{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.685 visninger | Oprettet:

HJÆLP. Part svarer ikke. {{forumTopicSubject}}

Hej everybody.
Min part sku have været ude hos min hest torsdag og fredag.
Jeg skrev torsdag hvordan det gik, men intet svar.
Har både ringet og skrevet men hun reagere ikke.
Jeg er urolig for om hun overhovedet har været derude torsdag og fredag! Lige nu er jeg syg, og har en til at passe hende.
Jeg ved ikke om jeg skal finde en ny part, eller hvad jeg skal gøre.
Hun er en sød pige, og plejer at holde aftaler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. Part svarer ikke.
  • #1   22. dec 2013 kunne det måske tænkes pigen selv er blevet syg / kommet til skade?? Telefonen smadret??

• #2   22. dec 2013 Det er også lidt det jeg tænker. Men hvis hun ikke har været derude torsdag og fredag, og min hest vader rundt i sin egen lort og ikke har fået mad, kan jeg jo ikke bruge hende til noget.
    Men man har altid mulighed for lige at låne en tlf, eller komme på facebook. Synes det virker meget mærkeligt.

• #3   22. dec 2013 Har du ikke nummeret på hendes mor? Eller far? Så kan du jo kontakte på den måde.

• #4   22. dec 2013
    Du kunne måske trække vejret dybt og tælle til 10, skrive til nogen fra stalden om hestens boks er ordnet mm. eller om de har set hende :o)

• #5   22. dec 2013 Lipizzaner: Nej, hun bor ikke hjemme.
    Krikken: Det vil jeg gøre i morgen, det er bare lidt sent nu.
    Men i må da forstå jeg er urolig. For det er da mærkeligt..

• #7   22. dec 2013 Det lyder meget mærkeligt, hvis hun normalt er en der holder aftaler og sådan. Der er nok (forhåbentligt) en god forklaring på det.
    Ellers må du jo tage en snak med hende, det går jo ikke, at hesten ikke får mad og vand, og en ren boks. Men forhåbentligt har hun været derude og passet din hest! smiley
    Og lad os håbe, at der ikke er sket din part noget. - Men så var du vel blevet kontaktet.

Men evt. som Krikken siger ring og snak med en fra stalden, eller hendes forældre, hvis hun stadig ikke tager den. For det lyder meget mærkeligt.

• #8   22. dec 2013 du er mere bekymret for om din hest er blevet muget end om din part er kommet til skade...?

• #9   22. dec 2013 Hvis du har været så urolig, hvorfor har du så ikke tidligere kontaktet nogen fra stalden?

Men ja, det er mærkeligt. :o)

• #10   22. dec 2013 om jeg lå med brækket ryg, skulle jeg nok finde en måde at finde ud af om min hest havde fået mad!!!!!!!! jeg havde kontaktet en fra stalden allerede fredag middag og lige bedt dem tjekke om alt var som det skulle være, da parten ikke lige svarer..
    hellere være hurtig på aftrækkeren, når det gælder et levende væsen.. end at vente og finde ud af hesten måske ik har fået mad i 3 dage.. -.-

er glad for at jeg kun har en ride part.. jeg sørger for ALT andet.. smiley

• #11   22. dec 2013 Der er noget der ikke hænger sammen her? Parten er ikke bare udeblevet uden grund. Synes virkelig du skal trække vejret og tage dig sammen... Jeg havde selv tjekket hesten hvis jeg var i tvivl.. Hvorfor har du ikke selv været der ude i dag? Parten skulle efter egne ord kun komme torsdag - fredag. Syg eller ej hesten skal passes.
    At hun ikke har svaret på hvordan det gik - altså ærligt er du sådan en der skriver hver gang parten har været der for at høre hvordan det gik? Så svarede jeg heller ikke..
    Ja undskyld hvis jeg lyder lidt sur men helt ærlig... Wake up!!!! Brug tiden på at besøge din hest og find ud af om parten rent faktisk er kommet til skade i stedet for at sidde her inde og være "pige sur" på din part...

