Hest keder sig ekstremt.. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har været så heldig at skifte til en anden hest at have part på, da den anden (Omega) var for stor en mundfuld for mig. Nåh, men, min nye part, ved navn Solitude (lillepigen) slår ekstremt meget med hovedet/vipper hovedet op og ned når hun står stille og på staldgangen, og det er nok pga at hun keder sig hvis der ikke sker noget hele tiden, det siger de fleste i hvert fald
Men det jeg ville høre om er hvad jeg kan gøre? Altså så hun ikke keder sig og slår så meget med hovedet?
Kan man vænne den af med det, altså med at slå med hovedet/vippe det op og ned hele tiden?
Og så trækker hun også hovedet ned nogen gange når man rider hende, det er dog ikke så slemt, men stadig ret irriterende da man er ved at falde ud over halsen på hende Og hun gør det ligemeget hvor lange tøjler man så har. Men hvordan 'tackler' jeg det?
Tak på forhånd!
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
sep 2013
Følger: 48 Følgere: 35 Heste: 9 Emner: 27 Svar: 157
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 56 Svar: 481
Husk nu! - bare fordi alle siger noget, er det ikke ens betydende med at det er rigtigt. Og udover det, er det aldrig dårligt at sikre sig at ens hest ikke har ondt. Tænk hvis det nu var hovedpine! Hvor skrækkeligt irriterende er det ikke lige at gå med hver dag, fordi man har spændinger. Når kiropraktoren har sagt god for den, ville jeg begynde at undersøge om det var kedsomhed. Så skal du måske justere din tid på staldgangen, evt. ligge små øvelser&tricks ind i løbet af strigletiden.
sep 2013
Følger: 48 Følgere: 35 Heste: 9 Emner: 27 Svar: 157
Hest keder sig ekstremt..