597 visninger
|
Oprettet:
Saddel? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens nu har jeg i lang tid gået og grublet over noget som dem jeg normalt snakker med, ikke kan svare mig på.
Hvad er forskellen på f.eks spring saddeler, dressur saddeler og havd der nu ellers er af saddeler? Er enormt interreseret i at vide det helt præcist!
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Bomløs (En sadel uden bom, findes både som spring-, dressur-, og andre typer)
Westernsadel (En sadel man bruger til western)
Distancesadel (Bruges til distance)
Ponypude/sadel (Bruges til små børn og små ponyer)
Og så er der stocksadel, barocksadel, montesadel, osv osv osv
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Og så findes der forskellige typer westernsadler alt efter hvilken disciplin den er til, det samme med bomløse
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 220
aug 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 5
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
en dressur sadel er dyb og har lange sadelklapper og en støtte der hjælper dig til lange ben og god kontakt med hesten.
springsadlen er knap så dyb, oftes med knæpuder der sikre dig støtte når du i spring har kortere bøjler.
man kan godt springe i en dressur sadel og ride dressur i en spring sadel, men det hver især udviklet til den desiplin de er opkaldt efter.
western sadlen er designet, så den er til at sidde i en hel dag, den har mulighed for at man kan have oppakning med, hornet bruges til flere ting, feks når man roper en kalv. sadlen er designet så den passer til det arbejde en cowboy har.
hvis du googler de forskellige sqadler er der masser af beskrivelser af sadlerne, deres oprindelse og deres brug
aug 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 5
Saddel?