• #12   22. dec 2013 Stine sådan skal du slet ikke snakke til mig! Hun har ikke haft part på hende ret længe, derfor spørger jeg hvordan det gik! Om hun er kommet til skade eller ej, så ville hun ha kontaktet mig. For det gør man fandme. Jeg synes det er mærkeligt når hun ellers plejer at være god til lige at skrive eller ringe. Og jeg har ikke brug for en masse ubehøvlede kommentarer! Spørger fordi jeg er frustreret. Ush altså.

• #13   22. dec 2013 sorry, den kom til at lyde sur smiley

men altså tror godt din hest klare at stå til i dag (hvor du self var ude ved den for at passe den smiley ) i en boks, der ikke er mugede.. jeg bliver bare mere bekymret for om der er sket din part noget, når hun nu ikke har svaret i 2-3 dage smiley

• #14   22. dec 2013 Det er ikke kun udmugningen. Skal laves foderskåle ellers får hestene ikke mad. Tænker først og fremmest på min hest, men self tænker jeg og så på om der er sket hende noget. For det er sku mærkeligt!

• #15   22. dec 2013 Uanset hvad, så tager din hest nok ikke synderligt skade af ikke at få muget boks eller blive fodret i 2 dage. Min får ikke muget boks ud hver dag, og tror da hun har det helt fint alligevel. Selvfølgelig er det ikke optimalt at den ikke får mad i 2 dage - men den kommer vel stadig på fold, og får vel også stadig hø/wrap. Så mon ikke den stadig lever. ;o)

Og mon ikke den der fodrer ville have kontaktet dig, hvis der ikke var noget mad til din hest? Det har de nok undret sig over.

Jeg synes, som Sarah, at det er vigtigere at bekymre sig om din parts helbred, end din hests, i dette tilfælde.

• #16   22. dec 2013 En hver normal tænkende person ville kontakte ejer hvis der ikke stod mad til hesten. Ellers ville man finde noget mad til hesten - som lidt supplering, så den ikke står helt uden noget.
    Det kan også være at hun er jule stresset, ikke har haft tid til at svare på telefonen, i det øjeblik du skriver/ringer, også glemmer at svare når tiden er der. Det kan godt lade sig gøre at glemme det i flere dage i træk - jeg er selv ekspert i det.

Tag du ud og tjek din hest efter en god nats søvn med koldt vand i blodet, og orden din hest. Så kan du også finde ud af om hun har været der eller ej :o). Og har hun så ikke været der, så kan hun jo have været ude for en ulykke af en eller anden art.. Hun skriver/ringer nok når hun kan.

• #17   22. dec 2013 Hvis jeg var bekymret for om min hest var blevet passet (har dog ingen part), ville jeg været taget derud, eller kontaktet nogen fra stalden, så snart jeg undrede mig over intet svar.
    Især når hesten er afhængig af, at der bliver lavet mad, i sidste ende er det jo din hest:)
    Men det er osse underligt, at hun ik svare, så et eller andet er der.
    Og når hun er ny og man ik rigtig kender parten endnu, ka man hurtigt tænke det værste, fx "gider ik hesten alligevel, og lader vær med at svare" så er der nogen der er.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #18   22. dec 2013 Hvis der ikke er mad til hesten, bør personen der fodre vel undre sig, og derfor ringe til dig??

Og hvis du virkelig er så nervøs, hvorfor er du så ikke kørt ud til din hest for at tjekke op, om din part havde været der?

Og nu er det ikke mange dage inden jul, så din part kan have travlt og ikke fået svaret dig, eller glemt sin telefon et sted. Og det er ikke alle og en hver der tænker over at skrive på facebook hvis alt er som det skal være.

Syntes altså det er lidt underligt at du er så nervøs, men ikke engang selv er kørt ud til dig hest. Måske er du syg, men det er et levende dyr, og det tager ikke mange min. at tjekke om alt er som det skal være smiley

• #19   22. dec 2013 Du må da kende andre i stalden du kan kontakte, så de kan se om den har fået foder. smiley

• #23   22. dec 2013 Mon ikke den der fodre ville kontakte sig hvis der ikke var foder til hesten? Det ville jeg da gøre hvis jeg skulle fodre og der intet foder til hesten var.

