Problem med løse hunde ! {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg håber at der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig til hvad jeg og andre skal gøre i denne situation :
Ude ved os hvor mine heste er opstaldet der bor en dum kælling med sine to vanvittige hunde ( schæfer og en rottweiler )
de render løse på hendes store græsplæne af en mark, og nogengange render de også ud på vejen og ind på vores fold som ligger lige ovre på den anden side af vejen, de render ind blandt hestene som bliver meget opmærksome på hundene og lidt utrygge.
for 1 uge siden da jeg gik tur med min lille pony der lusket de efter os og den ene knurret/brummet, min pony begyndte at trippe og danse rundt da han gerne ville væk fra den hun der løb tættest bag ham...og jeg synes heller ikke at det var særlig rart at blive forfulgt af dem..
men så i dag da jeg skridter min store pony af efter en gang træning, hun var dejlig afslappet for en gangs skyld, så tænkte at vi skulle lige have os lidt frisk luft at runde af på.....men det varet da kun et par minutter så kunne jeg fornemme at hun begyndte at spænde op og blev opmærksom på noget der kom bagfra hun satte af og lavet et par gallopspring fremaf som hun nogengange gør hvis hun bliver forskrækket, hun prustet og fnyste højt og jeg kunne se at hendes næsebore og øjne var helt spærret op og hun ville vende sig, der var de to hunde !!! og de kom blæsene inde fra deres egen mark og løb op til os og begyndte at knurre.....jeg hoppet af min hest og begyndte at trække hende ned mod vores indkørsel for at komme hjem til stalden....det var først da vi var kommet et stykke ind på grunden at de vendte om....
Jeg har siden snakket med forskellige ryttere og folk som færdes på vejen omkring de hunde for at høre hvad de har oplevet og der en som har oplevet af en af hundene har ville angribe deres lille hund...og andre ryttere har nævnt at hundene har haft rendt et godt stykket vej efter dem og haft forsøgt at nappe i bagben...
Hvad gør man ??
Vi har haft kontakt med ejeren af hundene og det rager hende en skid at de render derude på vejen som det passer hende...og man får bare en sviner....hun er en rigtig diskutionslysten kælling!
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 66
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
okt 2012
Følger: 116 Følgere: 91 Heste: 20 Emner: 31 Svar: 633
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
Min hest svarede sku igen, og ramte den ene. Så kunne det nok være de løb hjem. x)
jan 2009
Følger: 148 Følgere: 2043 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 351
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Tror ikke der er ret mange voksne mennesker, der vil være ret lydhøre over for en person der kalder andre mennesker for kælling.
Så måske en pænere tone, ville hjælpe på om hun vil tage dig seriøst.
Pøj pøj med det
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 801
dec 2013
Følger: 175 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 44 Svar: 108
Problem med løse hunde !