{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Lånt til rideskole? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Mig og min far skal nok start have pony. Det koster normalt omkring 1500 kroner til opstaldning på rideskolen... Dog koster det kun 300 hvis den er lånt ud til rideskolen. Jeg kan ride fredag, lørdag, og søndag. Præcis det samme som halvpart. Min far den have den til at stå der oppe til undervisning og han er bare ikke til at rokke!

Hvad er jeres holdning til at "låne" jeres hest(e)/pony(er) ud til rideskole?

//Mathilde M


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lånt til rideskole?
  • #1   5. jan 2014 Ville aldrig selv gøre det (:

  • #2   5. jan 2014 detr ville jeg heller aldrig gøre

  • #3   5. jan 2014 Ville heller aldrig gøre det. Har en veninde, der gjorde det og det gik slet ikke. smiley

  • #4   5. jan 2014 Nej tak.. så bliver den redet af forskellige mennesker i løbet af ugen og bliver snot forvirret..
    Og ja så det ikke rigtig din hest mere men mere bar en part

    Så heller undvære hest da


  • #5   5. jan 2014 Altså jeg ville ikke have noget imod det:) Så længe man selv er herre over aat skoning, foder mm bliver passet, det kan jo komme an på en prøve. Hvis ponyen ender med at være sur og tvær så kan man jo tage den ud af det:)


  • #7   5. jan 2014 *det smiley

  • #9   5. jan 2014 Jeg er personligt ikk selv særlig glad for at låne min hest ud til andre, da jeg desværre har ret stor ejer fornemmelse over min hest smiley

    Men andre kan sagtens ride min hest, men så skal jeg selv være der og undervise rytteren, men ja det er jo bare min mening, for har det lidt med at vi alle rider forskelligt og sådan smiley


  • #10   5. jan 2014 Kommer helt an på rideskolen.

    Men eh, vil det så sige at I køber en pony, den går undervisning, og du kan ride den som om du havde part på DIN pony o.O? For det er da hul i hovedet efter min mening - man køber da ikke en pony for at have part på sin egen pony.


  • #11   5. jan 2014 Hvorfor købe en hest hvis du kun kan have den fredag, lørdag og søndag? smiley

  • #13   5. jan 2014 Inden vi købte Apollo, var han i ridning ved ridecenterets berider, som var min spring underviser på daværende tidspunkt.
    Jeg havde lånt en pony, som blev afleveret tilbage og derfor ikke havde en hest at springe på, så jeg måtte springe Apollo. Hvilket gik fantastisk, og det ente med jeg fik ham som min, hvis bare rideskolen måtte bruge ham om fredagen i 2 timer.
    Alt hvad jeg nåede i løbet af ugen, blev så ødelagt om fredagen, fordi de gav ham helt anderledes signaler.

    Aldrig om jeg nogensinde ville gøre det igen!


  • #14   5. jan 2014 Det tænkte jeg nok smiley Tak for svar smiley

  • #15   5. jan 2014 Altså ville aldrig selv gøre!

    Men ligesom Daniella siger, er der nogen heste som ikke fungere som flermandsheste (Ligesom min), og så kan de blive helt tossede!!!


  • #16   5. jan 2014 Nej det ville jeg ikke;) Lyder nok forkert men kan bedst lide at jeg er den eneste der rider min pony, så mig og ponyen for et godt bånd til hinanden;) Har ikke særlig god erfaring med rideskoler men mange af børnene river hesten meget i munden og sparker til hesten:) Det er ikke ligeud mishandling, men det hvis hesten bliver skadet (ingen særlig stor chance) kan det være du ved, at hesten så ikke reagerer så godt på dine signaler;) Bare min mening, og du bestemmer jo;))))

  • #17   5. jan 2014 Hesten kan jo også blive "rideskoledøv"!

  • #20   5. jan 2014 Jeg ville ALDRIG gøre det selv!!
    Bare tanken om at 20 højst sandsynlig urutinerede ryttere skulle ødelægge min pony og gøre den ridetræt fordi den bliver redet flere timer om dagen! Hvis du alligevel kun har den selv i tre dage kan du lige så godt få en part i stedet. Du har jo slet ikke følelsen af at have din egen pony så, hvis alle andre alligevel også rider på den og går og nusser om den, som var det deres egen. Du skal tænke på at det er DIN pony og JER der har betalt for den og ejer den, og så skal mange mange andre børn rende om den, ride den, ødelægge det du opnår med den osv. Og hvad så hvis den får en skade eller bliver behandlet forkert imens du ikke har den?
    Jeg ved godt jeg måske lyder egoistisk, men jeg har selv gået på rideskole engang, og kom så til en privat stald med 2 egne ponyer, og hold op det er en kæmpe forskel! - man kunne næsten kaldte det to forskellige sportsgrene smiley
    Puha, jeg får det helt dårligt ved tanken om at andre skulle ride min pony flere timer om dagen!

    Jeg synes virkelig i skal overveje det kraftigt! og hvem siger du skal have ponyen på rideskole? der er sikkert en masse private stalde i nærheden du måske bare ikke kender til - og der er opstaldningen betydeligt billigere, sammenholdet stærkere, færre regler og det kan sagtens lade sig gøre at få en underviser ud til rimelige penge - hvis ikke der allerede er en underviser i stalden smiley


  • #21   8. jan 2014 Jeg er helt enig Katrine!!!! Jeg kunne ikke sige det bedre.... Eller længre...

  • #23   2. mar 2014 Julia R: Har haft en part, men den blev solgt

Kommentér på:
Lånt til rideskole?

Annonce