{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

er millitary farligt???? {{forumTopicSubject}}

ja et dumt og simpelt spørgsmål...

er millitary farligt for hesten??

har en distution med min mor af og til angående millitary.. da jeg gerne vil prøve det med isabella...

min mor er sikker på hesten både dør og brækker benet osv osv... det er livs farligt at springe banketter, og springe ned i vand osv,... hun er sikker på at hesten bliver skadet....

hvor "farligt" er det for hesten at gå et millitary stævne??? det LETTESTE der er???

hun er meget imod både millitary og jagt...

men det er fordi forhindringerne er faste.. det er det hun har noget imod.. men jeg kan bare ikke forklare hende at hesten som regek løfter sig meget bedre over et natur spring smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er millitary farligt????
  • #1   25. dec 2007 Næeh det er jo ikke mere farligt end alle andre former for ridning smiley Den kan ligesåvel snuble i dressuren, som den kan falde over en bom i ridebanespringning..

• #2   25. dec 2007 Hmm, ja, jeg bryder mig personligt IKKE om military, netop på grund af de faste forhindringer..

Jeg vil sammenligne det lidt med at køre gokart i en hal, hvor der i stedet for dæk rundt om banen, KUN er betonmure..

Det er jo ikke SIKKERT, man kommer galt afsted, hvis man ryger i muren, MEN chancen er da væsentligt større end på en bane med dæk ved siderne.. Altså barrikader, der flytter sig / giver efter...

Men som med alt andet, så kommer det jo også an på "materiellet", altså har hesten stærke ben, sener osv. eller er den egentlig bare en "Skoda", hvor man i stedet skulle bruge en "Land Rover"...

Uanset hvilken disciplin man stiller op i er chancen for succes jo større med det "rette grej", og tilsvarende mindre med noget "skrammel", så jeg ville nok konferere med dyrlægen, om han / hun mener at hestens bevægeapparat vil kunne holde til den, (ofte) rimeligt ekstreme belastning, som jeg mener, et military indebærer..

Ganske som man bør konfererer med en sagkyndig ved bilkøb feks.. HAR man nu brug for en Ferrari, så KOMMER man ski nok ikke langt med en Skoda Favorit. smiley

Mvh. Michael

• #3   25. dec 2007 vil sige det er farligere, fordi at det jo er faste forhindringer, men der findes altså også mini millitary og det ville jeg sige var så lavt at det ikke er så slemt (:

• #4   25. dec 2007 Måske ikke farligt, men farligere...

Det er jo ikke for sjov skyld der på stævnepladserne til disse stævner er dyrlæger klar til at aflive heste der kommer så slemt til skade...

• #5   25. dec 2007 hey.
    husk på:
    det er ikke de faste forhindringer der kan være farlige,
    men det er hvordan du rider din hest.

• #6   25. dec 2007 Ja , hvis i styrter .
    ellers ikke (:

• #7   25. dec 2007 Det er ikke farligt..
    Og der er jo mange niveauer af det..
    Så man skal jo starte med 70cm. klasserne (træning)
    Og så op efter..
    Men heste er jo fra naturens side bygget til at springe træstammer, grøfter osv.
    Så det er bare dig der skal lære at sidde stille, så du ikke kommer til at genere hesten..
    Men syns bestemt du skal prøve at se om det er noget for dig..
    Men få en til at hjælpe dig der ved noget om det..
    Så god fornøjelse..

• #9   25. dec 2007 Hej

Giver din mor ret, undskyld smiley men ja, når det en gang i mellem går galt, går det tit meget galt, da de ikke kan vælte, så længe jeg bestemmer, får mine børn ikke lov, til militery.
    Anita W

• #10   25. dec 2007 det kommer an på hvordan man ridder det og om både rytter og hest er gode nok til de krævende nivuer

• #11   25. dec 2007 Du kan jo godt risikere at falde over et hul eller sådan noget.

• #12   25. dec 2007 hvis du starter en 70er klasse, er det ikke særlig farligt, da springene ikke er store, brede og farligt pyntet

• #13   25. dec 2007 self er det farligere end ridebane spring, men fact er at der bliver aflivet ligeså mange spring heste til stævner, som der gør military heste.

Jeg har stadig hverken set en jagt eller military hest blive aflivet, men jeg har til gengæld set 3 springheste blive aflivet på banen til distrikt stævner i DK og 1 til internationalt i Tyskland.

Jeg har også haft en del styrt efterhånden, men igen, så har de værste været på spring banen, hvor hesten har kunne få bommene mellem benene, og kunne vælte over dem flere gange, en fast forhindring bliver der hvor den var, da hesten ramte den, så hesten kan falde, eller forsøge at blive på benene, uden at blive generet af bomme der flyver rundt mellem dens ben.
    Langt de fleste gange de rammer et spring, falder de ikke, men glider bare af på springet.

• #14   25. dec 2007 sandie L
    grunden til vi ser flere dødulykker i militar, er at rytterne/ekvipagerne går for hurtigt op i klasserne til stævnerne!