Non: Hendes telefon kan jo være gået i stykker og hun derfor ikke kan svare. Skal man bare fyres pga det?

• #24   22. dec 2013 Jeg er fuldstændig enig med Non. Lige meget hvad bør man have kræfter til lige at sende en sms eller ringe. Jeg har også haft en part, der også overholdt alle aftaler og virkede super flink og rar - lige indtil en dag hvor jeg bliver ringet op af gårdejer, som siger at min hest hverken har fået lavet mad eller muget ud. Jeg bliver selvfølgelig meget forbavset, da hun jo som sagt altid har været pålidelig. Jeg både ringede og skrev SMS i en uge hvor jeg ikke hørte fra hende, og var dybt bekymret! Men jeg kunne se at hun havde været online herinde fx. Til sidst skrev jeg til hende, at hørte jeg ikke fra hende, var hun opsagt dags dato. Og det var det som det endte med. Jeg var tosset. Der er nødt til at være en tillid mellem ejer og part, og man skal kunne stole på at hesten bliver passet ordentlig! Det er trods alt ens kæreste ejer, i hvert fald for mig! Det er derfor jeg ikke har parter længere. Jeg har kun haft én jeg kunne regne med, ud af fem parter. Så vil jeg hellere gøre det selv, så jeg ved at det bliver gjort som jeg vil have det smiley
    Så jeg kan godt forstå dig TS.

• #25   22. dec 2013 Grafik: det er det gode ved nutidens netværker: der er altid en måde man kan komme i kontakt med hinanden på, også selvom ens telefon er gået i stykker smiley

• #26   22. dec 2013 Jeg ville mene at hun har part på din hest, men du er stadig ejeren af hesten så i sidste ende er det jo dig der har ansvaret for hesten, der kan jo være sket noget alvorligt med hende der har part på din hest, så du burde måske lige selv tjekke op på om din hest har fået mad o.s.v isteden for og gå og vente på at parten svare smiley

• #27   22. dec 2013 Hordan gik det så med hyppen??

• #31   22. dec 2013 Glæder mig til at høre om hun rent faktisk har været der, og om du har fået fat i hende ?

Her i stalden ville vi altid ringe hvis der var en hest der ikke havde foder (mig der fodre til dagligt). Og kan næppe forestille mig at andre stalde bare ville være ligeglad med om deres pensionærers heste havde foder...

• #33   22. dec 2013 Wow: TS er bekymret for sin hest da part (af en UKENDT grund ikke svare) parten har vigtige opgaver som det er vigtigt for hesten bliver gjordt. TS udtrykker sin bekymring og BAM hele HG stempler hende som følelses kold og jeg ved ikke hvad, fordi hun være bekymret for sin hests ve og vel, i stedet for parten der måske af en god grund er forhindret- eller som måske bare dybt uduelig og ligeglad med hesten.

• #34   22. dec 2013 Jeg ville også først bekymre mig om min hest. Parten skal jo også overholde aftalerne, og hvis hun bliver forhindret må hun jo kontakte ejeren eller fodermesteren må 'slå alarm' hvis der ikke er foder til hesten?

Håber du får fat i hende snart, er spændt på at høre

• #35   22. dec 2013 Følger lige med og håber på en opdatering smiley ville os være bekymret for hesten hvis det var mig! smiley

• #36   22. dec 2013 Jer der siger at man altid kan finde en måde at kontakte andre på i dag, det jo ikke korrekt. Har vedkommende været ude for en ulykke, er det for det første ikke sikkert at første tanker er "guuud jeg skulle ha sørget for min nye part i dag?" desuden kan vedkommende ved ulykke være indlagt, bevidstløst eller på anden måde ude af stand til bare at sende en sms. Husk at selvom kontakt med omverdenen i dag, er blevet nemmere, så er der altså ting der gør at man reelt ikke kan komme i kontakt med vedkommende. I dag lærer vi ikke andres numre, så man kan ikke bare låne naboens telefon, hvis ens egen er ødelagt. Mange tind er gjort nemmere, men det ikke det samme som at ALT kan lade sig gøre, uanset hvad der måtte ske.

