De der satans hopper {{forumTopicSubject}}
åååh ja, jeg må jo nok indrømme, at jeg har det bedst med vallakker. jeg har altid haft parter, alle længervarende har været vallakker, nogle gode fyre selvfølgelig får de også nogle sjove ideer, men det er bare ligesom om, at de er til, at have med, at gøre. efter 'hest' blev aflivet i novembers er jeg nu endt hos min gamle part igen, den eneste hoppe jeg har redet over længere tid. Altså i går var jeg godt nok ved, at gå ud af mit gode skin. 25, 25! minutter tog det, at få mordax i, i går, fordi kræet ikke gad stå stille. Jeg er i dag fuldstændig smadret i min arm og skulder af at holde en hest på 3 ben der hopper rundt. Den skaber sig over alt muligt åndsvagt og jo mere tosset jeg bliver jo mere skaber den sig, jeg tæller ellers til 10, men med hende er 100 en nødvendighed. i går tog jeg en pause under mordax isætningen, mens jeg vrælede løs over det dumme lorte kræ (HAHA det er sjældent jeg gør det ) imens stod den bare og bankede løs på boksen. Den forstår bare virkelig at sætte mit pis i kog, ååååå det er det jeg siger, hopper, det er nogle værre nogle.
Man diskutere med en hingst
Man kommanderer med en vallak
Men med en hoppe skal man spørge om lov
Altså jer med hopper, hvordan i alverden overlever i, uden at køre forbi slagteren?
jul 2010
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 19 Svar: 161
jan 2012
Følger: 77 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 537 Svar: 3.226
nov 2011
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 7 Emner: 44 Svar: 327
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Osie er rittig god til at diskuttere
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Kailie, er opfostret med en gammel hestefyr som nabo, så har haft flere avlshingste som naboer gennem mit liv, jeg red dem da jeg var nybegynder, det var fandme nogle søde fyrre
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
De er bare lidt mere stædige, de damer men skønne er de
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 86
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
men Osie haha...
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
mar 2009
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 10 Emner: 18 Svar: 364
De skal nok fortælle en hvad de mener om tingene
okt 2006
Nordtofte, dejligt for dig da!
Muligvis det har noget, at gøre med, at den ikke er blevet redet de sidste 3 år hvor jeg ikke har redet den og derfor lige mangler en anelse opdragelse. Ud over det, så vil jeg i det hele taget bare have min gamle fyr tilbage, og det er godt nok ikke meget ved min nuværende part der minder om ham, faktisk intet
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
Der er så nogle vallakker i stalden, der opfører sig som jeg ved ikke hvad .. Jeg skal i hvert fald nødig stå forrest i køen til at trække dem ind fra fold, puha ..
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 19 Emner: 1 Svar: 195
- Jeg har hverfald skiftet mening omkring hopper
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1921 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Hankønnet, plejer jeg aldrig at fungere særlig godt med, og jeg ANER ikke hvorfor. xD
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Men vi kan ikke komme uden om, at de har hver deres personlighed. Og ved, at man lader dem "sige noget/ha' en mening om tingende" og lytter til dem, det gør også, at de viser den og så man vi vist heller ikke komme uden om, at nogle af dem af og til er hormonpræget
Jeg har selv kun eget hopper og må indrømme, at jeg ville ikke være foruden de der hystade særheder...
Min dulle har en mening om det meste, som så mange andre hopper. Man er sjældent i tvivl om hvad hun synes om tingene
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 65 Svar: 41
Og tja.. hun er rød hoppe, og det dejligste der findes, men hun har da også nogle sjove ideer, men hun er ikke stædig
Men hun er ikke halvt så hysterisk som mange af de vallakker jeg har reddet gennem de sidste 11 år
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
feb 2011
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 135
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2170 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Han får til gengæld et par kugler mindre i næste måned, så er det problem løst
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 222
men vi snakker om tingene! jeg har haft flere vallakker som parter og min første hest var ligeledes hankøn (hingst til han var 4 derefter kastrat) men hopper er sgu lidt sjovere! -jeg går ALDRIG tilbage til de kedelige handyr!
