{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

det svære valg {{forumTopicSubject}}

hej mennesker smiley

forleden sagde min mor til
``Jeg synes du skal tænke alvorligt over om Flame er hesten.`` smiley
så hvis vi sælger Flame må jeg få en ny
jeg vil gerne have en ny jeg kan springe på og kan ride ordentligt smiley
men ved ikke om jeg kan sige farvel til hende
har kun haft hende i 3 måneder og er allerede meget knyttet til hende smiley

jeg er 13 år og har stadig meget og lære
Flame er bare ikke den bedste børnepony
da hun nemt løber fra en smiley

da jeg lige havde fået hende havde jeg ca. 10-20 % styr på hende
nu har jeg 70-80 % styr på hende

jeg vil gerne springe
Flame kan godt springe
men hun jorde sådan set bare banen igennem smiley

hvad ville i gøre give op og få en ny eller blive ved smiley

bare spørg hvis i har nogle spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det svære valg
  • #1   9. jan 2014 Beholde den, få undervisning fra en kompetent underviser og så kæmpe videre!

  • #2   9. jan 2014 Hvis det går bedre og bedre, så synes jeg du skal vente og se tiden an. smiley

  • #3   9. jan 2014 Du vil altid ramme ind i problemer, og jeg vil sige at det problem du har, det kan trænes væk, men du skal have undervisning og hjælp!

  • #4   9. jan 2014 har pt. 2 trænere begge beridere
    plus forældre der selv har haft helst da de var børn og de andre forældre der er derude
    og så ham jeg skal have til spring når jeg har 110 % styr på hende



  • #5   9. jan 2014 Så kæmp videre. 3 mdr. er ingenting.

  • #6   9. jan 2014 Når du kun er 13, så ville det være fornuftigt at vælge en hest/pony til dig, som er rimelig velredet og som forstår at lytte til sin rytter...

    Hvis den bare løber afsted, uden respekt for hverken det ene eller det andet (overdrivelse fremmer forståelsen), så bliver det jo også for farligt..


  • #7   9. jan 2014 Forstår ikke folk der køber dyr, bare for næste måned at indse, at det ikke var det rigtige valg OG så bare sælger videre for at købe en ny..

  • #8   9. jan 2014 MD - har samme holdning som dig, men nu er ponyen jo altså købt - måske skulle det have været overvejet et par gange.
    Jeg mener derfor hun skal kæmpe. Det er jo åbenbart gået en rigtigt vej.


  • #9   9. jan 2014 hun løber sådant set mest i galop på højre volte
    men hun har de dage hvor alt i trav og galop bare så løbes væk

    Flame er også sød og nem og arbejde med når hun har en god dag
    og vi passede også godt sammen da jeg var ude og prøve hende det syntes jeg og ejeren
    så efter vi fik hende begyndte hun at jorde når man sagde trav så var hun ikke lige sådan at stoppe igen
    det gik over efter en uge ca.
    så her i fredags styrtede vi og bum så smider min mor kortene
    det er også sådan lidt nu har jeg lagt så meget arbejde i hende at jeg helst ikke vil give op og få en ny selvom det ville være dejligt og kunne springe
    (må ikke få undervisning for træner før der er 100% styr på hende)
    og hun keder sig fordi hun ikke springer


  • #10   9. jan 2014 Snak med din underviser om muligheden for bom/cavaletti træning, det kunne tænkes at hesten ville synes var det var sjovt, når du nu nævner at dressur keder den. smiley

  • #11   9. jan 2014 det kunne Anders nok godt gå med til smiley
    da det faktisk hjælper
    fordi mig og min far havde sat nogle små spring op inde i det lille fordi der var spring i det store
    dagen efter var hun bare glad og dejlig nem
    problemet er bar at min far næsten aldrig er med til at sætte bane op smiley


  • #12   9. jan 2014 træning træning træning træning træning træning træning træning og fik jeg nævnt træning? gå på youtube og søg Stine Randløv Coreano 3 så kan du se hvad træning på et halvt år kan gøre! Min løb og løb og løb og løb uden hæmninger - kunne intet gøre... kæmpede videre i dressuren trænede hårdt dagligt og pludselig gav det hele faktisk mening og jeg begyndte at have styr på ham og rent faktisk kunne ride en normal afstand på 3-4-5 galopspring uden at ride en mindre eller lign.
    Jeg ville give det minimum 1/2 år med hård træning før jeg bestemte noget smiley


  • #13   9. jan 2014 Bom træning er genialt!!! lig eks 2 bomme en hver vej skråt igennem. rid på i skridt og stop den foran bomme og klap den. rid på i trav og stop den foran bommen og klap den. så snart den løber i mod bommen stopper du den, går den stille og pænt venter og acceptere hånden rider du over bommen smiley
    Forstår du princippet??

