For & imod Wintec? {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
jeg har efterhnden hørt utrolig mange udtalelse om wintec sadler.
Har kun selv en enkelt gang redet i en på min tidligere part Artax, her var problemet at sadlen var for lang.
Men hvad er jeres meninger omkring Wintec?
Overjvejer kraftigt at købe en kombi Wintec til min lille hest som er en pony blandning.
Jeg rider kun med sadle når jeg rider ture derfor vil jeg gerne have en behagelig sadle både for mig og min hest, lige nu bruger vi en ldre spring sadle som jeg ikke ser grund til at bruge da jeg ikke er spring rytter ..
Wintec er også billig og god hvis man har en hest der variere i vægt på grund af de udskiftelige kopfjern jo
Så kom med jeres erfaringer !
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
vis det er til tur kunne en barefoot så ikke være noget?
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Masser af støtte, nem at gøre ren, blød at sidde i, ligger godt på hesten, vejer ikke særlig meget - og så synes jeg også den er pæn
jul 2011
Følger: 76 Følgere: 75 Heste: 8 Emner: 12 Svar: 37
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Ved ikke hvor "små" de fås, men søg evt. på Ebay (men endelig på UK, ikke USA, da der ellers kan komme told oveni).
dec 2008
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 3 Emner: 205 Svar: 1.459
Jeg syntes jeg sidder godt i den, med en støtte som jeg kan flytte, som jeg syntes er fantastisk...
Ud over det syntes jeg det er den sadel jeg har kunne bruge på flest hest, hvilket er super når jeg har gang i så mange...
Vi har før brugt wintec kombi til tilridning og sådan (:
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 318
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 203 Svar: 454
Pt går min hest med en HÅRD spring sadle 17 tommer uden problemer så hvis han kan gå med sådan en burde en Wintec vel slet slet ikke være et problem? XD
som sagt skal den kun bruges til tur ridning, og ikke noget fancy der overhovedet, vi rider så godt nok nogle gange ture på 2 timer og derover
Og ja ville elske en bomløs sadle! med har også hørt at de på nogle heste slider hårene af og at man køre rundt i dem så man tit sidder skævt?
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Normalt kan jeg ikke fordrage wintec har altid synes de var hårde, men den jeg har sidder jeg super i, ikke for meget støtte heller ikke for lidt, mellem dybt sæde, knæ puderne kan ændres og ja den er billig..
Jeg er ihvertfald glad for den jeg har, har et dårligt haleben så det er vigtigt at sadlen er blød ellers sidder jeg der max 15min, denne kan jeg bar blive ved med at ride i
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.748
Jeg bryder ik om wintec,for lange,dur ik til heste med let svaj,samt at jeg synes cair er hårdt som sten. Ville hellere kigge efter en lædersadel,da de kan tilpasses bedre til hesten
For & imod Wintec?