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.413
Så sent dom i går, jeg vil lige sige at Landeur ALTID står stille på staldgangen, men i går ville han ikke'
Han nægtede simpelthen og få renset hove, ham ville ikke stå stille da han fik gamacher på, da han skulle ha klokker på fik ham først trådt mig på storetåen, floot tå med flippede farver
Ikke nok med det fil han os trådt på min tommelfinger, Hm den ligner jo min tå nu
Åh Gud og endelig blev den sadlet op og jeg kom over i ridehuset, han var så tossede og jeg kunne ikke få ham over på den ene langside, så jeg endte med at ride ret meget sådan op af midterlinjen i diverse schenkelvigninger, versader og små hop ind i mellem!
Armen altså! Min tålmodighed blev sat godt og grundigt på prøve
okt 2005
Følger: 137 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 456
Jeg har heldigvis kun hingst men de kan også være sjove til tider, selvom man nemmere kan komme igennem og få fortalt dyret at det er sådan verden forholder sig
jun 2011
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 636
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Jeg er klart til hopper, selv om den gamle er en rigtig dame, elsker jeg hende for det.
Hun er ellers nem, især under brunst, hun jagter handyr fordi hun vil nusse - meget sødt.
Den sorte er knap så meget dame, hun er nemmere at overtale, men har osse knap så meget varmt blod.
Dog har hun stadig sine meninger, især ved standen.
Har prøvet til stævne, hvor hun ik ville stå stille, da hun sku ha bandager på, det tog 20 min.
Så jo, begge har være på vej i fryserne flere gange.
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
det må være noget kemisk
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg har selv en hoppe, og hun er en hysterisk gås, ingen tvivl om det. Jeg vil også gerne have en vallak hvis jeg skal have hest igen efter hende.
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Heste er hvad vi gør dem til - står de ikke stille, så er det fordi vi ikke har kunne finde ud af og lære dem og stå stille ;o). Ind imellem har andre så, der har haft hesten før os, været så venlig og lære den det.
Men næ, jeg syntes ikke hopper er mere hysteriske. Jeg har en der let siger fra - men det er egentligt bare en fordel at hun tydeligt viser hvornår noget ikke er rart.
Dog er det også noget det bekymre mig. På den måde, at jeg ikke har lyst til at sælge hende videre. Jeg er alt for bange for at hun skal få en på bægeret fordi " så kan hun bare lære hvem lederen er! " - hun er netop sådan en type der kræver tålmodighed og ro, slår man hende så får man absolut intet ud af det.
Så vil egentligt hellere give hende sprøjten, end risikere hun ender ved en der pander hende en eller klapper til hende med pisken hvis hun viser ikke og trives
Heste er hvad vi gør det til - min er også elendig til og stå stille - men det er fordi jeg ikke har taget mig tid til og lære hende det ;o).
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
Jeg sage jeg aldrig skulle havde en rød hest og i sær ikke uden bils og så skulle det ikke være en hoppe.
Og jeg fik selvf en rød hoppe uden bils XD
Hun er tilgængæld en sjælden perle, en hoppe uden hoppe nykker af nogen art.
Som min dyrlæge så pænt udtalte sig, så tror hun at hun er sat på denne jord for at gøre alle andre tilfreds, hun giver altid alt hvad hun har i sig og stræber efter at gøre folk tilfredse med hende og så er hun hele staldens kæledekke
Hun er ikke den type jeg normalt kan lide, men ja hun har sku fået charmet sig ind
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
min vallak kan også have dage, hvor han lige skal teste mig. Men han er nu sjov nok, for han skal altså lige sparke efter mig - altså fra min 50 meter fra mig. Man kunne jo risikere at mor gav ham en i r.... Og det skal han altså ikke nyde noget af.
nu er min vallak nok mere hoppe end vallak. han har aldrig kunne finde ud af det. Han trives bedst sammen med hopper. Er overhovedet ikke hingstet - hvilket altid har været et problem når de har skulle opstaldes ude, hvor der er opdeling efter køn. Han fatter simpelhen ikke de andre drenge. Men inde hos pigerne, ja der går han bare og tuller rundt og nyder livet og nusser om pigerne. mærkelig hest
og damen ja hun vil så helst slå alle de andre heste ihjel - bortset fra brormand
jul 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 29
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
dec 2007
Følger: 158 Følgere: 153 Heste: 15 Emner: 56 Svar: 556
Jeg elsker dem lige netop for dette, da jeg føler jeg har så meget mere hest at ride på.. De kan være nogle satans k**linger, men tager man dem rigtigt, så er de helt fantastiske! De giver sig 100% men siger så ogs selv når man presser dem lige en anelse for meget..
