{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Problemer/svære valg. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg viste ikke helt hvor dette indlæg høre til. Men prøver her.
(Beklager hvis der er stavefejl men jeg er ordblind. )
Jeg har brug for at få det lidt ud og nogle sygenspunkter og evt råd.

Jeg står med den mest fantastiske 3,5år fjordhest. Han er super lærnem, og har en stor vilje til at lære. Han er tilredt (han har gået i skrift, lært nogle få signaler, så som stop, frem, og dreje) han er begyndt at vokse igen så er pt kun på trække tur.
Men der vor min bekymring og frustrationer kommer i at jeg pt er for tung til heste(hvilket jeg arbejder på, og har ikke selv vært på han overhovedet) så er er min kæreste der har tøffet lidt rundt.
Men nu vor han skal vider uddannelse, hvad gør jeg så?
Der er ikke råd til en prof. Men hvordan finder man det perfekte match? Hvad skal jeg kigge efter? Hvordan ser jeg hvad heste er bedst til(af ride type, spring, dressur osv).
Jeg er så bekymret for at jeg får en forkert så jeg evt står med en ødelagt hest eller med et resultat som jeg ikke kan bruges.
Ville på sin vis gerne ha en slags halv part. ??????
Håber evt at der er en eller nogle der lige kan/har en pep tork så jeg føler mig godt klædt på. ??

Håber det er okay.
At folk har en go aften.

Mvh Christina og Dessi.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer/svære valg.
  • #1   25. sep 2018 Har ikke nogen råd, men vil gerne rose dig for hvor flot det er at du selvom du er ordblind laver så langt et opslag, og med så få fejl i - modigt og rigtig flot smiley

  • #2   25. sep 2018 Det er jeg super glad for. smiley Det giver også en klap på skulderen at få afvide. ??

  • #4   26. sep 2018 Hej Brit. Jeg har ikke travlt, og det er heller ikke vokse pause jeg er nervøs for eller noget. Det er at få en ud der kan indlær de rigtige ting på ham så han er klar til mig når jeg er klar. Kæresten ville gerne lære det også. Men jeg har bare ikke haft en så ung hest før. Og der ved ville jeg gerne sikker mig at han får en okay uddannelse. Uden at vi gør noget forkert og så skal til at omskole fordi vi ikke lige var obs på nogle ting eller fik lavet forkert tryk punkter. ??

  • #5   26. sep 2018 smiley

  • #6   26. sep 2018 Jeg vil anbefale Jer at få en underviser ud fra start af, der er uddannet inden for indlæringen. Der er nogle undervisere der ikke kan det med indlæring og derfor har mange diverse problemer med sine heste.. Så ikke tag første og bedste..

    Det er ikke bare bare, at skaffe sig en rå hest, så egentlig en rigtig skidt ting når man ikke har forstand på det. Jeg vil dog rose dig rigtig meget for at du vedkender dig, at du ikke har en dyt forstand på det, og ikke bare går igang, men faktisk beder om hjælp! smiley skide godt! smiley
    Ift hvad hesten kan bruges til, så prøv Jer frem med tiden smiley

    Mvh TT


  • #7   26. sep 2018 Team tindur.
    Jeg har haft hesten siden han var 7 mdr. Dog vært solgt i 1 år og er nu købt tilbage. ??
    Så jeg er super glad. Vi træner masse ting fra jorden. Men føler jeg sider fast. Og bestem i forhold til ridning.
    Jeg er selv begyndt til noget ridning igen for at blive frisket lige op. (Har ikke redet i 6år ca)
    Men har virkelig fået fælden af at jeg famler lidt i blinde og det er ikke okay. smiley
    Jeg ved at der er en masse piger på det sted vi kommer til at stå. Som gerne ville hjælpe, jeg har lidt en problem i at jeg har svært ved at sige fra nogle gang. Ville ikke skuffe folk. Men ville heller ikke ødelægge min total dejlig dreng. Jeg er for første gang i mine 25år med hest, på bare bund føler jeg. Føler jeg ikke helt gør det godt nok. ??
    Men det er super svært at finde rundt i.
    Jeg er glad for de fine og positiv ting i skriver.
    Jeg ville heller vært ærlig og sige hey, det her ved jeg ikke nok om til jeg tør pille i det. I sted for at sige nå pyt vi prøver. Og så at man taber en super go hest på jorden. ??


