{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Hest tæsker de andre på folden - Dilemma {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
NU skal i høre, jeg har mine heste stående hjemme, og min nabo har her for 2 måneder siden fået en fjordhoppe op til mine drenge... sagen er nu den, at hun direkte TÆSKER min gamle hest! jeg så virkelig et skræk scenarie inde i mit hoved i dag! for han står i et hjørne af deres løsdriftboks (og der er ellers masser af plads) jeg står inde i foderummet og blander foderet op til dem, og helt uden nogen grund, vandre hun ned i hjørnet, bevidst, og går fuldstændig amok på ham?! ved godt at det er fordi at hun er madglad osv. men jeg kan simpelthen ikke leve med at han kan komme slemt til skade.. nå, men jeg får dem skilt ald osv osv...

Her kommer så dilemmaet... Hun er min nabos hest, som også bor her på gården. Det er kun hoppen også mine to drenge der står sammen, og jeg vil på ingen måde have at mine står alene smiley

Synes i at jeg skal bede hende om at flytte hesten, eller er der evt andre muligheder? for jeg kan og vil ikke leve med at hun angriber mine drenge på den måde... De kan stå helt fredeligt og pludselig kommer det sure æg.... det er virkelig sjældent at de gør noget, hvor man kan forstå at hun siger fra! og det er rigtig meget min gamle islænder, han har helt skiftet humør efter hoppen er kommet smiley

Håber på noget hjælp og gode råd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest tæsker de andre på folden - Dilemma
  • #1   19. feb 2014 du kan ikke dele folden op, så hun bare kan se de andre men ikke går på fold med dem? smiley

• #2   19. feb 2014 Det havde jeg tænkt på, men vi har jo kun en løsdrift boks som er til rådighed til dem alle 3 :S og de skal jo kunne komme ind og stå, alle sammen smiley

• #3   19. feb 2014 Er enig med Sarah Emilie.

Snak evt. Med ejeren. smiley

• #4   19. feb 2014 Jamen muligheden er der ikke, da der så ikke er mulighed for læ til alle, og det skal de jo ha :S

• #5   19. feb 2014 Snak med ejeren, det kan være hun har en løsning, eller kender nogen som kender nogen, der har et læskur, der rimelig hurtigt kan flyttes hjem til dig, så i kan dele foldene op..

Ellers er sidste udvej, at du desværre må opsige hende, da din gamle islænder simpelthen ikke kan sige fra.. Det vil nok ikke være sjovt at sige til hende, men hun kan sikkert godt forstå dig - og det er jo helt fair at dine heste skal være der og trives.. smiley

- Håber du finder en løsning, så han kan få det godt og trygt igen smiley

• #6   19. feb 2014 Det er et slemt dilemma, men kan du ikke udvide boksen, det er vist den eneste mulighed, også for at undgå problemer med naboen smiley har du prøvet at snakke med fjordbollen, det kunne være at den er lidt nervøs over at være kommet et nyt sted hen, og du må da også snakke med naboen og fortælle om problemet er du høflig og rar, kan det sikkert løses, det andet går jo ikke m.v.h

• #7   20. feb 2014 Gør hun det kun i løsdriftsboksen eller også på folden?
    Du kunne binde dem ved hver deres krybbe mens du ordner foder og de spiser og så lukke op når alle er færdige, startende med din ældre hest så han kan nå at flytte sig inden hun kommer løs..

Det gjorde de et sted jeg har været opstaldet og det så ud til at virke godt smiley

I min egen hesteflok var der også en der lavede ballade. Vi fik byttet rundt på nogle heste midlertidigt og da de så allesammen kom sammen igen var der ingenting..

Og så kommer jeg også til at tænke på om de løber tør for hø i løbet af dagen, det kan nemlig godt øge aggressioner ved nogle heste, hvis de når at blive sulten og skal "kæmpe" for maden.
    Efter vi er begyndt at fodre ad libitum hø og vi har den roligste og harmoniske flok nu.

Bare nogle ideer du måske kunne prøve af inden du beder hesten flyttet smiley

• #8   21. feb 2014 Det er virkelig irriterende når man skriver på forum emner og ikke bliver svaret.. Spild af vores allesammens tid og gode intentioner om at hjælpe eller komme med ideer til folk. Det ses desværre bare over det hele herinde på hg. Ærgerligt.

• #11   21. feb 2014 Hvis det kun er ved fording er det jo og binde dem fast eller give dem mad forskellige steder..
    Mine heste i løsdriften få netop ikke mad inden for netop for jeg undgår at nogle heste har behov for at bide og sparke ud.. så mine bliver fodret ude på makken med flere meters mellemrum for hesten har set ejet rum og hestene ved hvor de bliver fodre så de går pænt bare hen til deres dæk.. mine få en spand i deres bildæk..

Har nemlig også en hoppe som kan blive meget sur ved mad i gærer og de heste hun så ikke mener skal være ved hende bider eller sparker hun til..
    Så hun få mad som den første =) Også deler hun noglegange med min 2 års som går med være med =)
    Der meget normalt for nogle heste og bliver sur og bide og sparke ved fodring.

• #12   21. feb 2014 Tak for alles svar, ja jeg har et liv udenfor hg, så har først set svarende nu! Men vil da klart prøve at finde en løsning, og bruge jeres råd, tak smiley

• #13   21. feb 2014 Det forstår jeg godt smiley tror jeg langt de fleste har et liv udenfor hg smiley
    Men som jeg også skriver er det bare på rigtig rigtig mange tråde at folk ikke svarer.. Og denne gang troede jeg der var tale om det igen.. Så for en gangs skyld kiggede jeg om ts havde været på hg og det så sådan ud?
    Jeg er skam helt rolig og det er bestemt ikke meningen at være hverken sur eller noget på ts.. Bare lidt irriteret over at det ofte sker..

Kommentér på:
Hest tæsker de andre på folden - Dilemma

Annonce