{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg gøre? Pony køb? {{forumTopicSubject}}

hej alle.
Nu må det være min tur til at belemre jer med en historie, jeg har brug for at komme ud med.
Jeg har fra august til 1. okt i år, arbejdet på en rideskole, jeg blev så fyret her d. 1 okt, da min chef mente jeg ikke var god nok pga. et bøjet ribben(som var en arbejdsskade) smiley
På denne rideskole, mødte jeg en helt speciel pony. Han var sur i boksen, ikke til at komme til, og vendte bare røven til en, han var ulykkelig, det var tydeligt. Jeg ved ikke hvorfor men der var noget der gjorde at jeg var nød til at snakke med ham, være sammen med ham, og bare være der for ham. Han har en laaang man og han fik altid sådan nogle klisterplanter viklet ind i håret, jeg blev enige med de andre medarbejdere om, at løsningen måtte være at flette hans hår på folden. Ingen ville røre ham, så jeg påtog mig opgaven, selvfølgelig med glæde da jeg var faldet for ham. Jeg snakkede med ham hver dag, og som tiden gik, stolede han mere og mere på at jeg ikke ville ham noget ondt, og jeg kunne gå ind og flette ham hver dag, til sidst vrinskede han når han så mig, og når jeg var inde hos ham i boksen lagde han sit hoved på min skulder og nussede, mens jeg ordnede ham. Vi havde udviklet et helt specielt forhold til hinanden og han var blevet en god ven for mig. I rideskolen vil de ikke bruge ham særlig meget, da han løber med rytterne og ikke er særlig rar overfor børnene. derfor snakkede de meget om på et tidspunkt at han enten skulle til hestehandleren eller at han skulle skydes.. Efter jeg er stoppet derude, er jeg begyndt at savne ham rigtig meget og tænker på ham hver dag. Jeg har gået meget og tænkt på bare at købe ham, og give ham et godt liv hos mig. MEN problemet er, jeg prøver at finde en praktikplads til min uddannelse lige for tiden, og dette vil formentlig blive i jylland, jeg regner med at finde en plads til Januar, også flytte derover(bor på sjælland nu) min kæreste og jeg flytter jo så sammen derovre og har da også snakket om at købe ponyen og have ham sammen med min hest. Men det der er min tvivl er: Jeg ved ikke om jeg kan betale for 2 hestes opstaldning hvis jeg skal flytte, og ikke selv har mulighed for at have dem hjemme. på den anden side har vi kigget meget på mindre gårde, hvor der er plads til hest. Hvis vi kunne finde sådan et sted, ville det ikke være noget problem at have ham. Jeg føler selv at det er dumt at købe en hest, uden at vide hvad der skal ske om 3 mdr. men på den anden side har jeg så dårlig samvittighed over at han skal være et sted han hader at være, og at han skal falde ned i "depression" igen. Han har haft en knæskade og går derfor lidt stift på det ene forben, jeg kan ikke lide denne rideskole da de bruger hestene selvom de er halte, og egentlig ikke burde bruges. Jeg kan ikke klare tanken om at han skal være ulykkelig og tanken om at han måske skal rides mens han var halt eller havde ondt. han virker ikke som om han har ondt nu. men det er bare min dårlige samvittighed. Jeg ved ikke om jeg er egoistisk, men jeg har bare hele tiden lyst til at gå ud og købe ham. og tage ham hjem og give ham kærlig pleje.
En anden ting der kan blive svær ved dette, er at jeg står opstaldet hos min svigerfar, der er en ledig boks, men jeg ved ikke om jeg kan være bekendt at spørge ham om jeg må ha en til hest stående hos ham? jeg bor på gården lige nu og det er mig der står for at passe stalden, jeg passer hestene som den eneste og sørger for hegn bliver lavet osv.
Jeg går hver dag og prøver at finde løsninger til at redde ham, fra hans tilværelse. det positive ved at have ham, ville også være at min plag havde nogen at lege med, dem han går med nu, er nogle tøser der ikke gider at lege nemlig.
åhh.. men hvad synes i? er det for egoistisk og dumt af mig at gå ud og købe en pony nu?
Jeg ved jeg vil kunne tilbyde ham et bedre liv end han har nu, det er helt sikkert. Jeg er næsten også 100 % på at jeg vil have råd til opstaldning af 2 heste, hvis jeg bare finder et lille hyggeligt privat sted.
Håber virkelig i vil komme med jeres mening..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal jeg gøre? Pony køb?
  • #1   15. okt 2013 undskylder det blev så langt, havde brug for at komme ud med det.. og stavfejl er gratis smiley

• #2   15. okt 2013 Altså, du er usikker på at købe ham, fordi du ikke er helt sikker på hvordan din egen fremtid kommer til at forme sig. Det kan jeg godt forstå.
    Men samtidigt så ved du jo heller ikke hvordan hans fremtid bliver hvis ikke du køber ham? Om han bliver brugt, selvom han måske er skadet, om han bliver aflivet, eller hvad der sker med ham.
    Tænker, at hvis du holder så meget af ham, at du skal købe ham - og når du først har ham, så SKAL du jo finde en måde at få det til at fungere på med 2 heste - og ofte i livet, er det først når man ingen anden udvej har, end at få det til at fungere, at man så også FÅR det til at fungere.