  • #9   26. sep 2018 Hvad er det hesten skal bruges til? Dressur på distriktplan, eller koneridning og skovture?

    Hvis det var mig, så ville jeg bare lade de andre tøser tumle med den, så får den prøvet noget. Når jeg tænker på min nordbagge, den red jeg selv til, da jeg var barn og moslede rundt med den. Den har også været rideskolepony og udlånt til piger, der har redet på den. Men det er jo ligemeget, den gør jo, som jeg vil have den til, når jeg rider på den. Det er bare et spørgsmål om at give de rigtige signaler, tydeligt nok smiley



  • #10   26. sep 2018 Allerførst, super flot du skriver og spørger om hjælp! -Jeg synes ikke du har mange fejl i din tekst, det er nemt at forstå hvad du mener smiley

    Dernæst vil jeg høre hvor i landet du kommer fra, jeg kender en super god underviser som er god til ungheste og er rigtig god til at forklare tingene, hvordan man skal gøre osv. Hun bor ved Skanderborg.

    Det du kan gøre for at blive klogere på hvad han vil egne sig til, er at longere og løssrpinge, se hvordan han går og hvordan hans teknik er, men en fjordhest kan du gøre alt med smiley

    Se pigerne lidt an, der hvor i flytter hen, og se hvem der træner som du kan lide og spørg om hun vil hjælpe smiley

    Held og lykke med det hele!


  • #11   26. sep 2018 Er super glad for jeres svar. Der er lige lidt ting og tænkte lidt over. ??

    Jeg ønsker som sådan ikke en stævne hest. Jeg selv ville gerne bare ride lidt hygge dressur og skovtur.
    Kæresten er til skovturen, distance og måske jagt ?? men det kommer helt an på hesten.

    Vi bor i Midtjylland mellem Viborg og Skive. smiley


  • #12   27. sep 2018 Kender du ikke nogen, der mangler noget at ride på? Jeg synes altid, det er rarest, man vælger nogle, man kender... så ved du, hvad de kan, og hvordan de er, når de selv rider/passer deres egen hest/andre heste, de rider - uden ejeren er der smiley

    Ellers ville jeg måske tage kontakt til det ridested, I står/skal stå, spørge om det er muligt at snakke med nogen af underviserne og så høre, om de evt. skulle have en elev eller kende nogen, der manglede en pony. De ved, hvad pigerne kan, og hvor de er henne smiley

    Tænker ikke, du skal spekulere så meget over disciplin lige nu. En fjordbasse er, synes jeg, en skøn type, der jo er meget all around. Og på det nuværende uddannelsestrin, da er der jo noget vej til, man begynder for alvor at presse kapaciteten. Så lige nu og de næste par år vil den jo både kunne være med på dressur, spring, terræn og evt. jagt. Uden problemer smiley De fleste kan jo godt gå en lille la i dressur og nogle højder i springning, så længe de er raske og har det godt i kroppen smiley

    Og så vær ærlig. Sig du vil se det an - lav evt. en prøveperiode på 14 dage - 1 mdr, og sig, det er vigtigt, netop af de årsager, du beskriver, at det skal være den rigtige rytter. Det har de fleste faktisk rigtig meget forståelse for smiley


  • Cecilia
    Cecilia Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 29
    #14   27. sep 2018 Jeg ville vente, til jeg havde en passende vægt igen og gøre det selv med hjælp fra en underviser. smiley Min er dog ikke ung længere (fik ham, da han var 3,5 og han er nu 12), men jeg vejer også for meget til at ride ham og jeg træner ham bare fra jorden, indtil jeg er normalvægtig igen. smiley

Kommentér på:
Problemer/svære valg.

Annonce