Må egentlig også slutte mig til dem, der undres over du først her natten mellem lørdag og søndag pludselig bliver bekymret over om hesten er passet? Fair nok at være nervøs for sin hest, men undrer mig bare at du først er det dage efter du ikke har hørt fra parten.
    Endvidere må den der lørdag har sørget for din hest, vel kunne se om hesten har været ordnet? Og var den ikke, må man vel gå ud fra din store tillid til vedkommende også holder, det vil sige vedkommende ville kontakte dig, hvis vedkommende havde mistanke om din part ikke havde været der?
    Det sker desværre tit at folk ikke kan svare lige på det tidspunkt der passer den der tager kontakt om det er sms eller opkald, og glemmer at skrive/ringe igen senere.

Men du må jo vide noget nu, medhensyn til om din part har overholdt jeres aftaler eller ej?

• #37   22. dec 2013 Valle, jeg har skrevet til hende på facebook, hun har ikke set den. smiley

• #38   22. dec 2013 Opdatering:
    Jeg har skrevet til hende fra stalden. Hun har ikke været der om muge ud torsdag og fredag, det gør hun normalt altid. Der lå morgen wrap fredag og lørdag. Men når der ikke er muget, tror jeg det betyder hun ikke har været der. Hende som har boksen overfor mig plejer lige at strø og lave foderskåle hvis jeg kommer sent ud til hesten, så tror det er hende der har troet der ikke kom nogen. Men det virker bare utrolig mærkeligt. Kan jo ikke ha en part jeg ikke kan komme i kontakt med!

• #39   22. dec 2013 Hvis ikke hun har været der, hvilket det jo tyder på, for en ting er man i farten kan glemme at muge en dag, men to?? nah mon dog. Så at hun ikke har været der og ikke svarer, tyder desværre nok på hun ikke kommer mere, medmindre hun altså har været ude for en ulykke, så hun bare ikke kan kontakte dig.

• #40   22. dec 2013 Ja lige præcis, belinda. Synes bare ikke det er i orden man ikke lader hører fra sig. Forstår det bare ikke, hun var sådan en sød pige.
    Min veninde har haft 18 parter i gennem tiden, de har allesammen byen blevet væk eller ladet vær med st svarer. Ih hvor kan jeg blive sur

• #41   22. dec 2013 De parter jeg har haft har heldigvis selv sagt stop, eller i ens tilfælde da hesten blev aflivet, så stoppede det naturligt kan man sige.

Har heldigvis kun været ude for en der aldrig skrev som lovet, men det var allerede inden hun prøvede hesten, og ja nå hun ikke skrev, gjorde jeg heller ikke, for hvis ikke man er stabil når man skal prøve hesten, er man det jo næppe når først man har parten. smiley

• #43   22. dec 2013 Bettemus: Helt enig. smiley For selvom der nok er størst chance for vedkommende er stoppet, kan det jo sagtens være en acceptabel undskyldning. Så man er nød til at afvente svar fra part, før man farer helt i flint. Medmindre altså man aldrig hører fra part igen. smiley

• #44   22. dec 2013 HVIS det er fordi hun har tænkt sig ikke at komme mere og derfor ikke svarer - nej, så er det SELVFØLGELIG ikke ok.

Men der er INGEN af jer der ved, HVORFOR hun ikke har været der eller hvorfor hun ikke svarer. Så slå nu lige kold vand i blodet, i stedet for at piske en stemning op, om at det ikke er i orden og det kan hun ikke være bekendt, og man kan altid skrive osv. I ignorerer fuldstændig alle dem der skriver, at pigen kan være kommet til skade, havde fået smadret/stjålet sin telefon osv. Og SÅ er det altså ok, at man ikke svarer. Der ER ting der er vigtigere end om en hest får muget to dage, men det ignorerer I fuldstændig...