Man skal være noget bestemt overfor dem, og sige hvor skabet skal stå! Men når de accepterer en, så har man vundet deres hjerte!
Jeg både elsker og hader hopper, men synes de er sjovere end vallakker, netop fordi de har en mening
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Han burde være en hoppe nogen gange! Og missya som der er en hoppe skulle være en vallak nogen gange...
Billedet siger en del om ham...
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 105
Jeg har to madammer på fem år og en hoppe på 1,5 år, jeg elsker dem og de laver ikke specielt mange unoder. De drillede lige smeden den anden dag, ellers er der ikke noget særligt med nogen af dem...
okt 2007
Følger: 215 Følgere: 183 Heste: 8 Emner: 52 Svar: 1.656
Den skimle kan slet ikke styre det, når hun ser føller xD Så bliver hun total skruk!!
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 42 Heste: 7 Emner: 8 Svar: 433
Mens min hingst bare siger hvad skal vi så nu, og bare er så sød og rar.
Så hopper kan bare være nogen man kan få nok af, men man holder bare af dem alligevel ik'
okt 2006
Til jer der mener det er opdragelse, selvfølgelig er det det
Det ved jeg godt, nu er emnet også sådan lidt mere for sjov, ligesom jeg heller ikke har tænkt mig, at køre forbi slagteren, bare fordi jeg siger det.
Og opdragelse, ja altså som skrevet før, har hesten bare passet sig selv de sidste 3 år, så det har jo også noget at sige. btw. så plejer hun at stå stille og være medgørlig, men af og til får hun nogle åndsvage ideer.
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 420
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
Jaaaa hopper kan sagtens være stædige, men det synes jeg bare er fedt at arbejde med...
Men - synes ikke helt det du skriver passer... For det kommer an på hestens tempremant, og ikke dens køn.
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Held og lykke med mokken, mon ikke hun bliver medgørlig efter lidt til i hænder
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Ja jeg er også til drengene
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Til gengæld har samme veninde også et par drenge i stalden der er noget varme og kan være nogle rigtig drengerøve, samt en meget fin ældre herre, som man bestemt også skal gøre sig fortjent til og han er noget mere svær at komme ind på end før omtalte hoppe :b Han er sød og velopdragen, men han "snakker" ikke med hvem som helst.
nov 2009
Følger: 56 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 60 Svar: 572
Det gælder om at finde den rigtige hoppe.. Ikke alle hopper er, som du beskriver.
Min vallak skal man spørge om lov.. han er ret svær at håndtere faktisk. Han har sine sære idéer og stritter imod på underlige tidspunkter, bliver bange for mange ting, nægter at gøre ét eller andet åndssvagt, kan ikke lide ret mange fremmede mennesker, er umulig at håndtere, hvis han er fornærmet (hvilket han ofte bliver ), hidser sig totalt op over nye ting, vil ikke så i boks osv. osv. osv..
Han er SUPERdejlig, og jeg elsker ham overalt på jorden.. Men det er altså HAM der er svær at håndtere og IKKE min hoppe..
Netop det med mordax kender jeg godt.. Det er min vallak jeg diskuterer med, når der skal sættes mordax i..
Min hoppe derimod.. Hun er übernem at omgås.
Hun er supervelopdragen, nem at håndtere, sjov at ride og har supermegen personlighed (på den skønne måde). Det er yderst sjældent, at jeg skal diskutere med hende. Hun er SÅ fed at have med alle steder. Nem at have med på fremmede steder, i trailer, til undervisning, i boks fremmede steder, på tur fremmede steder.. NUL problemer.
Jeg har det faktisk meget omvendt på det punkt..