Så mit råd er at købe ham smiley

• #5   15. okt 2013 Hvis det havde været mig, så havde jeg stolet på mit hjerte.
    Problemer er til for at løses smiley Og så længe hjertet er med, så skal alt nok lykkes smiley

Tror du skal være pony ejer smiley

• #6   15. okt 2013 Tasha: Det er også det jeg hælder mest til for jeg har så dårlig samvittighed og har så stort et savn. Han er virkelig bare blevet uundværlig for mig<3
    Totten og Regnbuen: jo det kunne selvfølgelig være en mulighed. Han vil jo godt kunne tåle at blive redet lidt, bare ikke så meget. Har overvejet at melde dem, men problemet er at jeg ved ikke om det kan lykkes, de går på fold det de skal, får foder og vand og alt ser jo perfekt ud når man kommer derud, men når man er inde i sagens kerne får man sandhederne af vide. rideskolehestene er bare pengemaskiner intet andet.. ved ikke om det er svært at bevise de bruger skadede heste? men vil vædde med at over halvdelen hvis ikke alle deres rideskoleheste ikke vil kunne gå igennem bøjeprøve smiley

• #7   15. okt 2013 Ja mit hjerte siger jo også jeg skal købe ham lige nu og her med det samme. så han får det bedre, og jeg også får det bedre, for har det forfærdeligt smiley
    Jeg er også bare en af de personer der ikke kan lade være med at hjælpe dyrene.
    Min familie og min kæreste siger altid til mig: "hvis du kunne redde alle dyr i verdenen så ville du gøre det" og ja det ville jeg sku nok, derfor føler jeg at, når jeg så kan og har muligheden hvorfor så ikke gøre det? smiley
    Skal bare have samlet nogle penge sammen til at købe ham for, så jeg må igang med at sælge nogle ting smiley for ved ikke om jeg kan vente til jeg får løn næste gang smiley

• #8   15. okt 2013 wiiie min kæreste har lige fået løn, på mange kroner smiley
    Så kan det nok lade sig gøre snart smiley vi har nemlig fælles økonomi smiley

• #9   15. okt 2013 For at være helt ærlig.. Så skal du ikke tøve et sekund med at melde dem, det er jo ikke retfærdigt for noget på denne jord at blive sat til arbejde når man er skadet, tænk hvis du havde en fiber i legen, men alligevel blev tvunget til at bære rundt på andre mennesker.
    Det skal der sættes en stopper for.

Og så synes jeg at du skal købe ham, for han fortjener meget mere end det han er tilbudt nu! smiley

• #10   15. okt 2013 Tænker at købe ham, og bagefter anmelde stedet. Så må jeg håbe at de tager anmeldelsen seriøst og at der sker noget.
    nogen forfærdelige ting som jeg hørte dem sige inden jeg blev fyret:
    1: "den pony fik en gaffelbåndsskade for to år siden, den bliver ved at være halt?" ponyen bliver brugt 2-4 timer om dagen hvad tror de selv?
    2: Jeg siger at pony hoster meget(det er ham jeg vil købe) og der har været andre der hoster som har fået vandet hø(meget brugte heste i rideskolen) de svarer "nå, men den bliver aldrig brugt så det er ligemeget den skal ikke have vandet hø" !!
    3: de skulle købe ny rideskole pony "ingen vil sælge til rideskole, nå vi tager bare min niece med ud og siger det er til hende, også bruger vi den i rideskolen så er det problem løst" ?! det kan man da ikke??

• #11   15. okt 2013 Vil råde dig til at ringe ind til hesteværnet, og forklare dem din sag altså alt det du har fortalt os nu. At ingen gider tage sig af den og den bare går ridetimer med dårlige ben, og at du gerne vil købe den, men at du ikke bare kan vende venstre skulder til og lade som om at der ikke er noget galt derude. Fortæl dem at du gerne vil have at de kommer ud og ser det, og vil de fjerne hestene vil du gerne have ham.

For han er helt klart en medvirken til at de virkelig ikke har det godt derude. smiley

• #12   15. okt 2013 Ja det kan godt være at jeg skal gøre det i den rækkefølge. Jeg vil i hvertfald prøve at ringe til dem smiley

• #13   21. okt 2013 Synes helt bestemt at du burde tage ham hjem smiley du virker som den bedste ejer for ham, og han har det trygt i dit selskab. Han fortjener det bedste, og det kan han kun få ved en han er tryg ved smiley held og lykke og håber at de tager anmeldelsen alvorligt!!!

Kommentér på:
hvad skal jeg gøre? Pony køb?

Annonce