plag med depression!? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig lidt kvalificeret feedback vedrørende følgende problemstilling...
Min plag fra juni 2012 har fra start været fremme i skoene og festet igennem på fold og i hænderne, men efter hun er flyttet hjemmefra er hun gået fra at være en bandit med et glimt i øjet til at være en "som bare er der"
Hun har været i hænder fra dag 1 men i hendes tempo... Først som 3 ugers kunne jeg eksempelvis først få lov at røre hende over det hele... -Før brød hun sig kun om at man rørte hende i hovedet...
Men da hun blev 3 uger kunne jeg få lov til det hele... Selv at løfte ben...
Hun har som sagt altid været fremme i skoene og bukket rundt og spænet folden tynd og haft det sjovt, når vi gik tur gik hun fro ved siden af mig, men gav gerne sine meninger til kende.
Men efter hun flyttede over til mine plejeforældres plag som hun står i boks med og går på fold med er hun gået hen og blevet "kedelig"
Hun laver aldrig banditstreger mere, er bare en stille og rolig (og røvkedelig) lille hest... Hun vokser heller ikke særlig meget...
Ikke at hun virker trist hvis man ikke kender hende... Men kan det virkelig forandre sådanne en lille hest så meget?
Kan man udlede noget af at ingen af de andre heste (med undtagelse af en ung hoppe) kan fordrage hende, men den anden plag kan de godt lide?
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?
Af foder får hun suregrow og lucerne samt warp og gulerødder så hun skulle være dækket ind!?
Hjælp mig, please! - Jeg vil så gerne se min lille glade frækkert igen!
Men kun konstruktive kommentare tak:-)
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Det lyder måske som noget hokus pokus men hvis der ikke er ændret noget i hendes dagsorden så kunne det være en god idé. De ved skisme hvad de taler om Har haft én til min islænder
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Svar: 95
dec 2011
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 133 Svar: 1.550
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 222
Jeg vil helst undgå at flytte hende idet det udfra min overbevisning er slemt for små hestebasser... De er jo flok dyr og det er utrolig traumatiserende for heste at blive flået ud af deres flok og daglige rytme... Men derudover har jeg heller aldrig oplevet heste som ikke fungerede derhjemme fordi der er en vis ro på stedet...
En healer, kender ikke nogen men de som jeg kender som har prøvet en er bare blevet taget ved næsen:-(
Gunvor, jah jeg må bruge noget mere tid på hende og nusse hende noget mere, selvom hun ikke rigtig gider det/ har ro til det!?
mar 2005
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 324
mar 2005
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 733
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 79 Svar: 272
mar 2005
Tak, alle sammen! Det trøster mig at høre:-)
Hun får bare mere tid i hånd og nogle fede ture ud og gå:-)
Tusinde tak allesammen:-)
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 633
I mit område bor der en, som "taler" med heste. Hun stiller sig op foran hesten og "får" en snak med den.
Hesten kan både fortælle om den har ondt i maven - eller den bare ikke trives.
Hendes hjemmesider:
http://www.eponalilian.dk/main.html - denne handler om equine touch, da hun også laver det.
Dette her er hendes side om, hvor hun kan snakke med hesten:
http://www.lavoyante.dk/main.html
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 179 Svar: 633
Evnen er dog ikke begrænset til brug mellem mennesker. Jeg har i flere år kommunikeret med heste til stor glæde for både hest og ejer.
Et par eksempler på kommunikation med heste:
En hest havde stejlet i fem måneder, efter ny ejer havde købt den. Den stejlede også, da jeg kom for at lave Equine TouchTM. Jeg kunne derfor ikke lave det. Jeg spurgte den, om hvad der var galt med den siden den stejlede hele tiden. Den fortalte blandt andet, at den havde ondt i maven, og at dens tarmsystem ikke fungerede ordentligt. Og at den savnede dens flok. Efterfølgende fik jeg at vide af ejer, at der hvor den kom fra, var den blevet fodret med bagerbrød. Og den kom fra en flok med 32 heste. Ikke sært at den havde mavepine og savnede dens flok. Bagefter kunne jeg lave ET på den, og den havde nogle kraftige reaktioner. Da jeg så hesten ugen efter, var den totalt forvandlet til det bedre. Jeg troede simpelthen ikke på, at det var den samme hest, som jeg så for en uge siden. En fantastisk oplevelse.
En hest var blevet lidt besværlig i omgang. Jeg spurgte den, hvad der var galt med den. Den fortalte, at den i ca. tre måneder havde været deprimeret, fordi dens ejer havde sat den til salg. Den fattede ikke, hvordan hun kunne finde på det, når de nu havde det så hyggeligt. "Det kan da godt være, jeg ikke er helt ung mere, men jeg er da stadig sød. Jeg ville ønske, hun ville beholde mig, jeg føler mig så tryg hos hende, ligesom da jeg var hos min mor. Jeg ville være tilfreds med at gå på fold og ride en tur i skoven en gang i mellem. Bare jeg kunne blive hos hende. Og så strak den sig helt igennem, fuldstændig ligesom når en kat skyder ryg og sukkede utrolig dybt. Nu havde den fortalt, hvad den ville. Ejer blev helt bevæget og fik tårer i øjnene. Hun havde aldrig før set den strække sig på denne måde og sukke så dybt. Efter nogen tid snakkede jeg med ejer igen i anden anledning, og hun fortalte, at hun havde besluttet sig for at beholde sin gamle hest. En lykkelig slutning.
En hest var sky, var svær at fange, og drønede rundt i ridehallen og andre uheldige ting. Da jeg kommunikerede med den, så jeg, at den var omgivet af en slags skal. Det var som om, den havde påtaget sig at være en anden hest, end den den var. Så jeg løftede skallen af den og satte den ved siden af den, og sagde til den, at skallen ikke var den, men at den nu var sig selv igen. Efterfølgende har ejer fortalt, at hun slet ikke kan genkende hesten: Den er blevet snakkesalig, bliver stående stille når man nærmer sig den og kan rides normalt. En dejlig oplevelse.
Alle heste har følelser.
Alle heste har personlighed.
Alle heste er vigtige - uanset niveau og pris.
Alle heste vil gerne behandles med kærlighed og respekt.
*** http://www.eponalilian.dk/telepati.html ***
Lilian bor i min by og er rigtig dygtig!!! :-).
Kommunikation med din hest via telepati:
kr. 400,- for en halv time... Kørsel oveni.. Afhængig af hvor du bor
mar 2005
Jeg har netop kontaktet Ditte Young efter at have set hende på dr2, så må jeg jo se at få hende ud og tale med bette banditten<3
Tak for tilbagemeldingerne:-)
mar 2005
Jeg gjorde som i sagde, og har de sidste to dage brugt mindst en time på Daisy, gæt hvad.... I er jo sande orakler! I dag var banditten tilbage... Dog med nogle dumme unoder... Men de skal nok forsvinde!
Vi var i dag med tante og onkel (to heste fra hendes gamle flok) på halvanden times lang tur, med spurt og banditstreger<3
Vi gik en tur hun aldrig har gået før og det er også første gang hun har været ude så længe... Men alligevel gik hun forrest størstedelen af turen... Selv når de to andre blev kyllinger og nægter at passere gik banditten bare efter mig forbi, bla en farlig traktor, uden at så meget som vippe med ørene...
Tak for hjælpen!
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
plag med depression!?