862 visninger
|
Oprettet:
løse bagben på staldgangen. {{forumTopicSubject}}
Har det problem med min hoppe, at hun tilgiver godt kan være en smule løs med hendes bagben på stald, for det meste lige så stille,og så alligevel lidt voldsomt, op under maven for at få fluerne væk, men i dag sparkede hun ud og ramte uheldigvis mig, så jeg måtte på skadestuen og have to sting..
Er der nogen der har forlag til hvordan man kan vende hende af med det så hun bliver mere rolig med hendes ben ?
Er efter hende når hun begynder at løft benet, men som om det ikke rigtig disse ind i hovedet af hende for kort tid efter gør hun det igen..
Håber der er nogen der har forslag til det og kan hjælpe
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
I skal være to mennesker om det. Den ene skal være udstyret med en masse godbidder.
Bind hoppen på gangen. Den ene person holder sig oppe foran, gerne et lille styke uden for hoppens rækkevidde. Den anden person går forbi hoppen (fra hoved til bagpart). Hvis den står stille gives en godbid. Personen går tilbage forbi hoppen igen og igen roses der hvis hun står pænt. Dette gentages bare alt det i har lyst til.
Hvis hoppen ikke står pænt kommer der self ingen godbid. Jeg vil råde til at personen der går forbi den, fortsætter forbi selv hvis den løfter benet, da den ikke skal lære at den kan få jer til at vende om.
Hoppen vil self i starten undres over hvorfor der ikke kom en godbid men efter nogle gange vil hun se sammenhængen.
I kan evt sige 'nej' når den løfter benet, men ellers burde det fungere bare at undlade godbidden. Formentlig afhænger virkningen af 'nej' af om den i forvejen forstår at det betyder 'stop den handling'. Hvis det er tilfældet er det vigtigt at sige nej, i det øjeblik den begynder at løfte hoven.
Håber det kan bruges
maj 2011
Følger: 18 Følgere: 14 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 131
Vi passer på og er opmærksomme, og så hjælper vi alt hvad vi kan
for at spraye el. på anden måde afhjælpe hoppens problem.
Hun gør det ikke for at ramme os, så vi skælder ikke ud, men giver
hesten en fair chance ved at spraye el.l andet.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Hvis jeg var dig, ville jeg måske tage kontakt til en træner med stor erfaring indenfor adfærd..
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 15
Trine p: jeg sprayer hende også, jeg synes bare ikke det et noget af det man kan købe der virker optimalt, hvad bruger i til dem og hjælper det ?
Hun bliver også rimelig sur på andre hest der kommer forbi hende, ikke så hun sparker ud men bare virkelig lægger øre og bider ud efter dem..
aug 2008
jul 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 15
aug 2008
Selvfølgelig skal i ikke gøre det hvis i er bange for at den kan ramme jer Troede bare der ville være plads til det..
løse bagben på staldgangen.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside