{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaling af egen hest
  • #1   8. dec 2013 prøv og søg engang, der er rigtig mange gode emner om dette:)

• #4   8. dec 2013 PÅ årsbasis mellem 30-40000 alt inkl.

• #5   8. dec 2013 Hej.
    Er 18 år og betaler stort set alt selv, har en 3 års DSP hoppe.
    Opstaldning 2000 kr pr måned
    Hesten står på midtsjælland
    Smed 400 pr anden måned
    Forsikring: ingen
    Dyrelæge: alm vacciner og tænder 2000 kr om året

Og så har jeg en anden lille pony som koster ca det halve af den anden pony smiley

+ undervisning, udstyr, tilmeldingsgebyr osv.!!

• #6   8. dec 2013 Jeg bruger i snit 4-5000kr om måneden på hest. Men ja det er meget forskelligt. Og rigtig mange emner om lige dette hvis du søger i forum. Nogle kan holde hest billigt, nogle er heldige med en sund nøjsom hest. Andre ender som med en brugt bil med mange skavanker som koster kassen. Eller køber en brugt sadel billigt, og derefter bruger år på hest med øm ryg smiley det stort at få sin egen, man skal bare gøre op med sig srlv, der rigtig meget mere pasning forbundet med egen hest. Rigtig mange beslutninger og ofte meget mindre ridning end man tror smiley har jeg ihvertfald lært. Men det er også noget særligt at have sin egen.

Held og lykke med din nye hest h is din økonomi tillader det.

• #7   8. dec 2013 Jeg bor i Nordjylland.

Jeg betaler 1750 kr. for opstaldning (foder inkluderet), ca. 200 kr. for smed, ca. 50-100 kr. til dyrlæge pr. måned (såfremt hesten er rask).

Så alt i alt omkring 2000 kr. om måneden. Oveni kommer der så udstyr, og det afhænger af, hvordan min konto ser ud smiley

• #8   9. dec 2013 Bruger 2000 på opstaldning incl alt. Dog skal jeg betale for ekstra smuld. Det er gerne 40-80 ekstra pr. Uge.
    Lige nu går hun uden sko, og har gode stærke hove, men når de skal på igen bliver det 1100 pr. 8 uge.
    Derudover har jeg forsikring to gange årligt på 1900
    Udstyr og dyrelæge (hvis der er penge til det) 600 til side pr. Måned
    Undervisning - 250 pr. Uge.
    Jeg har haft min i 4,5 måned.. Og har allerede brugt 1200+1800+ en regning jeg venter på, på dyrelæge.
    Så endelig! Sørg for at have mindst 2000 i en opsparing til dyrelæge FØR du køber hesten! Har jeg erfaret at jeg nok skulle have haft..;-)
    Held og lykke!

• #9   9. dec 2013 Bor forresten i vestsjælland

• #10   9. dec 2013 jeg har 2 rideheste/stævne heste og en islænder plag.

Jeg giver ikke noget i opstaldning da de står hjemme på den går som mig og min mand har lejet. Der var ingen heste bokse da vi flytte ind så det har vi selv betalt for at få lavet samt fold. men da jeg havde kun palominoen så gav jeg 2050 kr pr måned ink foder fra st. hippolyt, halm, ind og udlukning. altså fuldpas.

nu bruger jeg ca det her pr mdr for alle 3:
    - smed: 2800 for alle 3 (dog skal islænder plagen kun beskæres hver 6 måned, pusle går med 4 sko og palle går med forsko dog special sko) det er hver 8-10 uge
    - dyrlæge: for tandrapning og vacc. af de 3 gav jeg 3700 kr. - jeg har lige været igennem et længere varende sygdoms forløb med de 2 store som har kostet 20.000, det skal man også ligge ind i budget. jeg havde heldigvis en opsparing og en økonomi der havde plads til det dog har jeg måtte skærer nogle ting væk, fx gir vi mindre julegaver og vi holder kun jul med den nærmeste familie.
    - foder bruger jeg noget min underviser får produceret som hedder madsen mix som er et fuld foder hvor 25 kg koster 105 kr. - der bruger jeg for 750 kr pr mdr.
    - jeg bruger en plandig af træpiller og spåner i boksen. jeg bruger ca for 500 -700 pr måned.
    - jeg bruger wrap som grov foder. en lille balle holder i 2 dage. så der bruger 1050 kr pr måned.
    så i foder, wrap og spåner koster det mig 2300, så sætter jeg 1200 af hver måned til smed, 310 kr blir sat til dyrlæge, undervisning og stævner bruger jeg mellem 500-1000 kr nogle gange mere (jeg rider halve ene timer ved en berider.