• #45   22. dec 2013 non - Hvad hvis hun har været ude for en ulykke, og fx er indlagt? Det ville helt ærligt heller ikke være det første jeg tænkte på, hvis det var mig. Måske kender hendes forældre ikke ejerens nummer? Slaaaaap nu af altså, I er da forfærdelige at hårde på!

• #47   22. dec 2013 Det er jo heller ikke sikkert at hun er indlagt og har været ude for en ulykke?

• #49   22. dec 2013 Skriv evt. til hende på Facebook, der kan du jo se når hun har set din besked

• #50   22. dec 2013 non - Hvorfor hænger du mig op på noget jeg skrev for LÆNGE siden? :o) Hvad har det med emnet at gøre? :o) Det vil du meget hellere hænge dig fast i, i stedet for at holde dig til tråden og svarer på spørgsmål. Hvorfor? Måske fordi du godt ved den ikke er holdbar.

I min optik er der rimelig stor forskel på at hesten ikke får dækken af, og så at den ikke får foder - hvilket den jo så også må have fået, og TS må have vidt at den fik foder, siden hun ved, at en anden i stalden plejer at blande foder, hvis TS er sent på den. Så hun må jo have vidst, at det kun var udmugning, der ikke var sket i 2 dage.

Og så er der også stor forskel på at man som hesteejer glemmer det - hvilket ikke er acceptabelt - og så at en NY part glemmer det. Det er ikke sikkert at partens forældre overhovedet kender til det, da vedkommende ikke bor hjemme - så hvis hun er kommet til skade, er det ikke sikkert at forældrene ved de skal kontakte nogen - og måske bliver der ikke tænkt på det. Der ER en forskel.

Prøv nu lige at sætte tingene lidt i perspektiv, det er ikke særlig svært. :o)

Men er der en grund til, at du ikke kan finde ud af at svare på spørgsmål? Du ignorerer det bare, hvis det ikke lige passer dig og går i stedet i angreb. Ærgerligt og tåbeligt. Og også ærgerligt at man tænker så lidt på sine medmennesker.

• #51   22. dec 2013 Pingvin - Der er heller ingen der skriver, at det er sikkert hun er kommet til skade. Men det er da ligeså sandsynligt, som alt muligt andet, så det bør da være med i overvejelserne, inden man bliver tøsefornærmet. :o)
    Mon ikke der er nogen der får grim smag i munden, hvis parten rent faktisk ER kommet til skade. :o)

• #52   22. dec 2013 CTS jeg siger jo også bare at det ikke er sikkert at det lige er en ulykke der er sket. Det håber jeg ikke det er, men der kan være så meget andet.
    Jeg ville sq også blive bekymret for om min hest var blevet passet hvis jeg ikke kunne få fat i min part, synes på ingen måde ejer er tøsefornærmet - bare en 'nervøs' hesteejer der tænker på sin hest

• #53   22. dec 2013 Pingvin - Nej, der er jo heller ingen der siger, at det ER en ulykke? Men det KAN det være. Der nævnes jo også flere andre ting der kan være sket. Det er skam ikke kun ejer jeg snakker om, når jeg siger tøsefornærmet - selvom jeg nu også synes hun er lidt tøsefornærmet. :o)
    Det er helt ok at være bekymret for sin hest - det skal man være. Men jeg synes ikke man kan være bekendt at gå mere op i, om hesten får muget ud 2 dage, end om et andet menneske er kommer til skade. Det er tarveligt, og ikke særlig pænt gjort.

• #54   22. dec 2013 Jeg siger heller ikke at du siger at det er en ulykke.
    Hun forsøger jo også at komme i kontakt med parten? Hun ignorere hende jo ikke og prøver jo at finde ud af hvad der sker. Så synes ikke man kan sige hun er lige glad med hende

• #55   22. dec 2013 Nej, det siger jeg heller ikke, at du har sagt. :o)
    Jeg siger ikke hun er ligeglad med hende. Jeg siger at hun bekymrer sig MERE om hestens boks, end om sin parts helbred. :o)
    Men hun er klar til at smide parten ud, uden at have fået en grund, hun synes ikke det er i orden, at hun ikke svarer, hun bliver sur over det osv. - alt sammen en reaktion, jeg ikke synes er ok i denne situation, før man ved hvad der er sket. :o)

Som jeg læser det, så prøver hun ikke at finde ud af hvad der er sket med parten, fordi hun er bekymret for hende, men fordi hun er bekymret for, om hesten har fået muget ud i 2 dage.