    Det er super god træning og kan trænes dagligt - dette er kun en eks. på hvad bom træning kan gøre dressuren sjovere hver kreativ og find på nye ''dressur legem ed bomme'' - i fælge min træner må man træne bomme 4 gange om ugen (+springning) og det er fordi bom træning er jo dressur bare spring reallateret smiley


  • #14   9. jan 2014 Jeg synes det er noget dig og din mor selv skal tage stilling til, det kan vi jo ikke gøre for dig.

    Du skal mærke efter om du har tålmodigheden og modet til og beholde den, eller om det faktisk bare er bedre at sælge hende og komme videre.

    Jeg synes det er helt iorden at man finder ud af man ikke passer sammen, hellere se det i øjnene og så at hesten kommer ud til en pige, hvor de passer bedre sammen. End at man beholder ponyen og til sidst ikke rigtig gider den mere, og mister interessen for sporten.


  • #15   9. jan 2014 ja jeg forstår princippet prøver på fredag smiley så jeg kan være i det lille smiley

  • #16   9. jan 2014 JEg er helt enig med Ditte smiley Man skal ikke samle på noget man ikke fungere med og noget man ikke er tryk ved - ridning er for sjov og skal ikke være en sur pligt dagligt! smiley
    Men igen ville jeg give det nogen måneder mere og så tiden an der efter smiley

    Tror du vil få meget ud af bomtræningen hvis du har tålmodigheden til at træne det. min skulle ofte stoppes 50 gange før den slappede af og gik stille og roligt over bommen uden at løbe. løber den efter bommen stopper jeg igen op og laver en tilbagetrædning. Er den helt døv overfor de blot stopper foran bommen så lav en tilbagetrædning smiley
    Den kender nu systemet og vi laver mange stop øvelser også til dagligt i alle gangarter. i dressuren kan jeg stoppe den ved at klemme med knæ og sige ''proooooh'' - den virker dog ikke heeelt i springningen i nu smiley men vi arbejder på sagen! det vigtigt du ikke slåsser med din pony men at du dressere den smiley


  • #17   9. jan 2014 ville under alle omstændigheder vente lidt ihvertfald til foråret


  • #18   9. jan 2014 Ville beholde den smiley

  • #19   9. jan 2014 Måske også spørge dig selv om der kan være noget der generer ponyen siden den løber... Og at det er værre på højre volte.

  • #20   9. jan 2014 Sælge, og købe en hest du er 110% tryg ved.

  • #22   9. jan 2014 Den er svær. Jeg købte selv min første pony for snart 1, 5 år siden og INGEN forstod hvorfor jeg havde købt hende. Inkl. mig selv. smiley Fordi hun er en evig unghest og jeg er en kylling har det været en kamp. Jeg var bange for hende hele sidste vinter og fik (får stadig) jævnligt at vide at folk synes jeg skulle af med hende.
    Så jeg forstår dig. Jeg synes at du skal prøve at få en masse undervisning, hvis det er en mulighed, for der er ikke noget så rart som når man endelige finder melodien sammen! Hvis du virkelig er bange for hende så sælg og find en anden, du stoler på. Det er ikke forkert at indrømme at I ikke passer sammen. smiley


  • #23   9. jan 2014 Jeg er ikke bange
    Men de andre i ridehuset kunne jeg måske nok forstå er lidt utrygge når hun bare løber rundt


  • #24   9. jan 2014 Jeg tror ikke det er hesten der er gal med, jeg tror den har smerter. Når den kun løber i gallop, og værre på en volte som den ande, tyder det på ubehag. Fe hesten tjekket. (tænder, bid, hovedtøj, saddel, låsninger, din opstilling i gallop osv.

  • #25   9. jan 2014 Så jeg er tilhænger af du beholder den smiley

  • #26   13. jan 2014 min mor har så sagt
    at det er Jesper der har sagt det til hende
    (Jesper = berider, min ene underviser, ejer af gården.)


  • #27   31. jan 2014 Har du overvejet, at få en af de dygtige piger på Kalle til at ride Flame et par gange? Da vi havde Felix, der fik jeg Emma til at ride ham, for han var komplet umulig, og det hjalp rigtigt meget. Og måske få en massør / kiropraktor ud og mærke på den?



  • #28   31. jan 2014 Det kan jo også bare være jeres kemi ikke passer sammen, jeg vil som en af de få faktisk råde dig til at sælge. Hvis det er meningen du skulle have haft en stabil lærepony, så går det jo ikke at du har det modsatte, og det går bestemt heller ikke at de forældre skal være usikre på om der nu sker dig noget.

Kommentér på:
det svære valg

Annonce