Der er desværre små jagter, hvor de ikke sætter opspring på grøfter.
    Ingen af de 2 grøfter er ret brede, kommer hesten på i galop, er det ikke engang et galopspring.

• #21   13. mar 2014 Engelsk jagt når det er "bedst". Synes de er rimeligt hensynsløse overfor hestene og det kunne da gå frygtelig galt med så dybt et å stykke eller hvad det er (grøft?) smiley

• Anine S
    Anine S Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 31
    #22   14. mar 2014 Forfærdeligt men det sker det svære meget i storbritanien. Jeg tog mig selv i at grine af dem der faldt af fordi de endeligt kunne mærke hvad hesten føler

• #23   14. mar 2014 Synes også det ser meget voldsomt ud og det er bestemt heller ikke noget jeg vil udsætte hverken min hest eller for den sags skyld mig selv for.

Og den flittige brug af pisken, som den ene rytter viser, synes jeg bare er noget svineri.

• #24   14. mar 2014 Der ser jo helt ekstremt ud......
    Kan kun tilslutte mig de andre og bestemt Renee og sige at sådan er det heldigvis ikke i DK smiley

• #25   14. mar 2014 det har inte med millitary at gøre.. men det er en englisk jagt.. forstår ikke at de ville udsætte hestene for det smiley

• #26   14. mar 2014 Rytter falder af, det fortjener de fanden da! Så de kan selv føle om hvordan har heste det hvis de gør det sådan!

• #27   14. mar 2014
    Bare husk som folk skriver at det ikke foregår i Danmark - det er England og Irland :o)

• #28   14. mar 2014 Dette er en jagt med hunde.. Foxhound. Det vil sige der er ikke planlagt en bestemt rute.. De skal bare følge efter hunde som løber efter ræven..

Så det ikke som i danmark hvor vi laver spring og en bestemt rute men hvor man bare rider der hvor hundene løber og derfor kommer mam ud for dette.. Er ret sikker på ingen af rytterene sys dette er særligt fantastisk over halvdelen bliver jo monster våde plus deres heste kan komme til skade..

Så nej har intet med military og gør men er som der står i foxhound jagt og sådan ser de ud..

Sådan nogle har vi IKKE i DK

• #29   14. mar 2014 se rytter ved 4.16.. klarer opgaven godt

• #30   14. mar 2014 Camilla L
    Det er skam planlagt. Rævejagter har været ulovlige i Storbritannien siden 2004/2005, og endnu længere i Irland.
    Nu lægger de et blodspor som hundene skal følge, så hele ruten er bestemt på forhånd.

• #31   14. mar 2014 Og jo, vi har hundejagter i Danmark, de er begyndt at afholde dem på Møn. Men her er, som Renée siger, lagt spor ud, som hundene følger, så ruten er planlagt på forhånd smiley

• #33   14. mar 2014 Ja disse mennesker er eksemplet på ligegyldige, snot forkælede mennesker der ikke tænker på ret meget andet end sin egen fornøjelse! Ikke en af rytterne (som jeg så) roset sin hest når den kom over! Ikke en af de virket som om de var bekymret for hvordan hesten havde det hverken psykisk eller fysisk efter den forfærdelige oplevelse det har måtte været for de. smiley Det der kommer jeg ALDRIG til at udsætte min hest for!

• #34   14. mar 2014 Nå viste jeg så ikke. At de nu var blevet gjort ulovlige.

• #35   14. mar 2014 Nu bor jeg på møn og nej er ikke rigtig hundejagter men ved godt vi havde en sidste år(men dette vil jeg ikke kalde en rigtig hundejagt).. Der blev der sagt at man nok skulle holde sine små hunde hjemme fordi at de hunde som var med til jagten kunne finde på og jah angribe dem.. (søøøøøøde hunde) sys det sindsygt

Og rytterne måtte holde et sindsygt tempo.. så forhåbentligt så bliver det ikke noget som skal holdes igen. Jeg afskyr det.

• #36   14. mar 2014 Jeg rider også jagtridning og jeg har set hele indslaget. Jeg synes, det ser lidt voldsomt ud. Det er ikke helt sådan det foregår i DK. Her er der regler for, hvor "vilde" tingene må være.

De ryttere der har bedst held for sig på vandet, er dem der lader hesten nærmest kravle ned ad skråningen og så forsigtigt går ud i vandet.

• #39   14. mar 2014 Ærgeligt at overskriften hedder jagt / military - fordi det har absolut intet med military at gøre .

• #40   14. mar 2014 Synes ikke at det okay okay. Den der å er jo rimelig bred og dyb. Fandt lige nogle kommentare. De synes vist det modsatte smiley http://oi59.tinypic.com/dp78k8.jpg

• #42   14. mar 2014 Kondi
    Nej, men nu var spørgsmålet jo omkring det, så det er en passende overskrift, og går man ind og læser videre kan man også finde frem til at det ikke er jagt eller millitary smiley

• #43   14. mar 2014 "Brække benet? naarh det ligemeget, jeg har penge nok til nyt legetøj!"
    -Tankegangen fra rytterene i videoen..