• #56   22. dec 2013 Tror nu mere det er hesten hun er bekymret for og ikke boksen smiley
    Men det er jo sådan du ser på det, jeg ser bare anderledes på det og kan godt forstå ejer. Jeg ville sku også være bekymret hvis jeg ikke vidste om hvorvidt min hest var passet eller ej når man har en klokke klar aftale om at hun skal passe den.

• #57   22. dec 2013 Jeg skriver også "hun er bekymret for, om hesten har fået muget ud i 2 dage." - og det er også sådan det med boksen skal forstås. ;o)

Selvfølgelig ville jeg også være bekymret, men ikke mere bekymret end for partens helbred. Der kommer jo andre i stalden, der helt sikkert ville kontakte TS, hvis noget var galt. SÅ slemt er det jo heller ikke, at hesten ikke har fået muget ud i 2 dage. Ja sorry, men jeg forstår ikke at man kan reagere sådan, og bekymre sig om, om hesten har fået muget ud 2 dage, end om et andet menneske er kommet til skade. Det er for mig at se en lidt forskruet tankegang, at man tænker mere på hvordan boksen ser ud (for det skader jo ikke hesten, at der ikke bliver muget i to dage, og hvis der var sket hesten noget, havde hun helt sikkert fået det at vide), end om andre har det godt eller er kommet til skade.

• #58   23. dec 2013 Jeg tror ikke det er tilfældet at hun er kommet til skade. Og siger det igen, hun vil altid ku kontakte mig! Underlig opførsel at man ik kan regne med sin part.

• #59   23. dec 2013 Josefine - Jeg håber heller ikke, at hun er kommet til skade. :o)
    Men nej, det er ikke altid muligt at kontakte dig - læs nu lige tråden igennem, for der bliver givet mange grunde til hvorfor man måske ikke kan svare. Men det vælger du jo så at ignorere fuldstændig. :o)

• #61   23. dec 2013 Jeg havde en gang en part til at mine heste.. Virker rigtig sød og fornuftig var 21 år på det tidspunkt. Alle aftaler osv var iorden.. En dag hun så skulle have haft min hest, ringede min veninde sen aften omkring kl 22. At der ikke var muget eller givet halm til hesten, men at hun havde gjort det for mig. Hmm nå, det var underligt.. Det var parten der skulle have hende.. Jeg forsøgte i fler dage at få fat i hende, men nej fik aldrig fat i hende.. smiley

Sommetider, findes der parter man ikke kan regne med.. Jeg kan godt forstå du undre dig ts, selvfølgelig kan der være sket noget.. Men det er flere dage siden nu, og burde svare dig. Måske du skulle skrive til hende, at hvis ikke du høre fra hende, må du søge efter en anden.. smiley

• #62   23. dec 2013 Har oplevet noget alla det samme, da jeg havde part til min pony - alt stod urørt (han stod i løstdrift), men mad, mit udstyr, grimer, strigletaske, stod som da jeg havde forladt det. Jeg prøvede så at ligge tingene ved maden, på forskellige måder, og da jeg kom ud igen, var det stadig urørt. Jeg syntes det var mærkeligt, og begyndte at holde øje med det.. Hun kom så derud, hvor det gik helt galt (min pony har svært ved at knytte sig til nye personer) for hvis der er noget man ikke skal, er det at gå ned til stranden med ham, fordi han flipper når han ikke stoler nok på personen, men det gjorde hun selvom jeg havde sagt det. Jeg blev ringet op, mens jeg lå ret syg, men måtte tage derud fordi han flippede så meget, løb fra hende, og der kommer altså biler dernede hele tiden. Jeg fik ham heldigvis til at slappe af, og han gik afslappet hjem igen sammen med mig.. Udover det, blev hun ved med at udskyde de penge jeg skulle have om måneden, og da hun så pludselig skrev til mig over facebook at hun ville stoppe som part fordi hun var nervøs for ham, fik jeg aldrig de 1000 kr. at se.. Udover det fandt jeg videre ud af, at hvorfor de penge ikke var kommet var fordi hendes mor ikke ville betale, for at hun kun skulle gå ture, hygge, og strigle om ham. Sagen var så dét, at han var blevet alvorligt skadet, og stod til genoptræning i næsten lidt over et halvt år - hvordan i hilen hulen, skulle jeg garantere dem, at min hest ikke bliver skadet? Grr. Det irritere mig. Nu ''underviser'' jeg så en 10 årig pige på ham, som han elsker.. Og der er intet så længe jeg er der.

