{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression ved heste
  • #1   13. jan 2014 Jep, det kan de sagtens....

• #2   13. jan 2014 Tror jeg godt de kan.
    Men søg på emnet så kommer der sikkert en masse om det..

• #3   13. jan 2014 Jeanette, vil du uddybe? smiley

• #4   13. jan 2014 Det er sjovt du siger det..
    Vi tror også lidt at vores ene hest lider af vinterdepressioner somme tider.. smiley
    Vi har haft ham i 5 år nu og han er altid muggen om vinteren. Hvorimod når det bliver forår bliver han bare en helt anden hest. (Jeg ved godt de fleste heste elsker forår), men med ham her er det en helt tydeligt at se når det bliver mørkt og koldt og han skal på vinterfold og i boks, så falder hans humør.. Og om sommeren og foråret er han bare den gladeste hest og hans pels skinner og han løber rundt på folden.. Her om vinteren står han bare og surmuler det meste af tiden.. Både på fold og i boksen.
    Vi har tidligere haft ham undersøgt for diverse ting inkl. mavesår, da vi troede der var en sådan grund til hans surmulerig.. Men intet viste nogle af tingene og han er sund og rask. Men efter alle disse år med de samme træk har vi konkluderet, at det bare er en lille vinterdepression.

Det er der vel heller ikke nået galt med, man kan jo godt forstå de foretrækker forår, varme, græs og tider uden dækkener. smiley

• #5   13. jan 2014 Sjovt du siger det.. Har lige haft samme problem med Saxo og han er stadig ikke ovre det endnu.
    HVER vinter bliver han "trist" .. Der er SLET ikke den samme rideglæde, man skal virkelig drive ham frem hvor han plejer at være en hoppebold, og er bare meget mere mut og trist.
    Havde lige et par uger hvor han kvikkede op igen, men nu hvor vejret bare er blevet noget rigtig møgvejr, så er han bare røget ned i kulkælderen igen smiley
    Man kan SÅ tydelig mærke det. Han er slet ikke den samme at ride på, også selvom jeg prøver at lave alle mulige andre ting med ham smiley

• #6   13. jan 2014 hvor gammel er hesten?

• #7   13. jan 2014 I mit tilfælde er det min hoppe (født maj 2003) der er helt ved siden af sig selv.

• #9   13. jan 2014 Giv dem ekstra D-Vitaminer, det er ofte der den er gal, fordi de ikke får nok sollys her om vinteren, hvor det er gråt, ofte står hestene meget inde eller går med dækkener på når solen er fremme....

Vinterdepression hos heste er meget normalt, det kan googles frem smiley

• #10   13. jan 2014 Mine forældres ene IC bliver hver vinter "depri"... når han kommer ind stiller han sig over i hans hjørne med hovedet sænket og ser trist ud... Hans adfærd ændrer sig hver vinter....

• #11   14. jan 2014 Min veninde have engang en pony opstaldet. Om sommeren var en bare sur men håndterbar... om vinteren, oh my god, der var den nærmest livsfarlig, man skulle virkelig være på stikkerne når man fodrede eller håndterede den eller sad den i låret på en eller vendte røven til og sparkede. Om sommeren var den ok, bare sur og egenrådig. Om et var vinterdepression ved jeg ikke, men "glad" var den under ingen omstændigheder før foråret kom.

• #12   14. jan 2014 Amalie går bare rundt og ser ligeglad ud. Det er første gang jeg har oplevet hende sådan. Hun er normalt en glad, vågen, hidsig, opmærksom og alt hvad der ellers normalt følger med til sådan en araber blanding. smiley
    Når jeg rider minder hun også bare mest af alt om en udkørt rideskole hest, så det har jeg bestemt mig for at holde en pause fra.

• #15   14. jan 2014 Jeg tror altså ikke de får så meget depression, men mere at de mangler tilskud? Eller er jeg helt galt på den? Findus kan også godt blive lidt 'træt' i perioder, men det er oftest når et eller andet mangler, og ikke fordi det bliver koldt. Han kommer op på dupperne igen når vi giver ham det der nu lige manglede smiley

Kunne det tænkes at de mangler et eller andet? Jeg ved ikke så meget om det, men noget i græsset, D-vitamin (som jeanette H siger) eller noget andet som forsvinder om vinteren?

• #16   14. jan 2014 Det kan jeg godt skrive under på! Har en dejlig hoppe, der bliver en værre stigle i visse perioder i løbet af vinteren. Nu er hun så hestegal oveni, det spændende! smiley

• #17   14. jan 2014 Ja. Min hest blev mere og mere deprimeret uden at vide hvorfor, men til sidt fandt vi årsagen ( efter et halvt år)... Han gik mere og mere ind i sig selv... Du kan se vores historie her. Lyt til din hest... Den fortæller dig helt sikkert at der er noget galt.
    http://youtu.be/2moudGTbqLU

Kommentér på:
Depression ved heste

Annonce