Mange er ikke klar til 1* , hvor vi tit ser ulykkerne! Men fordi at danskrideforbunds regler er som de er! Må de gerne! tag engang at kig på reglementet i military! Der er STOR forskel på klasserne, altså man laver store hop! Og nogle skal blive meget mere rutineret før de går fra cnc100 til 1*

Altså Jo det er da farligt! Men alt ridning er vell farligt ?
    Jeg rider selv military, og hvis man har mod, og rider med forsigtighed, samtidig med at hesten ikke bare fræser afsted! Skal man være yderst uheldig før der sker en ulykke! Men så kan ullykken lige så godt være sket på spring banen ?

• #15   25. dec 2007
    ' crazy christmas kaka!xD - 2'er pony tilsalg! .
    hvor lang tid siden er det lige du har startet, siden du kan ride let første gang!

Reglerne siger du skal klare 3 debuntanter før du må ride let ?

• #16   25. dec 2007 jeg har redet military siden jeg var lille.
    kig forbi Fantacy's profil og mine fotoalbums - ser hun ud som om hun ikke kan lide det? smiley

Min pony er fantastisk til military og selvom vi rider military passer jeg på hende som var hun porcelæn. vi rider middelsvær og der er ALDRIG forhindringer hvor der ikke er taget hensyn til hesten. nedspring er med blød jord under, i vandet er bunden ordnet og du kan købe noget gele du kan smøre på hestens ben så den glider over springet hvis den skulle ramme.

2 nye videoer: ''' crazy christmas kaka!xD - 2'er pony tilsalg! .
    hvor lang tid siden er det lige du har startet, siden du kan ride let første gang!

Reglerne siger du skal klare 3 debuntanter før du må ride let ?''
    det gælder kun heste, ellers er det klubben der bestemmer det (:

• #17   25. dec 2007 Hvorfor ikke prøve cross country i stedet?

Det er terrænspringning, men ikke med faste forhindringer

• #18   25. dec 2007 Amanda - * Team Korshøje *
    Oki doki ;D Så jeg med! Det er fordi jeg kun har redet military for hest smiley

• #19   25. dec 2007 Det er farliger! Hvis du laver en fejl i normal springning tager du bare en bom, men her vil din hest snuble! Jeg vil ikke ride det for har kun én hest og hvis der sker noget med hende får jeg ikke bare lige en ny.
    Giver din mor ret!

• #20   25. dec 2007 Hm, jeg er selv imod military da jeg ser og høre så mange styrt. Ser = videoer.
    Men de små klasser har jeg ikke noget imod, altså debutant-klasserne. Ser det lidt ligesom jagt eller terrænspring (har været på sådan en bane) og det synes jeg ikke at jeg har noget imod.

Men ja det er farligt.
    Det er al hestesport.

Men du kan da godt kaste dig ud i det.
    Det kræver nok at du stoler en del på din hest og at den kan klare et sådan pres den sikkert vil få.
    Evt få dyrlægen til at bedømme den.

Har du startet jagt?

• #21   25. dec 2007 ja jeg har startet en enkelt jagt... og den gik rigtig fint... bortset fra at når der er andre heste, bliver isabella meget hidsig..

og så tænkte jeg at i milli springer man vel kun en af gangen???

jeg har ikke itentioner om at skulle op og springe højt natur spring...

og inden jeg vil noget som helst andet vil jeg ud og prøve en terræn bane stille og roligt i hestens tempo

• #22   25. dec 2007 De små stævner (som er de bedste efter min mening) er skisme ikke farligere end ridebanespringning, da forhindringerne er så små . smiley
    Det er skide skægt!
    Prøv det : D

• #23   25. dec 2007 sandie L
    Ring til Jørgen Albertsen !
    Virkelig dygtig har selv terræn bane xD
    Hvor dm f.eks. også bliver holdt !
    Jeg selv er rigtig gode venner med dem smiley

Og har Købt Meru af ham smiley
    (hans gamle dressur hest, som viser sig at have talentfpr military) xD

Men der kan du evt få undervisning, også kan han bedømme det smiley
    http://www.skaarupovergaard.dk/

• #24   25. dec 2007 ja du springer kun en ad gangen i terrænet (:

• #25   25. dec 2007 Jeg må give de andre og din mor ret.. Ja.. det er farligt... Som de andre skriver, vælter forhindringerne ikke bare lige sådan, hvis det går galt.. jeg ville aldrig byde mig selv eller min hest sådan en tur.. Ridebane springning er jo noget helt andet... jeg syntes ikke man kan sammenligne milltary med alm springning.. Det er jo to vidt forskellige sportsgrene...

men altså, det er jo noget du selv må afgøre.. men jeg ville aldrig gøre det.. smiley

• #26   25. dec 2007 Altså min hest, ville ikke være glad hvis han ikke fik lov ?

Han viser sådan en udstråling, bedre end nogen hest!
    Han elsker det, og man kan tydeligt se det!
    Han er så glad og tilfreds når han er i terrænet smiley

Jeg syntes godt man kan sammenliigne Military/Terræn og ridebanespringning!
    Så forskelligt er det ikke ?

smiley

• #27   27. dec 2007 hvis du ridder ind i et spring i military, vælter du og hesten over springet, nogle gange brækker hesten ben, eller nakke, andre gange går det godt.
    i ridebane springning, sker det sjældent, da hele lortet vælter, man kan selvfølgelig godt komme til skade, men sjældent så svært som i faste spring.

pas på jer.

knus Anita W

Kommentér på:
er millitary farligt????

Annonce