Jeg forstår godt at du er nervøs med hesten, det var jeg også med min.. Det er ikke sjovt ikke at kunne regne med personen, men på samme tid, kunne hun jo ligge på hospitalet og kæmpe for sit liv (7,9,13), hvor hendes forældre, og familie ikke tænker på at ringe/skrive til dig.. Men det er svært, jeg vidste heller ikke hvordan jeg skulle reagere, men efter jeg så at hun konstant var online på facebook, og skrev statusbeskeder, så droppede jeg lidt tanken om at der var sket hende noget (i så fald, kunne hun vel have kontaktet mig, hvis hun kunne være på facebook)

• #64   23. dec 2013 Det lyder godt nok vildt, synes jeg fandme ikke man kan være bekendt. Og så går til stranden selvom du har sagt hun ikke skulle, så er man da idiot.

• #65   23. dec 2013 Wow hvor er du da fucking irriterende at have part ved, det ville jeg ihvertfald synes.

NEJ personen kan fandme ikke kontakte dig hvis der er sket personen noget. Ville du kunne ringe til staldejer hvis du lå i koma og lige sige "Hey, ligger altså lige i koma, gider du at passe krikken? Tak, smutter igen videre til koma".Ej nu holder man satme.

Som det lyder til, så er det en halmboks du har. Dvs. de 8 lorte der bliver lagt på de 2 nætter, overlever hesten sku nok at gå i. Det er DIG der er alt for pylret.

Enhver staldejer ville ringe hvis der ikke var mad til hesten, i 2 dage. En ting er at man måske har glemt det den ene dag, men når det også er næste dag så reagerer man.

Hun skulle passe hest torsdag og fredag. Var det så svært at ringe til staldejer fredag aften og høre? Eller bede personen som alligevel passer hesten fra lørdag morgen til at tjekke om der er blevet ordnet pøller. Hyppen går vel forhåbentlig ikke i lort mere efter fredag. For der har DU eller den du har fået til at passe vel ordne det. Hvis ikke - hvorfor klage over parten, og ikke denne person, eller dig selv? Er man virkelig så bekymret for sin hyp, så fandt man en måde at komme derud eller få en til at tjekke og ordne problemerne.

Jeg håber på en eller anden måde hun får "sparken" - det er da kun sundt for hende ikke at have en part ved en hest, som har en ejer som dig, der reagerer sådan her smiley

• #67   24. dec 2013 Mystisk.. smiley
    smiley *popcorn* smiley smiley

• #69   26. dec 2013 ....

• #70   27. dec 2013 ?

• #71   27. dec 2013 Underligt noget, ikke at svare mere...

• #72   27. dec 2013 Er der noget nyt?
    Vi er ret spændte på nyt

• #73   27. dec 2013 noget nyt?

• #74   27. dec 2013 Eeeeeeh?

• #75   27. dec 2013 Det her begynder at virke dumt. smiley Tror ikke vi skal regne med svar... smiley

• #77   27. dec 2013 Ja bumle.. xc det var ellers lige så spææææændene g;

• #78   27. dec 2013 TS er jo ikke online lige nu og det kan jo også være at hun har travlt smiley
    Mon ikke vi nok skal få en opdatering - at vi får stillet vores nysgerrighed er trods alt ikke lige så vigtigt, som det tråden handler om.

