718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hest eller pony? Hest eller pony?

Hej alle zusammen! smiley

Der er det, at jeg begynder at blive lidt lang benet til min pony, og han begynder også at være lidt gammel smiley så jeg må så få en ny pony/hest! Der er bare lige der ved det, at jeg ikke ved om det skal være en 1'er pony, eller en hest. Hvis jeg vælger en hest, betyder det jo at jeg skal starte stævne mod andre ryttere og deres heste, som nok er lidt højere niveau end det jeg rider nu. Men jeg går ikke særlig meget op i at få placeringer til stævner, jeg vil stadig kunne starte lidt stævner på min pony for ham beholder jeg. Jeg er 13 nu og går i syvende klasse. I 10 skal jeg på efterskole og have hest med. Så jeg vil gerne have hesten i lidt tid før, så jeg kan lære den at kende. Hvis jeg vælger en pony, kan jeg starte pony stævner lidt i nu, men skal sælge ponyen, hvis jeg så skal have hest. Så skal jeg skifte over til hest eller pony?
Håber det var til at forstå ;D

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest eller pony?
  • #1   17. nov 2013 De heste du kommer til at starte imod kommer jo ikke til at være på højere niveau end dig og din hest - det handler jo "bare" om at finde det rigtige niveau. En 13 årig heste rytter kan da ride en lc lige så godt som en 25 årig. (med forbehold for folk der starter for lave klasser og andet der altid er snak om)

• #2   17. nov 2013 Syntes du skal vælge en hest smiley

Du kommer jo som Nikita siger ikke til at ride mod ryttere og heste der er meget bedre end dig, og mener nok at i spring du så rider som children, hvis jeg ikke husker heeelt forkert smiley (børn der rider heste).

• #3   17. nov 2013 Jeg synes du skal ride dine ponyår ud smiley Det gør overgangen nemmere x)

• #4   17. nov 2013 Holder også på at du skal bruge dine ponyår, de kommer ikke tilbage smiley

• #5   17. nov 2013 Jeg har også hest..og det ville jeg nu også heller have smiley

• #6   17. nov 2013 Køb dig en hest. Det vil være synd hvis du køber dig en pony også skal skifte den ud igen når dine pony år er ved at være omme.

• #7   17. nov 2013 Hest smiley

• #8   17. nov 2013 Vælg en hest, så du ikke skal sælge om 3 år.

• #9   17. nov 2013 Hold dig til pony. For du får aldrig dine ponyår tilbage! smiley

• #10   17. nov 2013 Mange siger jo at ponyårene er de bedste du kan få, men jeg syntes nu selv at det lyder NOGET mere tiltrækkende ikke at skulle se sig nødsaget til at sælge sin bedste ven om tre år, fordi man skal ride hestekonkurrencer smiley

• #11   17. nov 2013 Altså, jeg kommer et eller andet sted stadig til at beholde mine pony år for jeg beholder den pony jeg har nu, kommer bare ikke til at starte heeeelt vildt høje klasser på ham.

• #13   17. nov 2013 Cecilie & co.: Helt enig smiley
    Jeg kunne ikke sælge min pony, selvom jeg faldt for aldersgrænsen, men er skiftet til western, hvor man gerne må starte stævner på pony, når man er over 16 år smiley Er 22 nu, og købte min pony et par måneder før jeg fyldte 15.

• #14   17. nov 2013 Jeg ville vælge en pony, men det er også fordi jeg ikke er det største konkurrencemenneske. Altså jeg startede da stævner et par gange i året, noget LA dressur og 1 meter spring på min 1'er pony, så det var jo fint. Ponyen kunne sagtens følge med hestene. Men jeg tror, at hvis du vil ride meget konkurrence, på et højere plan, skal du købe en hest, så du ikke skal til at sælge ponyen videre igen. Så kan du jo også bruge et par år til at træne og vænne dig til hesteverdenen, samtidig med at du kan starte på din pony, og så småt begynde på din hest smiley

• #15   18. nov 2013 Meget muligt, at ponyårene er sjove - men det er ikke særlig sjovt, at skulle af med sin pony efter kun 3 år. Så hellere have det skide sjovt med sin hest, og kunne beholde den i mange år frem.