• #44   14. mar 2014 Kan ikke selv se videoen da jeg er på iPad, men læste kommentarerne og hold da op, hvad er det for en verden vi lever i? smiley
    [IMG] http://i62.tinypic.com/24b7uc2.jpg[/IMG]

• #45   14. mar 2014 Se kommentarene? Hvad sker der smiley smiley smiley smiley smiley smiley :( smiley :( smiley smiley

• #46   14. mar 2014 Inden jeg læste hvor det var fra tænke jeg Irland, de er syge i hovedet med det Jagt derover smiley Da jeg boede derover prøvet jeg det 1 gang tænke det er nok som DK smiley noj hele vejen var jeg ved at skide bukserne.. De er syge og deres heste er ligeglade og hopper bare lidt mere til hvis de er usikker ...

• #47   15. mar 2014 Hvis jeg stod der (nu leger jeg godt nok jeg er barn) vil jeg bare sige : " Ej se mor, Dyremishandlerne er ude og svømme!"

• #48   15. mar 2014 fandt en fotograf der er med ude til jagter umiddelbart sådan med den "gruppe" vi ser der
    så hvis i vil se billeder af jagterne/træning også smiley

http://www.siobhanenglishphotography.com/Other-6/ISLANDWEST-WICKLOW-JOINT-MEET/

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.586427204759966.1073741847.109764642426227&type=1

(link fjernet)

Ja jeg ryster stadig lidt på hoved .... suk ....

• #49   15. mar 2014 Hvordan er det muligt for rytterne at få sig selv til det? Hvordan er det muligt for kvinden med kameraet at stå og se passivt til? Hvordan er det muligt for folk at kommentere positivt på det dér? Mennesker er nogle modbydelige skabninger, og jeg sidder her og bliver helt modløs, fordi jeg intet kan gøre. I hvert fald ikke for disse heste. Det er noget af det klammeste, jeg længe har set.

• #50   16. mar 2014 Det var ikke en dansk jagt og nej sådan forgår det i hvert fald ikke her hjemme. Så ikke det hele da jeg kun er på fra mobilen. Viser de også noget fra en Millitary? Ellers kan de to ting slet ikke samlignes. Men at der er nogle der pisker en hest er slet ikke okay.

• #51   16. mar 2014 På spørgsmålet om hvorfor kvinden der filmede ikke gjorde noget er meget enkelt. Når man står i situtationen så bliver de fleste handlingslammet. Folk tør simpelthen ikke at gribe ind. Det ser vi jo gang på gang med div. forbrydelser hvor man tænker. Hvorfor gjorde den person ikke noget for at hjælpe. Det er altså ikke bare lige sådan når man står og ser på det. Har selv prøvet det til et stævne bl.a. Ikke sjovt.

• #52   16. mar 2014 tror altså ikke der er nogen der der syntes det er forkert hvis jeg skal være ærlig
    så ingen er handlingslammet eller andet
    hun står jo selv og griner og kommer med lyde osv...

Det vi ser i klippet er jo desværre ikke unormalt i england/irland osv

det er en tradition for dem og sådan det forgår jo

så tror altså ikke der er en person der der står og tænker uha jeg burde sige noget meeen...

det er jo desværre ikke en engangs forstilling...

Og ser man alle kommentarerene til videoen som jo lidt er alle der har noget med det af gøre virker det som både rytter tilskuer og sådan

ja så er det hele jo super fantastisk

der var sågar en der skrev super horsmanship eller i den dur sådan fairplay agtig brugte hun

så handlingslammet tror jeg næppe...

en del af en tradition og sådan det nu fungere tror jeg mere smiley

• #54   16. mar 2014 Mia nu tænker jeg sådan hel generalt når vi ser noget som ikke burde ske. Og ikke kun inde for hestene.

Og som jeg skriver har jeg hverken set hele filmen og havde faktisk heller ikke lyd på, da jeg kun kunne komme på nettet med min mobil. Så det var meget begrænset hvad jeg kunne se. Jeg forsvare ingen heller ikkke hendes handling el. mangel. Jeg siger bare, at rigtig mange tør altså ikke at sige/gøre noget når det er og det er lige meget hvad det drejer sig om.

• #55   16. mar 2014 Altså det foregår ikke sådan i Danmark. Ved at man nogle steder stadig gør det i England. Folk skal bestemt ikke tro at det foregår sådan i Danmark.

I år 2013 var der overraskende stor tilslutning til jagterne, hvert fald her i Midtjylland. Jeg har redet det i 2012 og 2013 (jagter) Og der har været virkelig god succes her i 2013. Vi har været nogle store felter. smiley og det er jo kun rart at folk bakker op om lidt andre former for ridning end kun spring og dressur:-)

• #57   20. mar 2014 De tænker jo slet ikke på hesten! Normalt kan jeg rigtig godt lide millitary og jagt. Men der pisker de jo løs på hesten, og det er helt meningsløst den skal hoppe ned i de dybe vandhul. Også står de alle sammen bare og griner... Bliver helt sur...

• #58   20. mar 2014 Maria N; det har INTE med millitary og gøre!

• #59   22. mar 2014 Der er også nogle steder hvor hestene bare vælter over alle springene, fordi at de sidder fast. Så vælter hesten rundt og brækker hals eller ben... smiley :'( smiley :'( Det er demt at det skal være sådan smiley

• #60   22. mar 2014 Jagt md hundekobbel er nu heller ikke længere tilladt i England, så der rides i dag osse efter planlagte ruter.. Skal self ikke udelukke at der findes folk der "bag lukkede døre" stadig gør det på gammeldaws maner, men det er forbudt ved lov.

Og videoen er da så vidt jeg kan se fra Irland og ikke England, så måske man lige i denne omgang, ikke skal hive England rem som det dårlige eksempel

Kommentér på:
Jagt/millitary - Er chokeret!

Annonce