• #80   27. dec 2013 Ridning med hjertet.. Kan godt følge dig, men det viiiille da værre rart med et svar, TII alle dem der har brugt tid og kræfter på at hjælpe? smiley

• #81   27. dec 2013 Ja, jeg er også nysgerrig smiley

Det kan også være at hun ikke har hørt noget, så hun ikke kan give svaret?

• #82   27. dec 2013 Gardnes, den ^ kommentar var til Maria Louise ;0)

• #83   27. dec 2013 Hmm.. Måske ja. Men så aligevel ikke.
    Vi må jo bare håbe (;

• #84   28. dec 2013 Relax... Hun skrev ca. En uge efter at hun havde mistet sin Tlf. Men synes stadig godt hun ku ha skrevet fra facebook, for man kan altid komme på facebook. Så der var skam ikke sket hende noget!
    Og det er klart jeg ikke har lyst til at svarer, når jeg skal læse sådan nogle dumme kommentarer fra visse personer! Men til alle der prøvede at hjælpe, tak. smiley

• #85   28. dec 2013 Hvilke kommentarer? De kommentarer kunne jo have været undgået, hvis du blot havde svaret første gang de spurgte? smiley

Men altid noget parten ikke var kommet noget til.

• #86   28. dec 2013 Jeg havde ikke lige haft tid til det, derfor jeg ikke svarede. Bum..
    Og ja, det var det.

• #87   28. dec 2013 dejligt at få svar og godt at der ikke var sket hende noget.. kan godt forstå du bliver irriteret når det bare var en forsvundet tlf. der var problemet. smiley

• #88   28. dec 2013 Hvad var så hendes begrundelse for ikke at have været derude? :o)

• #90   28. dec 2013 TS, jeg synes du er i din fulde ret til at være skuffet... At miste sin telefon- giver det ret til ikke at holde aftaler, særligt som i dette tilfælde kan medføre et levende væsen ikke får mad og omsorg. Helt ærlig- en lam undskyldning. Jeg ville 'fyre' parten. Hun må være for umoden...
    I fremtiden bør du have klokkeklar aftale om at der skal kommunikeres ved hvert besøg hos hesten. Så er der ikke noget at rafle om, hvis du intet høre.
    Hilsen M

• #91   29. dec 2013 Okay, telefonen var væk, men hvad var begrundelsen så for at hun udeblev?? :S

• #92   30. dec 2013 Når man står et selvpassested er det altid hesteejerens ansvar at hesten bliver passet... Det er en aftale at alle selv sørger for deres heste, så det er ikke fodervagten der skal lave foder mm. Det er da irriterende at du ikke kan få fat på parten men så må du selv i stalden for at sørge for hesten og ikke overlade det til andre.

• #95   31. dec 2013 Vibe, nu er en part jo ikke bare en eller anden tilfældig der står samme sted. Nej et part har en relation til hesten, og har jo netop en anpart i hesten, så må man også forvente at part lever op til sit ansvar og aftaler.

• #96   31. dec 2013 Jeg tror i får læst Vibes ord anderledes end jeg gør - jeg ser det som at det er ejers ansvar og ikke fodervagtens. At ejer så har overladt ansvaret til parten er så stadig ikke fodervagtens ansvar -sådan læser jeg det :o)

• #97   31. dec 2013 Det er faktisk, rent juridisk, staldejeres ansvar, at hestene passes ordentligt - og herunder fodres.

• #98   31. dec 2013 Hvad var hendes grund så til at blive væk fra hesten?

• #100   1. jan 2014 Nej det mener jeg ikke men hvis man ikke kan få fat på parten så ja så må man at tage derned, hvis man mener at hesten ikke bliver passet. Og jeg mener også at man ikke kan overlade pasningen af hesten til andre i stalden uden at have en aftale om det. Med det hentyder jeg til at " hende der har hesten overfor strøer og hentes wrap" når man ikke selv kommer. Er der andet der kan vendes og drejes i forkerte retninger?...

Kommentér på:
HJÆLP. Part svarer ikke.

Annonce