Jeg vil MEGET hellere have en hoppe igen, hvis jeg overhovedet skal have flere heste. Jeg synes hopper er nemmere. Der er ikke så meget bøvl med dem, hvis man blot finder den rigtige. Der findes hopper, som er fuldstændig gakgak JA, men det findes der altså også vallakker, der er. Mange endda.. Min tidligere vallak var også kukkuk.. Men han var sød alligevel. Ham skulle man dælme også spørge om lov da.. og han var sær!! på en sød måde.. men han var altså monstersvær at håndtere..
Når jeg skal køle ned over noget, min nuværende vallak har nægtet eller prøvet mig af med, så tager jeg en tur på min hoppe.. Sådan overlever jeg VALLAKKENS små sære idéer haha.
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Hun er fjollet, men man kan nu ikke lade være med at holde af hende - hun har en kææmpe personlighed!
maj 2011
Følger: 176 Følgere: 176 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 323
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Er det nu jeg skal komme med sætningen:
" Dyr kommer til at ligne dem de omgåes. " ?? Hahaha.
dec 2011
Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.094
Ja hoppen var utrolig dejlig og ved selv om det var en kamp var hun en rigtig skøn hest med en kæmpe personlighed (RIP)
Men ja, vallakker er også skønne..:-)
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
Jeg skal ALDRIG have vallak igen!
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Men jeg tror nu stadig ikke man kan generalisere på den måde. Jo, hopper er måske ofte lidt mere temperamentsfyldte end vallakker, men det er altså også hvad man opdrager dem til. Din hest står jo ikke uroligt på staldgangen, fordi det er en hoppe, men fordi hun ikke har lært at stå pænt. Det er muligt at hestens køn indimellem kan gøre det sværere at opdrage den, men det er altså stadig ikke en undskyldning for ikke at gøre det.
Hvis hesten gør noget, vi ikke vil have, er det jo ikke pga. dens køn, dens personlighed, dens alder osv. - det er fordi vi ikke har indlært ordentligt, at den ikke skal gøre det.
Man skal passe på med at gemme sig for meget bagved "hopper er altid besværlige", "det er fordi den er ung", "sådan er racen" osv.
jun 2010
Følger: 1 Svar: 19
Når hun er hingstegal er hun det med stort H - på folden vel at mærke. Jeg har set selv de mest slukørede vallakker blive til fyrige hingste igen når de stod på fold sammen med Louise i brunst. Under rytter derimod er der ingenting!
Om det med at blive børstet på hovedet har hun sin helt egen mening: Man skal starte under hovedet og så skal hun nok selv dreje hovedet sådan at man når hele vejen rundt til sidst. Men det er hende der bestemmer rækkefølgen og det skal gøre grundigt og tage laaaaaaaaaaaang tid og prøver man at sjuske det igennem kan man lige så godt starte forfra
Hun har også hele sit lange rideskoleliv kæmpet indæt imod hovedetøjet. Lige til den dag hvor jeg besluttede at gå over til bidløst. Nu smasker hun bare af veltrilfredshed når hun får hovedtøjet på.
Til gengæld behøver jeg kun at pege på et af benene for at få hende til at løfte det. Da vores stadig gik med sko på og vi også havde de der skruedimser i, var det min kærestes Sebastian der ikke kunne stå stille. Med Louise var der aldrig problemer.
Når vi rider vil hun helst gå og putte sig bagved Sebastian. Men når han så nogle gange ikke vil videre kan Louise tit overtales til at tage føringen. I det hele taget er hun den mest stabile ridehest jeg nogensinde har oplevet.
I stalden er hun derimod en rigtig rappenskralde - overfor de andre heste. Det er Louise der bestemmer hvor skabet skal stå, og sådan er det bare.
Louise er også den enste der ikke gider at bruge den frostfri drikkekop. Hun er åbenbart for fin til at trykke klappen ind. Så når jeg er i stalden og hun er tørstig stiller hun sig demontrativt foran koppen og venter på at jeg trykker klappen ind. Så drikker hun ellers venter hun til nogen af de andre drikker, skubber dem væk og drikker deres sjatter. Så når der er rigtig frost og den normale drikkekop på folden er frossen så er Dronning Louise den eneste der bliver vandet i spand. Men jeg gør det gerne for jeg elsker hende
aug 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
okt 2006
CTS, som skrevet tidligere, så står den jo heller ikke til slagtning normalt, gjorde den det, så havde jeg nok ikke haft noget, at gøre med den skal du se Normalt står den stille, både på striglepladsen, boksen eller når jeg beder den om under ridning.
