Tinker bange for shetlændere... {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Har fået en ny tinkervallak på 16år hjem i min løsdrift.
Mit problem er:
Jeg har 4 små shetlændere + en fjordhest i forvejen.
De er søde ved andre og bestemt ikke agrassive, MEN min tinker er bange for de små shetlændere (konfliktsky) overfor dem. Dvs han tør ikke gå op og få mad/vand eller gå i læ i løsdriften, hvis der er en shetlænder i nærheden.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for det er jo synd for ham, da han ikke får det han skal have at spise. Han ikke engang forsøger at bevæge sig op imod maden, han stiller sig blot i det fjerneste hjørne og står der 24/7.
Jeg har idag, taget ham på en anden fold med én shetlænder, for at se om han stille og roligt kan vænne sig til én pony ad gangen. Desværre tager han hverken kontakt eller noget til shetlænderen og holder sig kontant en afstand fra ham på de 15 meter. Også selvom de små ikke ligger an til at gøre noget ballade eller surhed.
Nogen der har nogle idéer?
Han er ikke bange for fjordhesten, men heller ikke begejstret for selskabet af den.
Som sidste løsning må jeg jo dele dem op, så han kun går med min fjordhest, det er bare lidt ærgerligt Men hvis det er det der skal til, må det jo blive sådan.
dec 2009
Følger: 28 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 303
Hvor længe har de nu gået sammen?
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
tror også bare du skal lade dem gå sammen så kommer det så må du give ham mad af en spand indtil han tør gå derop så han får hva han skal ha held og lykke med det
maj 2006
Følger: 181 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 559
Men vil self se tiden an yderligere, jeg hader bare at se en hest mistrives på den måde
De har gået siden lørdags, så ikke så mange dage endnu, synes bare det er synd han ikke får noget at spise eller drikke. (og hvis jeg smider en bunke ned til ham vil alle ponyerne vimse med derned).
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 10 Emner: 49 Svar: 231
maj 2006
Så han er self ikke vant til større grupper, så derfor prøvede jeg idag at lukke ham ud på en fold blot med 1 shetlænder. De har gået der et par timer nu. Tænkte at når han så vænnede sig til den, kunne man sætte en ekstra ind osv...
Det kan måske være 'overvældende' for ham med så mange foldkammerater??
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Syntes bestemt ikke at du skal give op efter så kort tid. Det kan tage rigtig lang tid at føre heste sammen, men sådan er det.
Han skal selvfølgelig have lov til at spise og drikke, så det kan godt være at du skulle lukke dem fra hinanden de fleste timer og så bare lukke dem sammen nogle timer hver dag, hvis du har mulighed for det.
Hvis de står i boks kan du jo flytte rundt så han står ved siden af en shetlænder og hvis du har mulighed for at tage ham og en shetlænder med ud på tur kunne det måske også hjælpe.
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 296
maj 2006
Tinker bange for shetlændere...