Men det kommer an på hvor høj du er nu. For hvis du skal have hest, skal den være forholdvis høj, (165+) for at du kan have den, når du er udvokset (og der går mange år endnu), så hvis du køber den for lille, risikerer du, at du alligevel skal af med den om fx 3-5 år - og så kan du ligeså godt købe en pony. Men hvis du får den for stor, risikerer du, at du ikke kan ride den ordentligt før om et par år, og det er også ærgerligt.
    Så det er lidt tricky. :o)

Prøv at tage ud og kigge på nogle forskellige heste og ponyer, i forskellig størrelse, for at se hvad du passer godt sammen med. Du skal jo også kunne magte at have en stor hest nu, hvis det er det du vælger. Det kan godt virke meget voldsomt, at gå fra lille pony til stor hest.

• #16   18. nov 2013 Helt klart rid dine pony år ud!
    Du har 3 år endnu, og du vil fortryde hvis du ikke gør det.
    Køb dig en 1'er pony. (-;

• #18   18. nov 2013 Jeg havde meget få ponyår inden jeg skiftede til hest, og det har jeg aldrig fortrudt og har siden kun redet hest og nu som 22årig har jeg en hest på 176cm..

Ponyår slutter jo ikke bar fordi man bliver 17år, jo hvis man starter stævner hver weekend på ponyen meeen det gør du jo ikke..

Så jeg ville klart vælge en hest så du kan tillade dig at knytte et bånd til den, ellers vil du hele tiden tænke på at du snart skal sælge ponyen

• #19   18. nov 2013 Køb dig en hest smiley

• #20   18. nov 2013 Jeg vil til hver en tid råde ALLE til at ride sine ponyår ud - det er og bliver en speciel tid med et fantastisk fælleskab som man altså aldrig får igen på samme måde på hest ALDRIG! selv om det er mega monster fedt at ride hest, men det er bare ikke det samme som at ride pony - pony er mere useriøs, total sjovt, man kender så mange mennesker, vi er på cirka samme alder osv. osv. osv....
    - så derfor 3 år er laaang tid!! køb en maks 1'er med noget pontentiale og tag ud og rid dine ponyår ud! smiley
    - Det er alt for tidligt at ride hest synes jeg!

- Men nu kender jeg ikke jeres økonomi! men har du chancen for at købe en rigtig rigtig god springhest som kan hoppe og du kan ride 120-130 klasserne - så kan du ride children! Det synes jeg så også kunne være fedt. men det kræver så du har pengene og muligheden for det.

- Jeg rider selv hest nu og woow hvor er det svært og hvor er der bare SÅ meget mere ridning i at ride hest. det helt utroligt - det er som at komme fra børnehaven direkte i gmnasiet! wow smiley

• #21   18. nov 2013 Maria ponyårene slutter det år du fylder 16 og året ud.. så nej du har ret de sluter ikke når hun fylder 17 -.-' Men jeg synes personligt ikke man bør blive på pony da du er kæmpe stor når det er en 18-20 år på en stakkels lille pony... blev selv på pony næsten et år ekstra og kunne ikke se jeg var stor - men kigger jeg billeder nu så wow jeg var kæmpe.. smiley

• #22   18. nov 2013 Har aldrig rigtigt redet pony, altid hest. Nok pga. min højde - som desværre er gået i stå, haha. Men jeg har faktisk en lille hest nu, på ca. 150 cm smiley

• #23   18. nov 2013 Det er da ærgerligt at skal sælge sin pony om tre år, det er et værre cirkus og hvis du er så høj, så køb en hest.

• #24   18. nov 2013 Køb en hest.. Du vil jo alligevel beholde din pony også, så du udnytter vel dine ponyer alligevel ?;)

Det ville være synd at købe en pony nu og så sælge den om et par år igen, især hvis du siger du er langbenet til din nuværende pony smiley

Kommentér på:
Hest eller pony?

Annonce