Hjælp til stævnesystem? Hjælp til stævnesystem?
Hej Hg
Jeg har flere spørgsmål vedrørende stævner
1: Jeg har kigget spring reglementet igennem og kunne ikke finde der hvor der står, hvor mange LB-stævner man skal deltage i før man må ride LA.. (og ved andre som LF, LE, LD OSV::)
2: Når man springer springene, og det er et stævne hvor at man springer videre hvis man har fejlfri (kan ikke lige huske metoden) og får man så af vide om man skal springe videre eller??
3: Når man går runden, så måler man hvor mange skridt/galoptrin hesten skal tage inden springet, men hvordan måler man det???
Tak på forhånd
PS: HAR læst reglementet og forstod desværre ikke alt sammen, og visse ting kunne jeg ikke finde!
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.373
Du må starte ud med at ride LB*/LB ** med det samme , og skal havde 5 fejlfrie runder for at må rykke op med ponyen for hver sværghedsgrad
Hvis det er en metode b4 med direkte omspring, så dytter/bipper de 2 gange hvis du har fejl med dig idet du rider over mål , hvis de ikke gør må du ride direkte mod næste spring .
Alle andre klasser dytter/bipper de også 2 gange hvis du har fejl med og ikke må springe omspringningen . 3 dyt betyder at du er disket
Du måler afstande ved at gå dem. Du skal tage lange skridt så det passer med at dine skridt er 1 meter lange . Afstandene for de forskellige ponykategorier kan du finde på Google eller drf .
Fx 6,5 meter (6,50 m skridt) svarer til et galopspring for kat 1
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 130 Svar: 920
2: Du får ikke at vide om du skal fortsætte, men dommeren giver 2 lydsignaler hvis du skal stoppe
3: Det måler du med dine skridt, så det er godt at vide lange dine skridt er (eller øve sig i at tage skridt på 1m)
Hjælp til stævnesystem?