btw jeg bor i nordjylland ved nibe. men prøv at undersøge hvad tingene koster i dit område...

• #11   9. dec 2013 Når jeg selv skal have hest har jeg regnet frem til at jeg skal ligge 2000 kr til side hver måned smiley
    Det vil dække:
    750 kr for opstaldning inkl. hø, halm m.m.
    500 til foder (horse pro)
    300 til smed hver 2. måned
    +
    Vaccination 1 gang årligt
    Forsikring
    Og uforudset dyrlæge samt udstyr.

Jeg er hygge rytter, så bruger ikke penge til undervisning eller klub/stævner.

Når tiden bliver til egen hest vil jeg starte med at ligge 2000 tilside og først købe hest når jeg har penge til hesten + 10.000 ekstra til uforudset dyrlæge m.m.

Men det kunne blive meget mere hvis f.eks hesten skal have specielt foder, sko, udstyr, kiropraktor, undervisning, stævner osv.
    Lige nu står min part på privat gård hvor vi kun betaler prisen på halm og hø, så det er helt uhørt billigt smiley

• #12   9. dec 2013 Plus udgifter til træning og så måske udgifter til stævner hvis det er det man vil plus transportudgifter: trailer og større bil ! puha - det er faktisk en dyr sport

• #13   9. dec 2013 Jeg giver ca. 5-600 kr for smed hver anden måned.
    Jeg bruger 3000 kr på forsikring om året.
    Jeg køber foder for ca. 2-400 kr hver anden måned.
    Jeg give 1500 kr for opstaldning inkl. wrap om måneden (løsdrift).
    Min hest står på amager.

• #14   9. dec 2013 For ikke at glemme dækkener smiley min har ødelagt de to første iår. Små 1600kr lige ud af vindet. Sadel er møj dyr, men oftest tænker man så heller ikke på løbende tilpasning hvert ca. Halve år bare at få dem ud er de første 500kr og skal der så omstoppes ryger der hurtigt 1000kr mere. Og bruger da også hu rtigt et par 100kr om året i slik sten. Men kan ja også lade være at donere ud til høre og venstre. Men jo hygge stenen kostede 25kr stk så der den røde himmal sten der pt røget to små og en halv alm. Hvid saltsten. Ikke fået smed regningen endnu men der nu to sko på så løber nok op omkring 7-800kr hver 6 uge. Så der købt julepymt til hest brugt det meste men løber stadig op. Alm godbidder årh hvor meget kan det løbe op i. Ikke meget da jeg dem i fødselsgave men skal man selv ud og. Lægger sammen over året bruger jeg da et par poser. Ekstra hygge gulerødder her om vinteren. Brugte jeg nok et par 100kr på sidste år. Det alle de små snigende ting der virkelig gør det hurtigt løber op. Så mangler man lige et longetorv. Så mangler longepisken konstant på banen. Jeg køber rigtig meget brugt af de ting som jeg syntes mangler. Men det løber stadig op og bliver mange penge smiley

• #15   12. dec 2013 Smed - 300,- 2-3 gange om året
    Opstaldning - 1000,-
    Foder - 115,- hver anden måned
    Forsikring - Intet, hesten går under vores ansvarsforsikring

• #17   12. dec 2013 Jeg bruger ialt 2000 kr på hest om måneden inkl opsparing til uforudsete udgifter. Hvis det dog drejer sig om større uforudsete udgifter såsom en større dyrlægeregning, griber jeg til egen opsparing

Kommentér på:
Betaling af egen hest

Annonce