okt 2004
Hvis den kun gjorde det den ene dag, så må du virkelig være utålmodig og have ret meget temperament, hvis det kan gå dig så meget på. Det burde du nok overveje at arbejde lidt med. :o)
okt 2006
Jeg syntes nu ikke selv jeg gemmer mig bag undskyldninger, det er en hoppe ja, jeg er generelt ikke meget til hopper, og sådan vil det nu nok altid være, så styre man jo selv om det er en undskyldning eller ej
Ud over det, så er det skrevet før, dette emne var mere ment i lidt sjov, det troede jeg nemlig godt man kunne tage herinde, men folk æder det åbenbart råt
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
okt 2004
Jeg har selv sådan en hoppe, så jo, jeg kender da absolut godt til det. Men hvis ikke jeg kunne styre mit temperament og min tålmodighed slap op efter 20-25 min. så havde jeg nok valgt en anden hest (ikke nødvendigvis andet køn). :o)
Jeg ved godt at det er skrevet i sjov. Det siger jeg heller ikke noget om. Jeg siger bare at man ikke kan generalisere, og ikke skal gemme sig bag undskyldninger. :o) Hvis hesten ikke står pænt, så er det nok ikke fordi det er en hoppe, men fordi man/hestens ejer/hestens tidligere ejere ikke har lært den at stå pænt. Om det du skriver er ment som en undskyldning eller ej, ved jeg ikke - men jeg synes nu det fremgår af din tekst, at du mener dens opførsel skyldes at det er en hoppe. Om det er ment i sjov eller ej. :o)
Kan man ikke tåle kritik, så skal man nok ikke oprette et emne i åbent forum. Ligeledes hvis man ikke kan tåle, at andre ikke har samme humor som en selv. Man kan jo altid komme bagefter også sige "det var bare for sjov". :o)
okt 2006
Og ang. min tålmodighed, så har jeg faktisk en ganske fin tålmodighed, men det ændre ikke på, at jeg var godt tosset på kræet den dag. Ligeledes kan jeg ikke vælge en anden hest. Det er ikke min hest og jeg har ikke tænkt mig, at gå ud og invistere i en hest lige inden jeg påbegynder videre uddannelse Der ud over er det vel mit problem, at jeg rider en hest som kan bringe mit pis i kog.
Jeg undskylder med, at det er hoppe, ligesom jeg godt kan finde på at kalde hesten fræk
Ej nu skal jeg nok opfører mig ordentligt, dette emne var ikke for, at sætte en diskussion igang ang hopper, vallakker og hingste. Jeg har muligvis en anden opfattelse af hopper, generelt, end dig. Men jeg tror nu også, at det er sjældent man finder en man er enig med hele vejen igennem
okt 2004
Tja, jeg synes ikke man har helt styr på tålmodigheden hvis man kan reagere sådan, på en hest der tilsyneladende normalt opfører sig helt fint.
Der er vel ingen der tvinger dig til at ride eller passe den hest, det vælger du vel selv, og du kan derfor også finde en anden hest at ride på. :o) Det er jo netop ikke din egen, så du skal ikke igennem hele møllen med salg osv. - du kan bare sige din part op og finde en anden. Og evt. undvære ridning i mellemtiden.
Jeg må nok ærligt indrømme, at var det mig der stod med en parthest, der kunne bringe mit pis i kog efter blot 20-25 min, så havde jeg fundet en anden, også selvom det betød nul ridning i en periode. Og ja, det er da dit eget problem, jeg tror ikke, at jeg har givet udtryk for andet. Jeg forstår bare ikke man gider der, og jeg synes ikke det er fair for hesten. :o)
Og ja, vi har nok forskellige opfattelse af hopper. :o) Jeg er godt klar over, at hopper kan være lidt sære og besværlige (jeg har trods alt selv næsten kun redet hopper), men det er stadig ikke en undskyldning for, at hesten ikke opfører sig ordentligt. Det kan højst være en undskyldning for, at opdragelsen tager lidt længere tid :o)
okt 2006
Nu er det jo ikke fordi, at jeg er sur på den de næste to uger når jeg kommer.
Ja jeg kan sige parten op, men hvis jeg skal sige parten grundet én dårlig situation, så mangler jeg vist tålmodighed
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
okt 2006
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
okt 2004
Du må læse det jeg skriver igennem og forholde dig til det, i stedet for at digte videre på det. Jeg tror godt selv du ved, at det ikke er dét at du skriver her på nettet, der ikke er fair for hesten. ;o)
okt 2006
Men i pricippet er det jo også ligemeget, det var på ingen måde hensigten med dette emne, at skabe en debat og slet ikke om min måde at håndtere hesten på. Men tak for input
okt 2004
Men læs lige det her igen:
"Jeg må nok ærligt indrømme, at var det mig der stod med en parthest, der kunne bringe mit pis i kog efter blot 20-25 min, så havde jeg fundet en anden, også selvom det betød nul ridning i en periode. Og ja, det er da dit eget problem, jeg tror ikke, at jeg har givet udtryk for andet. Jeg forstår bare ikke man gider der, og jeg synes ikke det er fair for hesten. :o)"
Hvis det efter at have læst dette, ikke står klart at det ikke er fordi du skriver på nettet, så vil jeg forklare det lidt bedre:
Jeg synes ikke det er fair overfor hesten, at der er mennesker omkring den, der kan blive kørt så langt ud, som du blev, på så kort tid. Det er efter min mening ikke fair overfor hesten, at man efter blot 25 minutter er så frustreret over den, at man giver sig til at græde. Så har man ikke tålmodighed nok, til at håndtere sådan en hest (uanset køn). :o) Og ja, jeg er glad for at høre, at det trods alt ikke sker dagligt. Men kan det ske én gang, kan det ske igen. Og gør det det, så ville jeg selv overveje, om det er en god idé at have part på sådan en hest. Netop fordi det ikke er fair for den.
Jeg håber, at det er mere forståeligt nu, og at du ikke fortsat tror at det unfair ligger i, at du skriver om den på nettet. :o)
okt 2006
Jeg vil jo bare vove at påstå, at det, at være så frustreret, at man går ud af boksen, bander lidt får giret ned og så går ind igen, ikke er, at være langt ude. Jeg vil da derimod nok mene at jeg faktisk var fornuftig at gå ud, istedet for, at stå og blive mere og mere sur på den inde i boksen. Men det er vel en smagssag.
Jeg har sammenlagt redet den omtalte hest i 4 år og det er første gang det sker. Så nej fordi jeg er frustreret en dag over hesten, syntes jeg nu absolut ikke er ens med at jeg skal stoppe med at ride den. Ja det kan ske igen og så sker det igen og mon så ikke jeg kommer og rider en dejlig tur på den dagen efter. Jeg syntes på ingen måde at jeg har unfair overfor hesten, men igen det er smagssag.
okt 2004
Selvfølgelig er det da godt at du går ud, men bare det at det kan ske, efter så kort tid, får mine alarmklokker til at ringe. Jeg skriver heller ingen steder, at du skal skifte hest, jeg skriver bare at jeg selv ville gøre det eller ihvertfald overveje det i den situation. Du digter selv videre, på det jeg skriver.
Anyway, jeg gider ikke diskutere det længere. Jeg synes ikke det er fair at have så lidt tålmodighed overfor hesten - og ja, det er godt, at det ikke sker jævnligt/ikke er sket før, men det giver, for mig, stadig grund til eftertanke, at det overhovedet sker. At du synes det er ok at der skal gå så lang tid, før du går ud af boksen, betyder heldigvis ikke, at jeg skal mene det samme, eller at jeg skal mene det er ok. :o)
okt 2006
aug 2010
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 5
Tror stadig på det er hvordan man leder og samarbejder med dem det hele afhænger af og hvor meget ens egen person og opførsel og temperament smittes af på dem
aug 2011
Følger: 70 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 383
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Men altså, jeg kender dem jo efterhånden med deres særheder, og altså, sådan er det jo bare. Der er sku noget dejligt over dem, selvom de kan være de værste og mest besværlige kræ ^^
okt 2006
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
okt 2006
sep 2012
Følger: 83 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 135 Svar: 471
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.004
Dette link opsummerer det egentligt meget godt
maj 2009